Heinäkuu 2006/4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostelen ylöspäin, oltiin jo toisella sivulla.

Aamulla iski pelko, että jos kaikki ei olekaan hyvin ja jaksanko odottaa ensi viikon ultraan asti. Tuli siinä mieleen, että rintoihin ei ole enää viime aikoina koskenut. En tiedä koska se on loppunut, mutta nyt huomasin. Aiemmin esimerkiksi yöllä vessaan lähtiessä piti melkein pitää rinnoista kiinni, etteivät liikaa hölskyisi. No aamuinen hampaiden pesuyritys tyssäsi yökkäilyyn, että kai siellä jotain elämää on kuitenkin :) Tähän asti aamut on menneet ihan mukavasti, iltaisin sitten on saanut tuota ykää pidätellä enemmän.

Toivon vain, että tämä olo pian helpottaisi. Mitään makeaa ei pysty syömään, kun hetken päästä on takuulla huono olo. Ja joulu ja suklaat tulossa... No eipä tarvi niihin koskea, jos tää jatkuu. Painokin on tippunut 1-2 kg lähtöpainosta, mutta onhan mulla tuota ihan kylliksi sittenkin. Ja syönyt tosiaan olen, mutta kai vähän terveellisemmin kuin aiemmin.

Kiva lukea teidän positiivisia viestejä ja ihmettelen että jotkut jopa iloitsette pahoinvoinnista=).

itse taas toivoisin ettei olisi lainkaan tätä ankeaa olo, mieli on jo piristynyt. Pari viikkoa sitten mieli oli ihan musta itkeskelin ja toivoin että elämä loppuis, kauhea olo ( jotain hormoonimasennusta?). Mies eilen juuri sanoi että olen kyllä ihan eri ihminen nyt ja mieskin iloisempi kun mä alan piristyä. On ollut parempi olo fyysisestikin nyt, mutta eilen taas oksentelin aika rajusti monta kertaa päivässä, tänään taas näyttää paremmalta. Niin nämä olotilat vaihtelee. Ihanaa sitten taas kun voi juoda kahvia ja elää normaalisti. Joo että valitan välillä ihan sydämeni kyllyydestä=).

No mukavaa loppuviikkoa ja joulun odotusta kaikille!

No en itse ainakaan pahoinvoinnista iloitse, mutta yritän kääntää sen positiiviseksi, sillä se on lähes ainoa oljenkorteni, että jaksan uskoa pienellä olevan asiat hyvin. Mielummin siis yökkäilen kuin näen liikkumattoman sikiön ultran ruudulla...

Hei,

lisäsin myös itseni tuohon listaan. Tänään ekaa kertaa neuvolassa. Olin toosi pettynyt, kun olivat neuvolassa (Espoo) panostaneet uusiin doopler -laitteisiin, joilla sydänääniä alkaakin kuulua vasta viikon 10 jälkeen. Olipas kannattava hankinta! Itselläni nyt 9+3. Olin nimittäin odottanut tuota vahvistusta tosi hartaasti tietenkin...

Hyviä vointeja!

/Anne

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. ilona
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
1.7. Essi, TAYS
1.7. tyttö82,23v. helsinki Kätilöopisto
1.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Tuulimamma
3.7.(?) Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7.(?) Anne, 21v.,P-KKS, toinen
5.-7.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
6.7. minna,kätiläopisto, 22, ensimmäinen
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
11.7. Rinkeli, 25, TYKS, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. (?) Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
16.7. Saimi, 31 v. Tays, esikoinen
17.7 Nitta, esikoinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
27.7. Illusia, 29 v., esikoinen

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
1.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Tuulimamma
3.7.(?) Anne, 21v.,P-KKS, toinen
8.7. Manteli, KOS, 24, esikoinen
12.7. Tuulia, K-PKS
16.7. (?) Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Saimi, 31 v. Tays, esikoinen
17.7 Nitta, esikoinen
27.7. Illusia, 29 v., esikoinen

moi, oli näköjään lipsahtanu meikäläisellä la kahteenki eri kohtaan...eli menkoista laskettuna se ois tuo 3.7, mut ultrassa aaton aattona sit varmaan taas muuttuu. Täällä pahoinvointi on vielä aika mittavaa...tänäkin aamuna piti suosiolla jäädä ihan vaan kotiin. Pitäis saada vähän tuota jouluaki laitettuu, mut jotenki ei jaksa innostaa... Pahoitteluni Tuulimamma:( Yritä jaksaa.
Että näin meillä. Kovasti odotellaan ensiviikkoista ultraa.

Eilen oli lääkärineuvola. Kaikki kunnossa, hemoglobiini hyvä ja otettiin muutkin verikokeet. Kuunneltiin sydänääniä ja sieltähän se viuh-viuh-viuh kuului!!!!Ihana tunne! Nyt on jo niin helpottunut olo, 12. viikko aluillaan. Ihanaa, että saa viettää joulun rauhassa (kun tietää kaiken olevan hyvin).

Saara ja mahavauva rv 11+1

Heips! Meitä onkin ihan iso joukko heinäkuisia. Kiva!
Itse en ole kovin aktiivinen kirjoittaja ollut, mulla kun tuppaa huono-olo tulemaan just tässä koneen ääressä:/
Muuten olo on ollut päivisin hyvä ja olen jaksanut laitella joulua ym. vaikka tuo meidän pikkanen (9kk) vie energiaa hurjasti. Yöt nukkunut katkonaisesti kun hampaita tulee. Jotenkin tuntuu, että mulla tuo iltapäivä pahoinvointi alkais laantumaan kun jo kahtena päivänä olenkin todennut ettei tullutkaan..Näillämain se hävisi edellisissäkin raskauksissa.
Mulla oli NP-ultra keskiviikkona eli rv 11. Sen mukaan olisi jo 12vk menossa. Ison kasan sain kuvia mukaan ja kasvonpiirteet näkyi todella tarkasti. Nenän alku ihan samanlainen kuin isoveljellään..tyttöä niin kovasti haluaisimme kun kaksi poikaa jo on. Tätä pienimmäistä ultraajakin ennusti tytöksi joka kerta, mutta ei pitänyt arvailut paikkaansa! En siis luota arvailuihin enkä ""selviin"" merkkeihin tälläkertaa.. Rakkaita ovat jokatapauksessa!

Onko ilmennyt ""nyt on pakko saada""-ruokia?
Mulla on kotikalja, mysli ja maustamaton jogurtti, oltermanni juusto, turkinpippuri karamellit..

^Hyviä vointeja ja koettakaa kestää vielä muutama viikko ökä-oloa, pikkuhiljaa pitäisi helpottaa! (kunnes alkaa närästykset, ummetukset, turvotukset ja nivelkivut..)

Lalla rv 11+2

Heipparallaa taas kaikille, miten paljon muiden masut kasvaneet, mulla on jo tosi iso pallo.Nyt huolestuttaakin voiko liian nopea mahan kasvu olla huono merkki? Ihanaahan sitä on silitellä, mutta hankalaa kun kaikki housut puristavat..mammahousuja pakko lähteä jo tutkimaan. Toisaalta ei haluaisi enne np-ultraa ostella kovin paljoa mitään, sillä jos kaikki ei olekaan kunnossa jää ""kummituksia"". Pakkosaada himoja on täällä ollut näkkileipä+metukka+maustekurkku, suolatikut, mehujäät, salmiakki ja ihmeelliset yhdenkerrahimot esim. pinaattikeitto. Pahaolo vaivaa edelleen tosin oksentelumäärät päivää kohden tippuneet vaan pariin-kolmeen. Huomasin että meidän ketjusta ei ole tippunut vasta kuin Tuulimamma pois. Tämähän vaikuttaa hyvältä, jos vertaa esim. kesäkuun listaan. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

Ite kävin kans neuvola lääkärissä eilen siis kyl 15.12..166 oli meidän pikku duracelin sydänäänet:) kaikki kuulema tosi hyvin ja sillai mikäs sen mukavampaa kuulla!!!! ens viikolla ultra nii sit varmasti selviää toi la tarkemmin. rv 13 alkaa tänää:) mua ei punnittu kuuntelivat vain sydänäänet eikä ottaneet hemoglobiinia tai verenpainettakaan.

Heippa taas pitkästä aikaa. Kiirettä on pitänyt ja väsymys on vienyt voiton. Tuntuu, että mitään ei jaksaisi tehdä ja töissäkin pitäisi käydä. Sairaslomaakaan ei oikein viitsis ottaa.

Assari: kyllä meillä ainakin saa olla poissa töistä jos menee lääkärille yms. Minäkin olen valtiolla töissä ja olen ollut lääkärissä työaikana. Eikä siitä tarvitse sen ihmeemmin ilmoitella mihin lääkäriin on menossa, kun ilmoittaa vaan käyvänsä lääkärissä.

Eka ultra on käyty ja sydänäänet näkyivät. Oli aivan epätodellista nähdä tuo pieni möykky ultrassa ja ajatella että se on tuossa vatsassa. Ei sitä oikein vieläkään usko.

Neuvolaan soittaessani laskettu aika olisi ollut 25.7. Nyt sanoivat (yksityinen lääkäri) että olisi 30.7 tai muutamaa päivää aikaisemmin. Olen vähän sekaisin tuosta viikosta missä mennään. Neuvola ja itse olin lakenut menkoista, että nyt olisi menossa rv 9. Yksityisellä sanoivat rv 7, ilman menkkoja, niin minkä mukaan sitä nyt lasken, vaikka lääkäri kirjoittikin neuvolakorttiin että 7+2viikkoa eli sitten olisi tuo 9. Kun te kirjoittelette esim. 10+2, niin tarkoitatteko tuolla kakkosella päivää? Itse laskisin olevani rv 9+3päivää päälle.

Sitten vielä, onko rv 12 se maaginen raja keskenmenoille vai milloin ajattelitte tai olette kertoneet läheisillenne raskaudesta?

Niin ja kyllähän täälläkin on ollut pahoinvointia, mutta olen yrittänyt syödä säännöllisesti. Nälkä tulee tod. nopeasti ja heti perään kuvottava olo jos ei syö. Kaikki ruoka ei maistu. Huh, kyllä se ärsyttää, kun syömisestä ei voi nauttia vaan tunkee jotain suuhunsa ja yrittää vaan pureskella ja niellä. : )

Hyviä vointeja kaikille!

Perjantai-iltaa kaikille.

Mielihaluja... mmm... nyt ois päällimmäisenä tuore ananas ja greippimehu. Kummallisia haluja.

Onko teillä ollut jo ongelmia mahan toiminnan kanssa?
Mikä siihen auttaisi? Oon syönyt luumuja. Tiedättekö mitään muita luonnonkeinoja? Ei viitsisi dufalacia koko ajan vetää...

Paha olo on ollut, nyt iltaisin, eilen oksensin ennen nukkumaan menoa. Toivottavasti nyt alkais helpottaa kun loma alkaa, ihanaa melkein kolme viikoa lomaa, taivaallista.

Massu on tosi pulleena ja kiva niin. On jotenkin hauskaa kun on jotain konkreettista.

Heips!

Täällä taas jogurtti ei mene millään alas, ei myöskään pasta-salami pata..yököttää jo pelkkä ajatus!
Mutta suklaa maistuu (siitä en ennen oikein välittänyt) ja kaikki ""raikkaat"" hedelmät..omena, porkkana..

Mutta outoa on etten ole oksentanut kertaakaan, pahaa oloa on ollut mutta mennyt ohi kun olen syönyt jotakin..Toivottavasti kaikki on hyvin. Maha on kyllä toiminut ihan normaalisti..

Maha kyllä pullottaa jo..kohta vaikea peitellä..jouluun asti täytyy vielä odottaa sitten kerrotaan sukulaisille!

Mukavaa odotusta kaikille ja hyvää joulua!
-Minttu- tasan 10 vkoa tänään

Joo ongelmia on ollut vatsan toiminnan kanssa. Veden juominen on kyllä hyvä ja aamulla kaurapuuroa ja marjoja sekaan. Myös päärynä ja porkkana tehonnut. Mutta kyllä tuntuu että herkästi kovettuu.

Niin siinä mielessä tämä huonovointisuus on positiivista että tietää vauvan olevan hengissä, kyllä itsekin aina välillä huolestuu jos monta päivää menee hyvin, mutta toisaalta toivoo että menisi ohi jo yökkäilyt. Mutta kyllä tässä ihan kivasti pärjätään jo.

Niin Lallallako oli kaksi poikaa, sama täällä. Mulla myös ihanat pojat ennestään, olishan se tyttö hauska yllätys, mutta melkein olen jo varman että jos sinne asti päästään niin poika se hyvinkin saattaa taas olla=).

Olen kertonut jo läheisille raskaudesta, mutta vanhemmat ja sisarukset lupasivat olla vielä puhumatta eteenpäin. Näille ihmisille myös kerron ja haluankin jakaa jos keskenmeno tässä vielä tulee. Kurjaa ajatella koko keskenmenoa olisi se tosi rankka, voimia aina toivoo kovasti sen kokeneille.

Eipä muuta kuin mukavaa perjantai-illan jatkoa, jätskiä menen syömään, sitä tekee tällä hetkellä mieli. On raikasta ja hyvää=).

Heissan kaikille!
Ilmottaudun minäkin heinäkuulaiseksi,vaikka vielä epävarmoin merkein.Kävin nimittäin varjoaine kuvauksissa alkuraskauden rv 4 aikana (testi näytti miinusta silloin) ja multa otettiin vaik kuinka monta röntgen kuvaa,röntgenen säteily altistaa alkoin/sikiön kehitys häiriöille.Mutta odotellaan ultraa asti joka mulla on 13.1.
Elikkäs olen 30 vuotias,yhden lapsen äiti,Iia tyttö on 9 kuukautta.Ulkosuomalainen,tällä hetkellä suomessa,Tampereella.la on joskus 20.7 (en muistanut viimesiä menkkoja tarkkaan) ja mahdollisen lapsosen synnyttäisin taysissa.
Hyvää joulun odotusta kaikille!

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
28.6. Ilona, Englanti, esikoinen
29.6.-6.7. Nyyssönen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Eija, Naistenklinikka
3.7. Tuulimamma
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

pHeinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
3.7. Tuulimamma
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

Laitoin uudet tietoni ketjuun kun ultrassa LA siirtyi 2 päivää aikaisemmaksi :) Menossa nyt siis rv12+2, mutta vauvan koko perjantaina 12+0 vastasi kokoa 12+3! Vauva oli uskomattoman vilkas ihana näky, kyynel vierähti poskelle onnesta :))

Tervetuloa mimmuli ja jouluterkut kaikille!

Moi vaan kaikille...

Täällä pahaolo vain jatkuu, ei tunnu helpottavan millään. Lisäks viime viikon puolesta välistä lähtien vaivannut järkyttävä jatkuva päänsärky! Onko kellää muulla päänsärkyä ilmenny ""oireena""? Mulla tämä tod.näk. on osittain jonkinlaista hormonista särkyä, jonka laukaisi e-pillerit esikoisen teon jälkeen. Aika ikävä tunne, kun jatkuvasti pakottaa eikä lääkkeetkä auta. Että tämmöstä... Kovasti jännitän myöski ultraan menoa, toivottavasti on pikkuisella kaikki hyvin...Ultrahan meillä on nyt perjantaina.
Pitäis jaksaa alkuviikosta vielä ne ""pakolliset"" joulupaistot tehä... Jotenki on vaan vähän saamaton olo. No, jos tämä tästä, toivotaan. :)

Mukavaa jouluviikkoa kaikille!

Anne rv 11+6

Joo kyllä se ultra herkistää varmasti meistä jokaisen,kun näke pikkusen voivan hyvin:) ku ite kävin ultrassa niin kyynelhän se vierähti pitkin poskea,sanoinkuvaamaton hetki!!!! Itellä ekan kerran tuli ykät aamusta aika jännä meneillään on nyt sit12+3 eikä ole ykää onneksi näkynyt aikaisemmin ja toivon ettei näykkään olo on vielki ihan pökkeröinen ja huono:( Hyviä odotuksia kaikille kirjoittelen taas viikolla viimeistään ultran jälkeen to.

Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
3.7. Tuulimamma
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
17.7 Nitta, esikoinen

Moi, korjailin taas tuohon listaan noita tietojani... Olivat päässeet sieltä pois jäämään.

Anne

Takana ensimmäinen ultra. Siellähän se näkyi pikkuinen sydän sykkimässä. Pituutta pienellä oli reilu 2 cm. Sikiö liikkui vain vähäsen, joka oli kuitenkin lääkärin mukaan normaalia. Oli helpottava saada tietää, että kyseessä ei ole ainakaan tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus. Seuraava ultra on sitten tammikuun puolessa välissä. Voikaa hyvin!

UUSIN!!
Heinäkuulaiset:
27.6 . Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. ilona
1.7. Essi, TAYS
3.7. Tuulimamma
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
8.7. Manteli
12.7. Tuulia, K-PKS
16.7. Saimi, 31v. Tays esikonen
17.7 Nitta, esikoinen

Pitäisköhän jonkun tehdä päivitetty versio? En lisännyt itseäni tohon ollenkaan kun olin ihan sekaisin että mikähän nyt on ajantasaisin... Anyway, LA 19.7. täällä ja pääkaupunkiseutu. Tod.näk. Kättärille taas.. Vielä jänskättää ihan kybällä tuleeko tästä mitään. Viime viikolla oli sellasia oireita, että pelotti jo, että se on menoa, mutta ultrassa käynti yksityisellä osoitti kaiken olevan kunnossa. Voimia kaikille ja varokaa pöpöjä!

Tervehdys taas!

Täällä on voitu jo jonkin verran paremmin. En oo oksentanut neljään päivään. Ja muutenkin olo pysy ihan hyvänä jos syö taukoamatta.

Ollaan lähdössä huomenna joulun viettoon ja takaisin sitten viikon päästä.

Ultra on sitten heti joulun jälkeen 27.12. Eli sitä ootellessa. Tulen sitten seuraavan kerran moikkailemaan sen jälkeen.

Oikein rauhallista ja lämmintä joulua. Ja muistakaahan mammat lepäillä. =)

Heippa!

Tervetuloa mukaan vaan!!!

Tässä taas yhtenä päivänä oksentelin, mutta ihan hyvin selviää kun ei päästä masua tyhjäksi ja kyllä jouluherkkujakin tekee mieli. Huomenna teen laatikoita.
Nyt sitten 10+5. Eli kohta taas uusi viikko pääsee alkamaan. Onneksi mennyt nopeasti nämä viikot ja toivon kovasti että hyvin menisi nyt kaikki.

Symptiat kaikille pahoinvoinnista kärsiville, no ainakin pitäisi olla hyvä merkki, että siellä mahassa joku kasvaa.=)

Kiva on aina lueskella ultra kuulumisianne. Minulla vasta ensimmäinen ulta joskus helmikuussa, täällä on vain rakenneultra neuvolan puolesta. Joten siihen on vielä odottamista. No Tammikuun alussa kuunnellaan sydänääniä, jospa sitte tulisi taas todellisemmaksi tämä. No ihan hyvä että on ollut pahoinvointia, niin ainakin siitä tietää että jotain eloa on mahassa.

Mukavaa Joulun odotusta kaikille!!! Ja hyvää joulua jos en tänne enää ennen joulua ehdi. Nauttikaa.

Joo, mä olenkin näköjään jo kokonaan pudonnut listasta. :)Täällä sitä yhä ollaan, vaikka en olekaan viikkoon käynyt edes juttuja lukemassa. Mä lisään itseni sitten taas jossain vaiheessa listaan. Mullakin laskettu aika saattaapi siirtyä neljällä päivällä aiemmaksi. Kuukautisista 28:n päivän kierrolla (mun kierto 24-28) laskettuna LA olisi 27.7., mutta varhaisultan mukaan voisi olla jo 23.7. Lääkäri eikä neuvolatäti kuitenkaan vielä muuttanut laskettua aikaa, tarkentuu sitten seuraavassa ultrassa.