Heinäkuu 2006/4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ollut ihan hirveän väsynyt, joten sen takia en ole jaksanut kauheasti kirjoitella. Kaikki on kuitenkin hyvin. Toivon ainakin niin. Ensi viikolla taas ultraan ja neuvolaan.

Tekeekö kukaan 3-vuorotyötä?Mä olen ihan uupunut, etenkin nämä yövuorot on todella rankkoja. Viime yönä olin myös töissä ja aamuyöstä maha oli kipeä. Helpotti aina levossa ja täysin vasta kotona, kun pääsin nukkumaan. Aikaisemmin ei ole ollut tällaista. Pitää kysyä tästä seuraavan kerralla neuvolassa, kun silloin on lääkärikin siellä. Täytyy seurailla, miten tämä yö menee.

Saara rv 10+5

Heipä hei! Edessä jännittävä viikko... huomenna olisi eka lääkäri ja torstaina NT-ultra.... Totuden hetket käsillä. Ekalla neuvola kerralla ei kuulunut sydänääniä joten odotan innolla kuulevani ne huomenna... Peukut pystyyn!

Moi!
Onko kukaan teistä valtiolla töissä? Tiedättekö saako kaikki nämä neuvolat ja muut hoitaa työajalla? Täytyy varmaan ryhtyä tavaamaan työehtosopimusta aiheesta. Tuntuu, että ainakin näin alkuvaiheessa aikaa menee hirveästi neuvolaan, lääkäriin, ultriin. Mulla on vielä se ongelma, että työmatka on 100 km. Jos saat aamulla ensimmäisen ajan, niin kuitenkin olet töistä myöhässä 2-3 tuntia. No, onneksi ensimmäinen töitä rasittava aika on np-ultraan 4.1. Ehkä minä sitten jo kerron työkavereille asiasta : )

Muuten menee suht ok. Viime pe oli eka neuvola ja tosi asiallisesti neuvolatäti suhtautui ylipainoon ja muutenkin.
Aamulla meinas ensimmäistä kertaa tulla töissä oksu (tai siis ylipäänsä). Luulenpa että se johtui siitä, että kehä 1 oli tukossa ja jouduin istumaan autossa yli puoli tuntia pidempään ku normaalisti. Autossa olosta tulee aina paha olla..

Hyviä vointeja kaikille!

Hei vaan kaikille!

Onneksi on tää vipertti mahassa, se auttaa kyllä kummasti jaksamaan.

Mummo voi jo hiukan paremmin ja sen kanssa opetellaan elämään. Onneksi on vankka suku, joka tukee toisiaan.

Kerrottiin sitten eilen munkin vanhemmille. Ne olivet aivan onnessaan,samoin pikkuveli. =)

Yritän jäädä joululomalle jo perjantaina... olo on nimittäib todella nuutunut, eikä ruokakaan enää maita. Oksenneltu on taas aamulla, huh, välillä on rankkaa.

Kyllä tästä selvitään tie ei ole kuin ylöspäin. =)

Tänään oli lääkäri ja pitkän etsimisen jälkeen kuului sydänäänet :) Meinasi jo lääkäri luopua toivosta että ne kuuluisi. Syke oli vauvalla 160, mikä kuulemma normaalia vaikka hurjalta kuulostaakin ;)

Ultrasta ei ole vieläkään kuulunut mitään... Mites Tyttö82, ootko sä jo saanu ultrakutsun?

Siitä ultrasta...itel menkkojen mukaan meneillään 11+4 ultra pitäs olla ens viikolla ,mut kutsua ei ole viel näkynyt.Meil neuvola täti sano et soita kättärille ja kysy onks paperitmenny edes sinne,mut siel nyt tosi ruuhkaa siks kutsuja satelee monille vast vuoden alussa.

minnalle ensin pahoittelut mummon tilan huononemisesta,toivottavasti se mummo paranee pian:) Tuulimamma toivottavasti kaikki sujuu hyvin on se ultra niin jännä kokemus sitten,kun sen pikkuisen siellä näkee niin huh mikä tunne!!! mul lääkäri to:)

Ei ole kutsua kuulunut,innolla kyl odotan sitä!!! ens viikolla kättärin tädin mukaan pitäs se ultra aika olla,aika jännä et kutsua ei tosiaan ole kuulunut. mul tosiaan toi lääkäri to.

Kiitos tuesta... kyllä tämä tästä.
Otin koko ensi viikonkin lomaa, niin saan rauhassa lepäillä ja järjestellä joulua. =)

Nyt kun nämä kaikki aamut menee oksennellen... rv 11+0

Hei!

Kolmen viikon takainen uneni toteutui... ultrassa todettiin tänään, että sikiö on eloton... Perjantaina kaavintaan ellei tule aiemmin pois.... rv 11 piti olla jo menossa ja elämä lähes voiton puolella, mutta minkäs teet... pikkuinen ei ollut valmis tähän maailmaan... Onnea teille heinäkuulaiset!

Halaus Minnalle! On se niin epäreilua, että näin käy.

Tiedäthän, että haaveilijoiden puolella on Kermit-ketju, jossa saat vertaistukea muilta keskenmenon kokeneilta? Suosittelen lämpimästi. Voimia sinulle suruusi!

Isot pahoittelut tuulimammalle!

Sitten omaa napaa.. Tänään oli kunnan ultra ja kaikki oli hyvin. Pituutta oli 38 mm, eli pikkuinen oli kasvanut viikossa 9 mm. Kovin vilkas oli taas. Niskaturvotusta 0,7 mm, eli täysin normaali tulos. Aivojen rakenteet näkyivät hyvin, mikä on kuulema harvinaista näillä viikoilla. Sain kaksi kuvaa, toisessa pikkuinen katsoo suoraan ""kameraan"" :) ja toisessa on peppu, jalat ja nilkat ristissä (myös polvet näkyy hyvin). Tämä jälkimmäinen kuva oli niin hauska kätilön mielestä, että sain siitäkin kuvan. Laskettu aika pysyi samana.

Vastasi viikkoja 11+0 (menkkojen mukaan 10+6).Toisessa munasarjassa näkyi kysta (tod.näköisesti puhkeamaton munarakkula), joka johtuu hormonihoidoista. Meillä siis pieni sai alkunsa Clomifenilla. Huomenna sitten neuvolaan.

Mitäs muille kuuluu?

Saara rv 10+6

Kiva kuulla Saara, että pikkuisella kaikki hyvin!

Itselläni viikon päästä np-ultra, joten sitä odotellessa... Huonoa oloa on edelleen paikka paikoin ja lähes päivittäin saan syleillä pönttöäkin. On se jännä, että tuo oksentelu alkoi oikein kunnolla vasta viikko sitten. No edelleen saattaa olla asuntokauppakuvioilla jotain tekemistä asian kanssa... Ei saisi yhtään miettiä ja jännittää asioita.

Salli rv 11+4

Ihanaa kuulla etten ole ainoa joka voi vielä pahoin (rv 11+0), ökätty on tänään jo kahdesti, nyt alkaa olo helpottaa, mutta luultasti aamulla se taas alkaa...

On kyllä hassua, miten tavallaan sitä nauttii tästä pahasta olostakin.

Massu on ollut tosi turvoksissa ja alkaa jo olla housuongelma. Kävin ostamassa tänään yhet äippähousut. Vähän on löysät, mutta tuntuu pirun mukavilta...
Paras pelastus on ollut JC:n hihattomat paidat jotka on pitkänmallisia. Välillä kuljen sepalus auki, mutta nuo paidat peittää sen hyvin. =)

Sain vaihdettua ekan ultra ajan tän vuoden puolelle. Se on sitten kahden viikon päästä 27.12. Nyt on jotenkin mukavampi mennäkin, kun tietää että viime viikolla kaikki oli ok. Eli enää niskaturvotusta jännäillään.

Vointeja.

Heips Minna, meillä ultrat samana päivänä toivotaan, että kaikki hyvin! Nyt täällä 10+3 menossa. Täälläkin pahaolo jatkunut edelliseen malliin, luulin jo helpottaneen, mutta vatsatauti toi takasin. Sinänsä kiva, sillä aloin jo huolestua onko vauva enään hengissä...hassua olla iloinen oksentamisesta. Sairasloma jatkuu vielä perjantaihin, toivottavasti ensiviikolla olo olisi jo parempi, enään ei kehtaisi olla poissa töistä (olisinko nyt neljättä viikkoa poissa.)

Sydämmen täydeltä lohdutusta Tuulimammalle!! Täytyy vain toivoa,että mahdollisimman moni meistä olisi palstalla loppuunsaakka. Itselläni km ajatuksissa päivittäin, pelko on aikaajoin suurempaa kuin ilo. .

Mukavaa viikonjatkoa kaikille, ja onnea tuleviin ultriin!

Voi Tuulimamma, olen todella pahoillani puolestasi ja toivon sinulle paljon voimia jaksaa eteenpäin!

Tällä viikolla alkoi 9. raskausviikko. Välillä kyllä tuntuu, että onkohan siellä mahassa sittenkään elämää... Ensimmäinen ultra on vasta maanantaina, joten siihen saakka täytyy jännätä. Olen laihtunut parisen kiloa ja vatsakin on litteämpi kuin aikoihin - mikä olisi ns. normaalioloissa hienoa :). Väsymys vaivaa edelleen; töistä tultua ei millään jaksa lähteä liikkumaan, vaan on pakko ottaa päikkärit. Aamuisin yököttää, eikä ennen niin pakollinen aamukahvi ole enää maistunut. No, en valita kuitenkaan :) Voikaahan hyvin heinämammat!

Kiitos kaikille tuesta! Onneksi esimieheni on ymmärtäväinen ja antaa minun odotella perjantain koitosta kotona... eipä töistä varmaan mitään tulisikaan! Jatkan keskusteluja tuolla Kermittien ketjussa... On todella ihanaa, että saa jakaa asian saman kokeneiden kanssa.

Onnea vielä teille muille heinäkuulaisille ja kaikille muillekin odottajille! Toivottavasti palaan kevätpuolella odottajiin... Surua hieman helpottaa se että kotona on ihana 2 v. 9 kk tytär, jolle voi jakaa rakkautta ja hellyyttä... tuntuu, että rakkaus vain kasvaa tämän kokemuksen myötä.

Haleja ja hyviä vointeja!

Osanottoni Tuulimammalle! Koita jaksella joohan :)

Vihdoin tuli ultralappu Kättäriltä. Ultra siis ens viikon keskiviikkona. Tosi ihanaa että se on ennen joulua, pääsee jouluna esittelemään ultrakuvia ja muutenkin voi sitten juhlistaa joulua ihan rauhassa, kunhan kaikki on vaan hyvin :)

Tänä aamuna tuli oksennettua ekaa kertaa, toivottavasti oli vaan tilapäistä :( Muuten on olo ihan hyvä, vähän vaan väsyttää...

Oikein mukavaa viikon jatkoa kakille!

Kiva lukea noita hauskoja ultra kokemuksia itel sit ens viikolla ultra taas sillon pitäs olla viikkoja menkkojen mukaan 13+1 uskon että meidän hyper aktiivinen duracel taas liikkuu niin paljo et kuvia aika vaikeaa saada otettua:) mut tärkeintä on tietää et kaikki hyvin siel masussa. Onnellista odotusta:)

Jep mullekin tuli kutsu ultraan ens viikon to 22.12!!!! mulla oli tänää aamulla ekaa kertaa todella paha olo menin bussilla töihin ja kun vaihdoin toiseen bussiin niin pysäkillä tuli sellanen olo et huh nyt kyl ykä tulee,mut ei sit tullu paha olo jatkui jokusen tunnin ja sit helpotti. Yleisesti mulla siis iltasin pahaa oloa,nytkin jotenkin etova olo on se jotenkin niin et mitä pahempi olo on sitä varmempi olo tulee et kaikki masussa hyvin:) kyllä tämä olo on sen arvoista!!!!