Heinäkuun mammat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täältä kans saralle tsemppiä huomiseen!

Mulleppa ei ihmeempiä, ajattelin kertoa vaan että on tässä supistelut meneillään. Olisinko tunnin verran seuraillut että tulee 5-10min välein. Menee tosi kovaksi ja kestääkin tovin. Mutta onhan tätä ollut aiemminkin niin jotenki ei jaksa kauheesti innostua. Oon kyllä silti niin vauva-ajatusten pauloissa täällä. Oon tässä lueskellut synnytyskertomuksia... tulee niin kauhee kaipuu synnyttämään ettei oo tosikaan! Ja parin tunnin päästä olis 39viikkoa kasassa.

Muille täällä vaan syntyy lapsosia ja ite joutuu vaan oottelemaan. On se niin väärin :)
Torstaina ois taas neuvola eikä enää kyllä huvittais siellä ravata. Koitetaanhan kestää vielä vaikka viheliäistä tämä onkin.

terkuin tre 38+6

Oih ja voih, täällä kyllä on ihme jos ei ole synnytys käynnissä! Aamupäivästä lähtien kipeitä suppareita, ja nyt yöllä oikein superkipeitä - ei paljoa nukuta. Miehen kanssa mietitään, että kannattaako hänen lähteä töihin aamulla. Ja kyllä se aiemmin mainitsemani taisi olla limatulppa, sitä tulee nimittäin tasaiseen tahtiin ja paljon. Huh, ehkä kohta on meilläkin vauva:-)

T. Assari 38+5

Huomenta!

Saralle tsemppiä tähän päivään ja Assarille myös! Ei taideta sitten päästä samaan aikaan laitokselle, kun täällä ei tosiaan tapahdu yhtään mitään, vaikka "ensimmäinen" laskettuaika olisi tänään. Mutta ihana kuulla, että toisilla ollaan jo lähtökuopissa.

Tre, sun tilanne kuulostaa kyllä hauskalta. Sulla on eniten ollut suppareita ja kipuja ym ja olet varmaan viimeinen kun pääset tositoimiin :). Mä olisin noista kivuista varmaan linnoittautunut synnärille jo ajat sitten. Mua ei kanssa huvita enää ravata tuolla neuvolassa. Ei oo enää mitään kysyttävää ja matka on kuitenkin pitkä.

Tänään aattelin pyhittää päivän vain olemiselle. En kyllä vastaa yhteenkään puheluun mitä tulee, paitsi miehelle tietenkin. Alkaa tosiaan olee mitta täynnä noita kyselijöitä ja muiden vuosisadan tarinoita omista kokemuksista synnytyksestä.

Heinis, oli ihana kuulla, kuinka positiivinen kokemus sulla oli alatiesynnytys! Laitapa tarkemipi kertomus kun jaksat.

Aamu73, 39+2 tai 39+6

Huomenta :)

Niinpä niin, ei mun tilanteelle voi juuri muuta kuin nauraa ja makeasti. Miljoona kertaa olis ollu syy lähteä mutta kai sitä kokeneena sitte on älynny aina odotella ja taas odotella vielä jonku aikaa ja on se kannattanu ku ehjänä oon EDELLEEN :D ei vaan kyllä aiemmissa raskauksissa oo näin älytöntä oireilua ollut eikä oo tarttenu miettiä joko pitäs lähteä ennenkuin vasta ihan lähellä laskettua aikaa.

Assarille älyttömästi tsemppiä ja onnea! Taidat olla seuraava synnyttäjä :) Itsekin mielelläni kuulisin heiniksen synnärikertomuksen, mutta kertoilehan sitten kun jaksat :)

Sitten minusta lisää: eilen siis supistukset alkoivat ja yön nukuin hyvin mutta aina kun heräsin, tuli supistus. Ei kipeitä koska niiden kans pystyi nukkumaan. Mutta nämä näyttäs jatkuvan edelleen joten olishan se jo vähintään kohtuullista että tämä emäntäki pääsis piakkoin tositoimiin :D
Nyt oon ihmetelly kun mun mahasta kuuluu välillä napse. Mietin aina että kalvotko ne puhkeaa mutta ei. Ettei vaan lapsella oo jotain vikaa lonkissa tms?

Aamu73: yritä kestää! Vaikkei sulla mitään oireita ole, se synnytys voi tulla IHAN puun takaa. Niin kävi mullekin esikoisen kohdalla. 40+2viikolla keskellä yötä valahti verta housuihin ja alkoi kipeät supistukset samantien. Ei voitu erehtyä vaan kävin pikaisesti suihkussa ja lähdettiin sairaalaan ja lapsi syntyi sitten aamupäivällä :)

Taas tulloo suppari... hmm...

tre tasan 39

Minä taas...
Mulla on pari kertaa kanssa kuulunut sellanen napsaus vatsasta ja luullut, että nyt alkaa lapsivedet vuotamaan, mutta ei... En tiedä sitten mitä se on. On meinaan kuulunut eri puolilta vatsaa, kerran oikealta nivusten kohdalta ja toisen kerran vasemmalta ylhäältä.
Mä todella toivon, että tää synnytys lähtis käyntiin ilman ennakkovaroituksia. Muuten tässä menee kyllä iäisyys, että pääsee synnyttämään. Tuntuu vaan niin hassulta, kun ei oikeesti tiedä, miltä ne supparit pitäis edes tuntua. Tänään täytyy yritää lähteä vaikka kävelee tai jotain, jos se vaikka sais jotain aikaiseksi. Ja onhan tässä sunnuntaihin vielä aikaa, milloin se "virallinen" laskettuaika on.

Aamu73

Täällä vielä yhtenä kappaleena:-) Tosiaan supparit on niin kivuliaita, että ei kyllä nukuta tai tehdä mitään muutakaan niiden aikana. Ongelmana on vaan se, että nyt niiden väli on taas 15-30 min, eilen illalla, yöllä ja aamulla 4-11 min. Toivon tässä kovasti, että vedet menis, niin olis ainakin selkeää että pitäis lähteä synnärille. Tosin kohta kipujenkin takia pitää jotain tehdä - en tiennyt että ne sattuu NÄIN paljon... Ja tulee sattumaan vissiin vielä melko paljon kovempaa;-)

Tre, pidän kovasti peukkuja, että pääsisit jo synnyttämään! Samoin Aamu sulle, jos oltais sittenkin samaan aikaan osastolla. Olettaen tietysti, että tämä mun tilanne edes enteilee synnytystä!

Ja taas supistaa... Auh!

T. Assari 38+5

Hei !
No on vilskettä synnytyssaleissa kohta näköjään meidän palstalaisten kanssa. Onnea vaan kaikille , jotka ovat tositoimissa. Assarille ja Saralle ja tre ja Aamu .Sara meneekin samalle synnärille, missä meidän Nuppu syntyi. SARA; Odotan mielenkiinnolla kun kotiudut , miten sulla meni ja kaikkea muutakin kokemaasi.
juu.Nuppu vaatii syötävää.
t.Wera

Saralle tsempitykset täältäki, toivottavasti onnistuu käynnistys! Assari taitaa päästä myös tositoimiin :)

Synnytyskertomusta pukkaa:
Eli siis koko sen neljännen päivän supisteli enemmän ja vähemmän ja oli ihan kivuliaita supistuksia. Laitoksella todettiin, että kohdunsuu takana, ei oo lyhentyny ja sormelle auki. Sitte supistukset vähä hiipu. Sen räpläämisen jälkeen ne kuitenki taas koveni ja tiheni. Esikoinen laitettiin nukkumaan normaalisti ysiltä ja kymmenen aikaan ukko meinas, et oonko nyt ihan varma, ettei vieläkään lähetä. Vietiin poitsu lopulta mummille ja papalle nukkuu 22.30. Kävästiin abc:llä hakee ukolle murkinaa synnytykseen ja mulle karkkia, sitte ajeltiin laitokselle.

23.20 meijät on kirjattu sisään. Päästiin suoraan synnytyssaliin. Supistukset oli koko ajan vaan kovempia. Ei mitään verrattuna aikasempiin. Niitä kuitenki tuli noin 7 minuutin välein, joka ei aiheuta kohdunsuulla vielä mitään. Pitäis tulla VÄHINTÄÄN viiden minuutin välein, että ne kypsyttää tilannetta. Tilanne oli siis sama, sormelle auki eikä muuta muutosta kohdunsuulla. Me oltiin ukon kanssa varmoja, että kätilö käännyttää meijät kotiin. 00:15 se haki mulle petidin-pistoksen, joka joko lopettaa supistukset tai antaa lisäpontta. Tarkotus oli koittaa saada nukkua. Mies nukahti ja mä koitin tuskastella hiljaa supistusteni kanssa, että sais edes se nukkua. Siitä supistukset rupeski sitte tulee 2-3 minuutin välein, kohdunsuu oli auennu jo kahelle sormelle... Kolmen aikaa rupes olee jo tuskasta. Vetelin ilokaasua ja kävin lilluttelemassa kylvyssä. Kylpy tuntu alkuun tosi ihanalta, mutta ku supistuksia tuli tiuhaan ja vesi viileni, oli pakko nousta pois. Kohdunsuu oli 4-5cm auki edelleen takana ja ohuet reunat.
3.30 on puhkastu kalvot ja 3.40 pääsin taivaaseen! Sain vihdoin ja viimein epiduraalin. Ekalla kerralla ei edes onnistunu, onneks toisella meni sitte kohilleen. Samaan aikaan alotettiin oksitosiini. Eka annos autto lähemmäs kolme tuntia. En tuntenu juuri mitään. Ukko nukku ja mä yritin, mut olin jotenki niin hallusinaatioissa, etten uskaltanu nukkua. Kuulin ihme ääniä ja pelkäsin, et putoon pediltä :D Ehkä vaan olin niin väsyny. Ennen viittä kohdunsuu on tullu johtoviivaan, noin 4 cm auki, ohuet reunat.

7.10 oon saanu ekan lisäannoksen epiduraalia. Ah -kivut taas pois! Supistuksia on tullu 3-4 minuutin välein. Sillon meillä vaihtu kätilöki. Kätilö Tiukkanen, joka oli tosiaan esikoisenki synnytyksessä. Olin tosi ennakkoluulonen sitä kohtaan. En viimeks tykänny siitä, mutta huomasin nopeesti että se johtu vaan siitä, että se ilmotti viimeks leikkauspäätöksen. Hyvin mukava ja ihana kätilö se oliki =)

9.40 toinen lisäannos epiduraalia. Kohdunsuun tilanteesta ei oo kirjotettu mitään. (Niin siis kirjotan tätä suoraan paperilta, en todellakaan muista näin hyvin koko tapahtumaa!) Siinä vaiheessa oltiin vielä varmoja leikkuriin menosta, ku ei ollu pitkään aikaan tapahtunu mitään. Päätettiin kuitenki vielä kattoa hetki. Kätilö myönsi jälkeenpäin, että pelkäs itekki yheksän jälkeen että leikkuriin lähetään. Lohdutti, ku huomas että olin asennoitunu leikkuriin, ettei se aina kuitenkaan niin mee miltä näyttää. On ollu tapauksia, missä yht´äkkiä ruvetaanki ponnistaa. Niin myös kävi meijän tapauksessa.Yhentoista aikaa supistuksia on tullu 2-kyttyräisinä ja useampikyttyräisinäkin.
11.40 oon saanu vielä kolmannen lisäannoksen epiduraalia. Sillon taisin olla jo yheksän senttiä auki! :O
12.10 Kohdunsuu on ollu täysin auki ja ponnistusvaihe on alkanu. Ensin piti ottaa keuhkot täyteen ilmaa, ei saanu puhaltaa pois ja sen ilman voimin ponnistaa. Ihan ekana piti ponnistaa rakko tyhjäks. Koko ajan oli ihan kamala kakkahätä ja yritin välillä jännittää, etten kakkaa pöydälle. En tuntenu oikein supistuksia, ponnistin vaan aina, ku kakkahätä tuntu. Kätilö ja mies kannusti koko ajan. Välillä huusin vastaan, etten voi ponnistaa, ku tulee kakka!! Kätilö komensi, ettei sieltä kakkaa tuu ku mun lapsi. Nauroin vielä suht loppuvaiheessa, että kolmen ja puolen kilon kakka :D cd:ltä rupes soimaan härski biisi ja käskin ukon nopeesti vaihtaa biisiä ("mä haluun saada pimppirasiaa Sannilta" ei oikein sopinu..) Kätilö kehu, että pää näkyy jo kunnolla ja on tosi paljo tukkaa. Kysy haluunko kokeilla ja mä huusin -"hyi yäk, en varmaan kokeile!" Lopulta sain puudutteen alapäähän ja välilihaa leikattiin. Mies oli kattonu just sillä väärällä hetkellä sinne päin, ku sakset viuhu. Mihinkään ei oikeesti sattunu yhtään. Lopulta pää oli kokonaan ulkona ja kroppa vaan luiskahti pihalle. Pääs välittömästi naurun sekanen itku ja se fiilis oli aivan supermahtava!!! Ihan käsittämätön ja sanoin kuvaamaton tunne, ku lapsi nostettiin rinnalle. Vauva ei näyttäny yhtään siltä, mitä olin kuvitellu. Pieni ihana rääpäle! Mieheltä kysyttiin, haluisko leikkaa napanuoran -kieltäyty ystävällisesti. Sen jälkeen ne kysy multa, haluuko äiti leikkaa napanuoran. En mäkään halunnu, mut ilmotin heti, että istukan haluun nähä. Siinä se sitte venytteli ja esitteli istukkaa :X
Syntymäkellonaika sama 12.56, joka on esikoisellaki. Synnytys eteni melkein tunti tunnilta samalla tavalla. Tää vaan päätty mitä ihanimmin. Kaikki oli jotenki niin uskomattoman rauhallista. Esikoisesta hötkyiltiin sairaalaan lähöstä lähtien, tästä vaan rauhallisesti edettiin hetki hetkeltä. Ja vaikka oltiinki jo melkein 100% varmuudella lähössä leikkuriin, olin silti ihan yllättävän rauhallinen. Totta on myöski se, että ne kivut (mitkä kivut?) on heti poissa, ku sen oman vauvan saa. Muutaman päivän päästä mulla oli/on liikkuminen ja istuminen ollu vähä hankalaa, ku on se ilmeinen kohtutulehdus. Eilen ei ollu kipuja ja olin tosi hyvällä tuulella. Imuroin, kävin parissa kaupassa ja nyt on heti kipeempi. Mutta en valita. Kokemus oli korvaamaton. Kyllä sen kaiken kivun kestää ja osaltaan se kuuluuki siihen. Mulla oli kaikki puudutteet niin kohillaan, etten kyllä ite synnytyksen aikana joutunu kivuista kärsimään.

Onnea siis erittäin paljo niille, joilla se vielä edessä on. Se on ihan mieletöntä! Keuhkot täyteen ilmaa, leuka rintaan ja hiljaa happea pidättäen ponnistaa. Kätilön neuvoja ja ohjeita kuunnellen saa upean lopputuloksen. Ja sektioon meneville, on se synnytys sekin. Täysin erilainen kokemus, lopputulos sama!!

heinis ja pikku-Jii 5 pvää

P.S. Jos joku käy vielä heiniksien sivulla, siellä on muutama sairaalakuva ihmeteltäväks :)

Kiva lukea Heinis toi sun sairaalakertomus, mä jo ajattelinkin, että hyvinhän siinä äitikin pysyy kärryillä, mitä tapahtuu, mutta olitkin sitten kirjoittanut paperista.

Täällä ei vielä kummempaa. Eilen pitkä kaupoissa kiertelyreissu, mutta ei sekään mitään lopullista aiheuttanut, mutta ehkä vähän auttoi?? Menkka- ja alavatsakipuja tällä hetkellä jonkin verran.

No, muiden vauvauutisia odotellessa ;)

Piri

Heinis: kiva lukee sun synnytystarina:) ootan et pääsen itekkin kertomaan omani, huomen ois sit maaginen laskettu aika päivä..mut salee menee yli:/ ei jaksa enää..

Piri:mullakin on nyt ollut pari pvää noit menkkamaisii kipuja vatsas, ja nivuset on ihan prkeleen kipeet. Ja huomasin masunkin laskeutuneen sunnuntaina..

Ihania kuvia ja ihan kiitettävän kokoinen masu sullakin Assari :). Sitä jotenkin tottuu tohon omaan vatsaan ennen kuin näkee sen kuvista. Kunhan mies kotiutuu ja saan kuvat koneelle, lähetän myös muutaman masukuvan katsottavaksi. Toivottavasti Assari pääset kohta tositoimiin, jos noi supistelut jatkuu. Täällä ei edelleenkään mitään tuntemuksia. Nyt kyllä vatsa on alkanut toimimaan, joten olisko siinä sitten ensimmäinen "oire".
Nyt taidan ottaa ison kupin kahvia ja ison palan jätskiä! Ihanaa olla välillä yksin kotona...
Aamu, jolla ei ole muuta tekemistä kuin notkua täällä :)

Tsemppiä kaikille viimeisillään oleville Heinämasuille ;0) Iteltä masu "repäistiin" niin yhtäkkiä pois että sitä on aika ajoin ikäväkin, mutta sympatiat teille näin kesäaikaan, turvotus ym voi olla yhtä tuskaa!

Perustaisko joku osaavampi meille jo synnyttäneille ketjun tuonne vauvan hoito puolelle valmiiksi? Voidaan sitten pikkuhiljaa siirtyä sinne, tälläkin puolella kyllä tulee vielä notkuttua varmasti mutta olis sitten valmiina...

Käytiin tänään neuvolassa pojan kanssa. Paino oli perjantaista lisääntynyt 105g eli ihan hyvin, vaikka täällä hermoilenkin kun poika ei syö tasan lääkärin määrämiä annoksia :0) Käynti oli vielä äitiysneuvolan terkalla ja ensi viikolla sitten siirrymme lastenneuvolan puolelle, hui! Oma tuleva terkkarimme on juuri kesälomalla ja pääsemme ekalle käynnille kokeneelle, ensi kuussa eläkkeelle jäävälle terkkarille, rautainen ammattilainen siis.

Edelleenkään ei tissittely meillä ota onnistuakseen, on kyllä tosi turhauttavaa... Ja illan pimeinä hetkinä koen syyllisyyttä ja huonoutta asiasta, mutta poika tosiaan vaan nuolee rinnan päätä, oli siinä kumi apuna tai ei. Pulloon siis lypsän edelleen mutta aina ensin kokeillaan rinnalta. Aikamoinen rumbahan tuo lypsykoneen ja pullojen huolto on, mutta mieluummin niin kuin että täytyisi korvikkeisiin siirtyä, jos nyt ainakin pari kuukautta saisin maidon riittämään pojalle niin olisin suht tyytyväinen. Neuvolassa sanoi että keskoset usein tottuvat sairaalassa saamaan ruokansa niin helpolla että tissille opettelu voi olla vaikeaa ja jotkut eivät kerta kaikkiaan siihen opi. Käsi lopettaa yrittämisen ennen kuin siitä alkaa tulla pakko pullaa ja stressiä. No, stresssiä on jo mutta ihan positiivisellä mielellä vielä yritellään...

Muutamat housut mahtuu jo jalkaan jotka ennen raskautta, jee! Ruokahalu oli tosi huono pojan ollessa sairaalassa mutta nyt on taas alkanut onneksi maistumaan.

Aikalailla tasan viikon olin leikkauksen jälkeen kipeä, sitten helpotti eikä yskiminen/nauraminen/aivastaminenkaan enää sattunut. Haava on tosi siisti, 9tikkiä siinä oli. Jälkivuotokin loppui eilen, eli tasan kaksi viikkoa sitä kesti. Mulla jäi siis sectiosta ihan hyvät kokemukset vaikka mieluummin olisinkin alakautta synnyttänyt, siihen ei vaan aina voi tosiaan itse vaikuttaa ja se on hyväsyttävä.

Tulipas nyt asiaa itsestä, toivottavasti ei liikaa :)

Jaksamisia kaikille ja hyvää synnytystä, palkinto on sanoinkuvaamattoman ihana!

Karvakuono ja Aatu 15vrk

Onnea kaikille uusillekin synnyttäjille!
Täällä myös vain odotellaan vielä, että päästäisiin jo tositoimiin. Mutta kun muistissa on toisen synnytyksen odottaminen, mikä meni 5 päivää yli, niin eipä tässä ole vielä varmasti kiirettä mihinkään :) Vielä ehtii tehdä vaikka ja mitä.. Huomenna olisikin luvassa petivaatteiden tuuletusta ja lakanoiden pesua =)
Neuvolassa maanantaina taas mittailtiin ja punnittiin, sf-mitta ei ollut kuin 28.. Aika kummallista, mutta ahdasta tuolla tuntuu olevankin. Eipä se masu tästä enää taida kasvaa. Melkein nelikiloisia noista on silti aiemmin tullut, saapa nähdä nyt!
Jotkut tuolla miettivät imetystä, olen itsekin "Tre":n kanssa samaa mieltä. Imettää kannattaa vauvan tahtiin, niin usein kun vain jaksaa. Onhan se alussa raskasta, mutta pian palkitsee kun maitoa alkaa kunnolla herumaan! Vauvasta kyllä huomaa milloin hän on kylläinen ja tyytyväinen, itse en niin tuijottaisi noihin millimittareihin. Luottakaa vain rintoihin :)
Kivaa loppuodotusta kaikille!

Voi au, taas uusi tällainen yö:-( Nyt tulee supistuksia alle 10 minuutin välein ja tekee melkoisen kipeää. Ongelmana vain se, ettei synnäri huoli mua sinne vielä. En kohta tiedä mitä teen näiden kipujen kanssa, kun kerrostalossa ei voi keskellä yötä alkaa huutaa:-)

T. Assari 38+6

Assari tsemppia, ehka se synnytys siita lahtee! Mua alkanut jannittamaan kylla synnytys pikkasen, oon katellu netista synnytysvideoita vahan ja pikkanen pelko perassa kylla... No kaipa se siita. Kavin laakarissa ja vauva tosi alhaalla, mutta paikat kiinni taysin. Odotellaan siis edelleen!

No täällähän on yökukkujia enemmänkin :). Ei tuu uni silmää, kun on sellanen pyörintä vatsassa. Assari, kuulostaa kyllä siltä, että sulle tulee viimeistään aamulla lähtö. Mulla ei edelleenkään supistele eikä Onni kyllä anna mitään merkkejä rauhottumisen suhteen.
Mulla oli lääkärissä silloin pari viikkoa sitten kanssa paikat vielä täysin kiinni ja kanavaakin 2,5cm jäljellä, joten tuskin tässä parissa viikossa vielä mitään radikaalia on tapahtunut. Ei jaksa uskoa että tällä viikolla mitään edes tapahtuu...
Mä pidän peukkuja Assari sulle, että pääset sinne synnärille mahdollisimman nopeesti. Saa nähdä sitten kun omalle kohdalle sattuu, kuinka hanakasti ne lähettää kotiin, kun matkaa on se tunnin verran.

Aamu73,,,

Huomenta,

uneton yö taas takana:-( Miten selkä voi olla näin kipeä?! Mies on nyt vapaalla jotta voisi auttaa mua esim. öisin, mutta arvatkaa vaan, mitä se tekee kun pitäisi hieroa esim. selkää kun kivut on liian kovat? No nukkuu tietty... Vähän ottaa päähän, kun tekee niin kipeetä eikä toinen tajua.

Voi kun pääsisin tänään jo synnyttämään tai ainakin synnärille! Kolmatta yötä en varmaan jaksa.

T. Assari 38+6

Huomenta.

Assari miksi sua ei huolita synnärille? En ymmärrä ollenkaan :-O
Pian synnytät kotiin kun et lähde sairaalaan :) Mene ihmeessä jos olet jo noin kipeä!!! Onkohan mullakin pikkuhiljaa tosi kyseessä? Koko yön supisteli ja nytki supistelee. Yöllä supistukset kesti minuutin kerrallaan aina mitä jaksoin kellottaa. Nyt pitäs taas seurailla kuin tiheään näitä tulee...

Jos nämä jatkuu vielä ja säännöllisinä ja suhteellisen napakoina, niin käyn ainaki pyörähtään synnärillä kunhan mies tulee töistä. Kipeitä nämä ei oo ollu ollenkaan, muttei oo ollu ennenkää joten siihen en voi vedota nytkään.

Tsemppiä !

t. tre 39+1

Moi!

Tre, kai siksi että siellä on ruuhkaa ja supistukset ei vielä ole säännöllisiä (väli ollut 2 vrk:n ajan 2-30 min). Kävin tunti sitten äippäpolilla, ja JES - kohdunsuu sormelle auki, vauvan pää ihan lähtökuopissa ja kuulemma kaiken todennäköisyyden mukaan synnytän illalla tai yön aikana, joka tapauksessa seur. kahden päivän aikana! Ihanaa, ei enää yhtään yhtä kauheeta yötä! Lääkäri sanoi, että ensisynnyttäjäksi kanava avautunut tosi hyvin ja kaikki näyttää siltä, että synnytys sujuu sutjakasti, tyyliin 5-6 tuntia.

Että jos musta ei kuulu vähään aikaan, niin tiedätte missä olen ja mitä teen:-)

T. Assari 38+6

Aivan mieletöntä Assari! Hyvä että kävit tarkastuksessa. Vai on siellä vielä ruuhkaa. Ei sitten taida olla mahkuja saada yksityishuonetta tai perhehuonetta. Mulla on ollut tän koko aamun kamalia menkkakipuja koko vatsan alueella ja limaa irtoaa, eli perässä taidetaan tulla :). Mutta sulla on kyllä jännät paikat, ei voi muuta sanoa. Mutta kyllä on varmasti ihana tieto, että kohta noista kivuista pääset, kun sulla on ollut noin kamalat yöt. Mietityttää vaan toi oma matka, kun on tosiaan noin pitkä sinne synnärille. Kiva sitten ajella kivuissa edestakas, jos passittavat kotiin odottelemaan. Ei muuta kuin tsemppiä Assari!

Aamu73 ja Onni 39+3 tai 40 tasan

No, täällä taitaa taas tapahtua!

Tsemppiä Assarille synnytykseen! :)

Täällä käytiin aamulla neuvolassa, piti mennä kävellen (on siis vajaan puolen kilsan päässä), mutta pisti ja vihloi alavatsaa niin, että piti mennä autolla. No neuvolan täti sanoi, että johtuu siitä, että vauva on kiinnittymässä ja laskeutumassa alaspäin.

Yöt menee vielä ihan ok. Kivuliaita supistuksia ei oikein vielä ole, mutta menkkakipuja ja kivuttomia supistuksia kuitenkin. Eli ei ehkä ihan vielä tapahdu mitään, tai eihän sitä tiedä.. ;)

Mannis: milloin sulla oli laskettuaika? En nyt jaksa katsella tuolta edelliseltä sivulta... :) No, toivotaan, että meilläkin pian lähtee hommat käyntiin, eiköhän nää menkkakivutkin sitä enteile :)

Piri

Moikka täältäkin!

Ja ensiksi Heinikselle lämpimät onnittelut pojan syntymän johdosta! Ja Assarille kovasti tsemppiä sinne kipujen kanssa. Hienoa, että nyt sait tietää, että pian pitäisi joka tapauksessa syntyä! Jokohan Saralle on pieni nyytti syntynyt? Voimia sinnekin!

Täällä on menossa nyt 40+6 ja vaikka kuinka tietää, että voi hyvinkin mennä 42+ saakka, niin nyt ei jaksaisi millään enää odotella... Reilun viikon on öisin supistellut enemmän tai vähemmän, kuitenkin vain kerran niin, että ajattelin synnytyksen todella alkaneen. No, siitä on jo viikko. Muistelenko väärin, mutta kärsikö joku toinenkin öisin oksetuksen tunteesta? Tre ehkä? Sankko on tullut tututksi sängyn vieressä ja viime yö oli jo melkoista koettelemusta. Aamuyöksi supistelu kuitenkin rauhoittui ja pystyin nukkumaankin jonkun tunnin, huh.

Hurjasti tsemppejä täältä kaikille! Voikaa hyvin.

kaisla 40+6

Heippa taas...

Mulla on ollut noita öisiä pahaolokohtauksia. Viime yönä ei pystynyt nukkumaan ollenkaan,kun aina asentoa vaihtaessa meinas laatta lentää. Muutama yö olikin oireettomia, mutta viime yö yhtä helvettiä. Mulla tosin se paha olo jatkuu yleensä aamupäivän ja silloin on myös verenpaineet korkealla.

Nyt on joko tosi kipeitä liitoskipuja tai sitten alkaa tosiaan jotain tapahtuu, mutta vedet silmissä täällä välillä kärvistellään ja kävellä ei pysty yhtään... :(. Toivottavasti tätä ei nyt kovin montaa päivää kestä. Kaislalla alkaa olee kohta kanssa aika synnyttää tavalla tai toisella:). Kyllä odottavan aika on pitkä!

Aamu73,