HELMIMAMMAT 2008 (4)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maijustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maijustiina

Vieras
HELMIMAMMAT 2008

auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen
momento 26v, la 2.2, toinen
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS

Moi taas!

Maha-asiasta vielä... Näkyykö se teillä hyvin myös selällään maatessa? Mulla oli ennen maha ihan kuopalla kylkiluista alaspäin, mutta nyt muutama sentti navan alapuolella on sellanen pömppö ja käsin tunnustellessa se tuntuu oudon kovalta kun taas navan kohdalla ja yläpuolella masu on ihan pehmeä. Siis selällään tunnustellessa. Ihmettelen vaan että joko se kohtu ois niin ylhäällä... Mites muilla kun ootte jo pidemmällä? Jotkut on puhunu eteen- tai taaksepäin kallistuneesta kohdusta, mutta mulla ei oo muuta tietoa kuin että istukka on takaseinämässä.
Mietiskelin, tossa että jokohan ensimmäinen helmiksistä saa vauvelin jo jouluna, meitä on niin monta että eiköhän joku oo vähän etuajassa. Mä itse uskon, että mulla menee maaliskuulle kun on ensimmäinen tulossa.

Taas pikapikaa :) Mulle neuvolassa + lääkärissä kokeili ja sanoi että kohtu on melkeinpä navan kohdalla. On pienellä + kohdulla joku kasvuspurtti päällä, ja on koossa ehkä vähän edellä viikkojakin..

Tollasesta kirjasta luen aina mitä tapahtuu milläkin viikolla (sain neuvolasta)siinä lukee että viikolla 18 kohdun korkein kohta on noin 2 sormenleveyttä navan alapuolella. en tiedä onko siitä nyt mitään apua? ja sikiön koko viikolla 18 on koko pituus n. 17cm ja paino n.180g =)
Nina 18+1

jännittää...aamulla ois rakenneultra..toivottavasti kaikki on hyvin, masu on hieman kipristellyt nyt vknlopun ja pariin pvn en tuntenut liikkeitä, mut nyt taas pientä tönimistä havaittavissa,huh...saapa nähdä saanko yöllä unta kun mietin sitä ultraa,on kait sitä hassu kun näin jännittää vaikka tämä ei ole ensimmäinen lapsi..

Tsemppiä ultraan momento, tuu sitten kertomaan että mitä siellä näkyi!!
Pieni gallup-kysymys taas: tekeekö teidän mieli suolakurkkuja? Kaikki kyselee, että onko tullut mielihaluja ja tekeekö mieli kurkkua, mutta ei mulla oo tullut mieleenkään, että ostaisin suolakurkkuja. Eli onko tuo suolakurkkujuttu vain legendaa vai onko joillain himo niihin?
Mäkin seurailen raskauden kulkua vau-kirjan oppaasta, tähän asti kaikki on tapahtunu just sen mukaan, siis päänsäryt ja kaikki tuntemukset just niillä viikoilla kun siinä kirjasessa. Nyt takas kattoo bb:tä!

voi jee mitä ultra painajaisia näin koko yön, lääkäri sanoi etten olekaan raskaana..noh kohtahan sekin selviää kun sinne menee oikeasti:)
maijustiina, mulla ei ole tehnyt mieli suolakurkkuja,ainoa himo mikä on niin on hampurilaiset,ei kyl terveelistä jos paljon syö..oon huomannut että ruoat mitä himoitsin ennen raskautta inhottavat nyt.mieluiten syön hedelmiä ja salaatteja ja juon jotain raikasta.välillä tietenkin karkkeja tulee naposteltua..
kyllähän sitä vauvakirjaa tulee tosiaan seurattua,kiva katella että minkä kokoinen vaavi milläkin hetkellä suurinpiirtein on.mutta nyt täytyy lähteä valmistautumaan pvn kohokohtaan moikka..

Ensi viikolla mullakin jo rakenneultra. Käsittämätöntä, miten nopeasti aika kuluu.
Mullakin raskauden mukana hävinnyt suurin karkinhimo eikä shipsiäkään tee mieli. Piimää kuluisi vaikka kuin, vaikken normaalisti juuri maitotuotteita käytä. Painoa ei vielä ole tullut, mutta eiköhän niitä kiloja sitten raskauden toisella puoliskolla ala ilmaantumaan. Kiva kuulla Momenton ultrakuulumiset! Hyvää alkanutta viikkoa meille kaikille!

no niin kävin siis ultrassa ja kaikki hyvin mitä nyt ultrasta vaan pystyy näkemään..varovasti kysäisin että joko näkee kumpi se on,niin sano se nainen että hän kertoo jos me halutaan tietää ja minä tietenki että jooo..poikahan se siellä,tuli tippa linssiin ku oli niin hämmentävää,esikoinen on tyttö.. ja jotenkin olin ajatellut että tämäkin olisi tyttö..vau nyt menee tämä pv varmaan ihan fiilistellessä:)

erittäin mukavaa alkanutta viikkoa kaikille minunkin puolestani.

Onnea momentolle hyvistä kuulumisista ultrasta! Ja sait tietää sukupuolenkin :)

Maha pönöttää täälläkin kiitettävästi, yhdet tavalliset housut mahtuu päälle, olivat liian isot aikaisemmin. Mulla on siis taaksepäin kallistunut kohtu, mutta enmpä tiedä onko se tätä kasvua hillinnyt yhtään..kolme viikkoa rakenne ultraan, kyllä tää aika näköjään menee eteenpäin kuitenkin! Tässähän ollaan kaikki jo ihan isoilla luvuilla :)

Synnytystä en oo miettiny, kun vain välillä ohimennen ja jos on lukenu vauva tms lehdestä jotain juttuja. Jotenkin koitan vaan uskoa että se menee miten menee, ei siihen kuitenkaa voi vaikuttaa. Mutta lähempänä vuodenvaihdetta varmaan alkaa kelailee enemmän.Ja sitten kun niitä jotain valmennuksia tulee.

Jotenkin on nyt viimesten viikkojan aikana vähän vähemmän pyöriny ajatukset omassa mahassa, ehkä uusi työ on vieny mun ajattelukapasiteettia. Sinänsä hyvä, niin tuntuu aika menevän vähän nopeemmin.

Pissahätä on muuten raastavaa, herään yöllä vessaan välillä monta kertaa ja päivälläkin saa ravata jatkuvasti. Kun ollaan jossain liikkeessäkin niin aina sitä huomaa saalistavansa vessaa..Juon kyllä aika paljon, ku oon ajatellu että pysyis turvotukset poissa kun jaksais kitata.

Aikasemmin tääl oli puhetta naaman kukkimisesta, mulla kukkii kans. Otsa ja kaula on ihan täys semmosta ärsyy pikkunäppyä ja sitten imestyy semmosia hirmupaukamia millon mihinkin!!

Hyvät viikon alut joka masulle! :)

Onnea momento. itellä tosiaan ensi viikolla rakenne ultra, uskaltaisikohan kysästä sukupuolta..ne lääkärit kun on tunnetusti tylyjä.
Tänään huomasin että mulla alkaa tää naaman kukkimis ongelma olla mennyttä, ei enään niin pahasti näppyjä jäljellä=) päänsärky vaan vaivaa taas.
Mutta eipä tällä erää muuta
Nina 18+2

kiitoksia onnitteluista:)
nina84 kysy vaan reippaasti,mullakin se lääkäri oli aika tylyn oloinen mutta ihan positiivisesti se sit kerto sukupuolen ku rohkenin kysyä.oon kyl kuullu ettei kaikille ole kerrottu jotka on samassa paikassa käyneet kuin minä, mutta luulenpa että se johtuu siitä että ne kertoo sen vain jos ne on ehdottoman varmoja sukupuolesta.ainahan se ei välttämättä onnistu jos vauva on sellasesa asennossa ettei näy pelit ja pensselit:)

mullakin välillä ollut päänsärkyä ja migreeniä, naaman kans ei ole ollut kukkimisongelmaa, päinvastoin, tuntuu että iho on nyt parempi kuin koskaan:)

Mukava kuulla ultrajuttuja. Teillä muilla onkin aikaisemmassa vaiheessa kuin mulla. Meillä siis rakenneultra rv 22 ja menee lokakuun puolelle.

Neuvolan Vau*kirja on on tosi kiva. Miesten puolesta olen saanut monet naurut. Kaikki on selitetty paljon lyhyemmin ja kappaleen lopettaa aina lause 1) Seksiä voi harrastaa normaalisti. tai 2) Seksi ei vahingoita sikiötä.

Suolakurkut taitaa olla legendaa. Olen ostanut niitä kerran raskauden aikana. Mutta kuulitteko uutisen omenoista? Jo neljä omenaa viikossa (jo) raskauden aikana ennaltaehkäisee lapsen astmaa. Koitin bongata tutkimuksen jostain netistä, mutta en löydä. Juttu tuli Radio Suomessa viime viikolla.

Askartelen saikulla arvontalappuja kaverin vauvajaisiin. Onko teillä pidetty babyshowereita?

jhk 17+3

Hyvää uutta viikkoa kaikille!
Mulla kyllä nassu ja selkä kukkii yhä - ja tämä tuntuu tosi oudolta koska mulla ei ikinä ennen ole ollut yhtä finniä enempää kerralla. Kutsunkin itseäni jo pizzaface -nimityksellä :)
Mutta on tää raskausaika ihmeellistä - olen huomannut että mielialat ovat nyt nousussa, mutta siitä huolimatta pinna kiristyy välillä ja töissäkin lauon aika suoraan asioita, ihan kuin joku suodatin olis lähtenyt pois siitä, mitä suustaan päästää!
Ai että omenoita pitäis syödä - no onnistuu! Sääli vain että oma omenapuu teki tänä vuona tenät eikä tuottanut hedelmää. Täytyy pimeän tullen hipsiä naapuriin..
Kertokaa lisää babyshowereista, mulla ei ole minkään valtakunnan kokemusta asiasta!

Pia rv 18 + 0 (kaiketi...)

Täytyykin katsoa että millä tuulella se lääkäri mahtaa olla kun sinne sitten menen, josko uskaltaa kysyä=) eräs kaverini jutteli että oli kysynyt miksi lääkärit eivät mielellään kerro sukupuolta rakenne ultrassa, oli vastannut että niin monesti mennyt väärin.laiva matka lähenee=) hiukan "pelottaa" kun se on ennen neuvolaa ja laivalla on varattu seisova pöytä mennen tullen, taitaa neuvola vaaka pyörähtää ympäri=) tänään taas jää lenkki väliin, mutta ehkä huomenna sitten

onko teillä mielessä jotain kivaa raskaus runoa? ajattelin sähkiksen välityksellä laittaa ja liitteeksi ensi viikolla saatavan kuvan (ultra). mutta en löydä vaikka miten googletin

Nina, nostin ylös tuon "runo"-ketjun, siinä on noita runoja, millä voi kertoa raskaudesta, jos sellasia tarkoitit. On ihan kivoja mun mielestä.
Jännää kun nyt alkaa taas ultraa pukkaa, tai siis mullahan se on vasta 16.10, silloin 20+4 vkoa, mutta on kiva jänskätä muiden kuulumisia. Jostain muistan, että tyttö rumentaa ja poika kaunistaa, tuohan pitää siis paikkansa Momenton kohdalla joka siellä odottelee poikavauvaa iho kirkkaana. No, kyllä nää näpyt kestää, jos pääsis vaikka taas leikkimään prinsessaleikkejä!
Huomenna täytyy siis käydä ostamassa omppupomppuja,
onkohan niistä apua jos ne piilottaa omppupiirakkaan vaniljakastikkeen alle... nam!

Maijustiina + Otus 14+3

Terveiset sairaslomalta... Kävin tänään lääkärille valittamassa siitä mahan polttelusta mutta eipä tuo siitä mitään selvää ottanut, antoi 3pv saikkua. En olis kyllä edes saikkua halunnut mutta ollaan nyt sitte kotona. Tuntuu vaan tyhmältä kun tietää että töissä ois tekemistä kovasti ja se maha tulee kipeemmäks kun istuu. Töissä seisten ois paljon parempi olla. Huomenna pitää mennä labraan antamaan pissanäyte vielä. Alkoi melkein pelottaa kun lääkäri alkoi mua juoksuttaa äitiysneuvolan puolellekin sydänääniä kuunteleen kun en ajatellut ollenkaan että vois mitään vakavaa olla. Kaikki oli kuitenkin oikein hyvin.

Ei ole kyllä suolakurkkua täälläkään tehnyt mieli, päinvastoin, oon hesen hampurilaisistakin ne nyppinyt pois välistä. Jotain kylmää ja raikasta tekee mieli, mehujäitä on mennyt aikamoinen määrä viimeaikoina. Sama oli edellisessäkin raskaudessa.

Muuten olo on ollut ihan erilainen kuin edellisellä kertaa, oiskohan poika tulossa:) No, oli kumpi tahansa niin yhtä tervetullut on! Aion silti kysäistä kans ultrassa josko kertoisivat. Naama on lopettanut kukkimisen, ja tuosta tytöstäkin oli mulla iho ja hiukset tosi hyvässä kunnossa koko raskauden ajan.

Mitään babyshowereita ei ole mun lähipiirissä pidetty enkä pidä minäkään. Tietty vois olla kiva osallistua joskus vieraan ominaisuudessa jos joku tuttu pitäis.

Nyt on kyllä vauva alottanu mylläämisen oikein todenteolla. Eilen ja tänään on liikkunut ihan hirveesti ja sen tosiaan tuntee kunnolla. Vilkas kaveri on tulossa! Hyvä tietysti että nyt sitten ainakin tietää että ipana on hengissä kun touhuaa siellä:)

Sirenia 18+0

Ne runot on varmaan käyttökelpoisia sinne vauvajaisiin (jotka on huomenna). Oirespekulaatioista päätellen tännekin olis tulossa poika: iho kukkii, ihokarvat rehottaa ja se syke oli matala. Eikun siis mitenpäin se nyt meni. Ennenkuin/Kun tulin raskaaksi en osannut ajatella kuin tyttövauvaa, nyt on kumpi vaan tervetullut, kun asia alkaa konkretisoitumaan.

Muutkin on lähdössä reissuun. Mä lähen ylihuomenna Bulgariaan. Saan sitten viikon päästä lukea ultrakuulumisenne ym! Tuli eilen tieto myös Viipurin reissusta lokakuussa. Onkohan siellä lastenvaunukauppoja?

P.S. Täytyy sanoa, että on tosi lapsellista, jos BB-Tiina on talossa raskaana... Nimim. Koukussa.

jhk 17+4

Huomenia kaikille.
Mulla on eilis illasta asti pistellyt mahaa. lähinnä kyljistä. mistä mahtaa johtua? inhottavalta tuntuu ja pistää tosi kovaa ja ja taas menee ohi.Mieheni jutteli että haluaa sinne 4d ultraan, itse olen kahden vaiheilla edelleen ja onhan sihen toki aikaakin.
Nina 18+3

Vai omppuja tarttis syödä, nami! ostankin ruokatunnilla kaupasta.

Ei oo suolakurkkuhimoja ollut tääläkään, muttei ne tökikkään.

Rollepa pohti raskauden mielialoja, oon huomannu ihan saman että yleisvire on tosi hyvä, mutta hermo menee yhtäkkiä ja myöskin mun suodatin on kytkeytynyt pois päältä! "kiva"että muillakin on vastaavaa, oon aatellu että oon ihan kauheeks muuttunut. Mutta toivoa on vielä synnytyksen jälkeen kai saada suodatin taas päälle :)

Multa on menny vähän ohi toi BB juttu, onko se niinkun ehtinyt jo raskautua siellä talossa?? vai oliko se paksuna sinne meneessään?

Nyt kauppaan, että saa murua rinnan alle!

Hyvä että muillakin mielialat edelleen heittelee, mä jotenkin aattelin kans että olen ainoa, ja muut elää sitä auvoista keskiraskautta onnellisina ja rauhallisina... Mäkin oon kyllä enimmäkseen hyvällä tuulella, mutta välillä menee hermot todella. Esikoisella on alkava uhmaikä ja jonkinmoinen takertumiskausi ja kiukuttelee koko ajan, välillä tulee itse huudettua takaisin vähintään yhtä lujaa ja sitten hävettää... Myös opiskeluhommat stressaa kun pitäis muka ehtiä vaikka mitä ennen vauvan syntymää ja sen takia esikoinen joutuu olemaan enemmän muitten hoidossa ja kiukuttelee varmaan siksi entistä enemmän ja takertuu äitiin heti kun mahdollista. Ja joku ihme väsymys on taas, vaikka luulin jo siitä päässeeni, oiskohan hemoglobiini laskussa? Täytyy pyytää mittaamaan seuraavassa neuvolassa. Ultraan ja neuvolaan molempiin vielä 2 viikkoa...