HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perjantai-iltaa. Tässä on nyt äidin laatuhetki menossa :) Tyttö meni nukkumaan ja isä on työkaverinsa varpajaisissa, ja mummi (jonka luona asumme tilapäisesti) mökillä. Istun tietsikan ääressä ja nautiskelen lasillisen lempivalkoviiniä. Ja vähän juustoa.

Me oltiin tänään puolivuotiskuvassa valokuvaamossa. Oli kauhean vaikea valita sopivia vaatteita, mutta päädyimme lopuks konservatiiviseen, vaaleanpunaiseen mekkoon. Moni ottaa kuulemma nakukuviakin, mutta mä halusin mekon.

Remppa etenee, mutta aivan liian hitaasti. Oon jo ihan kypsä. Tuntuu että en osaa olla kuin tiellä mutten kehtaa poiskaan olla.

Peppi on ihan hulluna kaikkeen rapisevaan. Kaikki rapisevat paperit ja lelut on nyt tosi pop.

Mun Amerikasta tilaamani kestovaipatkin tulivat tänään. Hain ne tänään tullipostista, jossa niitä syynättiin ihan kun olisin jotain rikollista tilannut :) Ei ne nyt niin kovin halvoiksi tulleet, mutta on tosi kivan näköisiä. Ja all-in-one eli ei tartte taite(i)lla mitään harsojen tai lisäimujen kanssa. Nyt pistän ne pesuun, seuraavalla kerralla voin sitten kertoa että toimivatko ne käytännössäkin.

Marjulille tsemppiä ruokien kanssa! Mun miehellä on yks sukulaispoika jolla oli ihan sama juttu, että vain ihan muutama ruokalaji kävi. Ihmeen kaupalla hän ei ollut allerginen kalalle, joten siitä sai vähän helpotusta. Ja just noi hirven ja peuran lihat kävi. Mutta tämä poika on nyt jo rippikouluiässä ja voi syödä kaikkea muuta paitsi munaa ja maitoa, eli viljat yms. alkoi käydä vähitellen. Toivottavasti teilläkin niin. Haastavaa se kyllä on vanhemmille.

Mitenkäs teidän muiden dieetit? Mulla se kesti hienosti viikon. Mä olen ihan toivoton!!!

Rollepalle pikaisesti, dieetti meni perseelleen,iski hirveä syömishimo ja nyt yritän "toipua" tuosta syömiskohtauksesta.
Nuo pojan syömisjutut onnistuu tällä hetkellä ihan kohtalaisesti,mutta vaikeutuu kyllä kovasti kun poika alkaa enemmän liikkumaan, täytyy isompia muistuttaa kokoajan että kaikki leivät ym. täytyy nostaa kaappiin ja pöytä pyyhkiä joka syönnin jälkeen.
Nyt pitää painua nukkumaan, öitä!

Kiinnostuneena kyselen, että mikä on Rollepa tuo lempivalkoviinisi? Meidän viinisuosikki on nykyään Chileläinen rosé nimeltään Casa Rivas. Tosi hyvää! Se vaan meinaa olla aina joka Alkosta loppu.

Mä ostin tänään Aventin Magic nokkamukin. Siinä sanotaan että ei kuumille tai hiilihapollisille juomille! Miksiköhän??? Keitin osat eikä ne ainakaan siitä miksikään mennyt. Meillä on käytetty noita Aventin pulloja ja oisin ilmeisesti voinut ostaa niihin pelkkiä nokkia kun taitavat kaikki olla yhteensopivia. Tuo Magic-muki oli vaan niin kivannäköinen. Saas nähdä milloin aletaan sitä käyttämään ja mitä siitä sitten juottais.

Täällä ei oo dietti vielä alkanutkaan! :) Viikonloppuja!

Huomenta. Peppi katsoo televisiosta piirrettyjä ja on tosi tyytyväisen oloinen :) Näin kun mä vannoin että "mun lastani sitten ei millään videoelokuvilla kasvateta>". Hih.

Haluaisin kysellä tuosta nokkamukista,syöttötuoleista ja muutenkin... kun meillä on vähän alkeellinen tapa ollut syödä, laitan vauvan aina lattialle/tuolille selälleen ja syötän siinä, en siis edes missään sitterissä (meillä ei ole kuin yks sitteri ja sekin tosi huono!). Mennään siis lusikalla ja tuttipullolla. Missä vaiheessa vois yrittää nokkamukia? Entä voisiko jo nyt laittaa syöttötuoliin vaikkei kyllä istuminen muuten luonnistu? No, meillä on ens viikolla neuvola, voin toki kysellä sieltäkin mutta tajusin just että mä olen onnellisesti pihalla näistä asioista..

Mä tykkään kovasti kuivahkoista saksalaisista Rieslingeistä ja Gewürtstraminer -viineistä. Tämän hetkinen suosikki on tuo Devil's Rock - siinä on musta ihan hyvä hinta-laatusuhde ja mukavan pirtsakka maku :) Nyt on kyllä itsellä pirtsakkuus kaukana kun pitäisi alkaa tehdä remonttireiskoille sapuskaa. Tunnen oloni todelliseksi kotitalousihmeeksi kun ruokin niitä nälkäisiä duunareita.

Hyvää viikonloppua!

Voi että, kyllä minäkin vielä joskus juon viiniä ;) Olen kyllä viikonloppuisin saunaoluen juonut - ei kai se nyt ihan suoraan vauvalle mene. Viime viikolla olin ensimmäistä kertaa ulkona kavereitten kanssa, myös yön pois kotoa... Pumppasin aamuyöllä, mitä jaksoin, mutta herätys oli ihan kamala klo 7:30... Rintojen tilalla oli tiiliskivet. Pumppasin silloin uudelleen ja nukuin vielä tunnin, mutta sitten olikin jo otettava kyytiä kotiin ja "oikeaan tyhjennykseen". Totesin, että eipä ollut sen arvoista.

Meillä syötiin viime yönä vain kerran tissiä (klo 5). Kysyttiin puolivuotisneuvolassa, että olisiko jo mahdollista jotenkin muokata tuota vauvan yösyömisrytmiä. Täti ei oikein sanonut juuta eikä jaata. On kuulemma niin yksilöllistä. Me nyt kuitenkin kokeillaan. Eli klo 5:een asti isä tarjoaa tuttia ja silittelyä ja vasta sitten äiti astuu kuvioon. Kaksi yötä nyt kokeiltu ja ekana itki klo 2:20-2:50 ja söi klo 5 ja klo 7, ja viime yönä vähän itkeskeli muttei herännyt klo 24 ja klo 3:30 ja söi siis vain klo 5. Fingers crossed.

Mä käyn palstalla lähes päivittäin lukemassa kuulumisia, mutta nyt ollaan oltu niin paljon liikenteessä, ettei ole ehtinyt kirjoitella. Käyn myös tsekkaamassa, onko Ninasta kuulunut mitään. Jospa heillä on tullut muutto eteen eikä nettiä. Jos Nina on uupunut ja kuitenkin luet palstaa, niin mukana hengessä ollaan.

6 kk mitat olivat 8 840 g ja 68 cm.

jhk + tyttö 6 kk

Täällä ollaan mukana, sujuvasti luetaan... Marjulille ja poitsulle erityisterveiset, voimia ja kärsivällisyyttä!

Meille ei sinällään ihmeempiä kuulumisia, ruokien kanssa kokeillaan ja ihmetellään. Tänään meni eka broilerimaistiainen kaupan porkkana- perunan seassa. Kaikki mitä on tarjottu, on mennyt kiitettävästi alas. Itsetehtyjä (esim. puuro) en ole ihan juoksevaksi tai soseeksi tehnytkään, äiti on ilkeä.... Syötän herraa lähinnä sitterissä, joskus sylissä.

"Istuminen" on aika sitä ja tätä kuten muukin karkeamotoriikkaan laskemani asiat, tuolla hujopilla ei vaikuta olevan kiire kääntymisten ym. taitojen kanssa. Olen funtsannut, että johtuisiko tuosta pituudesta että kehonhallintaan liittyvät taidot on jotenkin hitaammin syttyviä. Hän kääntyy vatsalleen joskus harvoin, muttei siitä ihmeemmin innostu. Selällään on paljon mukavampaa katsella ympärilleen...

Kävimme Särkänniemessä keskiviikkona, nyt on eka karuselliajelu tehty. Äippä nautti delfiinien esityksestä aivan suunnattomasti. Yövyimme hotellissa, eka kerta pois kotoa. Vähän jänskätti mutta hienosti meni. Ensi viikolla mennäänkin mummolaan reilu 400 km: n päähän, ei muuta kuin retkisänky "kainaloon" ja menoks! Sitten onkin vuorossa puolivuotisneuvola.

En ole saanut aikaiseksi selvittää, minkä ikäisinä vauvoilla on rutiininomaiset lääkärineuvolat? Kolmikuisena oli, milloinkahan on seuraava? Joka tapauksessa meillä on tiedossa kävelemään oppimisen jälkeen lonkkakontrolli, ja yhtä toista "valuvirhettä" korjataan leikkauksella 1- 1½ -vuotiaana.

Tulipa tarinaa, varmaan parempi lopettaa tähän. Juttuahan riittäisi... Hyvää viikonlopun jatkoa ja kivoja kelejä ensi viikolle!

auliina ja "kentlemanni" (ma ½ vuotta!)

Kiva kuulla auliinan kuulumisia pitkästä aikaa.

Marjuli, mun kaverin lapsi oli myös ihan hirmu allerginen, mutta nyt 3-vuotiaana saa jo syödä ihan kaikkea. Joten aika nopeastikin nuo allergiat voi parantua.

jhk, minäkin olen kyllä saunaolueni ihan hyvällä omallatunnolla juonut, ei se tosiaankaan suoraan vauvalle mene.

Kantorepuista: Meillä on Ergo, jota voin kyllä suositella. Niitä ei tosin enää taida saada kuin käytettynä, se Manduca on kai jotenkin kehittyneempi versio samasta.

Meillä neiti lopetti pullosta juomisen, pitänee alkaa harjoitella nokkamukin kanssa. Kielen näyttäminen ja päristely on suurinta huvia. Mutta eipä muuta niin ihmeellistä tässä viime aikoina ole tapahtunut. Hauskaa viikonloppua kaikille!

Meillä on nokkamuki käytössä, menee ihan ok, mukistakin kelpaa. Tuttipullon ajattelin skipata kokonaan, kun maidot tulee vielä rinnoista ja vettä hörppii jo hyvin. Istuminen on pojulla ihan hukassa, mutta ryömii, kierii ja mittarimatoilee huoneesta jo toiseen. Heijaa peppu pystyssä ja vetää pystyyn tukea vastaan, mutta ei osaa kontata.

Yöt on menneet meillä ihan rikkonaisiksi, kun poika on niin innoissaan liikkumisesta että ei malta nukkua. Lievää unikoulua aloitellaan nyt, rintamaitoa vain kerran tai kaksi yössä ja muuten isä tassuttaa uneen. Toivottavasti rytmi löytyy.

Nyt tuli huuto, sai rummun päräytettyä nenälleen.

Iltaa, me ollaan koitettu nokkamukia useempaan kertaan, mutta ei oikeen onnaa, rupee vaan leikkimään sillä..

Onks teijän vauvoilla rytmi? Mä oon kovasti koittanu sitä kuulostella, mutta päivät menee miten sattuu, aamupäivä oikeestaan aika samalla tavalla mutta iltapäivä on ihan sotkua. Välillä nukkuu päivällä 30 min ja välillä 3h pätkiä.. pitäiskö sitä niinkun pitää päikkärit saman mittasina suunnilleen, siis herättää vauva vai löytyykö se rytmi itestään sitten joskus?

Meillä varsinkin illat on hankalia, kun herra on usein alkuillasta jo ihan liian väsynyt liian aikasin, mutta siihen aikaan ei enää päikkäreilläkkään viittis laittaa..

Ninasta ei tosiaan ole kuulunut, vaikka ennen kirjotti ahkeraan. Toivottavasti kaikki on hyvin!

No nyt kylpyhommiin!

Pullis ja herra tänään 6kk

Iltaa. Pari pikaista kysymystä jotka on alkanut mua askarruuttaa: voiko vauvalle antaa kookosta? (esim puuron seassa kookosmaitoa). Ja toinen: minkälaisia leluja teidän vauvoilla on? Meillä on lelukaari ja nalleja, mutta mietin että pitäisikös olla jotain sellaisia kehittäviä/aktiivileluja jo tässä vaiheessa?

Hmm.. mitäköhän leluja meillä on? Meillä on tällä hetkellä käytössä muutama pehmokirja missä on rapisevia osia ja oikein värikylläiset kuvat..ja sit on muutamia kovia leluja mitä on kiva syödä ja jytyyttää ikenillä. Myös varsinaisia puruleluja löytyy, mitkä on kivoja kutiseville ikenille. Saimme lahjaksi sellaisen koiran, minkä tassuista ja masusta yms. lähtee ääniä ja lauluja, taisi olla fisher pricen jos en ihan väärin muista. Se onkin ihan hyvä opetusmielessä, kun poika vähän kasvaa.
Tällä hetkellä poitsua tuntuu kyllä kiinnostavan melkein mikä tahansa esine. Olen antanut tutustua pojun omiin muovisiin astioihin ihan itsekseenkin (lusikka, lautanen ja muki). Sylissä pitäen on mukava paukuttaa lusikalla lautasta ja pöytää :) Meidän lahjaksi saama nokkamuki tosiaan oli hieman susi..se venttiili oli niin "tehokas" ettei siitä saa imettyä nestettä läpi. Kokeiltiin ja pyöriteltiin niin ei mitään. Isäntäkin yritti vaikka kuinka lujasti imaista mutta ei saanut kuin pienen tipan läpi. Täytynee hommata uusi.

Marjulin pojan ruokavalio kuullosti tosiaan aika hurjalta, mutta minkäs teet. Kovasti vaan tsemppiä ja jaksamisia :) Toivotaan, että allergiat helpottaa iän myötä.

Tuosta kookosmaidosta en osaa sanoa saako antaa vauvalle..

Mutta huomenna on taas paluu arkeen, esikoisella alkaa taas koulu..Pitääkin tästä lähteä katsomaan joko hän on unten mailla..

pullis, ei ole meillä mitenkään kovin tarkkaa rytmiä. Joskus tuntuu että se rytmi oliskin mutta sitten taas monena päivänä saattaa mennä kaikki ihan miten sattuu, niin kun esim. tänään...

leluja on noita pehmokirjoja, sitte joku ihan perinteinen helistin, jotain fisher pricen kovia leluja joissa rapisteltavaa ym. näprättävää. Tosiaan leluksi kelpaa melkein mikä vaan, kaikista mielenkiintoisin olis äitin kännykkä:)

Huomenna neuvolaan, tarvii muistaa pyytää se 5kk rokotus nyt vasta kun oli sillon kipeä niin ei annettu.

Leluina on pojalla oikeita leluja ja ihan höpöhöpöjä, mökillä pakasterasioita, joissa on riisiä, tyhjiä maitotölkkejä jne jne :). Kaikki mikä rapisee tai rätisee on kivoja. Eilen nökötettiin sylikkäin ja katseltiin pehmokatselukirjaa aika pitkään. Sitten on noita hilavitkuttimia, erilaisia soivia/liikkuvia/metelöiviä härpäkkeitä. Kaikille aisteille jotain.

Meillä oli myös sellainen nokkamuki venttiilillä, josta en kyllä saanut mitään irti itse. Ihmettelin kun ei poika osaa nokkamukista juoda...onneksi testasin toisenmallista vanhaa mukia.

Rytmiä ei meillä kyllä päivällä ole, mikä harmittaa kun esikoisella on tarkkakin rytmi. Se on varmaan vähän omaa laiskuutta, eiköhän sitä ainakin jonkun pitkän päiväunipätkän saisi jos muistaisi rakentaa sellaisen.

Enpä tiedä miksi kookosta ei saisi antaa. Se taitaa ollaa aika rasvaista ja se rasva vielä kovaa, joten ehkä se ei ole parasta mahdollista?

Meillä oli tänään 6 kk neuvola ja kaikki muu oli erinomaisesti, mutta painoa saisi olla kuulemma enemmän. Ihmettelen, sillä tytöllä on kuitenkin ihan kunnon kaksoisleuka ja michelinmakkarat jaloissa. No, täytyy tarjota sitten enemmän ruokaa. Mitat oli siis 67,1 ja 6970 g.

Mä kävin shoppailemassa ja ostin sellaisen Fishcer Pricen puhelinlelun, joka pakkauksen ohjeen mukaan on tarkoitettu 6 kk iästä lähtien. Muuten ihan hyvä, mutta tyttö pelkää sitä pärinää ja alkaa itkeä heti kun näkee koko lelun. Meillä on ehdottomasti suosituin sellainen lötkö pupu jolla on pitkät korvat. Niin, ja kaikki äidin paperit ja kuitit jne.

Meilä on jonkinlainen rytmi, joka kuitenkin muuttuu ja pettää harva se päivä :) Eli siis, aamu- ja iltapäivisin otetaan pienet voimanokoset, puolen päivän molemmin puolin nukutaan pidemmät, 2 -3 tunnin päikkärit. Nukkumaan käydään vaihtelevasti 20 - 22 välillä ja yöherääminen tapahtuu sitten vastaavasti 6 -8 välillä.

Kookoksesta kyselin kun ajattelin että se voisi tehdä joistain puuroista maistuvampia - ja samalla totuttaa tyttöä taas uuteen makuun. Mutta joo, ehkä mä odotan sen kanssa vielä hetken.

Ai että alkaa seinät kaatua päälle täällä tilapäiskämpässä.. ja remppa vaan jatkuu ja jatkuu. kai se tästä. Voikaa hyvin!

No nyt on isommilla lapsilla arki alkanut ja eka päivä koulussa!
Mitäs täällä oli ollut; meillä on pojalla pari pärisevää lelua mutta pitäisi käydä jotain uusia leluja hankkimassa.Lukee kyllä melko nopeasti lehdet loppuun jos erehtyy lattialle jättämään.Meilläkin on tuo päivärytmi vähän sitäsun tätä, onneksi yöt sujuvat hyvin herää yleensä 2-4 välillä mutta en anna maitoa vaan tutilla rauhoittuu.
Sen verran poika istuu, että syötän syöttötuolissa.

Rollepalle tsemppiä tilapäisasumiseen, omasta kokemuksesta muistan ettei ole kovin hääviä vaikka olisi äiti kenen luona asuu.

Minun pitää taas mennä tuntuu etten ehdi enää mitään, on isomman pojan lääkärillä käynti mutta palataan asiaan.

Galluppeja:

1) Jos vauvanne juo vettä, kuinka paljon päivässä?

2) Millaisia määriä vauva syö yhdellä aterialla? (1/2-1 Piltti-purkki?)

3) Kuinka usein putsaatte vauvan korvat?

:)

1) meillä on nokka muki, mistä annan vettä, koko päivän aikana juo varmaan 0,5dl

2) meillä menee varmaan per ateria 1purkillinen, tosin tarkkaan en ihan tiedä kun teen itse ruuat ja säilytän pakaterasioissa.

3) Just eilen putsasin, teen sen ehkä 2 kertaa kuukaudessa

meillä otettiin eilen syöttötuoli käyttöön, muuten ihan jees mut neiti on niin innoissaan että ei osaa laittaa suutaan kiinni kun syö nii ruuat valuu pois suusta:)
Meillä on esikon vanhoja leluja aika paljon, tollasia rapisevia ja heliseviä ne näyttäis olevan, meillä suosikkina on hedelmäsosepurkkien kannet:).
Päivä rytmi meillä on kyllä suht ok ainakin tällä hetkellä, jeesaa aika paljon, olisin muuten varmaan ihan hukassa, ja mikä parasta neiti nukkuu toiset päikkärit esikon kanssa samaan aikaan.
täytyy mennä, tiskit kutsuu.

outi ja seela tänään 6kk

1) Jos vauvanne juo vettä, kuinka paljon päivässä?
Minimalistisen vähän, koitan tyrkyttää joka aterialla, mutta suurin osa purskautetaan iloisesti ulos. Rintamaitoa juo 4-6xvrk

2) Millaisia määriä vauva syö yhdellä aterialla? (1/2-1 Piltti-purkki?)
Aamu- ja iltapuuro n. 1/2-1 dl ja yleensä toinen lämmin ateria vastaa 1/2 purkkia ja toinen 1 purkkia (niitä 4-6kk ateriakokoja).

3) Kuinka usein putsaatte vauvan korvat?
Poika on kamala töhnäkorva, vaikkua pukkaa ulos päivittäin. En tietty ronki korvakäytäviä, mutta putsaan niitä töhniä melkein joka päivä.

Moro, olen kyllä sujuvasti lukenut, mutta tuota aikaa on niin vähän, että kirjoittaminen ontuu. Olen menossa torstaina töihin, teen to ja pe päivät ihka uudessa työpaikassa, että pikkasen pistää jännittämään. Poika osaa juoda pullosta, eikä korvikkeesta ole vielä tullut mitään oireita (esikolla maitoallergia), kun sitä nyt kolmatta viikkoa olen kokeillut. Tissin perään kovasti vielä on, että hiukka jännittää miten isovanhemmat pärjäävät hänen kanssaan (ja joutuuko itse lypsämään työpäivän aikana pingotusta pois...) Kiinteitä olen maistatellut jo sieltä 4kk:n iästä, tosin hän ei ollut asiaan YHTÄÄN innostunut ja olenkin pariin otteeseen pitänyt taukoa koko asiasta. Nyt muutamana päivänä on ollut vähän kiinnostusta, tosin määrät on ihan minimaalisia, mitä sitä ruokaa menee. Annan lounaaksi kasvissosetta ja iltapäivällä/päivällisellä sitten hedelmäsosetta. Puuroa pitäisi pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan.

Meillä pätkänukkuminen jatkuu, herää yöllä parin tunnin välein, kaipa sillä nälkäkin on, mutta luulen että on pätkänukkujakin. Tuttia onneksi on oppinut vähän syömään. Jos se puuro helpottaisi, tai sitten ei...

Vettä annan nokkamukista ruokailun yhteydessä, ihan tilkan pari.

Hyväntuulinen vekkulipoika meillä on, kova hymyilemään ja kikattelemaan. Ei malttaisi sitä kotiin jättää ja mennä töihin, esikoisesta eroaa mielellään hetkeksi, välillä hänen kanssaan saa kyllä hakata päätä seinään, ikää se 2,5v.

Ja sijaiskodista on pakko mainita, että me asuttiin 4.v anoppilan alakerrassa... Piti ihan vaan pieni aika olla pois remontin tieltä. Nyt omassa kodissa oltu jo 4,5 vuotta, eikä remontti ole vieläkään ohi... :) Tsemppiä!

1) Meillä vettä juodaan vähän tilanteen mukaan. JOs on lämmin päivä niin hörppäytetään vettä välillä, mutta muuten varmaan menee kerran päivässä pari suullista...

2) Ruokaa menee aterialla 1purkki sosetta ja päälle 100ml maitoa.

3) KOrvia puhdistetaan tarvittaessa. Aamupesun yhteydessä katsastan korvat ja puhdistan jos tarvii.

Ja tänään huomasin, että pojalla on toinen alahammas puhjennut. Puraisi minua sormesta ja ihmettelin, jotta terävältä tuntuu..hain vielä lusikan ja kokeilin, että kyllä vaan siellä pikku hampaan alku kopisee..:) eipä ole onneksi ollut mitään sivuoireita hampaanpuhkeamisesta. Tietty kuolan määrä on välillä ihan järkyttävä:)
Ylihuomenna sitten puolvuotis-tarkistus.

Tässäpä meiltä vastauksia:

1) vettä annan yleensä liha/kasvissoseen jälkeen joko lusikalla tai pullosta, mutta aika vähän sitä tulee annettua. Tosin kyllä vesi tuntuu maistuvan joskus jopa paremmin kuin maito.

2) hedelmäsoseita menis vaikka kuinka paljon, yleensä varmaan sen yhden purkin verran. Puuroa ehkä desi kerralla, ja lihasoseita tuurista (ja vissiin tuulen suunnasta ja tähtien asennosta) riippuen ruokalusikallisesta puoleen purkilliseen.

3) korvat putsataan ehkä kerran, pari viikossa. Keltaista vaikkua tulee joskus pieniä kökkäreitä korvasta ulos asti.

Tässä tämänkertiset. Istun tässä "mummolan" lattialla ja toivoisin että äiti olisi hetken hiljaa.. edes ihan pienen hetken :) No, tänään saatiin jo tapetteja seinään. Kyllä me kohta päästään muuttaan.

Voi Rollepa, kuulostaa että kohta menee hermo. Auttaisiko jos ajattelisi miten hienoa on, että äitisi tulee nyt TOSI tutuksi vauvan kanssa ja voi sitten päästää sinua tuulettumaan kun remontti on ohi?

Meillä vauva on muuttunut niin vikkeläksi, että ehtii jo kadota. Eilen livahti leikkitelttaan tutkimaan niin että jo vähän hätäännyin ja tänään mittarimatoili kylppäriin niin että ehdin juuri nähdä silmäkulmasta katoavan tossun. Ja reppana saa koko ajan isoveljen kädestä, veli on kyllä useimmiten ihan hyvällä asialla, mutta tyyli on vähän ronski. Me ollaan joskus vedetty vauvaa jaloista taaksepäin nurkasta jumittamasta ja eilen isoveli sitten pyyhki veljellä lattiaa jaloista vetäen. Kauhean kaksipiippuista, kun toivoisi että he tulisivat juttuun, mutta ettei pientä nyt ihan miten vain saisi...

Nyt uutisia töllöttämään.

Wilma, meillä ihan samanlaista tuon isonveljen kanssa. Kaksipiippuinen juttu tosiaan. Ihanaa että vauva ja isoveli ovat alkaneet touhuta jo yhdessä, vaikka saakin olla koko ajan vahtimassa, just esim. vauvalle syötettiin roskia, kun toinen ihan iloisena niitä söi...

Galluppiin vastausta:
1) ei juo vettä juuri ollenkaan, joskus tilkan ruuan kanssa
2) puoli purkkia menee kerralla ruokaa
3) korvat putsaan tarvittaessa, ehkä pari-kolme kertaa/kk

Oltiin tänään 6kk neuvolassa, mitat 7730g ja 67cm. Kaikki ok, keskikäyrillä mennään kasvussa.
Rollepa, älä suotta liikaakaan ruokaa tyrkytä, kyllä se syö sen minkä tarvii:) Meillä oli esikoinen hoikanpuoleinen, vähän samoissa mitoissa kuin sun tyttös eikä meille kertaakaan sanottu että liian laiha olis...

Kävin esikoisen ilmottamassa srk:n päiväkerhoon niin saa niitä pikku hengähdystaukoja välillä:) vaikka on mies kyllä nyt aika hyvin puuhaillut tuon isomman kanssa, vie ulos yms. ettei mun tarvi ihan koko aikaa viihdyttää sitä.