Huhtimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuudes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa Ellit!

Kävin eilen jouluostoksilla ja monta tuntiahan siellä hurahti huomaamatta. No iltapäivällä alkoi sitten masuun sattua, ajattelin että täytyy vähän levätä. Ei paljon lepäämiset auttanut! Yökin meni pyöriessä, kun ei hyvää asentoa löytynyt ja alkoi huolettamaankin.. Kipu tuntui lähinnä alavatsalla mutta lopulta koko vatsan alueella ja koko ajan.. Ei kivaa!

Aamulla soitin neuvolaan ja terkka sanoi että ei hätiä mitiä jos ei vuotoja, että lepää ja seuraile tilannetta.. Ok. Nyt ei koske enää niin paljoo, mutta voiko tuollainen olla normaalia? Kyllähän kohtukin venyy ja paukkuu nyt aika lailla, mutta onko teillä muilla ollut vastaavia kokemuksia? Kaikki on niin uutta kun ensimmäistä tekemässä..

No, pirtein (!) silmin uuteen päivään!

Heissan kaikille,

Uusi viikko lähti taas käyntiin. Kivaa!

Annelle niistä kivuista: Mulla on ollut kanssa muutaman viikon ajan niin, että ""liika"" rasitus pistää särkemään ja hieman jopa supistelee. Näillä viikoilla ilmeisesti kasvuvauhtikin on niin hurjaa, että tuo vatsa on hieman herkempi. Kaveri juuri eilen päivitteli kuinka olen erikoinen tapaus kun pelkkä rauhallinen kävely saa ajoittain olon tukalaksi, kun hänen jumpparyhmissään käy jatkuvasti naisia viimeisillään... Pisti hieman kiukuksi, kun itse tietää ettei tää nyt ihan laiskuudesta tms. johdu, vaan jokaisella on erilainen raskaus ja toisten kroppa vaan kestää raskauden tuoman rasituksen erillä tavalla...
Että mulla on nää reippaat lenkit, pitkät shoppailut ym. jäänyt suosiolla aina jaksamisen mukaan. Liikun silti säännöllisesti, vaikkei se kauhean urheilulta tunnu että viiden kilsan lenkissä menee tunti tosta vaan. =) Lenkkikaverin mielestä olen kuitenkin varsin mukavaa lenkkiseuraa kun voi käydä suihkussa ennen lenkkiä ja laittaa vaikka meikitkin naamaan.
Eli ei varmasti tarvitse huolestua, vaan pikemminkin kiinnittää vaan tarkemmin huomiota minkä verran päivän aikana jaksaa rehkiä.

Kauhulla jo ajattelen pian tapahtuvaa muuttoa ja sitä minkä verran minusta todella on apua...

Annelle ja Sasalle: Tossa aikasemmin jo pähkäilin ite kans noita painontunteita ja kipuja vatsassa. Eli samassa jamassa ollaan. Niin se näköjään on että eri lailla ihmiset jaksaa. Ite en oo uskaltanu salille tms enää aikoihin. Onneksi sain jäädyttää kortin toukokuuhun asti että on sit mahdollisuus taas aloittaa liikunnan harrastus. Pakko vaan ottaa iisisti.
Huh,huh jos maha vielä kasvaa viikossa samaa rataa ku vauva! Ajattelin et jos se nyt kasvais sen vaik viis cm niin olis mahiksia mahtua m-koon takkiin.. Mutta taitaa olla toiveajattelua. Ite ku oon aika lyhyt niin taitaa toi maha tossa näyttää vielä massiivisemmalle ku pidemmillä. Täytyy kitkutella vanhalla takilla niin kauan ku mahdollista. Mulla on tulos kans kahdet häät helmikuussa ja ei tosiaan oo mitää toivoo löytää ainakaa juhlavia vaatteita :( Tai sitte ostaa sikakalliilla jostai erikoiskaupasta.
Töissä olo ei vois enää vähempää kiinnostaa, lasken päiviä. ihan liikaa vielä jäljellä..

Hei!

Muakaan ei töissäolo vois enää vähempää kiinnostaa. Enää olis joululomapäivät yms vähennettynä 24 päivää vuosiloman ja äippäloman alkuun. En jaksais odottaa...

Pitäis kai käydä viemässä tuo kelan hakemus sisään, niin sais joskus äitiyspakkauksen... Olis ihana päästä hypistelemään niitä vaatteita!

Olette tuskailleet äitiysvaatteista. Sama homma oli itella viime lauantaina. Yritin löytää fiksun näköisiä mammafarkkuja. Eihän niitä löytynyt. Ainakaan sellaisia, joita olisin voinut vielä kuukauden päästä pitää. Ja enpä olis viitsinyt sitten 115 euroa housuista maksaa... Mun villakangastakki myös on tosi pinkeenä päällä, pitänee suunnata joulun jälkeen ale-ostoksille.

Asunnosta... Olemme rakentamassa omakotitaloa, jonne pitäis maaliskuun alussa päästä muuttamaan. Toivon ainakin niin... Saa nähdä kuinka aikataulumme käy!

Mites muuten, kuinka moni teistä syö jotain lisävitamiinejä? Mulle ei ole terveydenhoitaja asiasta mitään puhunut ja mietin pitäiskö alkaa jotain syömään. Toisaalta mulla on ollu kaikki arvot neuvolassa ihan hyviä. Pitänee kysäistä seuraavan kerran neuvolassa asiasta.

(Miukulle): Minäkin hankin juuri uuden toppatakin. Nyt näytän ihan pingviiniltä ;) ja seuraavaksi pitäisi ostaa uudet mammahousut, sen verran kiristää.Olen joutunut pitämään jonkun aikaa lähinnä yksiä housuja (muut tuntuvat vielä kamalammilta). Varmaan johtunee osittain mahan painon tunteesta...Kaveri juuri naureskeli, että hän itse oli mennyt kyseisillä housuilla synnyttämään...niin vaan on eroja masuissa =) Miehenkin pistin ostamaan minulle reilummat rintsikat...harmittaa vain, kun näitä vaatteita ei voi pahemmin pitää raskauden jälkeen. Ja nyt justiinsa rahaa menee muutenkin aika vuolaasti joululahjoihin... Päivän jatkoja kaikille!

Minä vetelen kalsiumia 1000 mg/päivä ja lisäksi perus-Multitabsit. Niitä syön muutenkin, kalsiumia vaan 500 mg normaalioloissa. Rautalisiä ei oo aloitettu vielä kun hemppa oli viimeksi vielä 127, on kuulemma oikein hyvä raskauden aikana, vaikka oma taso on jotain 140-145 luokkaa. Jotenkin tuntuu vaan tulleen joku ihmeen hoitoväsymys noihin nappeihin, joutuu oikein pinnistelemään aamuisin että viitsii ottaa mokomat pampulat. Hajukin etoo. Emgesania (magnesium) otan tarpeen mukaan; kun alkaa kauheasti vetämään suonta, syön muutamana iltana sitä.

Mä oon koko raskauden ajan syönyt noita multitabsin 2+ ja nyt sitten syön vielä lisäksi rautaa, kun hemppa oli viimeksi 116 (sitä edelliskerralla 129). Mulla allergiat rajoittaa jonkin verran erilaisten vitamiinilähteiden syöntiä, joten olen ajatellut varmistaa vitamiinien saannin noilla multitabseilla.

Te muut ootte kyllästyneitä työhönne, mutta mulla on taas ihan uutta virtaa. Pääsen siirtyyn koulutustani vastaaviin töihin vuoden alusta:) Ehdin tekeen niitä melkein kolme kuukautta ennen kuin äippäloma sitten koittaa. Mä olen ihan yhtä hymyä:)

moi!
Ajattelin taas kirjoittaa näistä kipuiluista jos jollain olis samoja ongelmia..Torstaina oli ""mukavaa"" ku tulin töistä niin hyvä ku käveleen pääsi kun alkoi sattua molemmin puolin mahaa. Siinä sitten lepuutin koko illan ja mietin että pitäiskö jo soittaa päivystykseen ja käydä tutkimassa mitä nää kivut on. Meni sitten suht hyvin ohi eikä eilen töissä pistelly niin pahasti.Täytyy toivoo, ettei nyt ala olla tota kipuilua koko ajan. Toisaalta se on merkki siitä että pitää ottaa rauhassa. Meilläkää vaan töis se ei oikee oo mahdollista. Täytyy vaan jäädä sairaslomalle sitten..
Äippa oli heti sitä mieltä, että olis pitänyt mennä lekuriin, se ite synnytti mut viikolla 29 joten tietää varmaan mistä puhuu.. Toisaalta neuvolassa sanottii ettei ennenaikaisuus oo mitenkää periytyvää.
Joku kyseli vitamiineista, syön rautaa, kalsiumia ja d-vitamiinia sekä multitabs specialia. kalanmaksaöljyä en oo syönyt.
Äh, pitäis alkaa pesee lattioita ja tekee joulusiivousta ku omat ja miehen vanhemmat tulee jouluksi. Mielenkiintoista nähdä mite mahdutaan saman katon alle.

Hipsu tuosta kipuilusta kyseli. Kävin eilen ruokakaupassa ja parin kilon kassin raahaaminen oli täyttä tuskaa. Tuntui älytön kipu alavatsan ja nivusten seuduilla molemmilla puolin. Ihan vastaava kun välillä tuntuu kylkiluiden kohdalla lihaspistos (vai miksi sitä kutsutaan) jos on ollut huonossa asennossa. Koko ajan piti pysähdellä ja lepuuttaa.

Ostin muuten Instrumentariumista pohjalliset työkenkiin kun on seisomatyö. Niissä on pohjassa iskunvaimentimet ja muotoilut ja oli kyllä eilinen työpäivä tosi leppoisa seistä. Suosittelen, kellä seisominen kuuluu työnkuvaan.

Mulla tosiaan tavoite ton työssäolon kanssa on tammikuun puoliväli. Vielä pari viikkoa sitten se tuntui ihan liian aikaiselta jäädä pois, mutta nyt yhtäkkiä muutamien viimepäivien aikana on huomannut, etten meinaa oikein jaksaa fyysisesti. Edes yön aikana eivät jalat tunnu levänneiltä. Lääkäri sanoi mulle syyskuussa varhaisultrassa, että kaksosten kanssa maha on mulla jouluun mennessä samaa kokoluokkaa kuin muilla pari viikkoa ennen synnytystä ja näköjään pitää paikkansa tuo arvio.
Kauhistuttaa vaan mitä tekemistä sitä keksii kolmeksi ja puoleksi kuukaudeksi ( tai ehkä vaan pariksi jos tulevat ajoissa). Vaikka voipi olla että menee ihan vuodelevossa.

Kerrankin vapaa lauantai. Säntäänpä tästä jouluostoksille ja tapaamaan pitkästä aikaa vanhaa kamua :)

Mukavaa viikonloppua!

Terveisiä Thaimaan reissulta!

Nyt ollaan taas kotiuduttu kotisuomeen ja matkarusketus piristää ainakin hetken vielä kaamoksen keskellä mieltä! Matka meni loistavasti ja näillä viikoilla reissaaminen oli oikein mukavaa! Maattiin rannalla, uitiin, kierrettiin luonnopuistoissa ja kaupungiessa sekä ratsastettiin rauhallisesti norsulla. Thaimaalainen ruoka oli ihanaa ja kaikkea mikä oli kypsennettyä söin hyvällä ruokahalulla. Reissun aikana tuntui, että maha pullahti nyt tosiaan esille ja oli ihana nähdä pikkuinen heti matkan jälkeen utrassa. Kaikki oli kunnossa!

Nyt vaan kiireellä joulunlaittoon ja pakettien hakuun. Olisi tuo pinnasänkykin tuossa paketissa ja hoitopöytä samassa nurkassa, jos vaikka joulunpyhinä aloittaisi hiukan jo lastehuoneen sisustusta:)

Paino nousee pikku hiljaa ja nyt on kertynyt se 3 kiloa. Luinjuuri jostain, että suomalaiset syövät jouluisin keskimäärin 1 kilon suklaata, joten eiköhän nuo vaa'an lukematkin pyörähdä taas komeasti eteenpäin.

Liikkeitä olen tuntenut jo pitempään. Aina välillä on huoli, että onko siellä kaikki kunnossa, kun mitään ei kuulu. Sitten taas kumahtaa potku oikein makeasti:) Meidän vauveli on tällä hetkellä istuma asennosa kohdussa ja potkii mua alaspäin. Se tekee itseasiassa aika kipeetäkin ja öisin olen muutaman kerran ihan herännyt siihen, kun potkut ovat niin voimakkaat.

Mutta nyt joulua ja uutta vuotta kohti! Mitä ihaninta tonttuilun aikaa kaikille!

tulin oikeestaan nostaan meitä, mutta samallahan tuota vois kirjoittaakin jotain ettei koko viestiketju koostu pelkistä nostoista ;)

mä olen siis aloittanut tarvikkeiden hamstrauksen vauvalle. oikeestaan syy siihen on et kavereilla alkaa vauvat oleen siinä iässä et ne haluaa luopua ""ylimääräisistä"" vauvan tarvikkeista. ollaan kyllä hyvään aikaan liikkeellä ku saadaan käytettynä melkein kaikki ja vieläpä hyvässä kunnossa! tällä hetkellä meillä on jo pinnasänky, sitteri, turvakaukalo ja äitiyspakkaus. joitakin vaatteita oon käyny kans ostamassa. ens vuoden puolella on tarkotus käydä kattelemassa sit vaunuja (jotka tuleva mummu halus ehottomasti ostaa!).

mulla ihan syyhyttää sormia et pääsen hiomaan ja maalaamaan ton pinnasängyn! en tykkää ku se on puun värinen, haluan maalata sen jollain kivalla värillä joka sopii sisustukseen :)

tänään onkin ollut melkoinen mekkala tuolla mahassa. tuntuu kuin taapero olisi tulossa ihosta läpi! mutta eipä se haittaa, hyvä vaan kun on liikettä :)

kinkkua odotellessa.. :p

Heissan taas,

Jouluviikko ihmeesti hiljentää menoa täällä palstalla. Itsellä alkoi tänään joululoma kolmen viikon tenttirupeaman jälkeen ja stressi toivottavasti helpottuu pikkuhiljaa. Olen yrittänyt haalia nyt niin paljon kursseja syksylle, että tuntuu ettei resurssit ole sitten riittäneet yhteenkään kurssiin täysillä.. Itkin eilen koko päivän kun otti niin koville tämä koulustressi. Argh. Onneksi se tästä pikkuhiljaa helpottuu ja helmikuun lopussa sitten jo alkaakin loma. =)
Vauva pitää jo kovaa mylläkkää mahassa ja liikkeet saa kummasti mielen pois murheista. Potkuja tulee siis jo useasti päivässä niin että tuntuu päälle päin ja vauvalle on muodostunut jo kiva rytmikin: kun äippä hiljentää tahtia, potkuja satelee (mukaan lukien yö). Nukkuminen onkin ollut aika vähäistä tässä viime aikoina kun tuo yöelämä on niin vilkasta. Lisäksi herään kahden tunnin välein vessaan... en kyllä ymmärrä mistä sitä pissaa riittää niin paljon.
Huomenna menen neuvolaan ekaa kertaa ilman miestä ja sitten torstaina onkin sitten suuri päivä: päästään sinne 4d-ultraan ihan Helsinkiin asti. =) Jännittää että minkä näköinen heppu siellä mahassa oikein asuukaan. Samalla voikin sitten vielä tehdä noita viime hetken lahjaostoksia (en ole vielä aloittanutkaan...) ja ostaa vaikka vauvallekin jokin kiva juttu juhlapäivän kunniaksi.

Rentouttavaa jouluviikon jatkoa kaikille ja paljon potkuja!

Huomenta!

En ole aikoihin kirjoittanut kun töissä ei ehdi ja kotona mies istuu jatkuvasti koneella. Mutta lukemassa oon käynyt lähes päivittäin teidän muiden kuulumisia. Mulla alkoi vasta vähän aikaa sitten tuntua potkut kunnolla, mutta nyt kun niitä tuntuu niin on paljon turvallisempi olo.
Me ollaan saatu mun serkulta kaikenlaista pientä, ja äitiysvaatteita sain myös kokoa 44-46. Itse oon 36 joten ne vähän roikkuu, mutta on niillä paljon mukavampi olla kuin kireillä vaatteilla. Eihän tätä olotilaa kuitenkaan loputtomasti kestä.
Jouluksi ollaan lähdössä ruotsin puolelle miehen perheen luokse, joten ei tarvitse sen kummemmin valmistella mitään ruokia sun muita. Vähän pelottaa miten selviän matkasta, kun pitäisi olla oma vessa mukana joka paikassa, hätä yllätttää nykyään niin äkkiä.
Oliko täällä ketään kissaihmisiä? Mua on varoiteltu niin paljon siitä ettei pitäis koskea niihin ja olla tosi varovainen ja hygieeninen. Mutta minkäs teet kun ne on aina olleet perheenjäseniä ja on ihan koko ajan kiehnäämässä. En oo voinut niitä huomiottakaan jättää. Käsiä oon kyllä pessyt ahkerasti. Toivottavasti niistä ei nyt tule mitään ongelmia.
Noista mielialanvaihteluista piti vielä sanoa, että mä oon ollut viimeiset kolme kuukautta niin pinna kireellä kun vaan olla voi, enkä mahda sille itse mitään. Heti kun pahoinvointi lakkasi niin musta tuli kiukkuinen. Mutta parempi näin, se kuvotus oli kauheaa.

Tulipa sitten höpistyä ihan turhanpäiväisiä sen kerran kun täällä käyn, pitää kai jatkaa töitä välillä.
Oikein iloista joulunodotusta kaikille!!

nostelenpas tässä samalla meitä

Jouluhässäkkä alkaa olla jo aika stressaavaa..varsinkaan kun sille ei meinaa löytyä aikaa :/
Kinkku on jo sentää sulamassa, mut laatikot pitäis vielä tehdä..ellei sit suosiolla osteta valmiina..kummallaki on niin pitkiä päiviä töissä ja mie käyn vielä samalla koulua..(enää pari päivää tosin :D )

Tänää oli neuvola ja sain kotiin täytettäväks hakemukset..yih..mä inhoan noiden lomakkeiden täyttöä..jotenki tuntuu muuten aika hassulta hakea lapsilisää :)

Hb oli 126, eli ihan kohtalainen vielä. Verenpaine oli 140/68..olin ihan järkyttyny tuosta yläpaineesta, mut terkka sano et se ei oo huolestuttavaa..alapaine merkkaa kuulemma enemmän..hui, mul ei koskaa oo ollu noin korkea yläpaine :/
Painoakin oli tullut ihan kiitettävästi lisää..4kg viidessä viikossa..heh :) en mä kyllä ymmärrä mihin se on tullu, ku mielestäni en ole lihonu mistään..maha on kasvanu..mysteeri :D
Vauvan syke oli 148..korkeampi ku aikasemmilla kerroilla, mutta kyllä se sen verran jumppasikin ennen äänien kuuntelua, että ei mikään ihme jos syke vähän nousikin :)

Mä en Katti ole kissojen kanssa juurikaan tekemisissä, mut terkka tais ekassa neuvolassa mainita et kissan hiekan vaihto olisi hyvä jättää muille..(siis kysy onko mulla kissaa ja totesi ettei niistä niin suurta vaaraa ole, mutta..) ja tietysti tuo käsien pesu on hyvä ennaltaehkäisy..tuskin siitä haittaakaan on :)

Mie taas tänää sorruin ostamaa vauvalle haalarin ja paidan+housut...oli niin ylisulosia et ei voinu vastustaa kiusausta..toi haalari on tuollanen vähän paksumpi, se on hyvä sitte huhtikuussa kun on vielä viileitä ilmoja :)
Kohta varmaan laittaa mies mut kauppakieltoon huhtikuuhun saakka ;)

jaahas..kyllähän tätä tekstiä taas näytti tulevanki..vaikka muka vaan olin nostelemaan tulossa..

Mulla on Lilja ihan sama juttu, et mies pistää mut varmaan vielä kaupassa käynti kieltoon huhtikuuhun asti, ku mäkin aina välillä kannan kotiin kaikkea ihan ylisöpöä ja ihanaa vaatetta vaaville. Vielä vaan pitää olla noiden värivalintojen kanssa aika varovainen, ku jos se onkin tyttö, ni tytöllä pitäis kyllä olla vaaleanpunaisia vaatteita! Mut se rakenneultran lääkäri vähän veikkaili poikaa, ni yhen pitkähihaisen vaaleansinisen bodyn uskalsin ostaa.

Meillä on häätkin tulossa ensi kesänä, ja vaaville pitää löytää juhlavaatteet (tottakai!). Häät on heinäkuussa, joten toivon mukaan ehdin palautua sen verran synnytyksestä ja raskaudesta, että mahdun hääpukuun. Paino ei oo tosin noussut vielä ku 2,5 kiloa, et toivoa on vielä. =)

Palsta on tosiaan hiljentynyt näin jouluviikolla. Itselläni on aikaa vienyt viime viikonloppuna olleet valmistujaisjuhlat ja niistä selviäminen (=siivoaminen).

Meillä on kans Kaveri aloittanut säännöllisesti maraton-harjoitukset aamuisin n. klo 4 - 6. Siinä ei sit äippäkään pahemmin nuku, ku Kaveri mätkii masussa. Liekö tullut äitiinsä ja harjoittelee jo taekwondo-potkuja ja lyöntejä! Sen verran kovia ja teräviä nuo potkut välillä ovat!

Eilen mieskin tunsi ensimmäistä kertaa potkut mahan päältä! Hänellä sattui olemaan käsi mun masulla, ku Kaveri potkas kolmesti niin selvästi, että mun maha oikein pomppi. Eipä jäänyt miehellekään enää epäselväksi, miltä ne potkut tuntuvat. Tulee vaan mieleen, että jos vaavi jo nyt noin puolen kilon painoisena potkii noin lujasti, millaisia sen potkut on sitten vielä isompana... No, eiköhän se selviä!

Heissan taas,

Pakko oli tulla kirjoittelemaan neuvolakuulumisia...
Hb oli laskenut ihan himskasti vaikka syön rautaa päivittäin ja oli nyt 105, eli ei ihme että väsyttää... Syke oli vauvalla 148 niin kuin Liljallakin ja meno oli aika mahdoton. Terkka hetkeksi nosti sen laitteen mahalta ja ei sitten enää meinannutkaan löytää vauvaa. Oli nääs tehnyt kuperkeikan ja lähtenyt aivan toiselle puolelle mahaa.
Sf-mitta oli 24, eli yläkäyrällä mennään ja painoakin oli kivasti tullut 800g/vko nyt viimeiset neljä viikkoa. Auts! Terkka sanoi kuitenkin et ihan ok, kuhan tästä joulun jälkeen jossain vaiheessa hidastuu.
Mekin saatiin paperit täytettäväksi ja tuntuu että taidan suosiolla mennä kelaan niitä täyttämään yhdessä tätien kanssa.
Hauskaa illan jatkoa kaikille.
Terskuin
Sasa ja pikkuinen

Terkut 3D/4D-ultrasta! (erityisesti sasalle joka oli torstaina menossa :)
Käytiin Helsingin Femedassa ja reilun 20 minuutin käynnillä selvisi, että vauvat on edelleen terveitä, liikkuvat paljon (koko ajan venkoilivat pää ylös tai alas päin) ja, tadaa, ne on veljekset. A ja B, joiksi niitä on tähän asti terveydenhoitoympyröissä kutsuttu, muuttuivat Aatuksi ja Beetuksi :) Toisella vauvalla näkyi aivoissa vielä rakenneultrassa pieni polyyppi tms. mutta nyt ei enää mitään. Ainoa poikkeava seikka lääkärin mukaan oli se, että vauvat painoivat keskenään grammalleen saman verran ja se ei kuulemma ole ihan tavallista.
Hyvänä puolena tossa ultrassa oli mielestäni se, että kaikki näkyi entistä selvemmin, siis kaikki fyysiset jutut. Lisäksi kun näki vauvojen kasvot (ne on ihan saman näköiset keskenään), niin nyt ne tuntuvat jotenkin tutummilta. Siis vauvat.
Huonona puolena oli ton lystin hinta, 200e/kaksoset ja se, että toiminta oli hiukan liukuhihnamaista. Mutta sai lopultakin rauhallisen mielen ja mukaan vielä dvd:n ja ison nipun kuvia ja ekat oikeat kasvokuvat vauvoista :)

Joo ja noista ostoksista.. Mä laskin just, että bodyja olen pikku hiljaa ostellut jo liki 20 kpl ja oloasuja ja muuta puvustoa n 10 kpl. Koko ajan löytyy kaikennäköistä ja voin arvata, että tahti sen kun kiihtyy nyt kun voin kohdentaa ostokset tiettyihin väreihin. harva se päivä survon vauvojen kaappiin lisää tavaraa. ja aina putkahtaa mieleen kun vaikka näkee lehdessä kuva, että tosiaan, pyyhkeet ja tollaset myssythän täytyy ostaa vauvoille... niin ja pikku sukkia ja tollaset peitot ja lakanat..

ihana Miuku kuulla, että oli kaikki hyvin!! :) ymmärsinkö oikein, että tuommonen olisi halvempi jos on vain yksi vauva?

olisihan se tosi kiva nähdä niin aitoa kuvaa omasta vauvasta ja se on ilmeisesti aika selkeä kuva..?

Ihmeellistä, miten meillä menee Sasan kanssa kaikki niin samoin :D joskus aiemmin on myös ilmennyt joitain yhteneväisyyksiä :D

Mä oon nyt pyhästi päättäny, että en osta mitään enneku äippäpakkaus on tullu ja sit voi vähän tutkailla et mitä kaikkea on jo valmiina silloin..
saa nähä miten tytön käy alemyynneissä.. :D

Lilja, lysti on tosiaan halvempaa kun tutkitaan yksi vauva. Jos en kovasti väärin muista, niin yhden tutkiminne maksaa 120e ja kahdesta veloitettiin tosiaan 200e. Eilen illalla vielä mietin, että oisinkohan pärjännyt ilman 3D:tä, mutta tänä aamuna kun heräsin, niin olen varma, että kyllä kannatti.

Niitä kuvia jaksaa selata ihan loputtomasti ja jotenkin nuo kasvokuvat konkretisoi koko vauva-asian - tuolta ne näyttää ja kohta ne on fyysisestikin täällä. Kerrankin ei tehnyt tiukkaa ponkaista aamulla ylös sängystä

Joo ja tosiaan kuvat on selkeitä, meillä tosin toisen vauvan kasvojen eteen tuli vähän väliä napanuora tai sitten se kääntyi selkärankaa kohden. Joutui vähän odottelemaan, että sai kunnon kuvan, mutta saatiin kumminkin. Kuvat on mustavalkoisia ja kyllä niistä selvästi näkee, että toisella on sormet suussa ja toinen kurtistelee kasvojaan :)

Miuku! Ihan mielettömän paljon onnea veljeksistä!!! Siis tulevista, mutta kuitenkin. Ihanaa..Tulee ihan omat fiilikset mieleen kun odottelin itse Joonaa ja Eliasta=)

Ihanan lämmintä joulua teille=)

onko muilla sellasta ""ongelmaa"" et kun kumartuu niin alkaa supisteleen? mun mielestä on ihan kummallista. onko mulla kenties niin löysät lantionpohja lihakset et se vaikuttas tällain vai onko tää ihan normaalia. ens viikolla on kyllä lääkäri ja aattelin mainita asiasta.

masuasukki on alkanut pitämään älytöntä mekkalaa parin viime päivän aikana :) tuntuu et se tulee kyl kohta läpi tuolta mahasta! ja maha on työntynyt tuohon esille tosi selvästi! ihmeteltiin sitä eilen illalla miehen kans :) mut sitä mahaahan tässä on odoteltukin. musta on tosi ihana nähdä kun se kasvaa ja on kunnolla esillä ettei se oo vaan sellasen lihoneen näkönen.

vielä tänään ostaan joululahjoja, tai vain pientä täydennystä miehen pakettiin :) sit ois kaikki valmiina.

ihanaa talvipäivää kaikille :)

Moi!
Joo Miukulle vastailen, että mulla ainakin kumartuessa tuntuu alavatsassa ja kävellessäkin. Sellanen painon tunne. En tiedä onko supisteluja vai mitä. Onneksi on kohta lääkäri ja voin vähän tentata noista kivuista ym.
Toivottavasti saa jotai selkeetä infoo kun on tosiaan aika vaikee ite arvioida mikä on mitäkin.