Huomasin just... mies haaveillut pettävänsä mua fb-kaverinsa kanssa :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fantasiat erikseen, tosielämän teot erikseen...

Kyllä tuollaiset viestit loukkaisi, mutta pettämisenä en niitä osaa pitää. Ikävää, ettei mies ole tajunnut salata asiaa kunnolla, sillä se mitä vaimo ei tiedä ei voi vaimoa loukata (ja sama päinvastoin, mitä mies ei tiedä ei miestä loukkaa). Mutta päiväunia saa kai jokaisella olla.

Haaveilla voi, mutta yksin. Se, että sitä tekee jonkun muun kanssa, on mielestäni jo pettämistä vaikkei toiseen fyysisesti koskisikaan.

[QUOTE="vieras";23882745]Haaveilla voi, mutta yksin. Se, että sitä tekee jonkun muun kanssa, on mielestäni jo pettämistä vaikkei toiseen fyysisesti koskisikaan.[/QUOTE]

Minun mielestäni taas tähänkään ei ole mitään universaalista sääntöä vaan se riippuu pariskunnasta. Meidän parisuhteessa saa flirttailla ja jopa harrastaa nettiseksiä muiden kanssa. Toisille ei varmaan sopisi.

[QUOTE="vieras";23881008]Olen yleensä tykännyt mielipiteistäsi, mutta tässä asiassa en ole kyllä ollenkaan samaa mieltä.
Minulla oli mieheni kanssa viime kesänä aivan samanlainen tilanne, mutta ilman tuota vauvaa. Tässä sitä yhä ollaan. Luottamus on jo paremmassa jamassa kiellettyäni miestä enää käyttämästä facebookia. Silti välillä ihmettelen, miksi edes annoin anteeksi.[/QUOTE]

Ei kai mielipiteet sitä varten ole, että muiden pitäisi niistä tykätä...? :)

Jos miehesi on sitä sorttia että seksichattailee FB:ssa, niin ei Facebookista poistuminen sitä peruspiirrettä hänestä poista. Kun vika on miehessä eikä Facebookissa!

Tämä aihe on tainnut kuolla...? Olisi ollut mielenkiintoista tietää kuinka mies asian hoiti...

Mutta mitä itse aiheeseen tulee, niin en kyllä itsekään sulattaisia ko. chattailua. Erittäin loukkaavaa minusta. Voimia aloittajalle!

Me ollaan keskusteltu ja neuvoteltu ja ihmetelty ja lopulta päästy yhteisymmärrykseen.

Mies ei meinannut millään ymmärtää, että miksi loukkaannuin jostain sellaisesta, mikä ei kuulemma koske mua millään tavalla. Eikä hän tarkoittanut mitään sillä. No uskoo ken haluaa. Luottamus pitää nyt rakentaa uudelleen, ja hän on pyhästi luvannut, ettei enää koskaan tee mitään tällaista. Ei hän edes ajatellut, että voisi toimia väärin. Vetosi siihen, ettei ole sentään mua pettänyt. Niin. Ei olekaan. Mutta onko sitten pahempi haaveilla pettävänsä, kuin pettää. No molemmat ainakin loukkaavat. Sitten se tajusi. Häntä on petetty aikanaan ja on ollut pitkään rikki niiden juttujen takia. Jos nämä jutut vielä jatkuvat, hän tietää, että lähtö tulee. Minä olen jo yhden avioeron kokenut. Toinen menisi rutiinilla. (Harmi ajatella näin, mutta tiedän ainakin selviäväni.)

Nyt siis eletään suvantovaihetta. Hän on ollut huomaavainen, antanut mun surra ja keskusteluja käydään aina kun mulle tulee paha mieli. Hän on itkenyt monet kerrat aiheuttamaansa harmia. Toivon todella sydämestäni, että tämä asia olisi nyt selvitetty. Aika näyttää?

Mies ei meinannut millään ymmärtää, että miksi loukkaannuin jostain sellaisesta, mikä ei kuulemma koske mua millään tavalla. Eikä hän tarkoittanut mitään sillä.

Kuka tää muija oli? Mistä tunsi sen? Mitä vastasi siihen, että miksi kirjoitteli sille tuollaisia viestejä, että haluaa naida tätä muijaa?! Luottamuksen saaminen vie monta vuotta. Mutta päässeekö tiikeri raidoistaan, se jää nähtäväksi

Ai haaveilu ja keskustelu? No, ei meillä... Kyl se raja menee aktissa. Mä en ainakaan voi ajatuksilleni paljoa, juttelun voisin jättää mutta se on kivaa viihdettä.
Ai omia ajatuksiaan ei voi säädellä? Saanen esittää eriävän mieliepiteeni. Ajatuksiaan juuri VOI säädellä ja sitä kautta omia tunteitaan. Meidän omat ajatukset ja tunteet ovat juuri meidän pään sisällä. Ja tunteillamme luomme elämämme. Jos emme pystyisi säätelemään ajatuksiamme, mikä järki tässä maailmassa olisi? Minun maailmaani ei vain sovi ajatusmalli, en pysty itselleni mitään. Se on kuin sanoisi, minä petän jos petän kun en voi itselleni mitään. Minusta jokainen voi valita millaisia ajatuksia suostuu otamaan vastaan ja mitkä ajatukset heittää suoraan romukoppaan.

• Tykkää
Reactions: Lilyh
Se muija oli sen joku ns. vanha kaveri. Varma tieto, ettei heillä ole koskaan ollut minkäänlaista muuta suhdetta. Asustelee tässä samassa kylässä ja on töissä julkisella sektorilla.

Kaikki nää jutut ovat kuulemma olleet ns. likaista läppää, vaikka mä en usko sitä kyllä juurikaan. Oli läppää tai ei, onnistui loukkaamaan pahasti. Ei hän kuulemma mua pettäisi koskaan, kun tietää, että lähtö tulisi ja tässä paikassa siitä jää kiinni ennen ku ehtii kissaa sanomaan. Toisaalta tiedän melko varmaksi, ettei se ole sen jälkeen ollut missään tekemisissä tän naisen kanssa. Ei edes ohimennen. Luojalle joskus kiitos pienistä kaupungeista, joissa kaikki tuntee kaikki.

Mä en vaan voi löytää yhtään syytä miks itse hyväksyisin moisen käytöksen. En ehkä lähtisi eroamaan, mutta kyllä mies sais alkaa laittamaan omaa ajatusmaailmaa aivan uuteen uskoon. Tollainen käytös on itsekästä. Kiitollisuus ja kunnioitus ruokkii pidemmällä aikavälillä paljon enemmän. Jos hän katuu, saattaa sieltä syntyä uusia parempia ajattelumalleja. Lähetänpä teille hyviä ajatuksia, että miehesi osaa tästä lähin valikoida ajatuksensa/tunteensa/tekonsa tarkemmin. :hug:

Hei ap, itselläni on täysin samanlainen kokemus, ihankuin olisin itse kirjoittanut tämän. Nätti vaalea nainen ja facebook, olen raskaana ja löysin ylistysviestin hänelle. Taannoin oli myös toinen, jossa hän pyysi tyttöä tähän kaupunkiin että voisi tarjota tälle drinkit baarissa.
Tällasta sitä haluaa viimesenä lukea raskausaikanaan......
Otin asian puheeks heti ja ollaan käyty näitä läpi monta monta kertaa. Välillä tulee huonoja hetkiä jolloin muistan taas noi jutut ja meen ihan lukkoon. Ollaan koitettu sopia ettei menneitä muistella, mies lupasi myös meilläkin ettei enää koskaan tee tuollaista.
Vaikka onkin yht. 3 kertaa jäänyt kiinni..niin mitenköhän voisin luottaa tuollaseen sanaan? ja miten voisin unohtaa?

Eikö miehesi sanonut mitään syytä sinulle siihen kirjotteluun?
Täällä syy oli että on kaverina kirjotellut, eikä hakenut takaa yhtään mitään muuta. Sanoi tästä jonka pyysi tänne meille päin, että kirjoitti hänelle riitamme jälkeen. Päivämäärän mukaan emme todellakaan riidelleet vaan olin itse tuolloin reissussa :( tuntuu vielä pahemmalta että ei ole ollut näköjään yhtään ikävä minua.
Loppujenlopuksi hän ei osannut selkeää syytä kertoa, kuten ei ilmeisesti teilläkään mies sanonut. Mutta kovasti katui ja lupasi ettei tollasta enää tee.

Mut ollaanko me tyhmiä?

Kummankin miehet luvanneet vaan että noin ei käy enää. Mutta miksi helvetissä niin on käynyt alunperinkään?? Mistä me voidaan tietää että lupaus pitää...

Pieni kylä ei estäny miestäs kuitenkaan pettämään sua FB:ssä. kyllähän tuollainen kirjoittelu, että haluaa panna tota muijaa on jo jonkinsortin pettämistä. Tosi törkeää käytöstä yök.

Ehkä me ollaan tyhmiä.

Mutta toisaalta. Vielä on mahdollisuus, että se tästä paremmaksi muuttuu. Ja ei, ei meilläkään osattu selittää, MIKSI alunperin jutut menivät sellaisiksi. Ilmeisesti ovat pitkään kirjoitelleet arkipäiväisyyksiä.

Ehkä elämän muutos, tuleva vauva ja systeemit saivat miehet hakeutumaan fantasiamaailmaan. Mutta nyt on kortit pöydässä ja minä en enää jousta ainakaan yhtään. Sanoinkin miehelle, että jos vielä törppöilee, löytää kyllä kamansa pihalta. Mä en kattele miestä, joka ei ole edes pienen luottamuksen arvoinen jatkossa.

Parempi luotata sokeasti kuin elää varoen koko ajan, että mitä jos toinen pettää. Silloin onnistuu vain ruokkimaan niitä omia pelkojaan ja kasvattamaan epämiellyttäviä ajatuksia ja uskokaa pois, lopulta se kostautuu. Siis, luottakaa sokeasti ja jos sitten niin käykin, että tulette petetyiksi niin huomaatte, että eihän siihenkään kuole. Siitä pääsee yli. Tietysti täytyy valita jääkö suhteeseen tekemään töitä vai jatkaako eteenpäin yksin ja tekee töitä itsensä kanssa. Mutta anyway, siitä selviää, uskokaa mua. Älkää päästäkö omaan päähänne huonoja ajatuksia, ne syövät energiaa ja kääntyvät teitä vastaan.

Fantasiat pitää mielen virkeänä. Itsekin olen varattu mutta lähettelen seksiviestejä yhden fb-tuttavuuden kanssa. En koskaan aio edes tavata ko. miestä (joka myös varattu).

Seksijutut on nammmmmm. :D

[QUOTE="vieras";24029979]Pieni kylä ei estäny miestäs kuitenkaan pettämään sua FB:ssä. kyllähän tuollainen kirjoittelu, että haluaa panna tota muijaa on jo jonkinsortin pettämistä. Tosi törkeää käytöstä yök.[/QUOTE]

Niin on törkeää. Sen myönsi mieskin. Tajusi tekonsa vasta kun jäi kiinni ja joutui selittämään sitä mulle. Katotaan, mihin homma etenee.

Mutta toimiiko parisuhde jos ei ole luottamusta? Vaikka näin ikävästi on käynyt on suurin karhunpalvelus minun mielestä jäädä pelkäämään jossama käy uudelleen. Koska silloin ei pysty ikinä antamaan anteeksi itselleen eikä toiselle. Ja kun toinen näkee luottamuksen, se luultavamminkin ruokkii häntä olemaan pettämättä kuin pettää uudelleen. Sitä ennen sitä työtä pitää parisuhteen eteen tehdä molempien. Mutta onhan siinä se toinenkin puoli, että lähtee suhteesta ja alkaa työstämään asiaa itsekseen ettei se jää kalvamaan mieltä. En siis tässäkään tapauksessa sano, että äläl enää luota mieheesi. Mitä se palvelee?

Minä luotan. Mutta pieni ääni sanoo, että pitää olla varovainen. Ei sillekään oikein mitään voi. Olen sanonut miehelle, että mun pitää tästä asiasta aina välillä keskustella. Mutta ei jokapäivä, eikä jatkuvasti. Tai en mä keskustele. Mä masistelen. Ei sekään varmaan mitään auta, että näyttelee toiselle, että kaikki on hyvin, vaikka joku kaiveleekin. Ja mikäs siinä miehen kainalossa yhdessä surra tätä asiaa. Molempiin tämä kuitenkin vaikutti.

Yhteistyössä