H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei päde kaikkiin tapauksiin, mutta itse olen tärmännyt liian usein tapauksiin, että kotoa torpataan kaikki tukitoimet, koska on muka noloa jos lapsi joutuu erityisopetuksen piiriin.
Rieputarallaa, oletko koskaan ajatellut, että jotkut voivat pahoittaa mielensä pahastikin näistä nauramisista. Esimerkiksi kuulovammainen ihminen, joka ei osaa kirjoittaa täydellisesti suomea...
Mua ihmetyttää kun jotkut kirjoittaa aina sanan "erilainen" että "erinlainen" tai "erillainen". Sanotaanko se noin jossain murteessa? Kun tosi usein näkee tuota.
Omista ansiottumuuksista kouluaineissa en syytä opettajia, joskin kuitenkin totean, että vaikkei oppilaitten oppimattomuudesta voi yksiselitteisesti opettajia syyttää- vaan vastuu on toki oppijalla ( ja tämän vanhemilla) itselläänkin- voinee kai sen tosiasian tunnustaa, että opettajakin voi olla soveltumaton alalleen tai ns. huono opettaja. Tai ainakin asian voi kääntää siten, että jos opettaja on hyvä ja taitava työssään - voi se edesauttaa oppilaita hyvien oppimistulosten saavuttamisessa.
Kyllä, on hyviä ja huonoja opettajia. Mutta eipä harva opettaja ketään opettaa väärin kirjoittamaan tai laskemaan... Ja kyllä se on vastuun siirtämistä, jos väittää, että ei koskaan oppinut vaikkapa ruotsia, kun opettaja oli niin huono. Opettajahan ei estä ketään oppimasta, aina voi ihan itse vielä kotona opiskella. Mutta se on tosiaan totta, että hyvä ope edesauttaa oppilaita oppimaan.
Siis huono opettaja ei hyviä oppilaita pilalle saa mutta hyvä opettaja saa toivottomatkin tapaukset oppimaan![]()
Aika jännä tuo ajatus, että hyvä opettaja saa toivottomatkin tapaukset oppimaan. Kun tänään tuli yo-tulokset, saimme todeta, että tulokset vaihtelevat vuosittain laidasta laitaan, vaikka opettaja pysyy samana. Antaako sama opettaja siis eri vuosina oleellisesti erilaista opetusta - vai voisiko oppimistuloksissa olla sijansa jollakin muullakin tekijällä?
Huohh.No, lukiossa alkaa se oppijan oma tahto merkitä paljon enemmän kuin esim. ala-asteella.