Heippa!
Täällähän on ollut vilkasta aurinkoisen sään keskellä, kiva juttu!
Pahoittelut Lenakille ja Alicelle menkoista.
Flox, minusta on ainakin hauskaa, että kirjoitellaan vähän muustakin kuin vauvahaaveista. Tuntuu meillä tässä ketjussa olevan paljon muutakin yhteistä

Millainen asuntoprojekti teillä on? Entäs opinnot, onko niitä vielä paljon jäljellä? Kirahvia en kyllä kykene piirtämään, jos jossakin olen täysin lahjaton niin piirtämisessä
Ihanalta kuulostaa tuo Pauliinan nukkekotiprojekti! Samoin tuo puuvillahaalari... Täytyy myöntää, että itsekin selailin yksi päivä vanhoja käsityölehtiä vähän sillä silmällä, että mitä kaikkea kivaa siellä on vauvoille. Ja kestovaippojen teko-ohjekin löytyi
Ms. Feelgood, täällä ilmoittautuu ainakin yksi, joka ei kyllä yhtään tiedä, mitä vaatteita yms. vauva tarvitsee. Mulla vaan ei oo suvussa eikä tuttavillakaan ollut vauvoja oman lapsuuteni jälkeen, joten kerrassaan vieras asia. Uskon silti vakaasti, että kuten työ opettaa tekijäänsä, myös vauva opettaa vanhempiaan. Ja tuo oli tosiaan hyvä vinkki katsella sitä Suomen äitiyspakkausta, siinä kai on ne keskeisimmät jutut aivan alkutaipaleelle. Kurjaa, että teillä tuo naimisiinmeno on tuottanut ylimääräistä päänvaivaa. Toivottavasti kaikki menee nyt niinkuin pitää ja riittävän nopealla tahdilla!
Voin Pope uskoa, että äitiyspakkauksen saaminen oli ihanaa. Katselin sitä netistä tässä yhtenä päivänä, ja kuvatkin oli jo niin ihania että

Asiaa kirjoitit myös tuosta työn tärkeydestä verrattuna perheeseen. Kyllä on nyt tässä asiaa pohtiessa asiat loksahtaneet tärkeysjärjestykseen, ja yritystä ollaan aloittelemassa. Luotto oman kropan toimintaan ei ole ihan huipussaan, joten varmasti saattaa mennä kauankin, ennenkuin haaveet toteutuu (ja ainahan on sekin mahdollisuus, etteivät toteudukaan). Sullahan on siellä oikein ompelutehdas! Oon ymmärtänyt, että oot luokanope, opetatko myös käsitöitä? Itse innostuin ompelusta pari vuotta sitten, mutta olis kyllä ihanaa, jos olis yhtä paljon taitoa kuin innokkuutta. Neulominen sujuu multa vähän mallikkaammin.
Hauskat nuo teidän hääsuunnitelmat, toivottavasti saat lentoluvan! Minäkin otin miehen sukunimen, kun mentiin naimisiin vuosi sitten. Vieläkin tulee jotain posteja vanhalla nimellä, vaikka systemaattisesti olen ilmoitellut kaikille lähettäjille nimenmuutoksesta. Ei vaan meinaa mennä perille

Mutta mitäpä tuosta. Minustakin on kiva, kun meillä on sama nimi.
Lenaki, minäkin tykkään lukea. Lapsena luin ihan hirveän paljon (Neiti Etsivät, Tiina-kirjat, Viisikot, Merri Wiikin kirjat...). Viime vuosina on tullut luettua tosi paljon vieraskielisiä kirjoja kielitaidon kehittämiseksi/ylläpitämiseksi. Se on ollut kyllä ihan hyödyllistä, mutta jotenkin sitä tulee valittua mahdollisimman kevyttä hömppää vieraalla kielellä, että lukeminen sujuisi jouhevasti. Nyt pitäis kyllä saada jotain kunnon suomalaista tekstiä

Olisko sulla mitään, mitä voisit suositella?
Elliisa, kyllä sun miehes näyttäisi ainakin tosissaan jossain vaiheessa naimisiin kanssasi aikovan, jos polttareista ja varpajaisistakin puhelee

Oon ihan samaa mieltä Ms. Feelgoodin kanssa, että mahdollinen vauva varmaan pukkaa hänenkin ajatuksiaan eteenpäin. Toivotaan siis pikaista plussaa (kuten kaikille meille haaveilijoille)!
Mukavaa viikonloppua!