Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aurinkoista maanataiaamua kaikille! Täällä meilläpäin mittari näytti -12 astetta kun 6.30 heräsin.
Viikonloppu tuli ja meni. Liikuntaa harrastin (pe pump, la uintia ja su pilates) ja telkkaria katselin, olin lauantaina niin väsynyt että meinasin sammua tv:n ääreen jo yhdeksältä. Eilen yritin vähän siivoilla/järjestellä paikkoja ja keräsin kaikki puhtaat pyykit koreihin keskelle olohuonetta että ne muistuttaa siinä viikkaustalkoista;). Inhoan pyykin viikkausta...
Katselin tuota Pope+:n kestovaippalinnkiä ja täytyy kyllä hnelle hattua nostaa. Aika suuritöisiltä näyttivät mutta kai niitä sitten pystyy valmistamaan kuin liukuhihnalta kun on päässyt juoneen kiinni. Ihania neuvolatarinoita teillä, niitä on aina niin mukava lukea. Harmi vaan että osa plussajista on ollut kovin huonovointisia, täällä on varpaat ja sormet ristissä.
Täällä bongattiin ovis sitten oikein testin ja muiden merkkien perusteella. Harmi vaan että sitä ei oikein pystynyt hyödyntämään miehen työmtkan vuoksi. Vasemmanpuoleisesta munasarjasta kokemuksen perusteella mun on helpompi tuo tapahtuma bongata, oikean toimintaa en kyllä ole pystynyt "toteamaan". Jos tässä ei kohta rupea tulosta syntymään niin tarvitsee kyllä mennä lääkäriin, kun vain tietäisi että minne. Nyt täytyy palata työn ääreen, oiken kaunista päivää kaikille!

-Pre-

Huomenta!

Kylläpäs täällä on ollut maanantaiaamun aikaisia! Mullakin oikein hymyilytti kun oli niin kiva ilma aamulla jo herätessä. Viikonloppunakin oli niin upeat kelit, että oikein harmitti kun ei kerinnyt enempää ulkoilemaan.

Mie kävin kattelemassa tuolla Kelan sivuilla äitiyspakkausta ja kyllä mie sitten joskus, kun sen aika tulee, otan. Minusta ne vaattet sielä on nättejä ja arvokaskin pakkaus on.

Minusta kans tuo kestovaippojen ompelu näyttää melkoselle urakalle... Mutta toisaalta, mie olen melkonen poropeukalo käsitöissä. Mutta saan varmaan siskolta kestikset lainaan sitten. Ja kavereilta.

Me asutaan paritalossa, kolme huonetta ja keittiö. Pihaa on mukavasti. Nyt oikein odotan, että lumet sulaa ja pääsee kevättöihin pihalle. Tää tuleva kesä on eka kokonainen, joka tässä kodissa asutaan. Mie en ole myöskään mikään puutarhaihme, mutta tykkään siitä. Mies naureskelee kun mie möyrin kyynärpäitä myöten mullassa, kaivan kuoppia ja touhuan. Kyselee aina, että tiedätkös mitä teet ja mie vastaan että ei aavistustakaan, mutta katsotaan sitten tulosta! Se on ihanaa, että nyt saadaan omalta pihalta omenat, viinimarjat ja kriikunat. Keväällä ajattelin tehdä pienen kasvimaan, mansikkaa, salaattia, porkkanaa. Kirsikkapuunkin haluaisin istuttaa. Sille pitäis vaan löytää paikka.

Nyt sorvin ääreen! Jospa pääsis tänään ajoissa kotiin, niin ehtis auringon paisteessa koirien kanssa lenkille!

Huomenta!

Me asutaan kerrostalossa, 5 h + k. Aikoinaan harkitsimme oman talon rakentamista, mutta vietämme suurimman osan kesästä mökillä, joten kotipihan hoito jäisi varmasti retuperälle.

Tänään oli Hesarissa juttua raskautumisesta ja lapsettomuusasioista. Luitteko? Siinähän mm. sanottiin, että yli 35 vuotiailla raskaaksitulo on kilpajuoksua aikaa vastaan. Ovistestejä ei suositeltu, sillä ne aiheuttavat monille vain turhaa stressiä. Kierron puolivälissä ainakin olisi hyvä harrastaa seksiä parin, kolmen päivän välein. Liian useasti ei kannata pupuilla, sillä siittiöt eivät ehdi uusiutua. Ja on kuulemma parempi harrastaa seksiä ennen ovista kuin sen jälkeen. Mikäli nainen on jo yli 35 v, kierto on tosi pitkä tai epäsäännöllinen tai hän on aiemmin sairastanut jonkun vähän pahemman lantionalueen tulehduksen, eikä lapsia ala kuulua, kannattaa hakeutua tutkimuksiin jo ennen sitä vuoden rajaa. Kunnallisella puolella ikä ei vaikuta tutkimuksiin pääsyyn nopeuttavasti, mutta kierron häiriöt tai ne tulehdukset voivat edesauttaa sitä, että silläkin puolella pääsisi hoitoon aiemmin kuin vuoden yrittämisen jälkeen. Tämä on varmaan tosi kuntakohtaista.

Tänne ei kuulu mitään uutta. Eiliset tuntemukset loppuivat joskus iltapäivällä kokonaan, ja koko ilta meni ihan "normaalisti". Tänään on kanssa pari kertaa vatsaa kourinut, mutta mitään vuotoa, ei edes tuhrua, ole tullut. Hitsi, muahan alkaa vähän jo jänskättämään. Vaikka järki kyllä sanoo, että tän ikäisenä ekasta normaalista kierrosta raskautuminen on kyllä takuulla tosi epätodennäköistä! Joten eiköhän se täti pyyhällä paikalle hetkellä millä hyvänsä.

Nyt töihin. Kivaa päivää kaikille!

Hei Nasiet! Kävin äsken kaupassa ostamassa itselleni lounasta tänne töihin ja kun apteekki nyt sattui olemaan siinä vieressä, kävin nappaamassa testin mukaani. Ajattelin, että testaan sitten vaikka huomenna aamulla, jos sitä ennen ei tätiä näy. Noh, hätähousu kun olen, en kuitenkaan malttanut odottaa vaan testasi saman tien. Ja arvatkaas mitä... plussaahan se näytti!!! Tää on ihan uskomatonta! Olen kuin puulla päähän lyöty, eikä korvien välissä pyöri tällä hetkellä mikään muu kuin se sininen pystyviiva siinä testissä. Mulla olis kasapäin töitä tehtävänä, mutta enhän mä nyt mihinkään kykene. Apua?!?

Hyvää maanantaita!
Olipas kiva tänään heräillä kun oli niin kiva aurinko sää! Ei töki ollenkaa maanantai. Kyllä nämä tuntemukset voi vielä muuttua, mutta nyt hymyilyttää! ;)

Jee, täti ei siis ole vieläkään löytänyt Pauliinan "viisiöön"! Heheheh. Oikein jännitti tulla tänne, kun mietitytti, että onko uutisia sieltä suunnasta.

Luin vähän sieltä täältä sitä Hesarin juttua. Tuo että ei saisi liian usein puuhastella oli kyllä minulle uutta tietoa. Pitää muistaa vinkata tälle yhdelle vauvakuumeiselle lapsettomalle ystävälleni tästä luehtijutusta. Heille ei taida Hesaria tulla... Pitää varmaan ottaa juttu talteen häntä varten. Harmittaa kyllä hänen puolestaan se, että plussaa ei vaan tule.

Me asutaan tällä hetkellä 1h+alkovi+keittiö yhdistelmässä. Keittiö on vähän suuri suhteessa muuhun asuntoon. Kuulostaa varmaan vähän hurjalta, että kaksi aikuista suu yksiössä, mutta käytännössä ei tämä nyt niin hurjaa ole. Eikä ahdastakaan. Tai noh, eteinen on aivan liian pieni. Kengät ja päällysvaatteet on vähän hankala saada mahtumaan järkevästi. Mutta niin kuin olen jo monta monituista kertaa sanonut, me ollaan koko ajan etsimässä isompaa asuntoa. Kaksiota tai kolmiota haeskellaan.

Sain vähän tehtyä gradua eilen. Voi olla, että nyt pääsin jotenkin alkuun. Pitäisi vielä vähän miettiä rajauksia ja mihin päin alan painottamaan. Lähteitäkin pitäisi vielä etsiskellä. Mutta nyt tuntuu siltä, että joku solmu on jos ei nyt ihan auennut, niin ainakin löystynyt.

Pitäisi alkaa taas puuhastella gradun parissa. Voi kun voisikin lähteä ulkoilemaan. Opettelin muuten viikonloppuna tekemään palmikkoneuletta. Kudoin palmikkoneule pipon! Hii, nyt pitäisi se vielä päätellä ja sitten voisinkin lähteä kauppaa uuden pipon kanssa.

Hauskaa päivää! ;)

Plussa! Voi, että maanantai vaan paranee entisestään!! Onnea ihan hurjat määrät Pauliina. Ihan huippua! <3 Onnea! Onnea! Joko kerroit uutisesta miehelle?

Tämä mun kirjoitus menee ihan sakavaksi, kun olen niin innoissani. Pieni tippakin tuli silmään.

VALTAISAT ONNITTELUT PAULIINALLE!!!! Upea uutinen! Mutta voi tosiaan loppupäivä mennä töissä vähän harakoille, on se sen verran iso uutinen!

Täälläkin pieni tippa tuli linssiin ihan silkasta ilosta! Mitäs mies tuumasi uutisesta?

Voi tätä iloa, meidän plussajuna on melkonen jo! Kyllä tällä ketjulla on positiivisia tuulia. Kunpa ne nyt puhaltaisi meidät loputkin sinne samaan junaan!

Kiitos teille, ihanat ystäväni! On mahtavaa, kun olette tukena! Miehelle en ole vielä edes kertonut, en oikein tiedä, mitä sanoisin! Ajattelin, että tehkööt edes hän työnsä kunnolla tänään. Laitan illalla hyvää ruokaa ja kerron sitten.

Flox, ei yksiö kuullosta ollenkaan oudolle. Mekin asuimme pienessä yksiössä aika pitkään seurustelumme alkuvaiheessa. Nykyisen asuntomme saimme tosi edullisesti, kun se oli ihan hirveässä kunnossa. Remppasimme sen sitten lattiasta kattoon. Asumme aika vanhassa talossa, joten omaa saunaa ei ole, ja kylppärikin on tosi pieni asunnon muuhun kokoon nähden, mikä kyllä vähän harmittaa. Onneksi on kuitenkin erillinen veski. Mutta muut huoneet ovat sitten vastaavasti reilumpia kun uusissa kerrostaloissa yleensä.

Huh huh, vai että olen raskaana. En vieläkään tajua sitä. Mahassa tuntuu koko ajan siltä, kun menkat alkaisivat. Luin täältä muista ketjuista, ett aika monella on ollut monta päivää menkkakipujen tyylisiä kipuja alkuraskaudesta, joten kai se on suht normaalia. Koko ajan vain huolestuttaa, että vuoto alkaa sittenkin.

Pauliinalle hirmu iso onnittelu plussan johdosta! Tässä ketjussa on todellakin positiivista energiaa. Plussanneita taitaa olla enemmän kun ei- plussanneita, toivottavasti mekin saisimme sen plussan piakkoin.

Itse olen ainakin jo vähän alkanut omassa pienessä päässäni pelkämään lapsettomuutta (vaikka tiedän ettei sitä vielä saisi ajatella). Elämä voisi hetken tuntua todella tyhjältä ja tarkoituksettomalta.

Mulla jää aina oviksesta vatsakivut (vihlaisut), jotka loppuvat vasta kun menkat alkaa. Näin siis mennyt kolme viimeistä kiertoa. Ihmettelen mikä tuonna vatsaan jää aina pistelemään. Jos ei kesään mennessä ole plussa tullut, niin menen yksityiselle lääkärille. Saa tutkia minut koko rahan edestä :)

Me asutaan parvekkeellisessa kolmiossa. Hissiä talossa ei ole, joten kahdet rattaat on hankittava. Hyvin viihdyn, vaikka tulevasiuudessa haluankin asua omassa talossa jossa on iso piha.

T.Alice

Voi hurjan paljon onnea Pauliinalle! Tosi ihana juttu! <3 Kyllä tähän ketjuun vain niitä plussia satelee. Tartuttakaahan se muhunkin, kun meillä yritys ens viikolla alkaa. :D

Sen verran piti vielä korjata, että kun oli noista graduista puhetta, niin mulla ei onneks ole tekeillä gradu vaan ihan amk tasoinen opinnäytetyö. Onhan siinäkin hommaa, mutta ei kuitenkaan ole niin laaja kuin gradu.

Mutta tuo Pauliinan juttu oli totaalisen ihana, onnea vielä! :)

Heh, ei tästä gradun tekemisestä näytä nyt tulevan mitään. Minä olen vaan pohdiskellut omia vauvasuunnitelmiani Pauliinan plussan innoittamana. Olen vähän miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että jos tämä taantuma jatkuu pitkään eikä mitään työpaikkaa saa valmistumisen jälkeen, niin sehän olisikin hyvä sauma vauvalle. Aikaisemmin olen ollut oikeastaan sitä mieltä, että olisi hyvä olla hetki töissäkin ennen kuin aloittaa vauvan hankintapuuhat. Äh! Sekaisin!

Tämä on kyllä varsin positiivinen ketju. Plussia vaan napsahtelee yhtenään. ;) Jee! Voi kun yrittäjillä plussaisi pikaisesti. <3

Minua vähän pelottaa, että kamerani alkaa hajoamaan... Se pitää vähän kummaa ääntä kuviaotettaessa, ei sii ole ennen pitänyt. Ja kuvat ovat mielestäni vähän huonompia. Yhdestäkin kuvasta näkyy tietokoneelta katsottuna vain puolet. Yyyh! Kännykkäni on ainakin vaihto kunnossa. Täytyy alkaa seuraamaan tarjouksia.

Tosiaankin remppakuntoisia asuntoja saa välillä tosi hyvään hintaan. Sellaisesta asunnota saisi kyllä juuri sellaisen kuin itse haluaa. Pitäisi vaan koota joku hyvä remppaporukka.

Joo mutta Papunen84, amk lopputyöhän on suurin piirtein kandityön tasoinen, ellei vähän vaativampikin jossain mielessä. Kandistahan useimmat jatkaa eteen päin, ja tämän takia se tulee joskus tehtyä vähän huonommin. Kyllä sen kandityönkin kanssa oli puuhaa ja miettimistä. Minulla kävi sikäli hyvä tuuri, että pystyin jatkamaan gradua kandityön aiheesta. Joten tuo hyvin tehty kandityö on osoittautunut melkoisen hyödylliseksi.

Hurjasti onnea Pauliinalle, aivan sairaan ihanaa!!! Meinas oikein ruveta itkettämään sun ihanat uutiset!! bd!!
Mä kirjoittelen vähän tällä tavalla osissa kun töissä ei pysty kauheen kauaa oleen kerrallaan koneella...
Mä olen ajatellut sitä äitiyspakkausta mutta en vielä ole tehnyt päätöstä suuntaan tai toiseen, eikä ole kyllä sen aikakaan. Kivahan se olis mutta toivon että kavereilta sitten saisin edullisesti kaiken mitä tarvitsee ja sitten täytyyhän sitä vähän shopatakin, esim. lasten Metsolat- sivustolla on aivan ihania vaatteita. Me asutaan kerrostalokaksiossa ja toiveissa on muuttaa omaan rivitalopäätyy neliöön, kunhan vaan sopiva löytyy. Ollaan aika vaativia eli pitää olla se päätyasunto, sauna, terassi/parveke ja autokatos/talli, eikä saa sijaita ihan bussireitin varrella. Meidän nykyinen asunto on meinaa b-reitin varrella ja se on aika hirveen kuulosta klo 04.00 kun se alkaa jyristelemään. Muutenkin inhoan nykyään meidän asuntoa mutta se kai johtuu enempi siitä että meidän talossa asukkaat on muuttunut ja meno samalla tullut levottomaksi.
Tsemppiä Papunen sulle sen lopputyön kanssa, itsekin kaksi vuotta sitten tein amk-lopputyötä ja voi sitä tuskan määrää ajoittain. Kyllä se sitten kuitenkin valmistui ja loppujen lopuksi siitä sain vielä ihan hyvän arvosanankin. Kyllä se sitten taas hetken päästä helpottaa ja kun työ on valmis voi ihmetellä että mitä sitä sitten tekis! Mä palaan hommiin, ihanaa päivää kaikille!!!
p.s. Haluaisn kanssa plussatartunnan, meillä töissä jaetaan vaan vatsatautia...;(

Onnea, onnea Pauliina35! Mahtava uutinen!!! Tiedän tunteen,kun on ihan sekaisin siitä plussasta. Epävarmuudene tunteet velloo ja ilo myös. Kerrohan sitten miten mies reagoi. Kyllä sille kastemekolle vielä tulee siis käyttöä!

Ihania uutisia!!! Paljon onnea Pauliinalle!! Sitä ne vatsakivut tiesivät :-) Tää on kyllä varsin ihmeellinen ketju, kun tähän tahtiin tulee plussia! Et varmaan ole tänään pystynyt keskittymään mihinkään muuhun kuin plussauutiseen ja siitä miehelle kertomiseen? Tule sitten heti kertomaan, että miten mies reagoi. Mä oikein odotan, kun sitten aikanaa pääset kertomaan ystäville ja sukulaisille, kun nehän on ollut siinä luulossa ettei teille tule koskaan lapsia... Varmaan näkemisen arvoiset ilmeet ;-)
Nyt ei muuta kuin plussatuulia muillekin! Näin tasaiseen tahtiin kun uutisia tulee, niin ei mene aikaakaan kun kaikki ollaan masut pystyssä.

Me asutaan tällä hetkellä ihan hyvän kokoisessa kerrostalokaksiossa (+ parveke ja sauna). Oli tarkoitus ostaa omakotitalo ja niitä yhteen aikaan paljon käytiin katsomassakin, mutta nyt ei vielä uskalla isoja lainoja ottaa, kun tää talouden tilanne on mikä on. Mulla on tietty varma työ, mutta mies on teollisuuden alalla, ja niillä on nyt jo tullut lomautuksia. Eikä tiedä, jos huonot ajat jatkuvat, niin tuleeko sit irtisanominen. Toivottavasti ei tule, mutta ei kyllä tosiaan nyt uskalla sitä taloa vielä ostaa. Mä oon kans innokas mullassa möyrijä niin kuin Talitinttinenkin, mutta täytynee vielä hetken aikaa tyytyä kasvattelemaan yrttejä sun muita omalla parvekkeella...

Mä aion kyllä ottaa äitiyspakkauksen. Se on varmaan ensimmäisen lapsen kanssa ihan tarpeellinen, toisen lapsen kanssa olisikin varmaan toinen juttu.

Pauliina, mulla on muuten vieläkin silloin tällöin vatsan nipistelyjä ja menkkamaisia kipuja, joten älä huoli. Neuvolan tätikin sanoi, että kuuluvat asiaan :-) Vielä paljon onnea sulle!!!!

Vau Pauliina35!!! Aivan huippua! Olen tosi iloinen sun puolestasi! Musta kuulostikin vahan sille parit viimeiset paivat, etta teilla olis saattanut tarpata, mutta silti se yllatti hurjasti. Kerrohan sit tosiaan kaikki miehen reaktioista omiin fiiliksiin!

Terveisia kaikille Kiovasta :) Saavuin tanne aiemmin tanaan, ja nyt pitais vahan tehda toita huomista varten, mutta tokihan talla ketjulla oli korkeampi prioriteetti ;-) Olo on ollut tanaan yllattavan hyva, eli ehka mun ei tarttekaan karsia pahoinvoinnista ihan joka paiva.

Me asutaan 3h+k asunnossa, ilman varsinaista parveketta tai hissia, 4. kerroksessa, joten ellei nyt lahikuukausina muuteta, niin aikamoista kuntoilua tulee olemaan vauvan kanssa edestakaisin liikkuminen. Tykkaan asunnostamme ja sen sijainnista tosi paljon, joten olen valmis tinkimaan tuosta lapsiystavallisyydesta. Ollaan puhuttu oman asunnon ostamisesta, mutta hinnat saisivat tulla alas reilummin, nykyisilla hinnoilla ei voida mitenkaan ostaa samantasoista asuntoa, kuin missa nyt asutaan.

Aitiyspakkaustahan ma en tule saamaan, kun en ole Suomen sosiaaliturvan piirissa. Olen lueskellut, etta pakkauksen voisi myos ostaa halutessaan, mutta en ole oikein viela mietiskellyt asiaa sen tarkemmin.

Laureli kysyi, etta onko odottajien vartalot muuttuneet. Mulla ei viela kauheesti, mita nyt vatsaa turvottaa aina iltaa kohti. Mulla vahan omatunto soimaa liikunnan vahentymisesta raskautumisen jalkeen, mutta aion parantaa tapani, kunhan tama sairastelu ja pahoinvointi vahan helpottaisivat.

Pauliinan tarkempia uutisia odotellessa!
Ms. Feelgood rv7+1

onnea Pauliina ja Pauliinan miehelle myös!
Joo niitä masukipuja ja nippailuja tulee alkuraskaudessa erisyistä; ekana johtuu siitä että kohtu kasvaa ja sikiö/istukka kiinnittyy, sitten kun ne on siellä alkaa alavartalo tehdä tilaa kasvavalle kohdulle, eli joitain niveliä ja lihaksia venyy tms. eli älä ole huolissasi.
Onnea vaan!
t. matkis , entine yrjööjä vko 10+2 ;-)

On tää vaan ihme ketju, kun plussajuna puksuttaa tätä tahtia! Hyvä me!

Me asutaan omassa kolmiossa. Tullaan siis ihan hyvin mahtumaan kolmisinkin tähän. Asutaan ihan kaupungin keskustassa, joten kaikki palvelut kävelymatkan päässä kotoa. Hissiä talossa ei ole, mut eka kerros kun on, niin hyvin pärjätään yhdet portaat kantamalla. Parvekekin on sauna. Mut ne yhdet portaat ja hissittömyys aiheuttaa sen, että täytyy ostaa kahdet vaunut. Aion yritttää nukuttaa lasta päikkäreille parvekkeella, joten en aio alkaa kantamaan vaunuja yksin päivällä, kun mies on töissä.

Mullakin oli alkuraskaudessa tosi paljon vatsakipuja. Nyt on vähän hellittänyt. Kuuluu siis asiaan, ei huolta.

Luin just eilen, että alkukolmanneksen jälkeen pitäs lopettaa vatsalihasten tekeminen. Just eilen jumpassa vetelin sellaiset vatsalihassatsit, että nyt on ihan kipeenä. Muutenkin pitäs vähän miettiä tota sykkeen nousua. Itse liikun sellaisessa joukkueessa, että siellä ei voi ns. löysäillä, vaan pitää tehdä ohjelman mukaan, kuten muutkin. Tarvii varmaan sille joukkueellekin paljastaa pian, miksi en enää tekään kaikkea, mitä muut.

Ke on neuvolalääkäri. Jos kaikki on siellä kunnossa, kerrotaan molempien vanhemmille viikonloppuna. Appivanhemmille aiotaan väläyttää ultrakuvaa, mun vanhemmille, jotka asuu kaukana, lähetä sähköpostin liitetiedostona sen ultrakuvan. Saavat sitten rauhassa miettiä reagoimistaan... Ens viikolla on sit kerrottava koulun reksille tilanne, että saa alkaa hommaamaan mulle sijaista ens vuodeksi. On ollut kyllä niin häijyä suunnitella ensi vuotta, kun koko ajan tietää, että ei oo tulossa silloin ollenkaan. Heh! :)

Varmaan oon joskus kysynytkin, että minkä ikäisiä ootte ja minkä ikäisiä on miehenne?
Mä 28, mies 30.

Yhteistyössä