Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lenaki, UV-säteet voivat laukaista herpeksen ja valohoidossa saan aimo annoksen UVA- ja UVB-säteitä. Esimerkiksi etelän lomille kannattaa hankkia estolääkettä, koska aurinko on aika hanakka laukaisemaan herpeksen. Nämä estolääkkeet on reseptilääkkeitä.

T: Flox ja kipollinen kosista

Huomenta

Onneksi on perjantai...

Lenakille toivotaan tädin vierailua piakkoin! Ja hyvä että Pu:llekin selvisi mistä oli kyse.

Raskausarvista en tiedä (vielä) mitään, mutta ystävättäreni alkoi rasvaamaan ihoaan hyvissä ajoin, eikä hänelle tullut pahemmin arpia. Toisille niitä on tullut rasvoista huolimatta.

Tänään ja eilen on ollut pientä menkkamaista jomotusta alavatsassa ja nivusissa. Yritän silti olla asiaa sen enempää pohtimatta, ettei sitten viikon kuluttua tule taas jätti- pettymystä.

Huomenna on luvassa isot tasavuosijuhlat, joten taitaa jäädä Euroviisut katsomatta. Pitänee tallentaa ne, voi sitten sunnuntaina katsoa parhaat palat.

Alice

Rasvailugallupiin: Itse käytän rehellistä Tummelia, on tarpeeksi rasvaista, hajusteetonta ja hyväksi havaittu. Mies tosin naureskelee, kun purkin kyljessä lukee, että pitää utareet pehmeinä, litran purkin kyljessä siis.

Vai että utareet pehmeinä... hih hih! No, sehän on hyvä raskaana olevalle naiselle! Mistäs sitä Tummelia muuten saa ostaa? Manteliöljykin kuullostaa hyvälle, mutta näin pähkinä- ja manteliallergikkona en taida uskaltaa kokeilla. Mikähän muu öljy voisi ajaa saman asian? Vauvoillehan myydään joitain ihonhoitoöljyjä, sellaista voisi kokeilla.

Enpä ole tiennytkään, että aurinko voi laukaista herpeksen! Oppia ikä kaikki.
Heh, vai pitää Tummeli utareet pehmeänä... Sittenhän se on loistava valinta odottaville ;-) Mulla muuten raskauden aikana meni nännit ihan semmoisiksi valkoisiksi ja rohtuneiksi! Eivät vieläkään ole täysin palautuneet. Ois pitänyt tuolloin tajuta se Tummeli - utarevoide... :-D

Heh, joo Tummeli on hyvä rasva, mutta en tiennyt että sitä käytetään myös vartalonhoitoon. Voi olla että Stockan vapaa-ajanosastolla olisi myynnissä, siellä missä hevoskamppeet on. Tai sitten lähdin agri-marketti tms.

Heh, joo Tummeli on hyvä rasva, mutta en tiennyt että sitä käytetään myös vartalonhoitoon. Voi olla että Stockan vapaa-ajanosastolla olisi myynnissä, siellä missä hevoskamppeet on. Tai sitten lähdin agri-marketti tms.

Minulla myös nännit hyvin herkät, joten siksikin Tummelia. Myydään isommissa pöniköissä maatalousliikkeissä, mutta pienempiä saa usein myös halppisketjuista kuten Säästötex, Robin Hood, Makasiini, mitä näitä nyt on. Villi huhu kertoo, että joskus Tummelia on havaittu myös Prismassa. itse en ole onnistunut sieltä löytämään.

Laureli ja sokerihumala.

Nyt täällä alkoi taas se vuoto, kuvittelin jo, että ne ajat on ohi, kun ei ole ollut moneen viikkoon, kävin jo uimassakin. Kurjaa, vaikka miten tiedän, ettei vauvalla ole hätää, mutta silti.

Kurjuus tuon Laurelin vuodon kanssa. Joko se on helpottanut?

Nänneistä ja Tummelista tuli mieleeni, että luin jostain, että raskaana olevien naisten kannattaisi hieroa nännejään ja valmistaa niitä näin tulevaa imetystä varten. Samassa jutussa oli maininta myös siitä, että välilihan hieronnalla voi mahdollisesti ehkäistä repeytymiä synnytyksessä. Mietin tässä, että mitähän mies sanoisi, kun seuraavan kerran pyytäessäni häntä hieromaan en sanoisikaan "olisitko kiltti ja hieroisit kipeitä hartioitani" vaan "kulta, voisitko hieroa välilihaani"... :) :) :)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Heip!
Voi kuinka kurja juttu Laureli. :/ Miksi se vuoto nyt alkoi? Vai onko sen alkamiseen edes mitään varsinaista syytä? Nyt vaan lepäilet ja otat levon kannalta. Tänäänhän voit lötkötellä Euroviisujen tahtiin. :P

Olipas tänään kiva ja aurinkoinen päivä, mutta minäpäs lähinnä istuskelin sisällä ja tein koulutehtävää...

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

T: Flox ja uutuus lakupussi

Alice76, 23.5, YK5
Pre 26.5 YK7
Talitinttinen 26.5, YK 7
Papunen84 12.6 YK2
Haaveileva Pu YK5
elliisa YK1
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

No tätihän se tänne kurvasi aamulla. Heräsin 6 aikaan ihan järkyttävän kamalaan vatsakipuun ja vessassa sitten aukeskin hanat. Pöh.. Aamulla ärsytti ja ketutti ihan hirveesti, varsinkin kun aamupäivän makasin kauheissa kivuissa, jotka lähti vasta monen ibusalin jälkeen. Tänään on ollut kuitenkin niin ihana ilma ja muuten hyvä loppupäivä, että enää ei paljon harmita. :)

Ja jos jotain hyvää tästä, niin ainakin kierto on lyhyt (26 päivää) eikä mennyt sekaisin tai venynyt pitkäksi (ainakaan vielä) vaikkakin niin pelkäsin. Nyt sitten uudella innolla YK2! :) Metkun laskurin mukaan mun hedelmällisyys nousee 25.5 ja ovis olis 30.5. Se onkin lauantai eli tietää kyllä mitä silloin koko vkoloppu tehään. ;)

Nyt tuli omanapa kirjoitus kun pikaisesti raapustin ennen kuin tulee muutama vieras kylään. Plussatuulia kaikille!

Pahoittelut tädistä, kurjaa.
Juu, vai välilihahierontaa tässä pitäs. Nännit nyt saa automaattisesti hierontaa, kun pitää niitä rasvailla niin tiuhaan.
En tosiaan tiedä, mistä vuoto johtuu, ei siihen löydetty mitään varsinaista syytä. Lääkäri sano, että joillakin verisuonet on heikommat ja kun kohtu kasvaa niitä saattaa katkeilla. Vuoto loppui päivässä ja saattoi tällä kertaa johtua seksistäkin. En minä silti aio sitä ihanuutta lopettaa.
On tosiaan ollut mahtava päivä, oltiin ystävien luona risusavotassa ja talonrapsutustalkoissa. Minä tosin keskityin pääasiassa muksujen kaitsemiseen, siellä aivan hurmaavan 10 kuukautisen neitosen kanssa ryömittiin ruohikolla! Nyt meinaa jo tulla väsy, koitan täällä sinnitellä vielä muutaman tunnin.

Huomenta ladyt!
Muutama päivä tässä on mennytkin etten ole joutanut palstailemaan.
Pahus, Papunen! Onneksi osaat iloita jo seuraavasta yrityskierrosta :)
Tummeli kuulostaa olevan kova sana.... ;)

Mulla oli viikonloppuna tosi omituinen menkkamainen jomotus/kouristus/jotain joka sattu ihan *piip*! Se kesti ehkä pari tuntia, ei pystynyt kunnolla olemaan missään asennossa. Sitten jo jännäsin tädin tuloa, muttei sitä ole vielä tähän päivään mennessä tullut. Pientä vihlontaa/kolotusta on havaittavissa tuolla alhaalla aina välillä, saa nähä mitä siitä seuraa. Toiveita tietenkin on, mutta en uskalla nostaa niitä liian korkealle. Pudotus voi olla ikävä...

elliisa, kp 20

Moikka

Eikö ollutkin niin että sekä Popella että Pauliinalla oli samanlainen kipukohtaus kuin Elliisalla, juuri plussa-kierrosta? Eli voi hyvinkin olla että Elliisalla olisi tärpännyt. Itselläni sen sijaan ei ole ollut mitään oireita, pe tai la sitten nähdään taas tän kierroksen saldo.

Alice

Moi Alice76, itsekin muistelen jonkun kertoilleen noista ns. menkkatuntemuksista. Toivon kyllä hartaasti että rakkauden hetelmä olisi saanut alkunsa, muttei sitä uskalla ajatella vielä sen enempää. Täytyy vaan malttaa ootella.

Hei kaikille ja terveisiä auringosta!!!

Te olitte ahkeraan kirjoitelleet viikon aikana ja tovi kesti lukea kaikki jutut. En varmaan muista kaikkeen kommentoida, mutta koitetaan edes osaan...

Lenakille onnittelut hyvin sujuneesta jälkitarkastuksesta. Hassua tosiaan toivotella pikaista tädin veirailua! Mutta toivotaan, että se tulee teille nyt ja jättää Elliisan, Alicen ja muut jännääjät väliin! Peukut siis pystyssä kaikille piinailijoille!

Hienoa, että Pu:n päästä ei mitään ylimääräistä löytynyt. Toivottavasti lisätutkimukset tuovat lisävaloa asiaan ja saat oireille syyn.

Raskaana olevien kertomuksia on kiva lukea! Repesin ihan tyystin tuon välilihanhieronnan kohdalla! :)

Minä ite palasin eilen kotipuoleen ja matka oli ihana! Nyt olen kohta menossa taas lääkäriä moikkaamaan tämän kipuiluni kanssa, joten palaan matkakertomukseen ja omiin kuulumisiin myöhemmin!

Tinttinen (kyllä vierailla mailla on mukavaa, mutta kotipesä se paras paikka on kuitenkin!)

Heippa!

Juu, mullahan oli monta päivää sellainen tunne, että menkat alkaa. Jomottelu alkoi jo reilusti ennen päivää, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa (ainakin omien laskujen mukaan... kiertohan nyt oli mitä oli), ja kesti kyllä varmaan viikon ellei parikin plussauksen jälkeen. Mahassa oli tasan tarkkaan samanlaisia tuntemuksia kuin ennen menkkoja, ja välillä kouri oikein kunnolla, joten olin varma, että sieltä se täti pyyhältää kylään. Mutta eipä sitä sitten näkynyt :)

Nyt lähdetään etsimään miehelle kesäkenkiä. Itse ajattelin samalla vilkaista vähän tunikatarjontaa ja vaikkapa mammaosaston housuja. Mitään vauvamahaa ei vielä näy (tai ei se ainakaan erotu noista vararenkaista), mutta kummasti housut jo kiristävät. Välillä tässä koneen ääressä istuessa on pakko avata nappi, ettei masu vallan likisty. Kaikki paidatkin (käytän yleensä aina paitiksia) kiristävät rintojen kohdalta niin, että napit irvistelevät, joten muutama kiva tunika olisi ihan tervetullut.

Tinttisen matka- ja lekurikuulemisia odotellen,
Pauliina rv 12+4

Heippa!
Mukava kuulla Tinttisestä. Selvästikin matka on ollut onnistunut. Toivottavasti kipuilut on pysyneet matkab aikana poissa tai ainakin hallinnassa. Tuleppas pikaan kertomaan vähän tarkemmin matkasta ja lääkäri käynnistä myöskin.

Joko muuten Pu'lle on tehty lisätutkimuksia. Tuleppas sinäkin infoamaan tilanteesta. Mielessä olet. Mitenkäs pitkälle Jkl:n kevät on? Minulle ei nyt vähään aikaan taidakkaan tulla reissua sinne päin koulun puolesta. Jos vaikka muuten sitten. Vähän harmittaa kun ei enää kuule niin paljon Jkl:n kuulumisia kun läheisemmät koulukaveritkin ovat muuttaneet sieltä pois.

Voih, kumpa nuo elliisan jomotukset olisivat merkki plussasta. Peukut ja varpaat nyt vaan pystyyn!! bd bd

Saat nyt kyllä Pauliina vinkata, että mistät ostit tunikat, jos siis satut llöytämään sopivia. Minä olin äsken pitkästä aikaa shoppailemassa, en tod. löytänyt mitään. Minä tarvitsisin tuollaisia pitempiä paitoja, koska olen tällainen pitkä selkäinen. Pah, olkoon. Olisi vaikka mitä ihanaa myynnissä, mutta kun ei sovi, niin ei sovi.

T: Floxi, jolla on jo rusketusraidat valohoidosta. Hihihihi! :D

No niin, ehdin taas koneen ääreen. Matka olis siis todellakin onnistunut! Lämpöä riitti parin ekan päivän jälkeen niin, että ekan kerran poltin itteni aika pahasti. Rintakehä kärähti niin, että tuli pari pientä vesikelloakin. Mutta omalle iholle tyypullisesti se muuttui ruskeaksi parin päivän päästä. Ilmat oli todella vaihtelevia, joten nyt näytän ihan tikkurilan värikartalle... Rajoja on monessa kohtaa ja monen vahvusia...

Kaupunki oli tosi kiva ja hotelli hyvä. Mutta matkan anti oli kyllä kaupungin ulkopuolella. Vuokrattiin auto ja ajeltiin vuoristomaisemissa. Välillä hieman pelotti kapeilla teillä, mutta muutamasta täpärästä tilanteesta huolimatta selvittiin hengissä! Maisemat oli huikeita ja luonto vehreää. Työt kyllä unohtu ihan tyystin ja tänään paluu arkeen oli melko karu...

Kipujen osalta matka meni ihan kohtalaisen hyvin. Parina viimisenä päivänä jouduin lääkkeitä nappailemaan, mutta niiden avulla kipu katosi. Oli vielä sen verran pientä. Lentomatka kotiin oli vähän tuskallinen, mutta siitäkin selvisin hengissä.

Tänään ei lekurissa mitään uutta auringon alla. Sain taas uusia vähän vahvempia särkylääkkeitä kokeiltavaksi. Nyt vaan oottelen sitä leikkausaikaa. Soittelin sinne sairaalaan ja sieltä sanottiin, että todennäköisesti menee syksyyn ennen kuin pääsen edes poliklinikalle arvioon ja siitä leikkausjonoon. Jos tuuri käy, niin saatan saada jonkun peruustusajan. Mutta saattaa siis mennä monia kuukausia ennen kuin pääsen leikkuupöydälle. Siihen saakka kituutan särkylääkkeiden ja tahdon voimalla.

Kierrossa mulla on menossa piina viikot. Joskus ensi viikon aikana pitäs menkat tulla. En ovista nyt tikuilla bongannut, mutta tuntemusten perusteella oletan sen olleen viime viikon alussa. Eilen hulahti jonkin verran vessassa käydessä ihan kirkasta verta paperiin. Ja sitten vähän tiputteluvuotoa sen jälkeen. Mutta illalla se loppui ja ei ole vielä alkanut uudestaan. Ihan höpöä, mutta toiveet vähän taas heräsi. Vaikka ei olla pahemmin edes pupuiltu, kun olin siellä matkalla. Mutta jos se ovis oli viime viikon alussa, niin teoreettinen mahdollisuus on olemassa... ;) Mutta näiden vuotojen kanssa on toiveet heränny ennenki ja aina ne on olleet merkki tädistä. Ja menkkakivut on taas tauottomat. Eli eiköhän ne ens viikolla sieltä tule.

Nyt tarttee mennä pesemään reissupyykkiä ja nauttimaan omasta sohvasta!

Yhteistyössä