Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva, että Tinttisen reissu on mennyt hyvin! Toivottavasti nuo lääkkeet nyt auttais paremmin kipuhin! Elliisan puolesta pidän peukkuja, että kivut johtuis pienestä salamatkustajasta!

Mä oon täällä vähän ymmällään menkkojeni kanssa. Mulla on aina, siis ihan aina kestäny menkat 5-7 päivää. Mut nyt oli ihan ihme menkat. Tosiaan su alko ja sen päivän ja eilisen vuosin ku hana kera hyytymien ja tänään on sitten tullut vain vähän tuhrua pyyhittäessä. Hmm.. kivahan se tietysti olis jos ne olis noin lyhyet, mut ne ekatkin luomut oli sen normi 7 päivää ja nää nyt tälläset. No tuskinpa se nyt mitään sen kummemmin tarkottaa, mut vähän vaan mietityttää. Mutta joo, pitänee seurailla ja pääseehän sitä nyt heti sitten petipuuhiinkin. xD Ja ens ma 25.5 pitäis laskurin mukaan mun hedelmällisyyden nousta niin onpas puuhaa ens viikolle sitten. :D

Heippa taas!

Olipas Tinttisen matkakertomus mukavaa luettavaa. Kiva kun teit "raportin". :)

Papunen, en usko ollenkaan että olisi syytä huoleen tai mitään ihmeellistä. Minulle on kerran ollut tuollaiset saman tapaiset menkat. Tämä tapahtui siis monta vuotta sitten, ennen tätä moni vuotista pillereiden popsimista. Siis, yhtenä päivä tosiaankin vuosin kuin mikäkin, kunnon hyytymiäkin oli ja sitten se loppu olikin iisiä. Mutta oli ne kyllä kamalat, ei sellaisia enää. Se oli jotenkin niin inhottavaa ravata koko ajan vessassa kun pelotti, että vuotaa ohi.

Joo en mä aatellutkaan, et olis jotain vikaa tai et olisin huolissani. Lähinnä vaan hetkeks heräs toiveet, et ne ois ollu "valemenkat" ku kesti vaan noin lyhyen lyhyen aikaa eikä mulla oo ikinä ollu noin lyhyitä. Lähipiirissä siis muutamakin tapaus, että on tullut menkat ihan normisti, mut kuitenkin sit ollu raskaana. Mut joo, enpä usko kuitenkaan. Ens viikolla uusin yrityksin. :)

Kannanpa nyt oman korteni kekoon, kun en ole ehtinyt viime paivina mitaan kirjoittamaan. Ei tosin ole kummempia kerrottavana :)

Talitinttiselle mukavaa paluuta arkielamaan!

Pauliina, mulla ihan yhtakkia noin viikko sitten (15.viikon alussa) olikin kunnon raskausmaha. Siis sellainen isohko ja pyorea. Ei auta enaa vatsan sisaanpain vetaminen. Tassa mennaan paiva kerrallaan toissa, yrittaen pitaa salaisuutta. En haluaisi mainita mitaan ennenkuin se meidan punktio on takanapain, eli parin viikon paasta. Joten taalla tyopoytani takana lymyilen ja liikun mahdollisimman vahan toimistossa ;-) Onneksi on muutenkin kiire, niin kukaan ei varmaan epaile mitaan. Ja olen ollut tuntevinani jo vauvan liikkeita, erityisesti illalla nukkumaan mennessa. Tassa alkaa itsekin herata siihen todellisuuteen, etta jotain tuolla mahassa todellakin on :)

Elliisa, kerroppas sit taas uusista tuntemuksista jos ja kun niita ilmenee! Kovasti toivoisin uutta plussaa ketjuumme. Taitaakin menna tamanhetkisten tarppien lasketut ajat helmikuulle, joten meidan viimeksi plussanneiden jalkeen onkin jo reilumpi tauko, kun Pauliinankin LA on marraskuulle.

Mukavaa keskiviikkoa, ja hyvaa lomapaivaa huomenna kaikille (meilla ainakin on joku virallinen lomapaiva, varmaan Suomessakin...)!

Kiitos kaikille tsempityksistä ja peukuista, niitä tarvitaan!

Tässä alkaa tulla vähän kärsimättömäksi, mitään muuta ei pysty oikein ajattelemaan kun sitä että oonko nyt raskaana vai en. Vauvasivuilla olen surffaillu ja saanu sieltä lisätietoa alkuraskauden oireista ja nyt musta tietenkin tuntuu että ihan ehottomasti olen raskaana. :)
Kierron pituudesta, ja siis testaamisesta niin että se antaisi tarkimman tuloksen, ei ole tietoa, joten tässä mennään nyt ihan "käsikopelolla". Ehkä aikasintaan sunnuntaina testaan, jos siis maltan oottaa sinne asti ja jos ei tätiä nyt sitten ala näkyä.
Nyt on kyllä ollut menkkamaisia kipuja myös alaselän puolella, joka mulla aina oireilee ennen tädin saapumista. Herkkähermosimmat voivat hypätä seuraavan yli: limat on lisääntyneet, joka myös aiheuttaa sen että koko ajan tuntuu siltä kun menkat tosiaan alkaisi. Pientä vihlontaa/jomotusta/kolotusta/nipistelyä on päivittäin tuolla alakerrassa, ei kovin kovaa mutta tunnistettavaa.

Mä kyllä tipun kovaa ja korkealta, mikäli testi osottautuu negaksi / täti tulee ennen sitä kylään. Että sit varmasti tarviin nostoapua :)

Tällanen omanapaselostus tänään, palaan myöhemmin taas juttuihin :)

Ja listaa..

Alice76, 23.5, YK5
Pre 26.5 YK7
Talitinttinen 26.5, YK 7
Papunen84 12.6 YK2
Haaveileva Pu, 3.6 YK5
elliisa YK1
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

Elliisalle on peukut täällä pystyssä!!! Toivottavasti täti tajuaa pysyä poissa. Olis niin mukava saada seuraava plussa tänne. Jospa siitä lähtis taas plussatuulet puhaltamaan ja saatas niitä useampia heti perään.

Ms. Feelgoodille tsemppiä masun piilotteluun. Koskas olet ajatellut töissä salaisuuden paljastaa? Juup, meillä täällä on myös lomapäivä tänään. Tuntuu vähän hassulle tämä viikko. Maanantain olin vielä lomalla, tänään taas vapaalla, ja huomenna normaalisti töihin. Ei oikein tahdo päästä arkirytmiin kiinni kun on näin hajanainen viikko.

Mulla menkkajomotuksia on paljon ja särkylääkkeitä oon taas pari päivää napsinu urakalla. Mutta outoa on se, että maanantaina hulahti lentokoneen vessassa käydessä aika runsaasti kirkasta verta paperiin ja illan mittaan vielä vähän tiputteli. Sen jälkeen tiputtelusta ei taas ole tietoakaan. Pissalla saa ravata taukoamatta ja etova olo on taas seurana aika ajoin. Kaikki vois taas viitata alkavaan raskauteen, mutta kuten aiemmissakin kierroissa, ne on olleet myös menkkojen oireita. Pieni toive taas silti nostaa päätään. Vaikka plussan mahdollisudet on matkan takia vähäisen pupuilun takia tässä kierrossa olemattomat. No, ens viikon aikana se selviää.

Talitinttiselle peukut pystyssä täältä! Sullahan on mahdollisuudet 50-50, eikös?
Olisi kyllä mukava saada uusia plussia ketjuun :)
Ms.Feelgood on kyllä aika salamyhkäinen kaveri siellä työpiireissään. Kai siellä kohta joku hoksaa jutun juonen ;)
Mitäs meinasi porukka vapaapäivänään touhuta? Mulla on työjuttuja tiedossa...

Täällä on peukut pystyssä kaikille haaveiljoille! Olisi tosi hienoa, jos saisimme vaikka parikin uutta plussaajaa ketjuumme. Viikonloppuna ja alkuviikosta onkin taas monta jännäyspäivää tiedossa :) Elliisan ja Tinttisen oireet kuullostavat kyllä lupaaville!

Mulla on ohjelmassa tänään siivoilua ja pakkaamista, huomenna kun lähdetään reissuun. Olen sellainen, että siivoan aina ennen matkaa, sitten on kiva tulla taas kotiin. En löytänyt kaupoista yhtään kivaa tunikaa, ja kuten sanottu, vanhat vaatteet alkavat kiristää ikävästi, vaikkei sitä vauvamasua olekaan (Ms. Feelgood - toivottavasti mullakin se masu tulisi pian esiin!), joten en oikein tiedä, mitä ottaisin mukaani. Noh, ehkäpä löydän reissusta täydennystä vaatekaappiin, toivotaan niin!

Minulla on sama kuin Pauliinalla, että pitäisi saada siivottua ennen lähtöä, tänään järjestin lipaston, jonka kanssa olen henkisesti painiskellut jo monta viikkoa, tyytyväinen olen itseeni kovin. Ajattelin, että kun päätettiin asua vielä ensi vuosi tässä ja kun tuo kaappitila on kortilla niin sinne mahtuisi mukavasti jotain vauvatarpeistoa. Huomenna lähdetään koulutukseen toiselle paikkakunnalle, hieman jännittää, kun tiedossa on pari 15-16 tuntista päivää peräkkäin. Vaikka ei siellä niin skarppina tarvitse olla kuin töissä niin reissunpäällä kuitenkin. Onneksi olemme samalla alalla ja mies lähtee mukaan.
Napa-asiaa: huomasin eilen, että napani on alkanut pullahtaa ulospäin! Näyttää hassulta. Olen aina ollut napakompleksinen: on kosketusherkkä, vauvana tulehtunut. Jospa tämä auttaisi kompleksiin. Onko muilla odottajilla napamuutoksia havaittavissa?
Plussatuulia yritteliäille!

Voi vitsi, peukut on pystyssä täälläkin kaikille yrittäjille ja jännääjille!! Hyviä uutisia odotellen... :D

Meillä kävi aamulla miehen kanssa pieni "vahinko". Oon ollut n. kolmisen kuukautta ilman piltsuja, ja ollaan aina keskeytetty yhdyntä. Sillä vaikka halutaan lapsia, niin ajatus on alkaa tositoimiin vasta häiden jälkeen. No mies sitten ehdotti että menisimme loppuun asti ja annoin "luvan" koska luulin että nyt on varmat päivät. Noh, laskeskelin vähän ja mulla olikin vielä tänään ilmeisesti hedelmällinen päivä. Mikäli nyt mun yhden luomukierron perusteella mitään voi laskea. En ole ikinä mitään ovis ajankohtia tmv. laskeskellut, kun ei ole ollut tarvis, ja elin siinä luulossa että hedelmälliset ajat olis ollu jo kauan sitten. Mutta ilmeisesti näin ei ollutkaan, kun mun kierto on sen verran pitkä. Mutta kuten todettu vasta yhet luomumenkat ollu, ja edellisistä on niin monta vuotta etten muista mikä sillon kierron pituus yleensä oli.

Ihana kun olette noin reippaita äippiä ja siivoatte... Mä olen niiiiin laiska siivoamaan että hävettää. Sattumoisin kyllä juuri äsken siivosin vanhoja alusvaatteita pois lipastosta. Pitäisi kyllä tehdä taas kunnon inventaario vaatteista näin kesän tullessa. Tietäisi mitä tarvii ostaa kesäksi lisää. :)

Onpa ihanaa tälläinen vapaapäivä keskellä viikkoa!! Käytiin miehen kanssa juuri syömässä ja leffassa pitkästä aikaa. Huomenna sitten töihin ja kappas, sitten onkin jo viikonloppu. :)

Ms. Feelgood osaa kyllä olla salamyhkäinen lady. ;) Hienosti osaatte pitää salaisuuden itsellänne, mä oisin varmaan sen jo aivan liian aikaisin päästänyt ilmoille... :)

Popella alkaakin sitten jo viikon päästä pitkä loma! :) Oliko jollain muullakin sama tilanne, en ihan muista..? Olen itsekin koulumaailmassa töissä mutta en saa opettajien tapaan nauttia yhtä pitkistä lomista... Kade! No mutta te olette sen kyllä näin sivusta seuranneena ehdottomasti ansainneet!! :)

Niin ja kuinka Popella sujuu tätä nykyä?
Minulla myös parin kuukauden kesäloma tiedossa vaikka kouluala ei alani olekaan. Nythän tosin olen jo ollut niin vähän töissä, että käytännössä lomailua. Nami! Kunhan tuo mieskin pääsee tuosta työn ikeestä niin mahtavaa!

Nyt alkoi kuulkaa tytöt jännittää. Olen tässä kierrossa jotenkin onnistunut unohtamaan kiertopäivien laskemisen. Nyt aloin laskeskelemaan niitä ja huomasin, että tänään on menossa kp 24 ja tiputtelusta ei ole maanantain jälkeen ollut tietoakaan. Viimiset kolme kiertoa on olleet pituudeltaan 24-26 päivää... Välillä on kyllä ollut myös 30 päivän kiertoja, mutta ei kolmeen kuukauteen. Tiputtelu on useimmiten kestänyt melkein viikon. Joskus kuitenkin sekin vain pari päivää. Joten ota tästä nyt selvää. Mutta jännittää nyt ihan pirusti!

Tekis mieli heti testata, mutta järki käskee odottamaan vielä ensi viikon lopulle. Luulen kuitenkin, ettei järjen ääni tässä kohtaa auta mitään, vaan viikonloppuna pissin tikkuun. Pitäkää nyt meille peukkuja, että oliskin tapahtunut luomuihme!

Kuulostaa ihanalle nuo teidän pitkät lomat! Mulla on tälle kesälle enää kolme viikko heinäkuussa lomaa. Pitää siitä ottaa kaikki irti. Lähdetään silloin miehen kanssa mökkeilemään mun vanhempien mökille.

Huomenta :)
Tinttisellä on todellakin jännäyspäivät menossa! Me varmaan kaikki tiedetään miltä tuntuu kun järki ja tunteet taistelee vallankahvasta tuon testauksen takia. Peukut pystyyn Tinttiselle!
Mä kyllä ajattelin testata heti huomenaamuna. Mullakaan ei ole kierrosta mitään hajua, mutta saa kai siitä jonkinlaisen mielenrauhan näyttipä se testi mitä vain. Polttelee, polttelee!
Mulla alkaa kesäloma vasta heinäkuun lopusta. Tässä ehtii seurata muitten lomat sivusta ja sit pääsee ite lomailemaan kun muut on jo töissä ;)

Ooh, kylläpä Tinttisellä ja Elliisalla on jännät paikat! Täällä on kyllä peukut ja varpaat pystyssä, ja puhaltelen kovasti plussatuulia teidän suuntaan! Onneksi meillä on reissussa kannettava mukana, niin voin käydä ainakin kurkkaamassa teidän kuulumisia. Kännykällä sen käyttö taitaa kyllä olla kallista, mutta kyllähän mun täytyy saada tietää, mitä teille kuuluu! ja onneksi joissain hotelleissa on ilmainen nettiyhteys, niin voin surffailla urakalla!

Nyt pitää tehdä vielä jokunen duunijuttu, sitten pesen automme (minä olen se, joka ko. homman perheessämme hoitaa, se on itse asiassa lempipuuhiani!) ja menen kotiin pakkaamaan loput kamat. Sitten nappaan miehen mukaani ja suuntaamme kohti satamaa.

Hyvää huomenta!!
Onpas Tinntisellä ja elliisalla nyt hurjan jännää!!Voi vitsit. Minäkin olen täällä ihan jännityksissäni teidän takia. Plussatuulia! Viuuuh... Puuuuh... Tulkaa heti kertomaan mitä testit näyttivät. bd bd bd bd bd

Meille ei kyllä taida tulla mitään ihmeempää lomareissua kesällä. Me kun säästetään siihen asuntoon. Minä kyllä ihan mielelläni olen ilman isompia lomareissuja asunnon takia. Me varmaan sitten mökkeillään äidin mökillä.

Minua on alkanut vähän epäilyttämään, että tuo valohoito ei toimi minun kohdallani. :/ Tai mistä sen vielä tietää, mutta kohta alkaa olla se maaginen kymmenen kertaa takana ja en ole huomannut mitään muutosta. Pah! Vähän on turhan kallista tällai hakuammuntana kokeilla, että mikä autaa...

Hauskaa lomaa Pauliinalle!

Huomenta

Nyt alko toden teolla jännittämään Tinttisen puolesta!!! Olisi tosi hienoa jos nyt olisi tärpännyt.

Omalla kohdalla sitä tuskin on tapahtunut, sillä vatsaa jomottaa siihen malliin että viimeistään huomenna on kp1. Pitää varmaan kohta alkaa välttelemään seksiä oviksen aikohin, jospa sitten nappais :/

t. Nuhanenä

Vai on Alicella nuha... eikös tukkoinen nenä ole yksi ihan alkuraskauden oireista?!?
Eli ehkä se vatsan jomottelu on jotain ihan muuta kuin enne tädin vierailusta. Toivotaan niin!

Niin, olen lukenutkin että nenän tukkoisuus voisi olla raskausoire. Luulen tosin että tämä on allergiaa, koska nenää kutittaa niin paljon että tekis mieli napata se irti kokonaan :)

Onpas jannittavaa useamman jannailijan osalta! Talitinttisen luomuraskautuminen olisi jymypaukku. Ikavaa sanoa tata, mutta mua pelottaa sun puolesta, jos taaskin joudut pettymaan. Niin mielellaan sulle (ja tietysti muillekin) sen vauvan soisi. Mutta jatkakaapa kuulostelua ja raportoikaa.

Tanaan oli aamulla vierailu synnytyssairaalassa, jossa koottiin katilon kanssa potilaskansio ja keskusteltiin odotusajasta, synnytysvalmennuksista jne. Ja meille tuli sit takapakkia laskettuun aikaan :( Oon nimittain tahan asti laskenut sen nettilaskureilla, ja nyt kavi ilmi, etta eri maissa on kaytossa eri laskutavat lasketulle ajalle. Ja oon tietysti kayttanyt suomalaisia nettilaskureita, joilla oon saanut siis 8.11. Nyt se sit paikallisen kaytannon mukaan oliskin vasta 15.11, koska taalla lasketaan tasan 9kk hedelmoitysajankohdasta. Eihan silla kuulemma juuri muuhun ole vaikutusta kuin aitiyslomalle paasyn ajankohtaan, ja siihen, missa vaiheessa synnytys kaynnistetaan, jos on tarvetta. Taalla (tai mun synnarilla ainakin) kaynnistetaan 5 paivaa lasketun ajan jalkeen, eli Suomen ajan mukaan talloin olis 12 paivaa LA:n yli. Olen vahan pettynyt tuohon ajan muuttumiseen, siis kun se nyt siirtyi eteenpain. Tuntuu, etta matka piteni. Pienet on murheet, tunnustan... ;-) Pidan tossa meidan listalla kuitenkin suomalaisittain laskettua aikaa, jotta olen vertailukelpoinen kanssanne.

Tuohon raskauden piilotteluun tarkennan sen verran, etta meilla on toissa vaan miehia, joilla ei varmasti pyori mielessa vauvaideat tai eivat tarkkaile mua 'silla silmalla'. Tai no onhan meilla sihteerina nainen, mutta han on toissa vain puolipaivaisesti, joten harvemmin 'tormataan'. Meita on muutenkin vain 7, joten aika helppoa on taalla piilotella. Ainakin toistaiseksi :) Ilmoitan uutisen toissa sit kun lapsivesipunktio on onnellisesti takana pain. Suurimmalle osalle kavereista ja tuttavistakin kerrotaan siina vaiheessa.

Laureli - napamuutoksia en ole viela havainnut, mutta olen niista joskus lukenut, joten osaan niita odottaa. Pitaisikin lukaista uudestaan kotona olevasta odotuksen opaskirjasta, etta mita muuta tassa lahiaikoina voi olla edessa, en ole ehtinyt syventya kirjaan viime viikkoina lainkaan.

Pauliinalle hyvaa lomaa!

Ms. Feelgood rv 15+5

Kiitos teille tsemppauksista taas! On ihanaa kun te jaksatte elää mukana kaikissa käänteissä. Mulla ei meinaa tulla tänään työnteosta mitään kun alkoi nuo aamulliset laskelmat jännittää. Pessimisti minussa on ekaa kertaa elämässä ottanut vallan, ja en jaksa uskoa, että näin vähällä peiton heiluttamisella olis tärpänny kun ei ole tärpänny aiemminkaan. Mutta kuitenkin se vanha tuttu optimisti jaksaa toivoa ihmettä. Mutta sitten taas pudotaan kovaa ja korkealta, noustaan loskasta ja kiivetään kohti seuraavaa kiertoa.

Miekin testaan huomenna tai sunnuntaina, jos uskallan ja tätiä ei näy. Elliisan kanssa siis jännäillään kimpassa tikkujen kanssa! Jospa siitä sais mielenrauhaa.

Ms. Feelgoodin on tosiaan helpompi varmaan miesvaltasessa toimistossa helpompi piilotella masua. Mie voin vaan kuvitella, että meidän naisvaltasessa toimistossa mahan kasvu rekisteröidään heti!

Ei tarttenu mun testailla. Sieltä täti kurvas tänään paikalle. Käyntiin pyörähtää siis yk 8. Miks mun kroppa ei voi toimia normaalisti? Tässä kierrossa ei nyt sitten ollutkaan tiputtelua, niin kuin aina ennen. Se sai toiveet nousemaan korkeelle. Ja sitten tää mahdollinen sairaus aiheuttaa oireita, jotka sopis myös raskauteen, pissahätä koko ajan, pahoinvointi, mahakivut, kova väsymys, välivuodot... Masentaa. Jospa ostas ison pussin karkkia tänään kaupasta ja säälis illan itteensä. Huomenna voi taas alkaa keräämään rippeitä ja tsemppaamaan kohti seuraavaa pettymystä.

Mites Elliisan on käynyt? Toivottavasti sulle se täti ei löytäs tietään ja ketjuun saatais taas plussa! Samoin Alicelle toivon sydämestäni hyviä uutisia!

Voi harmi, Tinttinen! Tosi surullinen uutinen :(
Mä testasin eilen ja negaa näytti. Jos ei täti tule ennen torstaita kylään, niin aion testata vasta sitten. Olishan se pitäny tajuta... Potutti eilen kyllä niin paljon että meinasin jo turvautua paukkuun :/
No, alavatsakouristukset jatkuu, enkä enää osaa odottaa yhtään mitään. Nyt vaan pää kylmänä.
Joka tapauksessa mukavaa viikonloppua kaikille!

Voi kurja Tinttinen ja elliisa.. :( Toivotaan jospa se elliisalla vielä plussaksi muuttuis! Ois kyllä aika saada uusi plussa tähän ketjuun! Muillekin yrittelijöille plussatuulia puhaltelen!

Tuo on kyllä niin tuttua, että toiveet herää pienestäkin. Mullakin oli muka niitä raskausoireita, mutta taisivat olla ihan normaaleja naisen kroppaan kuuluvia tuntemuksia. Sitä vaan toivoo niin kovasti, että tulkitsee kaikki oireet raskaudesta johtuvaksi. :) Mutta ma mulla alkaa hedelmällisyys nousta ja la pitäis olla se ovis eli nyt toivotaan ja yritetään sitä tärppiä sitten kovasti! :)

Yhteistyössä