Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Laureli. Onneksi kaikki muut "osat" olivat paikoillaan ja merkkejä kehityshäiriöstä ei ollut. Mä oon aina aika ajoin ihan yltiöpostiivinen, tai ainakin siihen asti kunnes toisin osoitetaan eli jos se pikkunen pitikin vaan kättä nyrkissä. Tsemppiä.

Täällä alkaa rättipäivät olla lopuillaan, nyt vaan on ilmaantunut ihan kummallinen vatsakipu joka kalvaa niin ettei aina tahdo saada hengitettyäkään. Mulla on huomenna vanhenemispäivä ja toivon että tää ois vaan jotain ohimenevää...mutta on kestänyt eilisestä saakka ja koko ajan voimistuu. Pääsiäisenä kun kärsin siitä suolistotulehduksesta niin terkka epäili ennen lääkärille pääsyä kaikenlaista aina kohdun ulkoiseen raskauteen asti, toivottavasti tääkin on sit jotain muuta.

Halauksia kaikille, paitsi ei matkailijoille, teille mä oon niin kade;). Ei vaan, ihanaa lomailua kaikille ja mukavaa vkonloppua jos ei ennen ensiviikkoa "nähdä".

-Pre-

Olipas hyva, etta otit puheeksi tuon matkavakuutuksen Lenaki. Pitaakin tarkistaa mita oma sanoo raskausajasta. Suomeen ainakin ollaan tulossa kesalomalla, silloin viikkoja on jo yli 22. Vahintaan kannattaa varmaan Popenkin hankkia se eurooppalainen sairaanhoitokortti Kelalta, eikos silla saa kaikissa EU-maissa peruspalvelut Kela-korvauksineen.

Nuo seulojen riskilukemat on tulkittavissa niin, etta jos riviin laitetaan 280 mun ikaista naista, joilla verinaytteen tulokset oli samat kun mulla, niin yhdessa tapauksessa loytyy Down-hairio, muut 279 raskautta ovat Downin osalta normaaleja. Eli onhan se riski pieni, kun jarjella ajattelee. Kuitenkin tuo raja-arvo 1/250 on asetettu keinotekoisesti siihen kohtaan, joka automaattisesti seuloo riskiryhmaan 5% kaikista raskauksista. Olis kivempi olla siella toisessa paassa jakaumaa.

Heip taas!
Kerroin tuosta Laurelin casestä äsken ystävälleni ja hänellä oli kyllä aika kannustaa sanottavaa asiaan, nimittäin hänen serkkunsa oli syntynyt myös noin. Hänen tapauksessaan sormet olivat kyllä olemassa, mutta ne olivat ikään kuin kasassa tai nyrkissä. Ja käsi korjattiin leikkauksella. Ja asia on sitä myöden ok.

Toivottavasti tästä jutusta on sinulle edes vähän kannustusta. :)

Ihanaa kuulla tuommoista, paljon on kannustusta ja se on nyt tarpeen! Välillä olen ihan hyvillä mielin, hetkittäin taas iskee ankeus ja pelko, niinhän se menee. Kaikki muu, tärkeimmät olivat kunnossa ja lapsi oli kasvanut hyvin ja oli eloisa. Järkytyin, kun aamulla tajusin ultraajan sanoneen, että asiaa pitää kiirehtiä, onhan nyt jo 21. viikko. Toisin sanoen hän vihjasi, että jos aborttiin on tarvis. Iski hurja naarastiikeriolo, että minun lapseeni ette koske! Tietenkin hän sanoi sen hyvin asiallisesti ja kuten kuuluukin. Toivotaan nyt, että mitään vakavampaa ei löydy eikä jouduttaisi moisia miettimään. Nyt olen valitettavan omanapainen, terkkuja teille, kiitos kun olette!

Voi Laureli, halauksia täältä! Anna mennä omaa napaa täällä niin paljon kuin tarvetta on! Me ollaan sitä varten. Todella toivon täydestä sydämestäni, ettei mitään vakavampaa löytyisi. Olet ajatuksissa!

Olipas mukava lueskella myös Popen masukuulumisia! Sulla käy aamut vähäksi ennen äippälomaa!

Pre:lle aurinkoista vanhenemispäivää! Toivottavasti vatsakipu on helpottanut. Me elellään aika samantahtisesti näiden kiertojen kanssa. Mullakin on juuri rättipäivät lopussa, tänään vielä näymä viimisiä tiputtelee. Mulla on tainnu taas tässä kierrossa maha vähän ärtyä niistä tulehduskipulääkkeistä. Tänäänkin jouduin vielä nappaamaan yhden litalginin mahakipuun.

Mitäs leideillä on viikonlopun suunnitelmissa? On luvattu upeaa säätä. Me ollaan lähdössä kaveriporukalla mökkeilemään. On tulossa toivottavasti aurinkoinen, mutta toiselta kantilta aika kostea viikonloppu... Saa nähdä miten tänä vuonna selviän reissusta. Itse kun en humalahakuisesti juo, niin joskus meinaa vähän hermot kiristyä tolkuttomassa kännissä olevien kanssa. Ja kun porukkaan mahtuu sellasia, joilla sitä rajaa ei juomisen kanssa tunnu olevan ollenkaan, ja joutuu sitten huolehtimaan aikuisten ihmisten turvallisuudesta. Muuten mulla ei mitään toisten juomista vastaan ole, mutta kun ruvetaan oman hengen kanssa leikkimään niin meinaa ymmärrys pettää. Mutta huumorilla ja pitkällä pinnalla noista on aina selvitty. Onneks on menkkaränkkä ohi, niin hermotkin kestää enemmän! =) Mutta kivaa varmasti tulee olemaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Kiitos paljon kaikille tsemppuksista. Nyt on jo paljon paremmat fiilikset. Olen jutellut lapsellisten ystävien kanssa ja kaikilla tuntuu olevan jotain vastoinkäymistä ja aina niistä vaan selviää ja elämä kantaa. Saatiin tiistaiksi jo onneksi aika sinne sikiötutkimukseen eli ei tartte kärvistellä kuin muutama päivä. Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Moi!
Porukka taitaa olla kesälaitumilla nauttimassa auringosta.
Se teille suotakoon ;)

Tässä päivitettyä listaa:
Haaveileva Pu 3.6, YK5
Papunen84 12.6, YK2
Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6, YK8
elliisa YK2
Lenaki
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

t. elliisa YK2 ja kp5

Aika vähissä on kuulumiset. Lauantaina oli biletykset loman alkamisen kunniaksi ja tulihan siinä vähän drinkkiä sitten juotua... Onneksi ei niin paljon kuitenkaan, että krapulan olisi saanut, joten pääsi eilen nauttimaan ensimmäisestä lomapäivästä ja helteestä mökillä. Eikä ole ollut valittamista tämänkään päivän keleistä.

Mitäs muut? Miten Laureli voi?

Heipä hei!
Täällä kirjoittelee onnellinen kesälomalainen ja heti sen loman loppumisen jälkeen onnellinen äippälomalainen. Oli kyllä oppilaat järkyttyneitä, kun kerroin keskiviikkona, että ope ei tuukaan enää syksyllä. Vanhemmat myös oli tosi yllättyneitä. Kukaan ei ollut osannut aavistaakaan... hih! No parempi näin, eivät ehdi mässäillä asialla liikaa.

Käytiin tänään vielä yksityisessä neuvolassa katselemassa ja sieltä se sukupuoli selvisi: tyttö tulee! :) Ihanaa tietää se sukupuoli. Mulla on koko ajan ollut niiiiin tyttöolo, että olisin ollut kyllä tosi yllättynyt, jos se olisi poika ollut. Sukupuoli kerrotaan vaan isovanhemmille ja sisaruksille (ja tietty teille!). Ja kaikki oli taas niin kunnossa pikkuprinsessallamme :). Terkkari sanoi, että pohkeet oli tosi vahvat ja voimakkaat: ilmasnkos potkut tuntuu tosi kovilta. Aika eläväinen tapaus oli, liikkui ja potki paljon. Pieni imi melki kokoajan peukaloaan.

Kiitos niistä vakuutusvinkeistä. Toivottavasti kaikki nyt menee ja päästään onnellisesti matkalle. Olisi niin kiva käydä vielä yhdessä miehen kanssa ulkomailla. Se taitaisi olla meidän häämatka samalla. Pitäs mennä naimisiinkin tässä kesäkuun aikana. Ei vain olla tehty vielä mitään asian eteen... Aiotaan siis mennä ihan kaksin salassa naimisiin. Minkähänlainen puku sitä päälle mahtuisi?

Anteeksi omanapaisuuteni. Oon niin onnellinen tuosta terveestä tytöstä... Kirjastosta jo lainasin kaikki nimikirjat, mitä löytyy. Meillä kyllä on nimet jo valmiina just tytölle. Merkitykset vaan pitää tarkistaa. Pojalle ei ois nimiä ollutkaan...

Olen kylla kateellinen teille Lenaki ja Pope, jotka lomalle paasitte! Taalla viela toita edessa ainakin heinakuun puoleen valiin. No vahan helpotti, kun nyt oli kolmen paivan viikonloppu ja aurinko paistoi ja oli lamminta, mutta kylla olis kiva olla teidan tapaan pitkalla kesalomalla.

Laureli, mikas tuo teille tehtava sikiotutkimus onkaan? Onko kyseessa siis lapsivesipunktio? Mekin mennaan huomenna siihen kauan odotettuun punktioon - pitakaa kaikki peukkuja, ettei tule komplikaatioita ja etta kaikki menee hyvin. Saan kuulemma sairaslomaa ti-ke. En paase valttamatta heti kertomaan uutisia, kun meilla meni kotona netti pimeaksi pari viikkoa sitten, eika olla viela saatu aikaiseksi korjauttaa.

Onnea Pope tytto-diagnoosista :) Meillakin on ollut vahan puhetta pienimuotoisesta naimisiinmenosta tassa ennen vauvan syntymaa, mutta saa nahda paastaanko sanoista tekoihin.

Onkos Matkailijarouva linjoilla - mita teille kuuluu?

Hyvaa viikon jatkoa kaikille!

Äää! täällä sitä painetaan duunia, duunia ja duunia, kahdeksasta neljään tai todennäköisimmin kahdeksasta puoleen seitsemään viitenä päivänä viikossa. Ennen lomaa saattaa vielä mennä perinteisen ympäripyöreiksi mokomat päivät. Tuskin maltan odottaa heinäkuuta ja lomaa.
Viime viikonloppu tuli temmellettyä urheillen ja istuen iltaa opiskelijaporukassa, juhlien kavereiden nuorempien sisarusten valmistujaisia ja heidän kesälomiensa alkua.

Jännäyspäivä olisi taas nurkan takana, mutta jotenkin sitä ei osaa enää ihmeitä odottaa. Napsahtaa siten kun napsahtaa. Peittoja on kyllä pöllytelty ahkerasti, mutta mitä se mihinkään vaikuttaa ..... marmati, marmati. Pessimisti nostaa taas päätään. Isompi jännäys onkin ensi viikolla, kun pitäisi kuulla lekurilta onko minulla hänen mielestään se epilepsia ja pitääkö sille mahdollisesti tehdä jotain. Nyt sormet ristiin, että ei tarvitse mitään lääkenappuloita alkaa syömään.

Hei siskot! arvatkaapa mitä tein eilen? Heitin talviturkin. Menin mökkilaiturilta bikineissä järveen, eikä edes sauna ollut lämpimänä.

Mitenkä te muut, joko olette ehtineet järvessä/ meressä käymään?

Kyllä tää lomailu on ihan luksusta. Mutta on sitä saanut niska limassa painaakin töitä elokuusta lähtien. Ansaittu loma tämä on...

Ei oo tullut vielä mieleen heittää tarlviturkkia. Jos sitä sitten juhannuksena uskaltautuisi järveen.

Ms Feelgood: Tsemppiä huomiseen punktioon! Toivotaan, että kaikki on hyvin!

Haaveileva Pu: Pidetään peukkuja, että jännäyspäivä toisi mukaanaan sen toivotun plussan! Olisi jo kiva saada uusia plussia ketjuumme. Ja toivotaan myös, että epilepsiadiagnoosia ei vaan tulisi.

Tämä vaan hehkuu täällä tyttöunelmissaan.(tai tottahan se on..)

Onnea Popelle tyttödiagnoosista!! Nyt ei muuta kuin pikkumekkoja shoppaileen ;-)
Juu, kyllä tää työ sen verran raskasta on henkisesti, että vaatii koko kesän toipumisaikaa ja akkujen lataamista seuraavaa vuotta varten... Hyvällä omalla tunnolla siis lomailen :-D

Ms Feelgood: Onnea punktioon! Tulehan kertomaan heti kuulumiset, kunhan pystyt.

Haaveileva Pu on näköjään päässyt oikein kesätunnelmiin, kun oot jo uimassa käynyt! Mä en ole vielä talviturkkia kastanut, vaikka sunnuntaina mökillä olinkin. Oli niin kylmän tuntuista vettä... (sanoo vanha avantouimari...) Saunasta varmaan oisinkin mennyt (niin kuin avantoonkin), mutta en ilman tarjennut mennä.

Heräilin tänään jo 7 jälkeen ja nyt mulla on siivoustouhut kesken... Täytyy mennä jatkamaan... blaaaah.

Huomenta

Voi kun kiva kuulla että Popen mahassa kasvaa pikkuinen prinsessa!

Tässä on taas parina päivänä laitettu simppoja matkaan. Eilen alkoi oikealla puolella vihlomaan, joten ovisaikoja elellään. Jospa meilläkin nyt tärppäisi...

Viikonloppuna tuli oltua merellä ja sunnuntaina kävin uimassa. Vesi ei ollut niin kylmää mitä olin pelännyt, ihan hyvin pystyi uimaan.

Luen muuten tällä hetkellä Anna- Leena Härkösen Heikosti positiivinen kirjaa. Hyvin on kirjailija laittanut itsensä likoon ja kirjoittanut asioista yhtään kaunistelematta. Onko joku muu lukenut kirjan? Mitä pidit?

Tarmokasta tiistaita!

Heippa vaan!

Popelle onnittelut tyttötiedosta!! Nyt voi lomaa kuluttaa ostelemalla mekkoja. Ja hienoa kuulla, että kaikki oli hyvin tyttösellä masussa.

Laurelille täältä toivotan tsemppiä sikiötutkimukseen. Toivon kaikesta sydämestä, että asiat selviää parhain päin!

Ihanat ilmat oli viikonloppuna! Oltiin kaveriporukalla mökillä ja miekin heitin talviturkin pois! En ole moneen vuoteen uinut Suomessa luonnon vesissä ja nyt piti toukokuun puolella sinne sännätä. Mutta oli mukava tunne jälkeen päin. Saunaan kyllä menin siitä.

Meilläkin elellään ovisaikoja. Oireet alkoivat hiipien eilen ja nyt pahaolo voimistuu koko ajan. On myös vähän alkavaa flunssan tuntua. Toivottavasti en nyt onnistu jotain kesäflunssaa saamaan itselleni. Ihan hönttiä, kun olo on vähän valju, mutta hirveet peitonheiluttelu himot jyllää... Tekis mieli joka päivä ja monta kertaa!

Alicelle tärppionnea! Ja Pu:n puolesta peukut pystyssä, että saisit hyviä uutisia lääkäristä. Ja toivotaan ettei täti tulisi kylään enää!

Hi!
Paljon onnea Popelle tyttöuutisesta! <3 Nyt sitten vaan hankkimaan ihania mekkosia ja kaikkea prinsessalle tarpeellista. Ihanaa varmasti kun saa tietää ja vielä kun sinulla on ollut ihan "tyttöolo". <3

Laurelille tosi paljon tsemppiä tutkimuksiin. Toivottavsti kaikki olisi hienosti. Jos vaan jaksat niin tule kertomaan meille sitten mitä sanottiin. Tsempityksiä myös Ms. Feelgoodille puktiota silmällä pitäen. Kerropas sitten heti kuulumiset sieltä.

Toivottavasti Pu saa lääkäriltä hyviä uutisia. On tuo melko kummallinen juttu. Onkos ne kohtaukset jo kokonaan jääneet pois?

Tinttiselle ja Alicelle plussatuulia! Ja voihan Tinttisen kesänuhaa. Minullakin on. Ihan tyhmää. Kuvittelin jo eilen, että olisin jo paranemaan päin, mutta tänään on taas vetämätön olo. Pöh!

Vitsin talviturkin heittäjät. En minä vielä ainakaan uskalla uimaan mennä. Olette te rohkeita!

T: Nuha-Flox

En malttanut olla kokeilematta, loytyisko naapuristosta suojaamatonta langatonta verkkoa, ja loytyihan se :) Tassa siis kuulumiset talta aamulta. Naytteenotto lapsivedesta oli yllattavan helppo homma. Sairaalavaatteissa makuulla ollessani laakari ensin ultrasi ja loysi hyvan pistoskohdan, johon sit tuikkasi sen punktioneulansa. Lapsivetta imettiin noin puolen minuutin ajan, ja koko tapahtuma naki ultran ruudulta. Sit neula pois ja pistoskohdan paalle laastari. Siina kaikki. Nyt kotona pitaa ottaa rauhallisesti tama ja huominen paiva. Vahan vatsanpeitteissa tuntuu jotain pienta kolotusta, ja valilla kohdussakin tuntuu 'jotain', mutta luulen etta se on sikio, joka siella kaantyilee.

Nyt vaan toivotaan kuulumisia Laurelilta, etta kaikki on mennyt siellakin hyvin!

Tarppionnea ovisaikoja eläville!

Ai niin, unohtui kirjoittaa, etta tulokset saadaan 10-15 paivan paasta, riippuen siita miten nopeasti lapsivedesta saadut sikion solut lahtevat jakautumaan, jotta niista saadaan kromosomit selvitettya. Saadaan sit myos 100% varmuudella tietaa onko tulokas tytto vai poika.

Pikaisesti täällä ilmoittautumassa! Kiirettä on ollut koulujuttujen kanssa ja maanantaina alkoi sitten tuo kesistyökin.

Laurelille iso hali ja jaksamista! Mitenhän siellä sikiötutkimuksessa on tänään mennyt?? Toivottavasti Laureli pian jaksaa tulla ilmoittautumaan, vähän huoli on.
Popelle onnea prinsessasta! Onkin ihana nyt sitten jo shoppailla tulevalle pikku prinsessalle mekkoja ym.! :)

Täällä ei sen ihmeempiä vielä kuulu. Ovis oli ja meni ja pupuiltua tuli hurjan paljon! Kuten Tinttinenkin sanoi niin olis tehnyt mieli pupuilla joka päivä ja monta kerttaa, mutta ei kuitenkaan ihan hurjasti pupuiltu, kun siinähän se simppojen laatukin laskee. :) Tänään olis sit dpo 3 ja kp 17/26. Mä en millään jaksais oottaa testaamista! Vaikka mulla on kyllä sellainen olo, ettei se taatusti oo tärpänny. Ja nyt yritän olal kuulostelematta oireita, koska ei ne viime kierron "oireetkaan" mitään merkinny. Huoh, kuluispa nuo päivät nyt äkkiä... :)

Kiitti Pope tsemppauksesta.
ja mukavia prinsessa-uutisia sinulla.

Joku kyseli kohtauksista. On niitä vielä tullut, mutta onneksi niin lievänä, että ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa pari minuuttia iisisti. Tulee hassu olo eikä ajatus oikein leikkaa, voi olla jotain lyhyitä aistiharhoja (esimerkiksi joku tuoksu). aistimukset ovat niin lieviä ja niin väärässä paikassa että ne tietää harhoiksi. Nuo minikohtaukset ovat siis paljon helpompia kuin vaikkapa mirgreenini joka vie työkyvyn useaksi tunniksi, pahimmillaan koko työpäiväksi.
Äh, mitäpä sitä maalikkona arvailemaan, antaa lekurin arvaillla ensi viikolla.

Hei, täällä ollaan tutkittuina. Ollaan äärettömän helpottuneita, vaikka tosiaan, oikesata kädestä puuttuu kämen / sormet. Mutta mitään muuta ei ollut, nyt on tutkittu ja mittailtu kaikki osat kahteen kertaan. Toinen käsi siis terve, toisessa näkyy ranne ja jotain pampuloita, joista sormien olisi pitänyt lähteä. Ja syykin luultavasti selvisi: sikiökalvot repeilevät kuulemma joskus ja niistä voi lähteä riekaleita, jotka kiertyvät jonkin osan ympärillä ja estävät kasvun. Näin on ilmeisesti kohdallamme käynyt. Kun vielä kerroin verenvuodoista, joita minulla oli sillon alkuraskaudessa, lääkäri sanoi sen varmentavan diagnoosia. Että näin. Jatkosta sanoi, että se pitää katsoa syntymän jälkeen, lapsi on kuitenkin vasta 440 grammainen ja kehitystä vielä tapahtuu. Kuukauden päästä ultrataan taas, muita toimia ei tarvita. Toimenpide tosiaan oli siis vain tarkempi ultra, siitä näki kasvonpiirteitä myöten kaiken. Ja poika on kyseessä!!! Mutta oli kyllä tähänastisen elämäni kammottavin päivä. Meillä opetellaan siis vasenkätisiksi, isäni on vasuri, toivottavasti kävisi luonnostaan. Tottakai se on kurjaa, että jotain on vialla, mutta tämä on kuitenkin niin pieni asia verrattuna kaikkeen, mitä olin kuvitellut, että pistin melkein juhlat pystyyn. Ja kaikillahan meillä on jokin fyysinen tai henkinen ``vamma``, sitä vaan toivoisi omalle lapselleen mahdollisimman siloista tietä. Olen päättänyt rakastaa lapseni "ehjäksi", henkisestihän tämä varmasti tulee jossain vaiheessa olemaan hänelle kovempi juttu. Mutta huoh, en voi muuta sanoa!
Ihanaa, Pope, onnittelut tytöstä!
Ms F, malttia odotukseen, nyt tiedän kuinka se on vaikeaa. Tehdäänkö teillä siis punktio automaattisesti vai halusitteko sen vai mitenkä se nyt oli?
Papunen, Pu, Tinttinen ja muut jännäilijät ++++++++++++++++toivotuksia! Kertoilkaahan sit heti!
Minä en ole uskaltautunut kylmään veteen kun on vähän taipumusta tuohon virtsatientulehdukseen, saavat vielä lämmetä kunnolla minun puolestani.
Nyt maistuu uni!

Kiva kuulla Laureli, että asiat olivat kunnossa! Onneksi mistään vakavammasta ei ollut kyse. Tuo on kuitenkin sellainen asia, että sen kanssa oppii elämään, eikä se tule estämään mitään isoja asioita elämässä. Kaikkihan me ihmiset tosiaan ollaan jollain tasolla erilaisia ja vammoja voi olla hyvinkin monenlaisia, eikä ne kaikki edes näy ulospäin. Mutta onnittelut vielä pojasta! Nyt siis tiedetään, että tänne palstalle on ainakin yksi poika ja yksi tyttö tulossa... :-)

Olipas ihanaa lukea, että Laurelin vauvalla on asiat hyvin. Poika! =) Mulla tuli ihan tippa linssiin kun luin viestiä. Olen nyt aika herkillä tän vauva-asian kanssa. Odottelen nyt kovasti sitä aikaa polille ja sinne leikkaukseen. Pelottaa hirveesti millasen tuomion siitä saan.

Tänään laskeskelin kiertopäiviä ja katselin tuota kalenteria, jota olen lääkärille pitänyt. Tajusin, että tässähän alkaa olla jo kohta kahdeksan kuukautta (turhaa) yritystä takana. Yllättävän lyhyelle tuntuu nyt jälkikäteen ajateltuna tuo aika. Mutta säikähdin myös, että tässähän ollaan jo menossa lähempänä tuota vuoden maagista rajaa kuin toiveen alkamista.

Oireet taas näin ovisajan myötä nostaa päätään ja odotettavissa taas kolme aika tuskallista viikkoa. Sen vuoksi ajatuksetkin varmaan näin synkille poluille eksyy. Kävin katsomassa sieltä sairaalan sivuilta, niin siellä uvattiin että aika tai ainakin arvio ajasta tulee kolmen viikon kuluessa lähetteen vastaanottamisesta. Tuosta oli mennyt maanantaina kolme viikkoa. Joten jos tällä viikolla ei luukusta aika kolahda, niin ensi viikolla soittelen sinne.

Yhteistyössä