J
just
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Olen kyllä subjektiivsen päiväoikeuden kannalla, mutta sen jäytössä vanhemmat voisivat vähän miettiä myös lastaan ja sitä mikä on tälle parhaaksi. Ei kaikkia oikeuksiaan tarvitse aina hyödyntää viimeiseen pisaraan asti vain siksi että se sattuu olemaan mahdollista.
TUossakin tapauksessa ymmärrän hyvin päivähoidon merkityksen tukiverkostottomalle yh:lle ja pidinkin hyvänä sen osa-aikaisen päivähoitopaikan säilyttämistä. Siinä äiti saa välillä kahdenkeskeistä aikaa vauvan kanssa, isompi viettää aikaa tutussa pk-ryhmässä ja tarpeen tullen on isommalle se hoitopaikka valmiina jos äidille tulee sellaisia menoja joille on mahdotonta/vaikeaa ottaa lasta mukaan.
Muttä täyspäiväiselle paikalle en näkisi tässä tarvetta, varsinkaan kun kyseessä on vasta 2v lapsi. Tietysti jos äitoi olisi jo valmiiksi ihan loppu, masentunut tms ja pelkäisi siksi ettei kykene huolehtimaan lapsensa tarpeista niin silloin tuo täysipäiväinen paikka olisi ollut hyvä. Mutta jos äiti on hyvinvoiva eikä hänen jaksamisessaan ole mitään vikaa niin silloin täyspäiväinen hoito jonkun loppuunpalamisen ennaltaehkäisyksi jotenkin... ontuu korvissani. Samoin se selitys että pitää lapsen täypäiväisesti hoidossa jotta uuden vauvan tulo ei toisi lapsen elämään niin paljoa muutosta.
Tykkään minä.
tätä juuri hain takaa, nyt ei ollut kyse mistään päihde äidistä tai mielentervyspotilaasta, vaan ihan tavallisesta normaalipäisestä ihmisestä.
toki minäkin kannatan apua näille oikeasti masentuneille ja uupuneile ihmisille, mutta loppupeleissä, kuinka moni virikelapsi ihan oikeasti on tämän tak8ia hoidsossa?
kyllä se nykypäivänä on laiskuutta.
miksi toisten laiskuus häiritsee sinua? tahtoisitko itsekin olla laiska? peilistä löytyy vastaukset moniin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.
mutta miksi laiska ihminen tekee useamman lapsen toisten hoidettavaksi? kuka tilanteesta on kateellinen, en minä ainakaan, koska välitän lapsistani.