Ihmetyttää ja vähän ärsyttääkin suvun tapa pitää raskaus salassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 25

Vieras
En oikein ymmärrä miksi minun raskauteni pitää salata, kun itse siitä olen avoimesti äidilleni ja isoäidilleni (ja kaikille muillekin) kertonut. Sanonut, että asiasta saa puhua ja kertoa toisille ihmisille ja myös sukulaisille, eikä asiaa tarvitse salata. Silti äitini ja varsinkin isoäitini puhuvat aina muiden seurassa kuiskaillen ja isoäitini kysyy tyyliin "mitenkäs se... no tiedät kyllä... just se asia... no, siellä mahassasi" ja sitten ollaan kuin ei mistään ihmeellisestä puhuttais. Olen kysynyt äidiltäni onko hän kertonut kenellekään ystävälleen tai muille sukulaisille tulevasta vauvasta, niin vastaus on yleensä "no, kerroin minä vahingossa yhdelle työkaverille" ja isoäitini sanoo "en ole kertonut, enkä kerro kellekään, en edes isoisällesi ole kertonut, kyllä osaan pitää salaisuuden..." ja "kyllä minulta yksi tuttava kysyi asiaa, mutta sanoin että en tiedä mitään", vaikka ei ole kyse mistään salaisuudesta. En ymmärrä. Miksi asia täytyy salata? Vaikka minusta olisi mukava, jos ihmiset ympärillä saisivat tietää iloisesta asiasta. Olenkin sitten itse levittänyt tietoa eteenpäin, varsinkin jos joku on kysynyt. :)

Jospa heitä hävettää asia jotenkin. Joko juuri sinun raskautesi tai sitten raskaus itsessään on jotenkin hävettävää. Mene ja tiedä. Mutta eihän se heidän asiansa varmaan olekaan sinun uutisia kertoa. Vaikka luulisi, että jos tuleva isöäiti on innoissan niin siitä kertoisi kavereilleen.

Jospa heitä hävettää asia jotenkin. Joko juuri sinun raskautesi tai sitten raskaus itsessään on jotenkin hävettävää. Mene ja tiedä. Mutta eihän se heidän asiansa varmaan olekaan sinun uutisia kertoa. Vaikka luulisi, että jos tuleva isöäiti on innoissan niin siitä kertoisi kavereilleen.

En jotenkin usko heidän häpeilevän asiaa, koska kuitenkin minun seurassani (kun ei ole muita ihmisiä) ovat tosi onnellisia ja iloisia puolestani, ostavat vauvanvaatteita jne. mutta sitten kun on joku muu (joka ei tiedä asiasta tai luulevat ettei tiedä) niin ollaan hiljaa. Eivät ole minua kieltäneet kertomasta kellekään (eivät toki edes voisikaan) tai mitään muuta häpeämiseen liittyvää. Ja sama juttu on myös muiden sukulaisten kohdalla ollut, jotka ovat olleet raskaana.

[QUOTE="Lissu";23184412]Kai tuo on joku jäänne vanhoilta ajoilta, kun raskaudesta ei oikein sopinut puhua ennnekuin vauva oli syntynyt? Vähän hassua nykyaikaan kyllä.[/QUOTE]

Näin mäkin luulen. Se on vähän sama, kun vanhemmat ihmiset eivät onnittele raskaudesta, vasta lapsen synnyttyä (tuo epäonnea onnitella aiemmin).

Minun mielestä vanhempi sukupolvi ei ole kertonut raskaudesta muuta kuin vasta ihan loppu vaiheessa eli se on heillä vain tapa. Samalla tavoin minun tätini puhuu hyssytellen raskaudesta eikä ole kertonut omien lastensa raskauksista ennen kuin ihan viime metreillä.

Mun vanhempia meidän neljäs raskaus hävetti, joten edes minulta ei asiasta kysytty tai asiasta puhuttu. Olivat mun seurassa kuin sitä ei olisi. Kerroin aikanaan äitienpäivänä raskaudesta, ilouutisena minun mielestäni niin äitini meni tosi hämilleen. Ne vähät joille asiasta oli puhunut, kuten mun mummo, niin lateli saman tarinan kuin selitykseksi "no mikäs siinä, jos niillä riittää rahat puuroa ostaa, heh heh, onhan niillä tietty tilaa...". Nyt vauva on vajaa 2kk ja mun isä on nähnyt lapsen kerran. Kovasti rakastavat noita isompia, mutta neljäs oli heidän mielestään liikaa ja liian nopeasti joten ovat varsin nolona. No, olkoot, heidän menetyksensä jos eivät pidä yllä suhteita ihaniin lapsenlapsiinsa!!!

Vanha tapa vissii.. Mä en itse tykkää huudella raskaudesta.
Ei kerrottu kellekkään, rv 30 mun äiti kysy multa et olenko raskaana, sen jälkeen sitte kerrottii ;D.

Meidän oma ihana rakas salaisuus!!

Ap:n vanhemmat omat kuin omat vanhempani aikanaan. Kas kun raskaus tarkoittaa sitä, että silloin on tullut harjoittaneeksi seksiä. Seksi niille mieleen tulee, kun puhuvat raskaudestasi tai näkevät vatsasi.

Tämä ei ole kovinkaan harvinaista. Yleisemmin tosin tulee esiin homoparien kohdalla. Monelle riittää sekin, että näkee homojen pitävän toisiaan kädestä kiinni tai tanssivan. Linnan juhlissakin monelle homoparin tanssi = seksiä tanssilattialla.

NIIN! ennen maatalon isäntä heitti emännän hameenhelmat korviin, käski pyllistää ja hups, se siinä isäntä sai ja emäntä jäi keitteleen läskisoosia mukuloille, ja kuinka ollakkaan 9 kuukauen kuluttua putkahti uusi suus ruokittavaksi, että semmmosta! Siksi se häveliäisyys... Laita sinä tyttö äippävaatteita päälle ja korosta kasvavaa masua, eiköhän näy kaikille mitä mieltä teillä ollaan raskaana olemisesta :=)

Yhteistyössä