R
rv 25
Vieras
En oikein ymmärrä miksi minun raskauteni pitää salata, kun itse siitä olen avoimesti äidilleni ja isoäidilleni (ja kaikille muillekin) kertonut. Sanonut, että asiasta saa puhua ja kertoa toisille ihmisille ja myös sukulaisille, eikä asiaa tarvitse salata. Silti äitini ja varsinkin isoäitini puhuvat aina muiden seurassa kuiskaillen ja isoäitini kysyy tyyliin "mitenkäs se... no tiedät kyllä... just se asia... no, siellä mahassasi" ja sitten ollaan kuin ei mistään ihmeellisestä puhuttais. Olen kysynyt äidiltäni onko hän kertonut kenellekään ystävälleen tai muille sukulaisille tulevasta vauvasta, niin vastaus on yleensä "no, kerroin minä vahingossa yhdelle työkaverille" ja isoäitini sanoo "en ole kertonut, enkä kerro kellekään, en edes isoisällesi ole kertonut, kyllä osaan pitää salaisuuden..." ja "kyllä minulta yksi tuttava kysyi asiaa, mutta sanoin että en tiedä mitään", vaikka ei ole kyse mistään salaisuudesta. En ymmärrä. Miksi asia täytyy salata? Vaikka minusta olisi mukava, jos ihmiset ympärillä saisivat tietää iloisesta asiasta. Olenkin sitten itse levittänyt tietoa eteenpäin, varsinkin jos joku on kysynyt.