ISOmpaa pesuetta haaveilevat 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Haidi ohjeista! Ehdottomasti kokeilen, ainakin suklaakakkua. Mutta varmaan kaikkiakin. Sydänsurujenkakku ilmeisesti myös huippuhyvä?!
Laitan itsekin teille yhden valkosuklaa kuivakakun ohjeen, jos vaan löydän sen. On todella kokeilemisen arvoinen. Jopa sellaiset jotka ei niin välitä kuivakakusta, on tykänny siitä paaaaljon.

Vielä kerran Maisa, oikein paljon paljon onnea!!!! Ja tsemppiä riskiraskauteen. Vaikka joudutkin aikalailla juoksemaan lääkärissä ja ultrassa jne. Niin onhan se mahtavaa, että tarkoin seurataan.
Mulla on muuten laskettu 24.5., joten aika samoissa mennään.

Voi Ohdis. Olipa kuulumisia. Voin kyllä hyvin kuvitella, että miehellä on nielemistä, kun kuulee, että oma tavara ei olekkaan ihan priimaa. Kaikki mahdolliset vaikeudet teillä. Tai vois sitä kai pahemminkin olla. Optimisti minä, ja toteaa vielä, että vaikeuksien kautta voittoon. Näin uskon!
No ainaski marssit lääkäriin ja pidät puolesi. Heitä vaikka oma diagnoosi. Onneksi jotku lääkärit on jopa vastaanottavaisia niille.

Nyt pakko aloittaa se siivousurakka. Yöks. Jos vaikka saisin sopivan raivon päälle, kun taas on muutenkin kiva yöks olo. Mutta piipahdan täällä aina välillä, täytyyhän sitä taukoa pitää;-)

Mut ekaks vielä se ohje, kun näin nopeeta löysin.

Valkosuklaakakku

125 g margariinia ja 3 dl sokeria

2 munaa

5 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
1 tl vanil. sokeria
1-2 levyä valkosuklaata (palasina taikinaan)
2,5 dl ranskankermaa

175 astetta ja n. 1 tunti

Nam, kuola valuu tuota valkosuklaakakkureseptiä lukiessani... Reseptien vaihdon netissä pitäisi olla kiellettyä! No ei vaiskaan. ;-) Tuota voisi kokeilla pojan 2-vuotissynttäreillä. Ensin täytyy tietysti tehdä koekakku ihan vaan itselle...

Titti, mussakin on näkynyt huolestuttavia superäidin piirteitä, mutta vain kokkauksessa. Eilenkin väänsin makaronilaatikon päivällisen jälkeen ihan vaan huvikseni, lasten (ja miehen!) katsoessa pikkukakkosta. Yleensäkin ruoanlaitto on kiinnostanut paljon viime aikoina. Ehkä sen koko kesän huonon olon jälkeen sain inspiksen. Kunpa sais siivottuakin yhtä mukavasti...

Jaahas... mä pillitän päivänalkuun kun telsussa synnytti
taas jossain sairaala-jutussa nainen ekan lapsensa ( nyy-yh....ihana oli ! )
ja täällä käy sillävälin kauhea häsäväsä....
Muistankohan kaikkea edes ??

IHAN ekana: ISOT ISOT ISOT MEGAonnittelut MAISALLE !
Vaikkakaan tuo lääkärissäjuokseminen ei ole kivaa,
niin ainakin olet tarkassa syynissä kokoajan,
ettei vaan mitään kummallisuuksia pääse tapahtumaan.....se lohduttaa ;o)
Hyvin kaikki varmaan sujuu, bd bd bd bd bd bd bd bd b db db db bd : t sille !!

Jaa-a, listaa tätynee taas päivittää.

Titti; meillä on kaikki nuo samanlaisia sylihiiriä,
herra A on eniten sellainen sylissä viihtyny+viihtyvä tyyppi
( vaaka, mutta skorpionin luonne )
Sitten tulee härkä-neiti ja sitten herra B, vaaka.
Mutta vaikee on silleen suoraan noita verrata, kun tyttö saa olla isänsäkin
sylissä niin paljon kuin haluaa, pojilla ei sitä mahdollisuutta ole ( isänsä ei pidä sylittelystä ollenkaan ).

Niin, on siitä puhetta ollutkin, mutta tiedoksi vielä:
Meillä on aikuiset jääräpää-skorpioneja kumpikin,
ja siis vaa`an merkeissä syntyneistä
kaksosista A = skorpionin ( MEGAjääräpää! )luonteinen, B = vaakaluonne,
ja tämä härkätyttö sitten ihan oma lukunsa...huhhuh =O !
( aijoo; anoppikin on härkä, mun mutsi skorpioni !)

Ohdis; mä voin sulle sanoa,
että mitään kunnon diagnoosia et tänäpäivänä saa mistään,
jollet itse mene ja sano lääkärille, et "nyt mua vaivaa tämä ja tämä..."
Toi on ainakin meilläpäin jo monasti nähty ja kuultu.
Enkä mä ois pojallekaan saanut edes Aspergerin syndrooma- epäilyä,
jos en itse ois netistä selvittänyt ja selvin
sävelin sinne lastenlinnan neurolle lampsinut.
Joten rohkeesti vaan otat oman epäilysi puheeksi !
( kumma muuten, et ne opiskelee lääkäriksi vuosia ja
saavat ihan kunnon palkkaakin,
mut asiakkaan pitää itse tietää diagnoosinsa jo sinne lääkäriin mennessään....)

Nii-i, miksei joku käy meidän jorinoita luuraamassa täällä ?
Outoo....?? kukas nyt ei näitä pähkäilyjä haluis lukee ;o)
Kyllähän mäkin ajoittain " vaikenen" hieman ,
mutta sitten taas on ihanaa tulla juttusille,
enkä koskaan malta kauaa poissa olla....
...mjaah...hyvä vai paha...niin tiiäsitte.

Äh. Enempiä en ny muista, terkkuja jokaiselle ja
suloista talventuoksuista perjantaita *=o}
( Nummela vaikenee hetkeksi...)

Uuh, voin kertoa että meillä syödään tänään valkosuklaakakkua, valkoinen suklaa on muutenkin mun herkkua!!!!!! Löysin juuri viime viikolla valkosuklaajäätelöäkin!! Argh, kohta paukkuu 80 kiloa rikki... : (

En mä oo täällä, hys.

Anteex toi dramaattinen alku,
mutta just sanoivat radiossa, että myös suomessa kehotetaan välttämään
ainakin yletöntä SUKLAAN syömistä,
sekä muuta sellaista jossa saatetaan olla käytetty pieniä määriä
maitojauhetta ( sitä samaa kamaa, josta on sairastunut 53.000 kiinalaislasta
ja kuollutkin 3...vai olikse 4...?)

Siis ei kamalia suklaaorgioita tälle viikonlopulle !

( Safiirilla onkii mut mielessä ku suklaat =)
Onnea vaan sinne reissuun....vihreänä ollaan kateudesta.

Heipsan!

Jos ihan kaffekupposen kanssa hetken turinoiskin tällä puolella...
Miljoona hommaa ois, mutta eipä vaan nyt nappaa. Sentään kolmosen kerhotukset ja kauppareissut tälle päivälle hoidettu :-) Ja laulaa tuo tiskikone tuossa selän takana.. Siis ihan se sähköinen, ei ole olio jääny kotiin laulelemaan.

Voi että Maisa, aivan huippu juttu kyllä :-) Vielä onnitteluja. Eiköhän kaikki mene hyvin, kun olet tarkassa seurannassa. Piti oikein listasta tarkistaa, että muistanko oikein.. Muistelin, että kolmen poitsun jälkeen sait prinsessan. Oisko nyt tyttöputki auennu? Vaikka sillä ei mitään merkitystä kyllä ole ihan oikeasti! Oletkos ihan seonnut tuosta prinsessasta jäbälauman jälkeen? ;-)
Olen ihmetellyt ihan samaa, että miksi et ole täällä pyörinyt! :-D Usein olet kyllä ollut mielessä ja vähän huolikin, että onko jotain sattunut. Mutta kiva kiva, että palasin. (Itse en kauheasti tällä puolella kirjottele, enemmän vauvanhoidon suurperheissä ja odottajien ex-kermiteissä..) Sinäkin voit hyvin tuonne vauvapuolelle tulla, kun teilläkin on tuo pikkuinen tytskä. Niin, myöhästyneet synttärionnittelutkin!<3

Ei kai vaan Jooxin olio ole kuitenkin lämpenemässä ajatukselle?! Aivan kuin sellaista olisi ilmassa. Se koulutuskin on vielä pitämättä. Täällä ois kyllä melkoinen kouluttaja, on pistäny mutkin aisoihin näissä asioissa ;-)

Tuo Ohdiksen tilanne kuulostaa kyllä ikävälle :-( Ei ihme, että vetää mielen matalaksi, kun ne vauvahaaveetkin ovat varmasti melkoiset kuumina parhaillaan.. Voi kun tilanne parantuisi ja teille se pieni suotaisiin!

Vai kakkureseptejä täällä.. Meitsi on ollu tosi vähällä makean syönnillä. Piti nuo löllöt ottaa pois. Pidettiin ensin heinäkuusta elokuuhun tiukkaa vähähiilarista dieettiä ja edelleen sokeria&valkosia viljoja tosi vähällä. Sillä tuloksella, että just eilen isäntä tuumasi, ettei enää yhtään saa laihtua, päinvastoin kiitos. Ei mulla montaa kiloa menny, kun ei ole kauheasti mistä ottaakaan, mutta kyllä se vaikuttaa. Nyt siis 164cm/59kg, just sopiva!

Mitähän vielä.. Kai tässä pitäis pyykkikonekin laittaa laulamaan. Toivottavasti eivät epävireisesti vedä tuon toisen koneen kanssa.
Moikkelista, ainakin hetkeksi :-)

Tehis

Ihan pikaisesti vaan, tuli mieleen Tehis että onkos sulla eka täti jo tullut kylään?? Vai onko sekin aihe pannassa... ; ) Eikös sulla aiemmin aina vuosi ole siihen mennyt? Kunhan nyt yritän jotain udella missä vaiheessa teillä mennään... ; )

Huh, pari jutskaa pitää vielä hoitaa täällä duunis ja sit taas helpottaisi. Paletaan!!

Täällä koneet laulelee epätahtiin ja puhdasta pyykkiäkin lähtee justiinsa yläkertaan kävelemään...

Vai meinaa Titti uteliaaksi heittäytyä :-D
Eipä ole tätejä näkynyt... Riittääkö vastaukseksi? Ei taida kyllä oikein mitään kertoa, mutta se on tarkoituskin. *näyttää kieltä faneille*
Mähän olen luvannut, että synnyttämään en lähde ilman, että kerron teille, hih. Olen inhottava, mutta sitä saa mitä tilaa...
Enkä nyt tarkoita ketjulaisia vaan ihan muuta väkeä!

Ääh, ikävä ihminen... XD. Suljetullakin oli vielä Tehiksen oirepalsta, paljasta nyt jotain edes!! *kihisee uteliaisuudesta* Ei vaan, ymmärrän kyllä mitä sulla takana tässä, sympatiat ihan sun puolella!!

Vielä yksi homma ja sit relax!!!

Hyvä että kelpas...reseptit meinaan:)
Itse en ole leivontaihmisiä oikeestaan, josksu jotain teen, mutta näitä ihania ohjeita mulla on vinotpinot. Äiti on kova leipomaan ja kun niitä maistan otan reseptin talteen, jos vaikka joskus kokeilisi. En osaa tehdä edes pullataikinaa ilman ohjetta. Kun toiset taas vaan ohimennen heittelee tarpeet kulhoon:)
Jotain pitäs haukata ja lähtee tallille. Meilä olis tänään ollu luokkabileet illalla, mutta ei jaksa kiinnostaa...meen mielummin mättämään paskaa ja touhuumaan ulkoilmaan, kuppiloiden sijaan.

Jaahas, uusi ihminen ilmestynyt tänne ;o)
Tervetuloa vaan mun puolestani joukkoon haaveilemaan !

Terolut on muistaakseni se hormonikuuri,
jolla kierto saadaan tasoittumaan, saman asian ajaa myös primolut.
Jos nyt en ihan vikaan muista....on nuita nappeja tulllu senverta vedettyä,
että saattaa tuo muisti sen(kin) takia pätkiä hiukan...e-he.

Mutta jos joukkoon haluat, kerro ihmeessä itsestäsi lisää.

LISTA
Haidi 33v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Ohdakkeenkukka -80, t -98, p -00 ja -03, mies -71 + vknloppulapsoset t -98 ja p -96
Safiiri 36v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö -08
*Kirsikka78, km -98, tyttö -99, km x 3.-06, poika -07
ÄssÄ 30v, tytöt -00 ja -02, km11/06,Tyttö 20.9.2007

(Papu 32v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06 )
( Mirella76, mies72 ja -97-03-05 syntyneet lapset, km 08/08 )

Plussanneet :

Titti 38 v, t -97, t -99, p -05, enkelityttö 01/08, mies -64, sen lapset -89, -91, -93 /La 10.12.08

Aurora Vee 28, mies 27 t-05, p-06, la 01.03.09

Mipsa tyttö -02, poika -04, tyttö -06 la 24.5.08

Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007 la 28.5.08

Jo vauvan saaneet :

ÄssÄ 30v, tytöt -00 ja -02, km11/06,Tyttö syntyi 20.9.2007( LA 20.9.)
Tehotyttö 36v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, Tyttö syntyi 25.10.2007
Marjuli, lapset tytöt -98, -00, poika -03, ja poika syntyi 23.01.2008
Safiiri 36v, poika -00, poika -03,tm 05/04, tyttö -05, km 05/06, 01/07, tyttö syntyi 10.2.08
Mirkku 33v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04 , Tyttö 05/08
Vieläkö yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01 Poika syntyi 31.5.08
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05 , tyttö syntyi 8.2007

... korjatkaa, jos joku meni vikapäin *=o}

Tää vaan ilmottautuu et on niiku hengissä, hirveeee kiirus ettei oo 2 päivään (tai no tää on se toinen pvä) kerenny ees konetta avaan. Ny oli pakko

MOI kaikille =O)

-huomenavapaapäiväläinen-ÄssÄ

Aurinkoista huomenta
Aiva upea auringonpaiste ulkona ja meillä tänään tallipäivä...saadaan nauttia sitä ihanassa ilmassa:)

Ritu...Terolut on keltarauhashormoni ja niin kuin joox jo mainitsi sitä käytetään kaikenlaisissa kiertohäiriöissä...vuotohäiriöissä, tuhrutteluissa jne. liian pitkissä kierroissa tai houkuttelemaan menkat takas jos ne jostain muusta syystä kun raskaus ovat loppuneen...eli Terolut on ns. korjaus-sarja meidän naisten sekas menneille sisuksille:) Itselläni vaivaan, että kierto viruu pitkäksi ilman niitä ja toisinaan on loppunut kokonaan tai ei kokonaan, mutta kierrot paukkuivat reilusti yli 100vrk.
Tarkat tiedot tuosta lääkkeestä saat esim. yliopistonapteekin sivuilta.
Nyt aamupalalle ja sit matkaan taas...illaksi tiedossa tenttiin lukua ja kotitöitä.

Kappas, Ohdis samoihin aikoihin linjoilla...

Joo huomenta vaan neidit ja rouvat syytinkiläistalosta, tai siltä ainakin tuntuu. Eilen selvisi että lapsilla on TÄITÄ ja todennäköisesti myös kihomatoa (tarhassa ollut kumpaakin), joten huushollin joka pe*keleen tekstiili on pesty/odottamassa pesua, pakastettu/pakastimessa tai höyrytetty 110-asteisella höyryllä... Koko perhe on saanut syöpäläistorjuntahoidon ja nyt ollaan steriilejä.

Oikeesti, ei kai me nyt NIIN likaisia olla, vaikkei joka päivä käydäkään suihkussa...
:-D Nyt väsyttää ihan pirusti, koko viikonlopun olen suunnitellut lepääväni, mutta aina joku/jokin on keksinyt ylläriohjelmaa. Tänään vielä pestään 2-3 koneellista pyykkiä ja pestään lattiat. Onpahan sitten ainakin siivottu!

Heipähei Ritu, kirjoittele lisää vaan jos tuntuu siltä, tai vapaasti saa myös taustailla! :-)

Kutinatonta maanantaita kaikille!

Äh. Kammottavaa tuolla AaVeen hushollissa....sympatiarutistus sinne !
Onneksi meillä säästyttiin noilta,
viimex keväällä oli kihomatoja neljään eri otteeseen tytön ryhmässä
tarhassa, vaan ei meille eksyneet....hysteerisesti kyttäsin tytön takapuolta
joka ilta etteivät vaan pesi siellä.
JA ne täit ! Niitäkin tietty oli samaan aikaan,
ja vannotin kaikkia ipanoita etteivät muiden hattuihin koske
metrin tikullakaan, eikä omiaan jätä mihinkään,
vaan takin hihaan aina sujauttavat hatun, ettei sitä muut pääse kokeilemaan
edes pilailumielessä....auttoi sekin.
Ei meille eksyneet täit eikä madot, vaikka varustauduttiin matolääkkeillä
valmiiks jo....törkeen hintasia nekin muuten on !

Toivon siis että teilläkin pian hellittää nuo kutinahommat, AaVee.
Ja ettei muille edes tule niitä ;o)

Mulla oli koko viikonlopun armoton päänsärky,
sattu ihan kokoajan, eikä mikään troppi helpottanut.
Tissitkin tihkui nestettä ja oli superkipeet....noh, tänäaamuna täti sitten
pärähti meille, joten älkää te muut odotelko pariin päivään häntä.
Outoa muuten ( oisko täti myöhästyny junasta tai jtkn ? ..) kun
eilenhän se formulapäivä oli, ja mun luokse on aina perinteisesti just sinäpäivänä
ajanut tuo pelätty ja kunnioitettu Maranellon punainen ....

Tai sitten se ei uskaltanut paikalle, kun oli niin kauhia meno ja metakka;
naapurin rouvan luona oltiin tytön kans,
kun heillä oli nuorimman 3 vee synttärit, eikä yksin olis kuulema pärjännyt -
niin sitten meikä meni sinne karjuntavahvuuteen lisäks.
Pysyi kuulkaa järjestys talossa kun meikä veti PiMSsin voimalla
urut auki muutamaan otteeseen XD !

Sitten sain vielä 2 kauhukakaraa vahdittakavaksi illaks meille,
eli oikein oli kiva viikonloppu kammo päänsäryssä kakaroitten kans.
Niin, oli otietenkin piti sohvaa ja telsua lämpimänä ystävällisesti koko armaan
viikonlopun....

Tänään me Pinkkiksen kans heivataan koko eteinen tyhjäksi ja siivotaan
kenkä+rompe-helvetti kokonaan.
TAi sitten mä siivoon ja Pinkkis katsoo telsuu.
Tehtävä se nyt on kuiteski, olen jo pitkittäny kuukausia sitäkin,
ja nyt on mulla kadonnut eteisen kaapin kitaan jo 2 kenkääkin,
kummastakin omistamastani kenkäparista toinen.
Olen nyt läpsytelly toisen pojan halpis-"crokseilla" ( <----sori, Ohdis!
muuta ei ollu tarjolla...) viikon verran,
joten tänään mä sen teen.

Nyt hommiin.
Jatkan tuonnempana..... Hyvää viikonalkua kuitenkin jokaiselle *=o} !

Eh... kuullostaa aaVee melko mielenkiintoiselta coctaililta täit ja kihomadot! Onneks on häätökuurit olemassa. Meillä on kans koulussa ja pk:ssa ollu noita pieniä vilistäviä ystäviä, että vähän niinkun odottelen koska pennut rupee kaapiin kallojaan...

Tulikin muuten mieleen että sit JOS/KUN niitä täitä meillekkin ilmestyy niin millä mä myrkytän meidän sohvan?? Toi on sellanen divaanisohva kankainen, roudaanko sen saunaan vai mitä??

Mites safiirin viikonloppureissu meni? Mä nautiskelin hiljaisuudesta ja samalla murehdin miten mummi ja vaari osaa hoitaa mun pientä...

Emmätiiä.. oonkohan mä mökkiytyny jotenki, just eilen oliolle puhuin että mua ärsyttää kaikki sellanen 'normaalista' poikkeava.. tuli niin kiva olo kun saatiin kaikki lapset kotiin ja omat rytmit kondikseen. Ennen mennä leuhotettiin paljon kylässä ym. nykysin mä tykkään eniten olla ihan vaan kotona.

Hyvää maanantai päivää kaikille!

ÄssÄ kp23/27-30

Huomenta!!

Aurora, uskalsitko kihomatolääkkeen ottaa???? Meillähän pojalla löytyi elokuussa yksi (!!) matonen ja mulle ainakin suositeltiin ettei varmuuden vuoksi suositella lääkettä, eri asia sit jos ois oireita tullut... Mutta poika otti yhden tabletin ja mitään ei sen jälkeen näkynyt eikä kenelläkään muullakaan mitään oireita ollut, kai sit päästiin helpolla.

Tänään on aika hyvä ja levännyt olo, viikonloppuna oli kai sit sopiva coctaili tekemistä ja lepoa kun ei ahista tää maanantaikaan. Jopa pihahommia jaksoin puoli tuntia eilen!! Jäbäkin on tosi virkeänä ollut tänään, koko hiton aamun takonut mun kylkiluita, auts...

Eilen illalla tuli katsottua se keskosohjelma, katsoikos kukaan muu?? Olio sai kauheita kilareita siitä, ei pystynyt katsomaan... Mä urheasti katsoin, jotenkin tuntui terapeuttiselta se, tavallaan kävi omaa kokemustakin siinä läpi. Ja kun en silloin pystynyt omaa vaavia katsomaan tai ottamaan syliin niin tuntui oudon hyvältä nähdä toisten toiminta tässä tapauksessa. Unessa kävin sit vielä asiaa läpi, tavallaan samaa tarinaa kuin eilisessä mutta oman vauva kanssa. Aika rauhallinen olo itsellä nyt, jännä homma...

ÄssÄ, tutulta tuntuu, enää ei itsekään osaa olla kun lapset poissa, niin tottunut jo siihen että aina joku siinä hyörimässä.. Vaikka välillä tuntuu että viikonloppu itekseen olis hienoo niin silti niitä mukeloita kaipais koko ajan. Ehkä mäkin olen vihdoin kypsymässä... ; )

Nyt täytyy näyttää tehokkaalta, pomo taasen kunnioittaa läsnäolollaan...

Titti 29+5 (kohta 30!!!)

Hellouta, jällehen en viitti tässä kauaa istuskella, joten kopsaisin sen minkä ex-kermeihin naputtelin:

"Aivan ihanat huomenet ketjuun.

Täällä naputtelee uudistunut ja rakastunut rouvasihminen. Oli sen verran mahtava juttu tuo meiän parisuhdeviikonloppu ettei oo tosikaan. Osallistuttiin siis Mennään eteenpäin -avioliittoviikonloppuun, jota totta tosiaan suosittelen ihan jokaiselle avioparille - meni hyvin tai huonosti liitossa. En tässä ny sen enempiä selittele, vinkkaan vaan että kurkkikaa memennaaneteenpain piste fi lisää tuosta aivan mahtavasta jutusta :)

H-hetkiki on käsillä tuota pikaa. Aivan uskomattoman ihana on olo!!!"

Yhteistyössä