ISOmpaa pesuetta haaveilevat 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ohdis, sulla ois kyllä harvinainen mies, jos osaisi tosta vaan sanoa tuon ;o)
Ei ne osaa - se on nillä geeneissä . Ei ne tiedä, mitä milläkin hetkellä sanois
- PAITSI silloin kun ne haluaa juunoumitä .

Mut hei tzemiä tosiaan täysillä sinne teidän lääkärireisulle !
Sittenhän ainakin päästään asiassa eteenpäin , ja te kuulette mihin
teillä ois mahdollisuus ryhtyä .
Sitten itse päätätte - eiköhän teilläkin olio ole silloin jo halukas keskustelemaan
aiheesta enempi, kun tietää konkreettisesti, mihin voi ryhtyä.
Ne tarvii aina prosentteja tilastoja, nuo oudot oliot.
Meillehän riittää vaan se tunne ;o)

Haidii ??
Mikä on meininki ? Testiä tänään kehiin ?
Mitähän Tittille mahtaapi kuulua ??

Joox, meillä onkin harvinainen Olio, koska se ei ees koskaan sano mitään ihmeellistä vaik se haluisikin juunoumitä ;D
Menin kaksi viikkoa sitten hämilleen ja nielin kyyneliä kun se aamupeuhailun aikana latoi oikein kunnon rakkaudentunnustuksen. Aiemmin se on sanonut vastaavalla tavalla vain kaatokännissä vuosi sitten kun hain sen firman saunaillasta (oli muuten ainoa kerta kun oon ees nähny sen kunnon känässä)...se tosiaankin näyttää tunteensa ihan muuten ku sanoilla, kuten varmaan 99,9% muistakin miehistä..

Mun piti muuten Auroralle eilen kommentoida siitä meidän riitelytavasta...me ei siis tosiaan olla koskaan riidelty meidän Olion kanssa.
Meillä homma hoituu niin että mä narisen, enemmän tai vähemmän ja Olio kattoo mua hiljasena, pää vinossa, toinen kulmakarva kysyvästi koholla. Sit mä tunnen oloni ihan hölmöksi ja ihmettelen, mistä mä taas oikein viitsinkään valittaa :D

Mipsalle Doula-tietoa ;
Mun sisko aikoi ottaa doulan mukaan omaan synnytykseen,
mut sitten kävikin niin, että vauvan isää sattumoisin kiinnostikin
ilmestyä paikalle just silloin...
Mutta hän oli ottanut alunperin yhteyttä omaan synnytyssairaalaansa,
josta saa näitä doulana toimivien numeroita.
Tämä doula asui suht lähellä siskoa, ja he tapasivat kai 5 kertaa,
kahvitellen ja jutellen niitänäitä.
Doulat on yleensä itse useamman lapsen äitejä, kokemusta siis asiasta on.
Ja tuo, että saa rauhassa tutustua ihmiseen ennen synnytysajankohtaa,
on musta oikein hyvä juttu.
Saa sitten itse päättää, ottaako doulan mukaan vai ei.
Pakkohan ei todellakaan ole, vaikka oiskin jo puolittain "luvannut" doulalle.
Nuo on siis ihan taviksia, ainakin siskolikalla oli kuulemma ihan ihana ihminen,
ei sellanen tuppautuja, vaan asiallisen ihana.

Soita Tays:iin ja kysy sieltä doula-ihmisten numeroita ;o)
Tai sit mä hyppään junaan / dösään / vossikkaan ja
tuun sinne pinnertämään sun tueksi....kävellen en tu, matkaa on paljon.

Mitkäs oli fiilikset ulrassa ?
tietoja hiukan enempi nyt kyllä kaivataan,
ei riitä, et "kaikki ok"...mitäh ? mitä ne sano ?

Papun veikkauksen mukaan Titti ois nyt synnyttämässä, mut ei kai taida ...??

Huomenta...täällä juuri kömmitty sängystä ylös, eli pitkät unet pistää päiväjärjestyksen uusiksi. En lähdekään nyt heti apteekkiin testin ostoon, vaan syön aamupalan ja käyn papertöiden kimppuun, sen mitä täältä niska/kokovartalokivulta kärsin, on tää flunssa sit ihanaa.
Yöllä kipeni taas oikean rinnan ylkosyrjä ja sehän voi merkata tätiä...näin kävi siinä yhdessä pitkässä terolutkierrossa, eli ei senkään vuoks houkuta testaamaan. Muita menkkatuntemuksia ei ainakaan viel ole, mut mahakipuhan aina yllättää takavasemmalta hetkenä minä hyvänsä. Taidan siis käydä siellä apteekissa sitten kun olion on tullut kotiin niin pääsen autolla, ei houkuta yhtään lähteä kävellen, vaikka matka ei pitkä olekkaan.
Nyt on pakko vääntäytyä hommiin...samalla peukutellen Ohdiksen lääkärireissulle. Kurkin välillä tänne kuinka tän päivän turinat edistyy:))

No en tod oo... En vaan jaksa tällä kännyllä naputella. Ei mitään fiilistä, tästä tulee maailman eka vauva joka jää mahaan. Ihan pee olo... Laittelen myöhemmin lisää juttua kun käyn vanhassa kotona, toiveita kyllä olis että jo tällä viikolla tulis liittymä tänne... Ja laitan vk 38 kuvan...

Jaahas... Titti päässee sitten Guinnessin ennätysten kirjaan ainakin,
jos se edes lohduttaa hiukan ??!
Ihka eka vaavi maalimassa joka on masuun jäänyt asustamaan ;o)
.......jaa-a, veikkaan kuiteskin,
että et pääse siihen kirjaan ton takia ainaskaan.
Sori.

Eilen muuten kuulin duunikavereista uutisia ; yksi saa vauvan helmikuulla,
toinen muistaakseni huhtikuulla.....vaimitenseoli.
Anyway; ihania uutisia, vaikka toisaalta olen kovin onnellinen,
etten olekaan heihin törmännyt vähään aikaan...

Mulla on pää edelleen törkeen kipee, outo turvotus jatkuu
( silmäluometkin on turvonneet ) ja huono olo, tuskanhiki kokoajan.
Olio veikkas eilen, että ois viihdevuodet alkaneet - mä sanoin sille tyynesti,
et "Nyt voit kuule valita et pidätkö pääs kiinni ja nautit mun seurasta
vastedeskin - vai jatkatko tota linjaa....."

Tänään soitti töistä ja tykkäs muka musta taas niiiiiiiiiin p-kleesti, että. joo-joo.

No niin, tietsikalla taas!!

Käytiin just olion ja sen pojan kanssa syömässä, paikallinen kotitalousoppilaitos on halpa ja hyvä paikka ja saa vähän helpotusta omiin hommiin, luxusta!! Nyt on kyllä niiiin täynnä ettei pysty liikkuu..

Vähän tavaroita pitäis taas kerätä, pyykkikamat nyt ainakin, pesukoneen tuo äijä sai jopa asennettua uuteen paikkaan, mulla vaan sit oli kaikki pesuaineet yms vanhassa kodossa... Noh, pikku juttu. Tiistaina olisi tarkoitus viettää esikon 11-v päiviä, tulee vähän kiire saada kämppä edes kohtuulliseen kuntoon kakaralaumaa varten... ja mitäs jos lähtö tuleekin silloin?? Lauantaina määräsin ukon jo kuskin hommiin, Ikeaan hakemaan hyllyjä ja säilytyslaatikkoja, tarvii peräkärryn niihin. Tää oli nyt ihan turha stressin aihe taas tähän saumaan.. Mut tytöille niiin tärkeä asia, ne odottaa aina koko vuoden synttäreitään ja laskevat suurin piirtein päiviä siihen..

Laitoin tämän päiväisen masukuvan suljetulle, käykääs tirkistelemässä... Aurora voisi laittaa vaikka pesueen kuvan/t Jooxille kun kerran nyt sulla on sp-osoite, Joox voisi laittaa vaikka suljetulle? Eiks je??? Tai Jooxilla on muutaman meidän sp-osoite, pistetään jakeluun vaikka??

Onnittelut Mipsalle ultranäkymistä, hienoa hienoa!! Ja pienoisella solisluu pipi, toivottavasti paranee pian, ei aavistustakaan miten kauan niissä yleensä kestää...

Ohdikselle tsemppiä lekuriin, tulehan kertomaan kuulumiset sit heti!! Joo ei noi oliot yleensäkään ole vahvoilla puhumisessa, meidän olio kuuluu vaan siihen 0,01 %:n... Poliitikoksi sen olisi pitänyt ryhtyä, pystyy kyllä puhumaan vuoretkin nurin!! Ja osaa puhua ja pussata, siihen se kai sit jääkin, toiminta aina vähän puuttuu... ; ) Tasan ei mee aina...

Haidilla vaivaa, teehän nyt se testi pikaisesti, saat ainakin sit lääkettä otettua ja päästät meidät piinasta. Osoite lähti jo sähköpostilla sinne!!

Jooxillakin täti hukassa ja Pinkkiskin kipeä, mitkäs luonnonvoimat nyt on teitä vastaan?!?! Piru vie, oisitte kyllä nyt ansainnut kunnon sexiviikonlopun, toivottavasti asiat klaaraantuu siihen mennessä ja tätikin olisi hukassa maanantaihin asti tai jopa ensi vuoteen... Saapi sitä aina toivoa!!

Joo-o, mitäs muuta tänne... En nyt jaksa kelata ed. sivua, vilkutuksia kaikille hirmusti, tosiaan täällä ei mitään tuntemuksia että saadaan varmasti vielä muutama viikko odotella.. Harmittaa vaan jos menee sen pari viikkoa yli niin 23.12 on jo veljen muksu ja siskon tyttärenpoika syntynyt, ei tarttis enää samalle päivälle sattua.. Ja muutenkin mitä lähemmäs joulua menee sen ikävämpää lapselle, vähän menee niinku maku niistä synttäreistä sit. No, poikakin kyllä yllätti ihan täysin, aamulla ei mitään fiilistä ja kahelta alkoi supparit ja 20.20 oli jäbä maailmassa, että sinänsä... Noh, ei voi muuta kuin odotella...

Mun on ihan pakko laittaa tähän yks vanha Iltsikan uutinen, huh huh HUUUU !!

"Isoisoäiti synnytti kaksoset
31.05.2005
Rosee Swain, 57, on tiettävästi iäkkäin kaksoset synnyttänyt nainen Yhdysvalloissa. Swainilla ja hänen miehellään Jaylla oli ennestään kaksi aikuista lasta, 6-vuotias Jimmy -poika, kuusi lastenlasta ja neljä lapsenlapsenlasta.

Viime torstaina synnyttänyt nainen sai kaksoset, Christianin ja Dianan, kotiin jo perjantaina. Vauvat syntyivät neljä viikkoa ennen aikojaan, mutta olivat täysin terveitä.

- Tunsin oloni loistavaksi. Aivan kuin en olisi lainkaan synnyttänyt, hehkutti Rosee tv-haastattelussa ja kertoi tanssineensa miehensä vain pari tuntia synnytyksen jälkeen.

Lapset syntyivät koeputkihedelmöityksen avulla.

- Äidiksi tulo 57-vuotiaana ei sovi kaikille. Mutta se vain tuntui oikealta ratkaisulta meille, sanoi Swain. "

Aika järkyn vanha tuo tätsy äipäksi !!

Titti emmää osaa sanoa,
saanko laitettua kuvia mitenkään enää suljetulle,
kun ei se ole aikoihin mun laittamia kuvia sinne huolinut,
vaikka poistelen vanhoja ja yritän vaiks mitä kikkoja ??!
Tai sit oon vaan niin uuno etten tajuu miten....
mut osasinhan mä aiemminkii kuvat sinne hyvin laittaa. HÖ!
Mulla on se linkki sinne tuolla yläkerran koneessa, käyn siellä tooooooooooosi
harvoin enää, kun se on tuo ammuvainana aikanen masiina.
Tällä läppärillä vaa leikin nykyään,
tää on nopee ja helppo ;o) ( toivottomalle uunollekin ...) mutta
koitan saada sen värkin auki, ni pääsen ehkä luuraamaan sinne .
Mulla ei o niitä salasanoja eikä mitään muualla,
se aukee suoraan tohon vanhaan koneeseen.
Enkä oikeestaan haluakaan niitä tähän koko perheen luurattavaksi.
Ne on MUN salajutskia, nih.

Jahas, Tittilässä synttärit tiedossa ??
Onnea sinnepäin jo etukäteen ;o) !!
Smurffin lain mukaanhan se sitte just silloin ois lähtö laitokselle,
kun bileet on alkaneet,
joten muista pakkailla kamoja valmiiks...niin,
ellei vaavi tule perjantaina jo kuten eräs veikkas =o)

Nii-i.... Jos täti ei nyt tule niin sais tosiaan pitkittyä sinne piiiiiitkälle johonkin,
ettei pilaa meidän viikonloppua, on sen varaan laskettu ja hiukan sexympää
alusvaateosastoakin hommattu salaa oliolta .
Sit tosissaan ottaa pattiin, jos vuodan ja on kipee koko weekendin...
eka finni loistaa leuassa, joten eiköhän se kuitenkin sit kurvaa paikalle.
Päänsärky ja kuvotus on helpottamassa, turvotus ei.
( Tarkistin salaa jo tilanteen:
laatikossa 1 testi edellisestä tilauksesta jäljellä...hyshys)

Minullakin flunssaa. Taas. Tai ainakin siltä se tuntuu. Onneksi mukulat suht ok. Kuopus on kovin räkäinen. Toivottavasti säästyy korvatulehdukselta. Ressukalla kun on tuo käsi kantositeessä. Siinä jo ihan riittävästi murhetta.

Höh, uskon edelleen Joox, että ei se täti voi olla niin ilkeä, että saapuu pilaamaan teidän viikonlopun. Meillä on sellainen säkä, että noin voiskin käydä. Niin ja Pinkkis vielä kipeänä. Tuokin kuulostaa juuri siltä miten meillä kävisi samassa tilanteessa. Olipa kuka tahansa lähdössä mihin tahansa, niin joku on kipeänä tai pahimmillaan kaikki. Ja monesti tilanne on sellainen, että kotona tarvitaan se toinenkin. Yhtä kuskataan lääkäriin tms.
Vai vaihdevuodet?!!! Kaikkea nuo suustaan päästääkin.
Jos nyt ei plussa pärähdä, niin pysyköön p-kele pois vielä jokusen päivän!

Täytyykin ensin puhua tuosta doula asiasta neuvolassa. Ja sitten vaikka soittaa Taysiin. Kävellen et tosiaan ainakaan ehdi tänne Joox ;-)
Nyt olen jotenkin taas onnellisesti työntänyt asian taka-alalle. Kaipa se jotenkin järjestyy.

Tuosta ultrasta. Mitähän minä nyt enemmän osaisin sanoa, kun ei tosiaan paljon enempää minulle sanottu. Ei kovin puhelias lääkäri. Oli siis tälläinen rakenneultra. Olis kuulemma saanu valita, että ottaako np ja rakenneultran. Hyvä kun se minulle tässä vaiheessa kerrottiin. Rakenteet (sydän, selkäranka, maksa löytyi) ok, hyvin kasvanut. Koko vastasi tarkalleen menkkojen mukaan laskettuja viikkoja. Ensimmäinen kerta sekin. Ja niskaturvotuksen tosiaan mittasi, mutta sanoi, että siihen ei enää voi luottaa. Mitään tarkempia koko tietoja en saanut.
Eipä se kokemus paljon viisaammaksi tee tuossa asiassa. Lähinnä makasin siinä onnesta ymmyrkäisenä. Enkä osannu oikein sanoa, enkä kysyä mitään. Ja toden totta ei mikään kovin puhelias lääkäri. Menin jo siinä vaiheessa ihan sanattomaksi, kun huomasin, että siellä on uudet laitteet. Edellisillä kerroilla hyvä jos olen vauvan erottanut kuvasta. Ja nyt näkyi kaikki sormetkin. On se niin sykähdyttävä hetki. Olin niin liikuttunut ja ihan kuin ikinä en olisi siinä tilanteessa ollut. Ja minun kun piti kysellä vaikka mitä, höh. Voipi tosin olla, että moni asia meni onnellisesti ohi. Katselin vain ruutua niin ihmetyksen vallassa.
Niin ja yksin olin siellä.

Titti: tsemppiä! Ei voi oikein muuta sanoa. Jokainen meistä varmaan muistaa miten pitkää se odottaminen on lopussa. Ja tuntuu, että se ei todellakaan ikinä lopu. Kyllä se loppuu. Ja toisaalta voihan olla, että synnytys alkaa ihan yks kaks yllättäen.

Minulla taas kesti, väliin ehti vaikka kuka. Sen siitä saa, kun ei kirjoita kerralla viestiä valmiiksi.

2-3 viikkoa joutuu pitämään kantosidettä. Ihmeen nätisti on sitä suostunut pitämään. Mutta onkos tuo ihme, taitaa helpottaa oloa heti.

Niin ja Titille vielä. No niin, mitäs minä sanoin, kaikki voi tapahtua yllättäen. Eli kukapa tietää, vaikka olisit tänään jo nyytti kainalossa.

Minullakin yleensä ollut kipeä finni ensimmäinen menkka oire. Mutta tässäpä raskaudessa finni pamahti siltikin. Pah, millähän me saatais täti pysymään poissa Jooxilasta?!
Vai yksi testi laatikossa. Täällä hätähousu, heti testaamaan!

Nii ja Joox, oletkos kokeillut ladata sen Mozilla Firefoxin?? Senorahan sitä täällä vinkkas, se on ainut selain millä mä saan suljetulle enää kuvia.. Että jos haluat joskus kokeilla.. Juu esikko tosiaan täyttää sunnuntaina vuosia mutta silloin on molemmilla tytöillä pelit ja taitavat vielä isällään olla jos se nyt vaan huolii ne niin siksi oli pakko siirtää ne tiistaille. Mutta tytön puolesta kiitos onnitteluista!!

Mipsa, kuulostaa ihan suht kohtuulliselta ajalta 2-3 vk kun voisi olla sen 2 kuukauttakin niinkuin joissan murtumissa. Hyvä niin, toivottavasti paranee kerralla. Ja joo, toivotaan että jäbä yllättää mut täysin eikä kihnuta vielä sitä neljää viikkoa... ; )

Huoh...tuoli on liimautunut takapuoleen varmaan kiinni. Olen istunut aamupalasta lähtien tässä koneen takana ja kirjoittanut sormet puuduksissa...kahdeksasta osiosta enää yksi "lääkehoito" on kirjoittamatta, sit on näyttösuunnitelma valmis. Taidan jättää sen suosiolla huomiseksi, sillä se on eniten ajatusta ja aikaa vievin osio. Kun sen kerralla kehtaa tehdä perinpohjin valmiiksi, ei enää tarvitse täydennellä. Oletan tehneeni sen verran perusteellista työtä, että suunnitelma menee kerralla läpi...suotavaa ainakin olisi, sillä panokset alkaa olla aika lopussa. Ei jaksaisi enää yhtään panostaa näihin asioihin. Meillä on aika sotku täällä kun olen tässä koneella vaan istunut...en uskalla edes veikata montako pissalätäkkä on lattialle...Otto-poika protestoi kun en persettäni ole nostanut, vaikka on välillä tuossa vieressä käynyt vaatimassa. Päätin kuitenkin, että nyt kun pääsin vauhtiin, niin käytän koko päivän tähän, niin kauan kun lapset tulee koulusta. Koira parka...on sillä karmee ementä, ei vie ulos, vaikka toinen pyytää:(
Omanapa hiljainen edelleen...ei oo menkkajomotusta kuulunut...tahtoisin oikeesti vielä odottaa muutaman päivän, sillä negatesti pistää aina mielen vähän matalaksi, vaikka ei tässä niin plussafiiliksillä ollakaan. Tärkeetä kyllä olis tätä nestelastia päästä purkamaan nyt saikun aikana. Muutenkin juoksen jatkuvasti pissillä niin kuinkahan käy kun nesteenpoisto napin nautiskelen...saan varmaan asua vessassa:)
Jaahas jos nyt kuoriutuisi tästä yöpaidasta ja lökäreistä ja alkas lattian pesuun oliota odotellessa, sit kauppaan ja apteekkiin mikäli se viel auki on kun olio kotiutuu. No testin saa kyl kaupastakin, mut on niitä sielä tullut osteltua tuon tuosta, ihan siks vois välilllä käydä muualta...niin ei kassaneidit ihmettele et onks toi noin epätoivosta...ostaa joka kk testejä:)))

Titti, sä et taida syödä mitään - elätkös vaan näkkärillä,
kun ei oo tuo massu kasvanut ??
Mulla ois tossa vaiheessa jo niin iiiiiiISO pinkee pallo,
sulla on tommonen nätti pikku massunen. äh. kade,taas !
( vaikka oonkin monasti vannonut oliolle, että jos vielä joskus oon raskaana,
näytän yhtä pieneltä ja ihanalta ku muutkin ja mahdun
johonkin henkkamaukan pökiin 100varmasti =o} eipä taida ikinä onnistua ... )

Tahtos silti kans !!

Noniin, saatiinhan Mipsaltakin ultrakuulumisia puristettua, kiitos niistä !

PeeÄs: mulla oli Pinkkistä odottaessa kammo finni-iho ja tukka rasvalöröliiru, ja
pojista oli sellanen ihana kiiltävä tukka ja persikkaiho.
Aivan erilaiset raskaudet, kaikkiaan.Ainoa, mikä oli samaa,
oli tuon massun koko , eli 20 kg pallojöntsä....

Tittillä ei taida olla vielä ees 10 kiloa tullu, vai ..........??
Pääsin yläkerran koneella suljetulle,
ja tuo sun masu oli 34-viikon kuvassa ihan saman kokonen ku nyt.
Mä en ala!
Sulla ei kyllä ainakaan jää tosta mitään kammo jenkakkahvoja
muistoks moneks vuodeks,onneksi !( hpmh! Kade silti )

Nii-i, nyt alatte vaan kaikki peukuttamaan, että pysyy täti poissa ainakin viikon vielä
ja Pinkkis paranee ( menee kyl vaan näköjään pahempaan kuntoon kokoajan )
että päästään rauhassa leikkimään aikuisten juttuja...vitzi se ois ihanaa ...
vaiolikse ? ???? ? emmämuista ...?? hmmmm ...Täytynee luurata ohjeita jostain kirjasta
tai opetusvideosta, muuten ei muista kuinka toimitaan ;op

No hö, ite just vertasin niin on varmasti kolmessa viikossa massu kasvanut!! Mun mielestä ainaskii... Mut painoa ei siinä ajassa ole tullut kuin 300 g joten jos keskimäärin jäbä on kasvanut 600 g niin onhan se minusta sit pois. Mut kyl se kymppä kiloa on tullut. Ja laitokselle yleensä jää se 5 joten viisi jää ylimääräistä eikä se lähde imettämällä. Joten makkaraa kyllä jää ihan tarpeeksi. Näin se on aina mennyt.

Juu ja mun mielestä parasta poikien odottamisessa on ollut että voin vetää suklaata ihan mielin määrin eikä finnin finniä näy!!! Mahtavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XD. Joo, nyt mää lähen täältä tekee ruokaa...

Pinkkis yskinyt ja ykännyt koko yön, kiljuu korvakipua .... jii-huu....
ei siis tarvii nauttia mistään parisuhehommista eikä bileistä,
ellei jotain suunnitelma B:tä keksitä aika nopaa.
AAaaaarrrrrrrrrrrrrGGhhhhhHHHh!!
Että mua kyrsii nyt !!!!

Systeri ei kipeetä tyttöä sinne ota, kun omatkin on himassa - ettei ne tuu kipeiks.
Voi että nyt kaivattais taas niitä ihania isovanhempia ... miksei meillä VOI olla
sellasia, jotka rientäisivät apuun tarvittaessa ????!

Muille parempaa päivää ...

Huomenia
Se on Joox se karmanlaki...jos jokun kerran jotain suunnittelet se menee sit päin prinkkalaa.
Täti se vaan loistaa edelleen poissaolollaan...testin oston sitä on vissiin lähdettävä.
Jos tässä panttailis pissiä tuonne puoleen päifvään niin sit vois olla tarpeeks vahvaa testattavaksi. Suihkuun mars ja sitten apteekkia kohti.

Mistä se johtuu että kun on jo maissa, niin vielä potkastaan päähän? Lääkärissä todettiin selkeä pco, ultrassa näkyi niin selkeesti että olisin voinut tehdä diagnoosin vaikka itse.
Tällähän selittyy myös paria vuotta aiemmin sairastamani aikuisiän akne (joka pyrkii nyt vissiin takaisin), aineenvaihduntaongelmat ja pari muutakin asiaa. Huoh...
Mullahan on aina ovistestitkin melkeen plussaa..ja samalla selittyy salaperäiset haamut raskaustesteissä (herkät havaitsee myös lh-hormonin). Eli nyt ei ees voi mennä vannomaan, oonko ikinä raskaana ollutkaan. Ja jos olen, niin keskenmenot johtunevat pco:sta.

Olion pitäisi taasen mennä antamaan simppa-näytettä koepesua varten, että tiedetään kestäisikö simpat inseminaation. Olion ilme oli niin surkea, että sydän murtui..tuli sellainen olo, että vaadin siltä nyt liikaa ja pakotan sen nöyryyttämään itseään..

Illalla kun juteltiin, niin Olio ei ymmärrä miksei me voida jättää asiaa luonnon hoidettavaksi. Ei oikein tajua, että se olisi vähän kuin lottovoitto eikä mulla taida loppupelistä enää olla kauheesti kilometrejä jäljellä tulehdustenkaan takia.

Ohdis *surkeena*

Ohdis...peli ei ole menetetty...tervetuloa pco kerhoon...mullahan se on kans ja lääkityksenä siihen Metformiini > kauppanimellä Metforem tai Diformin. Tämä on diabeteslääke, mutta sitä käytetään myös pco-ongelmissa juuri noihin mainitsemiisi aiheenvaihdunta ongelmiin. Näin viisaat väittävät, että sokeri -ja rasva-aineenvaihdunta tuossa pco:ssa häiriintyy ja pienetkin häiriöt voivat vaikeuttaa/estää raskautumisen. Sinähän et ole ylipainoinen (diaknoosi valokuviesi perusteella) että sulla tuo pco ei siis johtu ylipainosta niin kun monella muulla voi johtua. Silti nuo sokeri ja rasva-arvot voivat heitellä tuolla sisuksissa, vaikka mittaukset antaisivat normaalit tulokset. Pco vaikeuttaa/estää ovuloimisen joten ne Clomifenit on tässä asiassa meidän parhaita ystäviä, usko pois.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä...vaikka me naiset ollaan näissä jutuissa kärsimättömiä, anna miehelle aikaa. Kun niille rautalangasta vääntää ja antaa aikaa ajatella niin hetken päästä ne saattaa ymmärtää ja ajatella asiaa ihan uudessa valossa. Se ei todellakaan ole mieltä ylentävää purkitella tarpeitaan toisten tutkittavaksi. Se syö miestä ja ainakin omallani päällimmäisin syy oli tietysti se, että pelotti jos tulos on alle riman. Kun eka näyte oli annettu, tutkittu ja hyväksi havaittu niin johan oli rinta rottingilla:) Omalla oliolla kesti useita kuukausia lämpeneminen asiaan. Ensin tuli jyrkkä ei ja kun aikaa kului yksi kaunis päivä leikiläni asiasta mainittuani, mies tuumasi, että tältä pesee vaikka heti...arvaa kuka ajoi sata lasissa kaupunkiin hakemaan sairaalalta sitä näytepakkia:))

Haidi mä jänskään eka sun testiä ( bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd !!!!!!!!!!!!!!!!!)
ja sitte (ehkä) uskaltaudun tässäkin osoitteessa ...
mulla on pää kipee ties kuin monetta päivää ja turbo olo,
mutta rinnat ei kipuile ollenkaan, ja jotenkin kuvottava ollu nyt monena päivänä,
kun oikein taaksepäin miettii ....voi oikein hyvin olla menkkaoireita.
eikä siis mua ole ikinä kuvottanu raskaana ollessa,
ei ainakaan niin että tietäisin siitä.
KooPee 33 , joten 100varmasti alkavat lauantaina viimeistään - tervemenoa erotiikka.
Smurffin laki pätee ...

Tässä omanapa, nyt Pinkkiksen napaa:
korva ei kai ole tulehtunut kuiteskaan( ?? ),
kun ei särje pystyssä ollessa,
eikä punoita ...annoin särkylääkettä ja peiton päälle, tuossa soffalla se nyyköttää.
Yskii ja niiskuttaa , mut ei enää niin paljon et oksu tulis.

Suunnitelma B :
viedään tyttö ( JOS jollakin keinoin saadaan suostumaan, että menee !! )
mummilaan, eli olion mutsille - jos se huolii.
Pinkkis inhoo sitä, eikä haluu edes luurissa ikinä kuulla sen ääntä eikä jutella sen kans,
mut ainoo vaihtoehto meille ( sexinnälkäsille vanhuxille ;) on toi ....

Eiks oo kauheeta .... täs jo miettii, peruako vai ei,
mut toisaalta, jos on kerran vuodessa tilaisuus kaksin päästä ...
Ei. Eiikäkö 2 kertaa ; siis oltiinhan me helmikuussa kaksin siellä risteilyllä sentään !
No huh ... onpas ollu tosiaan oikeen parisuhevuosi tämä =o)
Eli liian usein ei missään tapauksessa mihkään kaksin päästä.
Sanokaa mulle, ettei olla itsekkäitä - eihän? Eihäneihän ???

Ohdis ; mä olen miettinyt yöllä teidän tilannetta
- ja vertasin tietenkin omaamme aikanaan ...
muistan ihan hyvin, kuinka helvetin tuskaista exälle oli mennä sinne
huoneeseen purkin kanssa , muistaakseni pelkkiä koepesuja otettiin 2 kertaa,
insseissä sitten aina pitää olla tuoretta tavaraa, joten muija seljälleen ja olio
purkin kans huoneeseen ja pikapikaa pesty tavara torveen sitten ....
kyllä se inhos koko maailmaa välillä ja etenkin mua !
Silti se itse halusi tätä kaikkea, kun asiasta oikein puhuttiin.
Vaik joka kerta musta tuntui niiiiiin paskalta....

Mutta kovin pala se oli sille, kun kuvitteli, ettei ole mies eikä mikään ....
ja runkata nyt purkkiin tyhjässä huoneessa pornolehtien kera,
( oli siellä filmejäkin ) mut siitä oli kauheinta se, että siinä
huoneessa oli RUSKEAT UNIKKO-verhot ......Y Ä K S !!
( ois mullakin fiilis kadonnut 100% takuusti ! )
Mut sille otti tosikoville tuo, ettei saatu lasta ihan tosta vaan, niinkuin "kaikki muut"
ja koki olevansa huono ihminen, eikä mies ollenkaan ....

Vaikka meissä kummassakaan ei varsinaisesti vikaa todettu,
ja isoin vika oli varmasti siinä, että epäiltiin,
etten ovuloinut ollenkaan ...

Noh, se noista.
Ohdis ; mun olkapää ( se terveempi puoli =) on sulle tässä käytössä,
jos tarviit tukea ja turvaa.
Tiedän, mitä käytte läpi .... tai siis eihän mulle ole noita juttuja todettu,
mitä sulla, mut noilta muilta osin .

Olikos siellä muuten hyvä lääkäri, jonka kanssa keskustelitte - ja
saitteko vastauksen kaikkiin kysymyksiin ja tietoa tulevasta tarpeeksi ?

Titti muuten ; huomenna ois hyvä päivä synnyttää ;o)
Papun veikkaus ei vissiin ainakaan pitänyt ?

Mulla on tän romaanin kirjotus venynyt taas pitkäksi,
Pinkkikselläkin on kokoajan asiaa, joten nyt tätytynee mennä.

Parempaa päivää kaikille !

Haidi :}
Meillähän Olion eka näyte oli siellä riman alla, koska simpat oli kaikki kuolleet 24 tunnin sisään..joten ehkä sille on vieläkin suurempi kynnys mennä antamaan toista näytettä. Toivottavasti ei ole mieskulta vielä tajunnut että inseminaatiossa joutuu purkitteleen sitten enempikin ;D

En ole ylipainoinen juu, siellä normaalin ylärajalla mennään. Paino nousi reippaasti muutama vuosi sitten, johtunee juuri tosta aineenvaihdunnasta. Aknen takaisintulokin pelottaa..se tietäisi taas vuoden taukoa vauvahaaveiluun.

Jotain tuosta diabeteslääkkeestä luinkin, aika mielenkiintoinen. Ilmeisesti sitämyöten jopa saattaa paino lähteä laskuun ja makeanhimokin vähenee, eli selkeesti jotain hyvää ;}

Isällä on "melkein-diabetes" ja verenpainetauti, joten mulla riski noihin sairastumiseen on jo ennestään..vai pitäisikö ajatella että pco on tullut juuri isän puolelta..vaikea homma. Vielä vaikeampaa olisi muotoilla kaikki tämä siihen muotoon että miehetkin sen tajuisi.

Mikä pistää vihaksi, on se että maksoin yksityisen ultrasta yli 200€ keväällä. Siellä pco:ta ei edes tajuttu! Näytin noi keväiset ultrakuvat eilen siellä naistentautien polilla, niin lääkäri tuumasi että aivan vääränlaisella ultralla on edes yritetty katsoa. Tekisi mieli käydä hippasen avautumassa siellä yksityisellä...

Yhteistyössä