Isompaa pesuetta haaveilevat (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
laskiais-sunnuntaita vaan kaikille! Me täällä pirtissä kökötetään, viime vkolla oli toi isompi kuumeessa ja nuoremmalle iski eilen. Että *köh-atshiii* =)
Laskias-pullat on kuitenkin syöty, täytyyhän sitä nyt vähän perinteitä vaalia ;)
Mulle kun maistuu toi suolanen niin pohdiskelin sitä pulla syödessäni, että mitäs jos laittaski aromattia... jätin kuitenkin kokeilemati =)

safiirilla tuhrua... hö... Onkos se VT kuitenkin auttanu siihen aikaiseen tuhruiluun ? ei muuta kun peukku seur.kiertoon!

niijuu ja safiirille ja haidille voimia näyttöihin!!!!!!!!

mama on kans näemmä saanu nauttia erittäin asiallisista kommenteista... Me ei olla VIELÄ kuultu kommentteja...

Maisakin piipahtanu =) koitahan jaksella...

on: olen oma valloittava itseni elämää suurempine finneineni ja messevine ilmavaivoineni xD. Huomena menenkin ekaan neuvolaan =)

ÄssÄ 9+3

Ässälle mukavaa ekaa neuvolaa! Pistäydy laittamassa sitte raporttia. Mukava oli kuulla Maisastaki.

Täällä sitä tuhrua on tullut tosi vähän, mutta kuitenki sillai että aivan varmasti täti tulee huomenna. Nyt pitäis päättää tilatakko tikkuja tähän uuteen kiertoon vai ei. Ku se ovis oli viimeks niin hankalaa bongata...

Heippa!!Bongasin tuosta Maisa ja poika,onko sulla tietoa jo että poika siis ois tulossa?Mä kun oon tytöks aatellut sun vaavelia kokoajan...???
Nyt meni pasmat sekasin!!

Täällä vanhin ollut tosi kipee,kaks päivää vaan nukku ja makas kovassa kuumeessa.Hyvä ettei ruiskull apitänyt syöttää isoa poikaa.

Oksensi kertaalleen kun kuume nousi niin kovasti.Kaamee tauti,meillä Maisa on nyt mun äidillä vähän evakossa.
EIlen aloitettiin varaston siivoilu,tuo vanhin siitä toivoisi omaa huonetta...Siinä vaan ei ole ikkunaa,muutoisn ihan isohko huonekin.Siks se kuulemma onkin juur paras!!!=)
TÄllä hetkellä meillä valekaksoset jakaa huoneen eli nuo 7 v pojat.Ja Maisa on meidän huoneessa,muill aon oma huone.Mutta ukon työhuone on musta aivan turha sillä hänellä on oma toimistokin...Että siitä saatasi makkarikäyttöön yks huone.

Selkä ihan finaalissa kun noita jätesäkkejä raahannut ja laatikoita,vanhoja romuja käynyt läpi ja kovalla kädellä pois vaan!!
Turhia ei nyt säästetä!!

jaksuja kaikille!!
kata rv:ll 26

Tervehdys.

Safiiri: älä päästä sitä pirullista sukulaistas kylään, nyt ovet ja ikkunat säppiin!

Meillä alkaa tänään operaatio Miehen selätys. YourDaysin laskelmien mukaan olis otolliset päivät "puuhasteluun" mikäli halutaan toivottu tulos.... No, tuloksella sinällään ei niin väliä, kunhan vain vauva :) Katsotaan onnistuuko näillä "laskuopeilla".

Vähän on viime aikoina mennyt ns. terä tästä hommasta. Maistuu toisinaan niin puulta, mutta satunnaisina hetkinä sitten taas on täys höyry päällä.

Eilen oltiin lasten kans mäessä. Täällä on sellainen toooodella iso pulkkamäki, jossa käy porukkaa lähikunnistakin. Mitään hissi-systeemejä ei ole, kun on luonnonmäki. Sitä sitten kiivettiin ja laskettiin yli kolme tuntia. Oli kuulkaas aika väsynyttä sakkia illalla kotona :) Ukko valitteli aamulla, että joka paikkaa juilii ja särkee, jalat on ihan velliä. Höh. Heikkoon kuntoon on ukko menny, ku mulla ei mitään vikaa. Tosin, mä ramppaan salilla 2-3krt vkossa, ihan kunnon punttitreeniä vedän. Oisko siitä apua? ;)

Kata, otahan rauhallisesti jätesäkkien kanssa. Kuulostaa siltä kuin sää riehuisit siellä kovemminki.

Mirkulle hyviä siipanselätyshetkiä. Toivottavasti tuopi tuloksen!!!!

Täällä täti koputtelee ovelle enemmän ja enemmän. Tuhru lisääntyy, joten eiköhän tämä 31 käänny vielä ykköseksi. Eilen tuntu tosi pahalta, mutta nyt oon jo toipunu. Suunta ylöspäin!

Kata, ei mulla ole mitään faktatietoa meidän babyn sukupoulesta. On vaan vahvasti poika olo. Ehkä se ens viikolla varmistuu kun on ultra. Toivottavasti sun lapsi jaksaa jo paremmin. Inhottavia nuo taudit.

Safiirille tsemppiä.

Mies tuli työmatkalta ja on tänään vapaalla. Kun sain tuon kuopuksen nukkumaan päiväunia, annettiin isommille pari euroa ja lähetettiin ne kiskalle. Ite ampaistiin lakanoiden väliin. Kyllä teki hyvää....:) :) :) :)

t. Maisa ja oletettu poika

tervehdys emot =)

katakin pyörähtäny, elä ny riehu määrääs enemmän jätesäkkien kanssa. Ei vaan kyllä noilla viikoilla varmaan roppa jo ilmotta että NYT rauhotu =)
nyt on kyllä kovasti liikkeellä sekä influenssaa että tavallista lenssua. toivottavasti muut teidän sakissa säästyy...

Mirkulla hyvät ukonkaatosuunnitelmat , eikun tuumasta toimeen =D

safiiri: jokos teidän uudessa kodissa on huonekalut löytäny omat paikkansa, vai menettekö huonekaluvalssia vielä ?

maisllakin vähän hellittäny kun ukkokulta tullut kotiin (monellakin tapaa näköjään ;) )

omanennapanen: Tänään siis oli eka nlakäynti ja kaikki oli ihan ok. ja hellyyttävät sydänäänetkin saatiin kuuluviin! =)

ÄssÄ 9+4

Onnittelut Ässälle hienosti menneestä neuvolasta :)

Huonekalut on suurinpiirtein paikoillaan. Pientä hienosäätöä vielä, kuten taulujen kiinnittämistä jäljellä...

Täällä iso poju jo parempi mutta kotona lepäilee vielä.
Voi kun ihanaa Safiiri päässyt näin kevään nurkill auuteen kotiin..Meillä taas kaamee kuume,joko uutta taikka rakentamista.
Kai pesänrakennusvietti vetää tuota miekkostakin!!!=)

Onnee Ässälle,se pikkujunan ääni masussa on aivan ihana!

Maisalle,kyllä sun olos ehtii vaihtua-meinaatko kysästä ultrasssa kumpaiselta näyttää?

Mirkulla hurjaa menoa,ukko vaan koville niin punkassa kuin mäessä!!!=)

Joo,täällä rauhoituttu eilinen menikin ihan päiväunien ja laiskoittelun merkeissä..Suklaa on hyvää kun yksin syö!!!;-)

Mä jatkan tonttien surffailua,noo..ei tässä kyllä varmaan ihan rakentamaan ruveta,mutta kivahan se on haaveilla!
Melkoisen rankaks vetäis jos vielä taloproggista otettais tähän syssyyn!

kata

Onnea vielä Mamallekin hienoista ultrauutisista :)

Täällä visusti koopee ykkönen tänään. Nyt aiotaan kerta kaikkisesti tjottailla. Ei enää vähään aikaan päivien laskemista, saati tikuttelua. Täytyis vaan jotenki olla bongailematta limailuja yms. ?????

Täällä olisi myös yksi joka isompaa pesuetta haluaisi!!Ennestään on tytöt -98,-00 ja poika -03 ja taas vauva kuume on alkanut vaivaamaan,nyt on mieskin kuumeen saanut ja perjantaina menen kierukan poistoon ja aletaan tosi toimiin! Kyllä se ihmismieli on kummallinen,aikaisemmin olen kyllä ollut sitä mieltä että lapsiluku on täynnä mutta ..vannomatta paras!Olisi kiva kirjoitella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa!!

Onnittelut Mamalle ultrauutisista!!

Marjuli: tervetuloa listalle minun puolestani! Heh, todellakin ihmismieli on kummallinen; itse olin VAKAASTI ja VARMASTI sitä mieltä ettei meille tule lapsia.. kunnes täytin 25, loppuvuodesta syntyi esikoinen sitten :)
Ollaan mekin mietitty jo monet kerrat että joko lapsiluku on täynnä, ja jaksaako enää alkaa öitä valvoon ja vaippoja vaihtaan, kun näin hyvin jo ollaan entisistä päästy... heheee! Niinpä niin.

).( eipä selätys onnistunut. mä en millään jaksa. kaikki muut asiat on mielessä, joten illalla kun pään saa tyynyyn, ei enää kinnosta mikään...
Poijjiilla on päiväkodissa ongelmia, joten niitä pyöritellessäni ukkokin nukkuu rauhassa :(

Huomenia kaikille!

Ihan ensimäitteksi, Ihania ultrakuulumisia Mama!!!!

Ja tervetulotoivotus Marjulille! Niinhän minäkin olin ajatellut joskus kolmannen jälkeen, että kaippa se tässä on, meidän lapsiluku. Silloin kyllä tiesin jo, ettei koskaan kannata sanoa ei koskaan.. "Never say never"! Kakkosen maailmaan tulo oli sen verran raju, että päätin ettei ikinä enään.. kummallisesti nuo tuppaa unohtumaan..

Haa, positiivisia vaikutuksia Teroista; tissit turpoo!!! Olen aina ollut pienirintainen ja maitoa on kuitenkin vauvoille tullut riittämästi, niin on sellaiset ruppanat ollut. Sitten kun tämä kuuri on syöty, niin toivottavasti ei käy niinkuin vappupalloille vapun jälkeen... ääh.

Toivottavasti Mirkulla päiväkotiasiat selkenee.
Tuli tuosta mieleeni, kun kaverin poika oli päiväkodissa harjoittelemassa muutaman päivän, niin ensimmäisenä päivänä kävi sillain, kun lapsen äiti oli kotona (Onneksi oli, ettei ollut lähtenyt kaupoille, niinkuin oli suunnitellut!) , niin ovikello soi ja poika (2+ V.) tuli yksin kotiin! Oli yksin tullut ison tien poikki ja matkaa oli n. 1,5km!!! Pojun äiti kun soitti päiväkodille, niin kukaan ei edes ollut huomannut että yksi puuttuu!!!! Onneksi ei kuitenkaan mitään sattunut, vanhemmille ylimääräisiä tykytyksiä ja harmaita hiuksia lukuunottamati.

Harmistus kun se täti pääsi Safiirille! :( Onnistunutta tjottailua! Jokos teillä tavarat on ruvennut asettumaan paikoilleen? Ja miltäs uusi kotikunta tuntuu? (Oliko muuten uusi/outo paikkakunta, kun en nyt taasen muista?)

Eipä meikäläisen navasta mitään uutta... eikä vanhaakaan, muutama poimu tullut lisää. Pitäisi tänään jaella Hermannia, ootekos kuulleet siitä? On sellainen ystävän kakku jonka annetaan muhia huoneenlämmössä 10 päivää.

Ihana aurinkoinen sää, pakkanen kyllä kirpaisi aamusti, mutta onneksi lauhtuu päivän myötä.

Isompaa pesuetta haaveilevat
Haidi 31v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Safiiri 34v, poika -00, poika -03, tyttö -05
Papu 31v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06
Mirkku 32v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04
Marjuli v, lapset tytöt -98, -00, poika -03

Plussanneet:
Kata 33v, poika-94, kaksoset (t+p)-99, tyttö-05, LA 1.6
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06, LA 20.9.
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05
Tehotyttö 35v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, LA 9.10.
Mama 40v. lapset tyttö -88, poika-89, tyttö -90 ja poika -03. Km:ja runsaasti.

Papu75, kiitos.

Meidän pojat ovat (minun mielestä) normaaleja vilkkaita poikia, jotka toisinaan kokeilevat rajojaan (eikö kaikki 4-6v. pojat?).
Meillä on ollut päivähoidin kanssa sopimus että kaikista päivän tapahtumista halutaan tietää kotonakin, niin hyvät kuin huonotkin jutut, jotta niihin tarvittaessa voidaan puuttua ja vaikuttaa. No, viime kuukausina on ollut niin, että vain sitä negatiivista palautetta riittää ja riittää, ehkä kerran viikossa JOTAIN positiivistakin tapahtuu..
Eikä se, että niistä kotiin infotaan ole se pointti, vaan kun poikieni kanssa juttelen asioista, niin kysyessäni mitstä ovat saaneet kehuja tai muutoin positiivista palautetta, ovat ihan ymmällä. Toinen muisti ihden tilanteen kahden viikon takaa... :(.

No joo... ei kuulu valitukset tälle palstalle, taidan mennä tuonne toisaalle...

Jokatapauksessa aurinkoista pakkaspäivää kaikille mammoille!! :D

Sais tosiaan se päiväkoti kehuakin lapsia! Tyypillistä käyttäytymistä ihmisiltä, haukutaan ja moititaan vaan ei koskaan kehuta. Toivottavasti asiat selviää!

Tänne puolestaan kuuluu erittäin hyvää: mää sain työpaikan! Ja ihan koulutustani vastaavan tällä kertaa. Kävin eilen naapurikunnassa haastattelussa ja tänään sitte soitettiin että päättivät palkata mut. Oon vieläki aivan pyörällä päästäni :) Siinä on ekaks sellanen neljän kuukauden koulutusaika, jossa mulle opetetaan työtehtävät ja talon tavat. Sitte saanki alkaa toimiin ihan itsenäisesti ja kuulema jopa kehittää yrityksen taloushallintoa parhaaksi katsomallani tavalla. Työ kuulostaa just sellaselta, mistä oon aina haaveillu - paljo haasteita ja erilaista työtä.

Marjulille lämpöinen tervetulotoivotus isompiin pesueisiin!

Kyllä kai tänne voi valittaakin:) Mirku32: Meillä oli pojan kanssa nyt tammikuussa samanlaisia ongelmia hoitopaikassa. Vain negatiivista palautetta, homma kärjistyi niin että kun vein poikaa hoitoon niin kukaan ei tullut edes vastaan vaan siinä seisoin 3.5v sylissä ja mietin lähdenkö takaisin kotiin. Nostin sitten kissan pöydälle ja aloitin puheet, Kysyin onko pojastamme mitään positiivista kerrottavaa ja kysyin mikä mättää. saatiin sitten asia selvitetyksi; hoitoon oli tullut uusia *vauvoja* jotka olivat vieneet hoitajien ajan täysin ja meidän pojan *lellikki* asema oli hylätty kertarysäyksellä. No ei ole ihme että pikkunen reakoi negatiivisella käyttäytymisellä kun on ollut puoltoista vuotta joukon pienin. Hoitajat olivat esim pukenent pojan aina ulos ja nyt olettivat että poika pukee itse. Seisottivat pikkuista eteisessä tunnin kun toiset olivat jo ulkona! ja kerran hain poikaa kotiin, olin etuajassa ja poika odotti jo portilla ja itki äitiä. Nappasin pojan kyytiin ja kotona huomasin kun riisuin vaatteita että pojalla ei ollut pitkiä kalsareita ollenkaan jalassa ja pakkasta -15. Kyllä äitiltä itku pääsi.
Nyt on sovittu että pojalta ei vaadita vielä isojen poikien juttuja ja että kaksi hoitajaa yrittää huomioida poikaa vähän muita enemmän. Pikkuhiljaa on ruvennut tulemaan jo positiiviäkin juttuja, kuten että poika oppi kirjoittamaan oman nimensä, esim.
No tälläinen esimerkki lapsiperheen arjesta meillä. Jos tämä pikku-viitonen pysyy kyydissä mukana niin minä jäänkin sitten kotiin vähintään kolmeksi vuodeksi. sitähän vaan ei vielä tiedä. Päivä kerrallaan edetään.
aurinkoista päivänjatkoja kaikille!

Nonniin, kyllä tänne valittaakkin saa, ei minua ainakaan häiritse, itekkin oon välisteen aikasmoinen urputtaja!!
Kyllä se vanha sanonta oikeassa on siinä, että pojat on poikia! Kurjaa vaan että joskus tulee vaan sitä negatiivista palautetta, kannattaa Mirkku ottaa se puheeksi kunnolla siellä päiväkodissakin. Meillä joskus vanhimman pojan kanssa tuli sellainen pk;ssa, että meille ehdotettiin että hänestä tehdään erityislapsi koska oli aikas vilkas. Ei meidän mielestä mitenkään erityisesti ja joidenkin tuttujen poikiin verrattuna huomattavasti rauhallisempi. No, asiasta keskusteltiin ja otin myös paljon selvääkin mikä tällainen erityslapsi on (suom. häirikkö) ja myös pk;n johtajan kanssa siitä puhuttiin. Päätettiin lopulta ettemme siihen lähde ja se oli paras päätös.
Myöhemmin selvisi, että tämä mukava hoitaja joka sitä oli myös lähtenyt ajamaan, jotenkin yritti omia virheitään oman poikansa kasvatuksessa kompensoida meidän poikaan. (Eikä nyt välttämäti omia virheitään, vaan jotenkin yhdisti omaan poikaansa jolla oli tod. suuria ongelmia sillä hetkellä)
Päiväkoti vaihtui esikoulun myötä ja niin hävisi meidän "ongelmat". Rauhallinen kiltti poika tätänykyä ja nyt ollaan siirtymässä ah niin "ihanaan" murkkuun.

Safiirille onnittelut työpaikasta!!!!!

Hei!
Saanko liittyä joukkoon? Lapsia löytyy vuosimalleina:poika -96,tyttö-98.poika-01.
Nyt haaveilen vielä siitä nelosesta...no joo,vauvakuumetta ollut noin 5v. en vain halua luovuttaa...jos sitä sais miehen vielä kuumeilemaan.