Isompaa pesuetta haaveilevat (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi että, tiffanytöiden teko on muaki kiinnostanu jo monta vuotta. Yks entinen työkaveri harrasti sitä. Oispa ihanaa jos itteki pääsis ihan kurssille kokeilemaan mitä sitä sais aikaan.

Teilläkö Iltarusko on hevosia?

Ei meillä ole ko yksi welsh cop mountain poni (varmaan meni nyt väärin) Semmonen valkonen hurmuri, varustettuna persoonallisella luonteella.Oikeastaan se on tytölle ostettu syntymäpäivälahjaksi.
Se on naapuri tallilla, mutta olemme autelleet tallitöissä jne. Saamme sillä tallipaikan kustannuksia pienemmäksi, ja lisäksi meijän perheen jäsenet saa tunteja niin paljon ko haluaa. Eli aivan loistava juttu!!! Mullaki oli aikomus alottaa ratsastus mutta nyt siirrän sitä kunnes synnytys on sitten aikanaan ohi. En ota mitään riskejä raskaus aikana.
Tulehan kurssille Safiiri!!! Ne järjestetään täällä eteläsavossa.
Nyt pakko mennä ; ))
Heippa!!!!

Jeejee!

Itse Tiffanytöitä jo vuosia harrastaneena voin rehellisesti sanoa,
että hienoa hommaa, vaikkakin tuskallista näpräämistä välillä,
kun lapset ei antaisi moiseen keskittyä ollenkaan.

Mutta sukulaiset tykkää, kun saavat lahjaksi usein kauniita tiffanytöitä !
Tsemppiä puuhailuun!
TYöväenopiston kurssilla se mullakin alkoi, silloin kun poikia aloin odottamaan...sitten ostin vehkeet kotiin ja nyt on laatikoittain lasinpaloja odottelemassa sitä
hetkeä, kun äitillä on taas "aikaa" harrastaa...

Sunnuntaiehtoota vaan kaikille!

Oltiin tänään merenrannalla makkaranpaistossa. Olihan mahtavaa! Ihanaa ku tiesi tuijottavansa merelle. Sitä tunnetta sitä on muutaman viime vuoden kovasti kaivannu. En meinaa malttaa ollenkaan oottaa kesän tuloa ja sitä että pääsee rannalle kuunteleen lokkien ääniä ja katsoon merta :) Järvialueella asuttaessa huomas, että järvenrannalta puuttuu meren tuoksu!

Retki onnistu oikein hyvin. Koirapojat sai riehua ja kirmata vapaina. Huomas että he nauttivat. Ihmispojat laski liukureilla ja auttoivat isiä nuotion sytyttämisessä. Ihmistyttö nukkui koko ajan autossa ja sai sitten makkaraa kun lähdimme jo ajelemaan kotia kohti. Ehkä ensi kerralla neitikin jaksaa olla hereillä...

Se on huomenna sitte eka hiihtolomapäivä täällä. Vanhimmalla ei siis oo eskaria, joten ollaan porukalla kotona. Mies töissä, joten ei lähetä sen kummemmin minnekään. Tiistaina varmaan käydään uimahallissa ku miehellä on vapaata.

Se on moro!

Tiffanytyöt on tosi kauniita, olen itsekkin ajatellut noita kansalaisopiston kursseja... Meillä on noita tiffany-lamppuja ja ikkunakoristeita vaikka kuinka, tykkään niistä tosi paljon, jotenkin eriväristen lasipalojen hohto viehättää..

Safiirin päivä kuulosti tosi ihanalta! Mekin ollaan vannoutuneita retki/makkaranpaisto-porukkaa :) Meilläkin meri ihan vieressä, joten aikas usein näin kevät-auringon paisteessa istumme nuotiolla makkaratikut kädessä.
Se on kuule Safiiri ihan tosi, että sisempänä maassa ei tunnu tuota meren tuoksua. Mekin asuttiin kolme vuotta keskisessä Suomessa, ja joka kerta kun käytiin kotopuolessa, nenä pitkällä haisteltiin meren tuoksua. Se varmaan oli yksi suuri houkutin, että loppujen lopuksi palattiin takaisin kotikonnuille :)

).( ei mitään uutta. peuhattu ollaan ukon kans, jää nähtäväksi tuottiko tulosta ;)

Mirkku kp22 (28-42)

Maanantaihuomenet
Minä täällä saikulainen, parantelen tulehtunutta koipea ja viimenen harjoitteluviikko olis ollu edessä...ehkä loppuviikosta vielä pääsen sinne lapsukaiset hyvästelemään. Ei ole ennen vaskuliittini (se oli se verisuonitulehdus) näin kipakkaa tulehdusta järkänny, mutta nyt sitten on sekin nähty...ilmeisesti siis astetta pahempaan suuntaan on tuo tauti mennyt:(
Taas alkaa kortisonin syönti ja sehän tietää että hiukset meinaa tippua päästä ja paino nousee herkästi...voi hitto ja sitä kun on ihan tarpeeks jo entistä:(((
No huonossa aina jotain hyvääkin...lasten ei tarvitse olla koko viikkoa keskenään kun olen saikulla...meillä kun alkoi hiihtoloma.
Tulin tässä eilen taas miettineeksi vauva asiaa, että tuleeko siitä enää koskaan mitään kun tää tauti jyllää kropassa...krooninen tulehdustila...aina ei oo oireita,mut ei se tauti kait mihinkään häviä ja varmaan se vaikuttaa????
Raskaushan on voinut joskus aikanaan koko systeemin laukaista...siitä kun ei oo varmuutta. Edellisen km aikaanhan nää oireet taas pukkasi päälle, oliko sillä vaikutusta, sitä tuskin kukaan tietää. Arvailemaan on turha lähteä.

Pirteää viikon aloitusta kaikille...palataan juttuun tänään myöhemmin.

Huomenet
Räkätauti vielä tähän kaiken muun päälle...jipiii...ilma ei taas kulje kun peräpään kautta, jos sieltäkään...että vali vali valitus jatkunee!!!
Olen tässä pari päivää perehtynyt tuohon Vaskuliittiin ihan kunnolla...löysin netin kautta, tai oikeestaan se toinen löysi minut...kohtalotoverin, meitä ei oo monta ns. nuorta ihmistä joilla tuo sairaus on, nyt on tässä kaksin pähkäilty kaikkea mahdollista ja jälleen kerran totean, että kyllä vertaistuki on kullanarvoista oli kyse sit mistä tahansa. Taas on jostain kerättävä voimia ja laitettava lääkärit seinää vasten...no senhän minä jo osaankin:)
On se vaan kumma ,että ikinä koskaan ne ei voi kerralla edes yrittää hoitaa kuntoon...tosin tässä sekin ,että suomessa taitaa olla tasan yksi asiaan erikoistunut lääkäri:(
Tässäpä minulle projektia lähitulevaisuuteen...koulun lisäksi...ja äitykkää lainatakseni, ei tässä auta se maammelaulukaan!!!
Hiukka apeissa fiiliksissä tänään ,mutta mukavaa päivää kuitenkin kaikille:)

Tuon tekstin leikkasin ja liimasin AV-ketjusta...pää täynnä räkää ja silmät vuotaa niin ei jaksa erikseen kirjoittaa montaa kertaa:)

En jaksa nyt lukee kaikki tulleita kirjotuksii..kuumeessa olen ja myös nuorimmaiseni.
Lähes 3 vkkoa meillä sairastettu,alkaen oksutaudista...vanhimmalla pojalla poskiontelon tulehdus. Oikein hyvää hiihtolomaa meillä.

Ja nista vauvahaaveista...saa nähä mitä tapahtuu ku menkkoje aika tulloo,kaks kertaa jo ilma ehkäsyy ;)

Potut kiehuu, joten hetki aikaa laskujen maksun jälkeen...

Kovasti peukkuja Vieläkö yhdelle!!!!!!!

Haidi, hoksasin tuossa perunoita kuoriessani että olin laittanut vähän hassusti tuon edellisen viestin. Eihän me mitään virtuaaliystäviä olla vaan ihan oikeita ihmisiä. Siis nettiystävät täällä lähettävät voimia :)

Onneksi pääsit säikähdyksellä Haidi,jos niin voi sanoa...ei mitään kivaa tuollaine sairastelu ole. Miulla 2 veritulppaepäilyy ollut samassa jalassa/nilkassa ja aina säikäyttää.

Voi nakki!

Toivottavasti parantuu koipiset pian Haidilla ! Täältä tulee parannussäteitä *-*-*-*-

Meillä käytiin taas eilenä keskustelua ukon kanssa neljännestä lapsesta,
kun jotenkin tuntui, että olis otollinen aika siitä puhua,
ukko näytti jotenkin vauvamoodilla olevalta...
" Noh, kyllähän säkin tajuat, ettei meillä ole varaa siihen, eikä meillä kestä hermot,
jos tässä vielä öitä valvotaan"...joo, tuttu vastaus sieltä tuli.
Ukko on sitäpaitsi ihan oikeessa, vieläpä!
Mutta silti....järki sanoo ihan muuta ku sydän.
Voih !

Ihanaa, Maisa, että sulla on kaikki hyvin ;O)
oon aikas kade teille odottajille....

Kuulostaa niin tutulta tuo joox3 kirjotus...meil mies samaa sanoo jos otan vaavin puheeks.
Kuitenkaan ei ole niin tarkka tuon ehkäsyn suhteen...kummaa jos ei kuitekaa haluu...
Taas toiveita pidän yllä,jottei alkas menkat...alkaa kummiskii :(

Eilisen pikaistunnossa unohtu onnitella Maisaa hyvistä ultrauutisista!!!

Täällä jatkuu ärsyttävä nenän kutitus, nuhailu ja aivastelu. Ei kivaa. Silmätki meinaa vuotaa ku nenää kutittaa niin kovasti.

Viikonlopun jatkoja!