Isompaa pesuetta haaveilevat (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa joukkoon "vieläkö yksi?"!

Päivitystä:
Isompaa pesuetta haaveilevat
Haidi 31v, poika-91 ,tyttö-94, tyttö-97...km 2/01, 5/03, 11/04
Safiiri 34v, poika -00, poika -03, tyttö -05
Papu 31v, lapset poika -94, poika -00, tyttö -04, km 09/06
Mirkku 32v, lapset poika -00, poika -02, tyttö -04
Marjuli v, lapset tytöt -98, -00, poika -03
Vielä yksi v,lapset poika -96, tyttö -98, poika -01

Plussanneet:
Kata 33v, poika-94, kaksoset (t+p)-99, tyttö-05, LA 1.6
ÄssÄ 28v, tytöt -00 ja -02, km11/06, LA 20.9.
Maisa 34V. Pojat -97, -99, -05
Tehotyttö 35v., lapset poika -96, tyttö -98, poika -05, km 10/06, LA 9.10.
Mama 40v. lapset tyttö -88, poika-89, tyttö -90 ja poika -03. Km:ja runsaasti.

Omanapaa: mulla on ilkee kurkku- ja korvakipu. Alkoi yöllä. Tiedän että lääkäriin on turha mennä, koskaan mitään vikaa ei löydy. Joskus kyllä tuleva flunssa ilmoittelee näillä oireilla, toivotaan että jää vain oireiksi...

Mites mammat, aikaisempina (ja miksei nykyiselläkin, jos jotkut ovat niin onnellisessa asemassa) raskauksina, oletteko olleet terveinä?
Itse olin oikea terveyden perikuva! Alkuun oli 24h pahoinvointia noin 3kk ajan, mutta siitä kun päästiin yli, niin ei ollut flunssaa, päänsärkyä tai siis yhtään mitään. Olo oli loistava!! Siksiköhän toivon tätä mahdollisuutta nytkin niin kovasti ;) heh.

Huomenta! Tervetuloa joukkoon *vieläkö yksi?* .
Ihanan aurinkoinen päivä ja kuopus kuumeessa, päivä meneen sisällä kökkiessä ja palstoilla häiriköidessä:) Mukavaa alkanutta päivää kaikille.

Oli pakko sännätä katsomaan että olinko missannut Ässän ultraukset. Aikani pengottua totesin (huh), etten onneksi ollut. Eikä vissiin kukaan muukaan.

Teretulemast Vieläkö yksi, minähän siellä "urputtelin", ei tuo meijän isäntä ole niin innostunut enään lisääntymään. Sepä siinä onkin niin rassaavaa, kun ei ole ehdottomasti sanonut ei, muttei ole luvannutkaan! Ja sitten kun oli se keskenmenokin..

Kyllä nyt flunssat taasen riepottelee immeisiä, vaikka olis luullut että kovat pakkaset pöpöt latistais. Pikaisia paranemisia kaikille!

Mammagalluppia.. Ensimmäisen kolmanneksen olen ollut tooodella väsynyt joka raskaudessa, mutta muuten onneksi terveenä ja hyvinvoipana. Tukka vahvistunut ja iho kauniina. (Synnytyksien jälkeen hiukset aina ruvennut tippumaan...)

Niih.. Kyllä mun mielestä olis vähän omituista jos täällä kävis vain ja ainoastaan toisten kuulumisten takia. Enkä nyt todellakaan tarkoita sitä, etteikö minua teidän muitten ketjulaisten kuulumiset kiinnosta, tottahan toki, yhdessähän tässä haaveillaan ja toiset on jo päässyt haaveista toteutukseen ja heidänkin kuulumisia on ihana kuulla!

Jahas, tarvii jatkaa töitä. Vielä mamalle, koskas se ensimmäinen ultraus on?

mammagalluppiin: Ensimmäinen kolmannes, tajuton väsymys ja oksentelu, kahdessa raskaudessa oksentelu vienyt ihan sairaalaan asti. Erilaisia vaivoja on ollut joka raskaudessa myös toisella ja kolmannella osiolla.Kuopus, nyt 3.5 vuotias, syntyikin sitten keskosena rv30+3. Ainut ilonaihe on ollut tuo, muuten niin ohut tukka; aina raskaana ollessa se on ollut vahva ja kiiltävä:)
Kävin ekassa ultrassa viime tiistaina rv 5+4 ja syke näkyi!!! Mutta jalat on syvällä maan sisässä ettei sitten pettyis jos tulee taas keskenmeno. Raskausoireita on hiukan nuukasti joten en uskalla vielä kovin iloita.
Leivät on uunissa täytyy rientää..

Voihan kikkeliskokkelis, lahopää MINÄ! Anteeksi mama! Luinhan minä ne ihanat ultrakuulumiset! Nyt vain tarrasukkia vauvalle toivottelen! (Vesi kielellä kuvittelen tuoreen leivän tuoksua.. sieluni nenällä sen haistan tänne asti!!)

tervehdys emot, niin vanhat kuin uudet!

aih, joku on vetässy herne-maissi-paprikan nenuun. kiitoksia vaan onnitteluista ja osaan kyllä pitää puoleni... ;)

galluppiin: mulla on jokasessa raskaudessa ollu etovaa oloa varsinkin iltasin, pää pöntössä en ole aikaani joutunu viettämään.ilmavaivoja on ollu kans kaikissa.ja syöny oon ku hevonen kaikissa raskauksissa. Nyt tässä raskaudessa on tullut esiin myös uusia ulottuvuuksia: Naama on ihan täys finnejä, tissit kipeet ja turvoksissa niin ja toi selkä on ollu nyt jo kipee...

huih, täällä pakkanen paukkuu. ei kauaa tyttöset pihalla viihtyneet, eli happihypyllä vaan käytiin =)
Vaan on se ihanaa kun aurinko paistaa! Kovasti odotan kevättä ja kesää, mä en ole YHTÄÄN talvi-ihminen

Moikka!
Huolitteko seuraan? Laitan tähän kirjoitukseni liitteeksi tuolta " Mies ei halua"-otsikon alta.
Nimimerkin takana kohta 25- ei vaan 40-täys 3 lapsukaisen Äippä.
Lapset: kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)

Tässä siis aiempi kirjoitukseni, josta syystä joku minut kutsui tänne....

Eksyin palstalle ja mitä näin?!
Painitte ihan saman asian kanssa kuin minäkin.
Paitsi; Meillä on jo 3 lasta, minä täytän 40 just.
Mieheni ei suostu enää lapsia millään edes ajattelemaan, mulla vauvakuume jyllää täysillä jo kolmatta vuotta....
Olin joskus ajatellut, että 40 ois takaraja.
Mutta enpä ole niin varma enää....vaikka pikku koululaisten kanssa on
välillä tosi vaikeeta, ja tarhalainen saa raivareita ja uhmailee kokoajan,
silti vaan kuume yltyy....
No joo, on mullakin joskus päiviä, kun ajattelen, ettei enää jumankeuta yhtään,ikinä!
...Mutta sitte kuiteski...ois se niin ihana, pikkuinen.
Kuumetta EI laskenut yhtään se, kun siskolikka sai vauvan,
josta tuli mun kummityttö.
Ajattelin ensin, että kun häärään tytön kanssa, niin oma kuumeilu jää.
Ehei! Kuume jatkuu, ukko kieltäytyy ajattelemastakaan asiaa....
Ekoja lapsia sentään tehtiin lähes 6 vuotta, ettei niitä noin vaan tule meikäläiselle,
kolmas olikin sitten täysylläri.

Mitä tässä vois tehdä?
se kello kun tikittää niin, että korvissa soi...

Terve tuloa joox3!! Tunnustan.. taas.. minähän se olin! (Eikä vissiin kukaan arvannu..hehhe!)

Nii'in itekkin olen kovasti miettinyt että mitäs nyt. Vauvan tahtois, muttei sitä yksinäänkään passaa tehdä. Meillä ollaan kyllä tällä hetkellä menty tjottailu (tulee jos on tullaakseen = ei ehkäisyä siis) meiningillä ja välisteen elättelen toiveita että jos sittenkin.. Mutta tahtois kanssa tuon ukon innostumaan vielä kerran..
Mulla oli syksyllä alkuraskauden keskenmeno ja ukko otti sen aikas kovasti. Hän on tällainen tosisuomiäijä, eikä turhia puhu. Toteaa asiansa ja that it. Onhan tietty tuo ajan puutekkin "pikkuinen" rajoite siihen ettei kertakaikkiaan olla ehditty juttelemaan syntyjä syviä.

Nyt kun keksittäis mikä nyt avuksi. Ukko pehmeeksi (siis ei tietty sieltä pehmeeksi...) tai iteltä vauvakuumeet kuuseen..

Täällä pitkästä aikaa netissä selailen ja haahuilen... Täältä taisi löytyä vanhoja tuttuja eli Haidi ja Mama!!! Nimimerkki on muuttunut kun en ole saanut aktivoitua nimimerkkiäni. Mie olen niin surkea näillä koneilla ; )))) Eli Iltaruskohan se täällä.
Tämä ketju kuulostaa aika mukavalle!!!!
Itestäni lyhyesti... Juhannusaattona tulee 40 täyteen. Omia lapsia -88 kaksospojat, -92 poika, -93 tyttö. Miehellä -94 poika, -96 tyttö. Lisäksi viime kesänä perheemme kasvoi kolmella. Siskoni kuoli ja hänen kolme lasta -90 tyttö, -99 poika ja -00 tyttö asuvat nyt meillä ja me olemme heidän huoltajiaan.
Vaikka perhettä on niin haluaisimme yhteisen lapsen. 2006 keväällä tuli kuitenkin keskenmeno ja odotettu raskaus päättyi. Plussasin toissapäivänä mutta en kuitenkaan osaa vielä kovin iloita.
Tietysti meitä on jo paljon mutta kaipaan niin kovasti sitä yhteistä.....
Mukavaa iltapäivää teille kaikille!!!!!

joox3 kaksospojat -98, tyttö -03, ukko -68, talo -77 ;O)
Iltaruska kaksospojat-88,poika-92, tyttö -93 km06

Plussanneet:

Terveterve Iltarusko! ... siis okei, nyt kyllä tarvii lähteä kotiin. Siis, Tervetuloa takaisin!
Rukkailin tuota listaa, olkaahan hyvät ja korjailkaa itse jos on menny mehtään!

Nyt ukko oikeasta kohtaa pehmiäksi ja toisesta kovaksi.. se on morjes!

Jeskamandeera...ei meinannu minunkaan kirjautuminen onnistua omalla nimellä kun niin nopeesti halusin päästä heittämään hyvät päivät Iltaruskolle, että tervee vaan "vanha" kamu....jaa että lussoomaan oot pirulainen männynä...nyt män tältä akalta suu vehnäselleen:) suuret onnittelut ja sitä liimoo ja tarroo vielä piäle:)
Elä nyt sitte katova mihinkää, vuan kestä langalla ja kerro kuulumisia miten se navan seutu alakaa kasvamaan!

Älkää muut ketjulaiset ihmetelkö tuota vääntämistä ,mutta oli ihan pakko vähän revitellä noita leukoja kun iltaruskon kanssa AV:ssä muistaakseni joskus väänneltiin tuota turpavärkkii enemmänkin:)

Se oli muuten viimenen virallinen näyttöpäivä tänään ,joten nyt voi jo huokaista...huomisen tavallaan vielä jatkuu ,mutta näytönvastaanottaja ei enää ole paikalla ja mikäs sen parempi kun et sen arvioi jo montaviikkoa ohjannut ihminen.

Hienoa Haidi, iso urakka ohi,jihaa. Kohotettasko me nyt sitä piimämukia sen kunniaksi:)
iltaruskolle laitoinkin onnittelut plussasta AV.n mut ei lisä pahitteelsi ole tässä tilanteessa joten ONNEA!!! Iltarusko pitäis siirtää tuolla listassa plussajunaan heti kättelyssä:) minä en ossooo.. mää meen.
ai niin, no hätä papu, ei se haittaa vaikka välillä onkin lahopää:))

Kippis ja kulaus...sinne meni piimät, ehitkös mama mukaan näin aamutuimaan:)))
Kiitokset vaan mama ,urakaksi tosiaan voi tuota näyttöviikkoa kutsua...vielä olis ensiviikko väännettävä tuolla harjottelussa ja sit saisikin palata taas hetkeksi takas koulunpenkille, todellakin vaan hetkeksi, sillä seuraava koitos harjoitteluineen, näyttöä unohtamatta alkaa jo huhtikuussa...huh tätä tahtia...mut lupaat tytöt jos meikäläinen kahlaa tuon koulun läpi niin sit sitä piimä virtaa ja laulu raikaa:)))))

Pitänee tunnustaa ikäni tässä kaiken kansan läsnäolles :) ...oon 30v. ja omas pienes mielessä laittanu tän nykysen nuorimmaisen ja haaveiltun vaavelin ikäeroksi korkeintaan 7v. elikkäs kiirusta pitää. Syksyllä sitten olen päättänyt lopettaa noi vauvahaaveet jos ei sitä ennen tärppää...tai siis jos en saa miestäin mukaan hankkeesen,kuitenkin kiirus on.

Onnea jo raskautuneille miultakin!

Pikaiset huomenet kaikille!!!! Viikonloppu tulossa ja kiirettä pitelee. Olen lähössä kylille ja ystävää tapaamaan. Mukava päivä tulossa. Energiaa teijänki päivään!!!
Eikö ole ihanaa ko päivä on jo näin pitkä!!!! Aamu valkenee aikasin ja ilta hämärtyy vasta myöhään.... Tuntuu ko aika lisääntyis silmissä ja sitä jaksaa touhuta.
Taijan vielä aamusumpit tempasta, joten kippis ja kulaus täältäki ; )))

Plussanneet:
Iltaruska kaksospojat-88,poika-92, tyttö -93 km06

Nonniin, nyt tuli Iltarusko oikealle riville. Ihan tarkasti luin sun kirjoituksesi, mutta joteskin meni väärälle riville, kun mietein, ettei se elämä ole sinua silkkihansikoin kohdellut. Voimia sinulle ja koko perheelle! Ja sitten IIIISOT plussaonnittelut!
Jos ja kun (toivottavasti) joskus plussaan, kyllä sitä vissiin on sellainen pelko persuuksissa tuon km;n jälkeen.

Vai piimää täällä ollaan ryyppäilty aamutuimaan. Kippis ja kulaus Haidille, ison urakan olet tehnyt!

Vieläkö yksi; kyllä meitin tarttis keksiä nyt jotain tähän tilanteeseen. Ite olen kanssa ajatellut, että jos ei tässä "hommassa" etene, niin pakko sitä on jättää ajatukset vauvasta pois ja kehitellä jotain muuta tilalle. Vaikka pitsin nypläystä.. jee jee!

Todellakin ihana aamu! Pakkanen paukku ja aurinko kirveltää silmiä. Onneksi kuitenkin hieman lauhtuua päivän mittaan. Mutta kyllä sitä pääsee aamulla reippaammin ylös kun rupeaa valkenee.

Mukavat viikonloput kaikille!

Plussanneet:
Iltarusko kaksospojat-88,poika-92, tyttö -93 km06

Mää muutin vielä aan ooksi. Niin siis Iltaruskon nimessä...

Tännehän on tullut mukavasti uutta porukkaa. Tervetuloa vaan! Ja samaan hengenvetoon lämpöistäkin lämpöisemmät onnentoivotukset Iltaruskolle heti kättelyssä toiselle puolelle siirtymisestä :)

Haidille onnittelut näyttöjen ohi olemisesta. Mulla sama tilanne - vihoviimeinen näyttö oli eilen. Nyt vaan odotellaan todistuksen saamista ja sitte säntäänki sinne uuteen työpaikkaan saman tien. Tai yks työtön päivä pitää välissä olla, koska uudessa työssä on alkuun se neljän kuukauden työvoimapoliittinen koulutus, jonka jälkeen aloitan sitten oikeana työntekijänä yrityksessä.

Terveisiä muillekin!

Selailin näitä juttuja ja mammagalluppiin haluisin vastata;
Mulla on kumpikin raskausaika ollut aivan ihanaa,
alussa väsytti vähän tyttöä odottaessa,
itseasiassa siitä vasta arvelinkin odottavani, ja kun testi näytti plussaa,
niin neuvolassa vahvistivat...olin siis jo viikolla 11 tai 12 ( mulla on aina olleet niin epäsäännölliset kierrot, etten osannut aavistellakaan aiemmin )
Muuten on nää sujuneet hyvin, ruoka on maistunut ( liikaakin! ) ja tukka+kynnet kasvaneet ihanasti,
vyötärölinjan kanssa kilpaa.
Odotusajoilta siis pelkkää hyvää kerrottavaa.

Mun kaikki kolme raskautta on kans menny ihan hyvin (jos ei hirmuista painonnousua lasketa *punastuu ja vilkaisee jääkaapille*) Saikulle jäin kaikissa noin kuukautta ennen äippäloman alkua. Ennenaikaisia suppareita. Kahdessa ekassa ei ollu huonoa oloa (poikia), viimeisessä jossain vaiheessa ihan jopa laattasin (tyttö).

Huomenta ystäväiseni! Aurinko alkaa nousemaan ja pakkanen paukkuu...
Ikävä kömpiä ylös lämpimästä sängystä mutta ko ei nukuta niin sitte ei. Ei viitti väkisin maata : ))
Mulla kaikki raskaudet on ollu helppoja muuten paitsi kun ootin kaksosia niin pahoinvointi oli aika raju. Ehkä sitä ei enää muistakkaan niin hyvin kaikkea mutta ei mitään mullistavaa ollu. Nyt vähän pakkaa kuvottamaan aina välistä mutta oksalla en vielä ole käyny. Tallihommat on jääny nyt kokonaan ko en pysty yökkäilemättä töitä tekemään. En oo tarkkanokkanen mutta nyt tuntuu että hajuaisti on vaan niin herkkä.

Tänään meen tiffanylasikurssille. Siellä menee koko päivä ja huominenki. Mukava oppia jotaki uutta.Koitin selata netistä vähän malleja mutta ei oikeen löytyny....
Sinivaleunikko on tosi kaunis mutta voi olla eka työksi liian haasteellinen.
Mukavaa lauantaita teillekaikille!!!!!!