Isompaa pesuetta haaveilevat (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vieläkö yksi, vaikuttaa hiukan siltä ettei se tosiaan ois katastrooffi miehellesi jos teille vahinko sattuisi :)

Mää oon taas miettiny, pitäiskö sitteki hankkia taas niitä tikkuja. Ku en osaa luomusti yhtään sanoa, millon ovis ois. Tuossa joku kyseliki oviksesta ja limoista. Mulla ihan samanlainen ongelma. Riittääkö niitä limoja sen aikaa ku munis on simppoja oottelemassa???

Viikonlopun jatkoja kaikille.

Kääk, mehän ollaan vallan tipahdettu!!

Toipumisterveisiä sairastaville! (Luin taasen kaikki viestit, muttakunmuttakun... )
Mukava kuulla myös että raskauden etenevä hyvin, oireineen ihanineen!

Koskahan sitä ehtisi ja ottaisi itseänsä niin kunnolla niskasta kiinni, että oikeesti puhuisi tuon ukkonsa kanssa. Meillä on jotenkin vuosien saatossa lipsunut siihen, ettei ehditä juttelee ja sitten kun ehtis, ei viitti. Ei hyvä, ei hyvä.
Tarvis kunnolla jutella nämä vauvahaaveetkin "pois kehistä", kun ei tässä kuiteskaan näytä mitään tulevan. Meillä on sama juttu, ettei ehkäisyä käytetä, muttei ukko raskauttakaan halua. Omituista..

Safiiri, heitä tikut vaan kehiin, sillä ajatuksella että tarvii ottaa selvää, miten tämä kroppa toimii!

Mukavaa maanantaita kaikille!

terppa emot!

Voi ihanuus mikä ilma oli tänään! jeeeee, kevät tulee =)

safiirilla ollu tieteellinen lima-tutkimus, hih =)

välillä tosiaan tuntuu ettei naiset ja miehet puhu samaa kieltä... ota noista putkiaivoista ny selvää!! tsemppiä putkiaivojen tulkintoihin kanssasisaret...

on: eilen np-ultrassa oltiin ja kaikki ok. Pääsi onnen ja helpotuksen kyyneleet... ton km jälkeen kun oon ollu ihan hysteerinen, noh kaippa se on jokseenkin normaalia

ÄssÄ 12+5

Huomenia kaikille!En ole ehtinyt kirjoittamaan mitään kun on työtahti ollut aivan karmea ja sitten sairastettiin koko porukka vatsatauti.Minulla on tilanne yhä vain haaveilun puolella koska lääkäri ei halunnut kierukkaa poistaa ennen kuin minun terveydentila on tutkittu ,on ollut sellaisia epämääräisiä kipuja vatsassa ja kyljessä mutta ainakaan verikokeissa ei mitään ilmennyt.Nyt menen 21.3 uudelleen lääkäriin jolloin vatsanseutu vielä ultrataan ja jos siinäkään ei mitään näy niin sitten poistetaan kierukka!! Jotenkin on tullut sellainen "paniikki" että nyt on aivan pakko tulla raskaaksi ja heti!!Mies on kysellytkin että onkohan minulla mahdollisesti kolmenkympin kriisi tulossa,(täytän tänä vuonna 30). Ja paljon onnea ÄssÄlle ja muille jo raskautuneille,perästä tullaan..

Heippa!!
Kivaa että tänne on tullut uusia ison pesueen väkeä!!
Täällä maanantaina kävin äitipolilla ja lääkäri ois osastolle ottanut,vauva on laskeutunut ja se kävi ihan tuossa viikonlopun aikana.Oli kaamee supparikohtaus ja ihan tuntu kun poitsu laski.
Tämä on melko uutta ja outoo mulle,sillä mun aiemmat muksut ei ole laskeutuneet ennen kuin vasta synnytyksessä..

En suostunut jäämään sairaalaan,mutta nyt pitäis jalkopäätä nostaa ja nostamisia välttää.Joo,helppoa kun nuorin on reilu 1,5 v!!
Maisa onkin ollut mun vanhemmilla maanataista asti,haen tänään pikkuneidin kotiin.Äiti kyllä sanoi että mahtaaakos he enää antaakaan tytteliä takas!!=)

On tämä odotus melkoista odottamista,tuntuu että koko ajan tulee jotain uutta!!

Hyvä uutinen oli että poika oli hyvin ottanut kiinni,painoarvio oli 29 viikolla siis 1300g!!
Mutta viikothan ne ratkaisee,eli pitkälti on vielä matkaa!!!

lussia tänne kovasti ja ihanaa kevättä!!

kata

Ihana kuulla hyviä uutisia ÄssÄ! Ite olen kanssa joskus miettinyt, että jos sitä joskus... niin kyllä taitais olla aikas paniikki olo, tuon km;n myötä. Mutta hienosti sulla menee ja hyvällä mallilla, rauhallista kevättä toivottelen!!

Marjulille lykkyä tohtori reisulle!

Ja Kata, otappa nyt rauhallisesti! Tarrasukkia ja jaksamisia!

MInä kärvistelen täällä toimistolla karseissa selkäkivuissa, ei ole istumatyö kropalle helppoa! Pitäisi taasen ruveta kunnolla jumppaamaan vatsa ja selkälihaksia... pitäis ja pitäis. Pitäisi leipoa ja siivotakkin, keskimmäisellä alkaa synttärirumba viikonloppuna, tulee vieraita pisempääkin joten tulee myös yövieraita.

Haa, mun veli lupasi ottaa muksut, siis kaikki, hoitoon lähiaikoina, niin sitten kyllä öljyän kielenkantimeni ja otan itseäni ja ukko niskasta kiinni ja sitten puhutaan. (Piste!)
Ihanaa kun aurinko paistaa (paitsi kun katsoo ikkunoita..), mahtaakohan tulla vielä kunnon takatalvi.

Heippatirallaa!

Katalle lepäämistoivottelua minunki puolesta. Vai laskeutunut jo? Vissiin hänen ei ihan vielä kannata syntyä. Koita puhua pikkumiehelle ettei hällä oo vielä mitään kiirettä...

Ässää mää muistinki tuolla toisella puolella (muistaakseni, pitääki käydä heti tarkistamassa).

Terveisiä vielä kaikille!

Huomenia!

plääh... täällä tuli eilen lunta koko päivän ja maa on valkosena.Toivottavasti sulaa äkkiä!

Vai on katalla vaavi laskeutunu, mikäs viikko sulla on nyt? Toivotaan kuitenkin että vaavin vuokrasopimus kestää loppuun saakka!

papu kärvistelee selkäkivuissa, ei tosiaan ole herkkua (nimim.kokemusta omaava)..
koitahan jaksella selän kanssa.

Marjulille tsempitys lekurikäynnille!

Kiitosta vaan onnituksista! heh, safiiri pitää huolen ettei herne-maissi-paprika vetäse pussillista nenuun xD Mikähän ihme sekin taustailija oli ?! nooh, meittiä on moneen junaan... ja osa jää vielä asemallekkin.

Uskotteko että meillä on ollu hiiiljasta! Tytöt lähti mummun ja papan kanssa ikaalisiin perjantaina 11.00 ja tulevat tänään. Koko vkonloppu ukon kanssa kahdestaan =) (ja me "vanhukset" on nukuttu suurin osa ajasta...kerran (!) on vaakamamboa kokeiltu- meillä on toi kammarin puoli ollu aina melko aktiivista, väsymys tekee ihmeitä tosiaan...)

jipii aurinko paistaa! Hyvää sunnuntaipäivää terv. ÄssÄ 13+3

Hei vaan pitkästä aikaa kaikille tasapuolisesti.Viime kirjoittelusta onkin pitkä aika.Töissä on ollu hulinata ja eikä loppua ei näy ainakaan ennen kuun vaihdetta.=(
Nyt on sellanen fiilis että ei jaksa eikä huvita mikään muu kuin löhöäminen.Pitäs vielä tänään siivota ja leipoa tytön synttärikemujakin varten.Noo illan mittaan kaikki on luultavasti valmiina.Toivottavasti =)

Menkat siis tuli ja meni ja juuri sopivasti silloin ku molemmilla oli loma.=(
No eipä näytä tämä kuukaan kovin suopealta raskautumista ajatellen.On se sitten ihme,että aina kaikki sattuu samalle aikaa.Seuraavatkin menkat taitaa juuri sopivasti tulla pääsiäisen aikoihin jolloin kummallakin on loma.Alkaa olla tietynlaista kohtalon ivaa.

Ei näy moppi itsestään heiluvan ei.Ei kait se auta.Pakko mennä.

Viikonloppuja

Joo Ässä, pakko oli laittaa näkyville kaiken varalta ilmoitus että oon sun ultrakuulumiset noteerannu! Koskaan ei tiedä, millon taas joku outo tyyppi vetää sen vihanneksen nenuunsa *puistelee päätään ja sanoo voi voi*

Täällä odottelen tuhrujen alkamista. Aikoinaan alkoi tiistaina. Katotaan, miten naisen käy...

Mukavaa viimestä talviajan viikkoa kaikille tasapuolisesti!

ÄssÄ!: onnittelut hienosti menneestä np-ultrasta!

kata:yritäs nyt kumminki välillä olla jalat kattoa kohti, vaikka varmasti välillä vaikeaa on 1,5v kanssa :)

Marjuli: tsemppiä lääkäririkäynnille!

Papu75: joko olette avanneet "keskustelukanavan" miehesi kanssa? Tsemppiä. Sanontahan kuuluu; alku aina hankalaa, lopussa kiitos SEISOO :DD

Safiiri: "onnea" tuhrun metsästykseen.

ON: ei mitään uutta. taitaa tulla historian pisin kierto, ollaan jo 44pvässä menossa(entinen ennätys 42), eikä loppua näy..... ainakaan vielä...

Huomenia kaikille! ...öh tai taitaa jo keskipäivä tulla kolistella..

Hiljaiseksi on täällä käynyt. No, empä itsekkään ole paljoa tänne ehtinyt.

Nyt sitten Mirkku tämän kierron jälkeen, jos ei plussa paukahda mikä tietty olisi paras juttu, menet sinne gynelle hakemaan potkua tuohon pitkään kiertoon!
Itse sain vihdoista viimein itsestäni niin paljon irti että kävin papassa. Narisin ukollekkin, että saisivat miehetkin käydä kerran vuodessa jossain ronklauksessa käydä, edes periaatteen vuoksi!
Ensiviikonloppuna on se hetki, kun saadaan ukon kanssa olla aivan kahden.
Tosin, silloin on kaverillani laskettu aika ja mun tuurillani juuri silloin tarvitsee lähtee pösöttelemään hänen kanssaan laitokselle. Mulla vaan jännitys kohoaa ja soittelen tai viestittelen hänelle joka päivä ja kyselen oloja. Vauva on jo viikko sitten laskeutunut.

Safiirille toivotellaan tuhrun poispysymisiä ja paras tietty olisi, että se tätikin tulisi vasta yhdeksän kuukauden päästä!

Argh, pakko ruveta pöllyyttelemään papereita, täällä kanssa aikas vauhti päällä..

Tziliau! (Mitenkähän kirjoitetaan moinen?)

Koitan nyt minäkin tänne piirustella,
vaikka hermoleikkauksen jäljiltä käsi ei vielä ole parantunutkaan....

Plussia toivon teille kaikille, ihan peukut on kipeinä kun niitä pitelen pystyssä alvariinsa ;O)

Meillä taas vauva-keskustelu tyssäsi miehen totaaliseen "EI"-hin.
Noh, ukko se ajattelee järjellä (-häh? onko niillä miehilläkin....?)
ja minä sydämellä....taitaa käydä niin, että haaveet on haudattava.

Toistaiseksi on haudattu myös oman yrityksen haaveet,
velkaa on jo nyt enemmän kuin laki sallii....
ehkä ensi lauantain jälkeen, onhan siellä taas isoa pottia jaossa...heh.
Niinku se osuis taviksille !

Papu, mä en kestäis ollenkaan varmana jos mun kaverit saisi vielä vauvoja,
ja mä jäisin ilman ( onneksi noi on jo niin vanhoja, etteivät enää muut edes haaveile )....Se, että menet mukaan vielä laitokselle ( meetkö synnytykseen? )
osoittaa sinun olevan kyllä Suurisydäminen ihminen ;O)

Zemiä kaikille ja kevättä rintoihin !

on: ei tätiä vieläkään. epätoivoissani ostin apteekin testin, tyylipuhdas nega :( tiesinkin.
perjantaille sain ajan gynelle. katsotaan mitä hän sanoo.
kyllä mä oon huono.

Mirkulle negapahoittelut. Toivottavasti perjantain lääkäri tuo selvyyttä.

Täällä ei oo vielä tuhruille. Vaan muuten oireet on kyllä sen oloset että täti on tulossa: mahaa nipistelee, rintamuksia kolottaa ja valkkari on maisemissa. No, erävoitto on tosiaan se jos tuhrua ei tuu...

Loppuun vielä mukavaa laivareissua Joox:lle ja terveisiä muillekin!

pikaisesti lääkäri-uutisia.

menen verikokeeseen, selvitetään onko kilpirauhasissa kaikki ok. kierto kun on ollut mitä sattuu 28 ja tän päiväsen 47 välillä :(

teroluteja sain, ja aloitan heti :)
kunhan verikoe on selvä, ja jos kaikki on ok, aloitan myös clomit.

tosin, ultrauksessa todettiin, että "munia" olis vaikka muille jakaa, eikä kelta-h mitään poikkeavaa ole. joten sinällään ehkä clomeilla ei varsinaista tarvetta ole. otankin vain 3., 5. ja 7. päivinä.

no nyt pitää mennä. sorry kirj.virheet ja epäselvä ulostuonti :)

viikonloppuja mammat!!

Huhuu! Missäs kaikki on?

Empä ehtinyt teroja aloittaa; täti tulla tupsahti yks kaks tänä aamuna, ilman ennakkovaroitusta. Tosin aika vaatimaton käynti toistaiseksi, mutta kumminkin.

Nyt sitte vaan odotan maanantaita että menen verikokeeseen, ja viitisen päivän kuluttua selviää onko kaikki ok.

Clomit ja terot jää siis ens kiertoon odotteleen. Clomeja kun ei saa aloittaa ennenkuin tuo kilpirauhas-hommeli on selvä.

On se vaan jännä juttu, että kun yksityiselle lääkärille menee, niin tutkimuksiin pääsee heti, ja asiat otetaan todesta.
Kunnalliseen tk kun menee, joutuu suunnilleen perustelemaan että miksi haluaa vielä yhden lapsen, ja jos sitä ei ihan noin vain tule, niin onko nyt ihan pakko aloittaa tutkimukset, jos se ajan kanssa....!! Paskat!

Niin, sattui aika hassusti tuo lääkäri-juttu. Soitin ke iltapäivällä tuota lääkäri-aikaa, ja sanoin että mahdollisimman pian. No, se perjantaillinen lääkäri oli nimenomaan lapsettomuus-lääkäri, vaikken aikaa varatessani kertonut asiaani taikka syytä miksi haluan lääkäriin.
Lisäksi tämä lääkäri ei yleensä ole vastaanotto-vuorossa perjantaisin, mutta nyt teki poikkeuksen.
Minun onnekseni :) hyvä tuuri :) jospa tämä olisi enne...

zombie-kurkistus pika-pikaa...

viimeks eilen kummastelin, kuinka olen säästyny kaikilta jyllääviltä viruksilta vaikka vastustuskyky laskee raskauden aikana. Jep jep, dyt on dogga dugossa ja gurggu gibee.. viime yö meni valvoessa ja pää on ihan hömelö...

hyvä juttu mirkku että asiat lähti rullaamaan! Yhdyn kyllä yksityispuolen ylistyksiin sun kanssas näissä asioissa!Tuli muuten mieleen,että miehen kahdella siskoilla on kilpir.vajaatoimintaa ja molemmilla on ollu erinäisiä vaikeuksia lapsen saannin suhteen

Nyt ei kyllä kykene järkevään kirjotteluun... taidan oikasta tohon soffalle kun iskä lähti tyttöjen kanssa ulos. Jos vaikka sais vähän nukuttua.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Ässä +tyyppi 14+2

ÄssÄ!; voi sinnuuu ku lentsun oot saanunna :(

Mulla on aina ollu päinvastoin; koskaan en ole ollut niin hyvässä kunnossa ja terve kuin raskauksien aikana!! Ja talvellakaan ei ole koskaan palellut.

Sanoppas niille miehen siskoille, että käyvät otattamassa verikokeet tuota kilpirauhasen tutkimusta varten. On kuulemma aivan turhaa syödä esim. clomeja, jos kilpirauhasen kanssa on ongelmia suuntaan taikka toiseen. Ja nuo ongelmat on kuulemma niin helppo hoitaa; yks tabletti esim. tänään, niin ylihuomenna arvot ovat on normaalit.

Jotenki olo on paljon valoisampi jo nyt, vaikka mitään varmuutta tai selvyyttä ei vielä olekaan. Mut kun on saanut asian edes "jalalle".

Tsemppiä mammat!

Safiiri voihan itku.=(

Omaa napaa sitten.Tänään on kierto päivä 18/28-31.Mulla on epäsäännöllinen kierto.Isännän kanssa on petivaatteet kyllä saaneet ihan hyvin kyytiä.Jopa yllättävän paljon=).Nyt kun kevät aurinko paistaa on tullut ajatus,että olisipa kiva jäädä kotiin vähäksi aikaa töistä.Nyt olisi kunnon loman tarpeessa.Kyllä kevät vauva olisi ihana.

Tänään pitäs vielä tytön synttärivieraita kestitä,toisaalta olis kiva tonne ulos.Harmittaa nyt kun ei vielä piha hommiin pääse.Tänä vuonna pitää laittaa takapiha kuntoon.
Nyt leipomaan=)