Jos miehenne käyttäytyisi näin, niin mitä ajattelisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"Ööö"

Vieras
Siis ettei koskaan töissä puhuisi teistä juuri mitään, ehkä sivulauseessa jotain, mutta ei ikinä puhuisi "tyttöystävänä" tai "vaimona" tai "elämänkumppanina" tms, vaan aina jokin omituinen kiertoilmaus kuten vaikka "manageri" tms. Kukaan töissä ei edes tietäisi sun etunimeä. Mitä ajatuksia tää teissä herättäis?

En mitään erityistä ajattelisi, todennäköisesti meillä juuri noin on. Miksi miehen työkavereiden pitäisi tietää mun nimi...? Mies on hyvin niukka puhumaan kotiasioistaan työpaikalla. Töissä puhutaan työasioista.

No luultavasti mies vähän niinkun saattas hävetä mua tai meidän suhdetta jostain syystä, uskoisin ma.
Tietty jos hänen duunipaikallaan muutkin miehet on samanlaisia, niin asia saattaa olla eri.

Jos kääntäisin asian niin, että itse työssä käyvänä tai opiskelevana ihmisenä kertoisin yleensäkin jotakin puolisostani, niin kyllä mä käyttäisin ilmaisua "mies" tms. En hänen nimellään heti puhuisi, mutta toisaalta en kyllä kiertelisikään.

On ok, ettei puhu sinusta mitään, mutta jännä juttu on, jos puhuu managerista. Ehkä se on vain hänen tapansa.

Täytyy kuitenkin muistuttaa, ettei sanan "manageri" käyttäminen synonyymina sanalle vaimo tee kenestäkään vielä pettäjää! ;)

etkö sä aikamoinen manageri ole? yleensähän vaimot/avovaimot/tyttikset manageeraa kaikki hommat ja miesten ei tartte tehdä mitään, senkun ovat vaan.

se on ihan niinku käyttäis sanaa hallitus vaimosta/miehestä :)

Mulla on työkuvioissa yksi tuttu, joka käyttää aviomiehestään aina nimitystä johtaja. Tunnen johtajan hyvin ja itse puhun hänestä etunimellä, mutta tämä tuttu puhuu kaikille aina johtajasta. Sitten on toinen työkuviotuttu, joka kutsuu avovaimoaan aina hallitukseksi ja edelleenkin tunnen hallituksen ja puhun hänestä etunimellään. Ihmisillä nyt vaan on sellaisia hassuja tapoja.

Kierteleminen sen sijaan on mun mielestäni omituista. Siis sekä johtajan että hallituksen tekemisistä kyllä jutellaan ihan avoimesti niiltä osin, kun ne tulee töissä puheeksi.

Kai se riippus töistä mm. kuin kauan ollut siellä ja kuin hyviä tuttuja duunikaverit on, kuin kerkee jutella jne. et mitä aattelisin. Mun mielestä mun nimi ei oo mitenkään syytä tietää ellei duunikaveri satu olemaan myös miehen paras kaveri. Jos käyttäs musta jotain outoa kiertoilmaisua ni kieltämättä ihmetyttäs.

Siis kaikki muut puhuis ihan normaaliin tapaan puolisoistaan, joko nimellä tai "vaimo" tai muu vastaava nimitys. Ainoostaan tää yksi sankari käyttäytyy omituisesti siinä asiassa.
En mä vaan ymmärrä.

Aikalailla normaalia. Olen 15 vuotta ollut töissä miehisellä alalla ja vaan noin 20% miehistä (tai jopa vähemmän) puhuu töissä kotiväestään. Mitä se tieto kuuluu kenellekään muulle? Mitä mä teen sillä tiedolla että tuon mun kolleegan vaimon nimi on JAANA JUULIA NIEMINEN OS. TYNKKYNEN? Vaikuttaako se jotenkin työntekoon onko hänellä 2 lasta ja kultainen noutaja?

Toiset kertoo, useammat ei. Tuo kuuluu NAISTEN kultuuriin suuremmassa määrin

Mä olen myös "hallitus", eli jos on vaikka jokin työreissu tai harrastusporukan ylimääräinen meno, sanoo aina tarkistavansa sopiiko "hallitukselle"=minulle. Toki kyllä ihan oikeatakin nimeä käyttää ja ilmeisesti vaimoista ja lapsista puhuvat aikas paljonkin. Lasten kanssa välillä käydäänkin miehen työpaikalla, joten lähinnä tuo "hallitus" on vaan ihan vitsinä heitetty, ei mitään ilkeilyä tai kiertoilmausta.

Meillä naisvaltaisessa työyhteisössä eräs nainen puhuu miehestään aina sukunimellä, eli esim. "Heinonen vei tänä aamuna lapset hoitoon..." En edes tiedä miehen etunimeä, mutta aina vähän korvaan särähtää tuo "heinonen".

no ei mun miehen tarttis töissä nimeäni mainita mutta olishan se kiva jos sanois että avopuoliso vaikka eikä vaan "kaveri". :/ vaikka ollaan oltu avoliitossa jo vuosia ja lapsiakin silti mut esitellään aina kaveri nimellä ihan muuallakin ku töissä.

Yhteistyössä