jos tuo kakara ei lopeta tuota lyömistä,niin minä lyön sitä takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
oho. lueppas se viesti mihin vastasin niin ei tarvi itkeä. jookosta.

lisään vielä että jos lapsesi on noin agressiivinen niin katso peiliin. jos sinussa ei ole vikaa niin hae apua lapsellesi. ei tuo ole normaalia.

jokainen normaali ihminen tajuaa että tollanen ei ole normaalia.

ja hei, äiti lyö takas ja sit ollaan tasoissa ja lopetetaan :laugh:
hullumax tää ketju vaan menee. [/quote]

Kuka täällä itkee, suosittelen sinullekin luetun ymmärtämisen preppauskursseja reppana #hali#.

Jätän sen avun hakemisen sinulle, revi ainakin ne laput helvettiin silmiltäsi ja opettele tajuamaan, että maailmassa on monenlaisia ihmisiä, monenlaisia ja luonteisia lapsia.

On sairaita lapsia ja terveitä lapsia, on lapsia, joille menee sana helpommin perille kuin toisille. On myös niitä lapsia, jotka vaativat sen nippaisun tai läpsäisyn ennenkuin uskovat =).

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:

lisään vielä että jos lapsesi on noin agressiivinen niin katso peiliin. jos sinussa ei ole vikaa niin hae apua lapsellesi. ei tuo ole normaalia.

hullumax tää ketju vaan menee.

Kuka täällä itkee, suosittelen sinullekin luetun ymmärtämisen preppauskursseja reppana #hali#.

Jätän sen avun hakemisen sinulle, revi ainakin ne laput helvettiin silmiltäsi ja opettele tajuamaan, että maailmassa on monenlaisia ihmisiä, monenlaisia ja luonteisia lapsia.

On sairaita lapsia ja terveitä lapsia, on lapsia, joille menee sana helpommin perille kuin toisille. On myös niitä lapsia, jotka vaativat sen nippaisun tai läpsäisyn ennenkuin uskovat =).[/quote]

jos luet noi mitä oon kirjottanu niin ei tarttis sulle kuule samaa vääntää. Vai onko luetun ymmärtämisessä vikaa.

Voin sanoa että varmasti on kokmusta enemmän vaikeista ja väkivaltaisista lapsista ja nuorista kun sulla.
jos sulla ois kokemusta sulla ois myös taito.

eikö kannattais tua energia laittaa tiedon ja taidon etsimiseen kuin lyömiseen.

ja jos lapsi on sairas niin sitä lyödään eikö. :headwall: :headwall:

ei tää johda mihinkään jos kirjottaa lukutaidottoman kanssa (et ainakaan kaikkea kirjoituksiani ole lukenut?)
muuten ei tarttis samaa vääntää.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:
Meillä lapsi 2,5-vuotiaana käytti väkivaltaa-puri raivostuessaan, ja lujaa :( Mutta minä äiti sitten kerran nappasin sen oman käden hampaidensa eteen, ja puraisikin vahingossa siihen. Jäi hampaanjäljet ja kaikki. Iso itku tuli tytöltä (ja minulta sitten myöhemmin). Kun rauhoittui, selitin, kuinka ihan samalla lailla äitiin tulee puremisesta pipi. Ja se pureminen loppui siihen, kuin seinään.

Lyönyt en ole koskaan, en ikinä. Minua lyötiin lapsena, avokämmenellä "läppäistiin" naamalle, ja se ei edes käynyt niin kipeää kuin nöyryytti. Ikinä en sitä tunnetta unohda. Omaani en lyö.

Mutta rajat on lapselle mielestäni laitettava. Tytön luokalla on tällä hetkellä kaksi poikaa, ovat saaneet ikänsä mellastaa kuin pellossa (tyyliin "pojat on poikia, heh heh, katos kun veti isoveikkaa köniin") Tiedän, kun ollaan asuttu lähekkäin aina. Pieksävät nyt koulussa muita lapsia, ja olipa toinen opeakin potkaissut... Nämä muut niitä sitten luokassa varoo ja pelkää :(

oiskohan kotona saanu mallia....

Jep, sieltähän sitä.. ei ole kielletty kiusaamasta muita, joten ovat vaan saaneet lisää potkua toimiinsa. Sitä kun olisi opettaja napakasti potkaissut haaroväliin takaisin niin voisi olla että tuon kusipäisyyden lisääntyminen olisi tyssännyt siihen.
On helppoa täällä syytellä vanhempia ja jankuttaa typeryyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:

hullumax tää ketju vaan menee.

On sairaita lapsia ja terveitä lapsia, on lapsia, joille menee sana helpommin perille kuin toisille. On myös niitä lapsia, jotka vaativat sen nippaisun tai läpsäisyn ennenkuin uskovat =).

jos luet noi mitä oon kirjottanu niin ei tarttis sulle kuule samaa vääntää. Vai onko luetun ymmärtämisessä vikaa.

Voin sanoa että varmasti on kokmusta enemmän vaikeista ja väkivaltaisista lapsista ja nuorista kun sulla.
jos sulla ois kokemusta sulla ois myös taito.

eikö kannattais tua energia laittaa tiedon ja taidon etsimiseen kuin lyömiseen.

ei tää johda mihinkään jos kirjottaa lukutaidottoman kanssa (et ainakaan kaikkea kirjoituksiani ole lukenut?)
muuten ei tarttis samaa vääntää. [/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Meillä lapsi 2,5-vuotiaana käytti väkivaltaa-puri raivostuessaan, ja lujaa :( Mutta minä äiti sitten kerran nappasin sen oman käden hampaidensa eteen, ja puraisikin vahingossa siihen. Jäi hampaanjäljet ja kaikki. Iso itku tuli tytöltä (ja minulta sitten myöhemmin). Kun rauhoittui, selitin, kuinka ihan samalla lailla äitiin tulee puremisesta pipi. Ja se pureminen loppui siihen, kuin seinään.

Lyönyt en ole koskaan, en ikinä. Minua lyötiin lapsena, avokämmenellä "läppäistiin" naamalle, ja se ei edes käynyt niin kipeää kuin nöyryytti. Ikinä en sitä tunnetta unohda. Omaani en lyö.

Mutta rajat on lapselle mielestäni laitettava. Tytön luokalla on tällä hetkellä kaksi poikaa, ovat saaneet ikänsä mellastaa kuin pellossa (tyyliin "pojat on poikia, heh heh, katos kun veti isoveikkaa köniin") Tiedän, kun ollaan asuttu lähekkäin aina. Pieksävät nyt koulussa muita lapsia, ja olipa toinen opeakin potkaissut... Nämä muut niitä sitten luokassa varoo ja pelkää :(

oiskohan kotona saanu mallia....

Jep, sieltähän sitä.. ei ole kielletty kiusaamasta muita, joten ovat vaan saaneet lisää potkua toimiinsa. Sitä kun olisi opettaja napakasti potkaissut haaroväliin takaisin niin voisi olla että tuon kusipäisyyden lisääntyminen olisi tyssännyt siihen.

kuka on vanhempia syytelly?

Tämä on aika hyvin sanottu. Itseäni on kyllä kuritettu tukkapöllyllä ja selkäsaunalla, kun olen tehnyt tuhmasti pienenä, mutta omalla lapsella käytössä jäähypenkki ja puhuttelu. Mutta joskus on myös se, että tyttö hakkaa hakkaamistaan ja silloin läpsäsen takaisin käsivarteen niin, että se ei satu säikäyttää vaan ja tyttö havahtuu ja alkaa kuuntelemaan puhetta. Sitten käydään läpi tilanne ja tyttö ymmärtää että ei saa lyödä.

Minäkin jaksoin sanoa, kun tyttö oli vuoden vanha pikku enkeli, että en koskaan nosta kättäni lasta vastaan, mutta niin vain on, että tilanteen mukaan mennään. Lasta ei saa satuttaa, mutta lapsi täytyy saada ymmärtämään, että myös lapsen oma lyöminen/hakkaaminen sattuu.

Ja meillä ei ole lapsi oppinut lyömistään kotoa, vaan päiväkodista, missä päätä pidemmät ottaa haluamansa isomman oikeudella. Sieltä ne lapsetkin oppia saa.

Jaa, en tiedä, kotoako mallia vai ei. Ihan kaikkea en kyllä kodin mallin piikkiinkään pistäisi. Toinen pojista ainaskin asuu kahdestaan äitin kanssa (aina asunut), ja äiti on hyvin hiljainen, komentaa tyyliin "no voi voi nyt xxx, voi sentään, voi..." Tälle tenavalle pidin muutama vuosi sitten puistossa puhuttelun-tönäisi mun likan selkä edellä jäämäkeen, tyttö kaatui, minun tyttöön sattui tosiaan pahasti (piti käyttää päivystyksessä, lievä aivotärähdys), äiti vaan väänteli vieressä käsiään "kun on niin energinen tuo minun poika..." Silloin kyllä teki mieli paiskata poika perästä jäätikköön, mutta hillitsin itseni ihailtavasti :) Sellainen tunne minulla on, ettei siinä perheessä ainaskaan äitillä ole poikaan yhtään mitään otetta, poika vie äitiä 6-0 (nyt 10v)...

Minä pidän kyllä muuten kotona aika jöötä, en anna likan nimitellä itseäni, isäänsä tms. En kylläkään käy käsiksi, riittää, kun uhkaan perua sen viikon ratsastustunnit :) Siis suuttua tytär saa, mutta ei nimitellä, käydä kiinni tai haistatella.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

oiskohan kotona saanu mallia....[/quote]

kuka on vanhempia syytelly?

sinä

Mä en ole kannustamassa mitenkään lapsen lyömiseen, mutta joka kerta tällaset ketjut saa mut ihmettelemään sitä, että kyllä täällä heti tuomitaan äidit jotka käyttävät LIEVÄÄ ruumiillista kuritusta, eli tarkoitan nipsautuksen kaltaista, mutta lapsensa tappavia äitejä, abortin tekeviä ymmärretään. Lievä kuritus aivan mahdottomalle lapselle, joka ei usko sitten millään ei tee hänelle traumoja, mutta se että on vanhemmat jotka eivät välitä hitusenkaan vertaa lapsistaan ja lapset saavat mennä tulla miten vain ilman minkäänlaisia rajoja, se tekee. Lasta ei saa tietenkään lyödä, mutta tuollaiseen lapsen käytökseen on tehtävä loppu. Mitä ilmeisemmin ei jäähypenkki auta, joten seuraavaksi leluja pois huonosta käytöksestä ja jos ei tämäkään auta niin ei auta muu kuin pieni tukistus.

Olet todellakin avun tarpeessa - sekä konkreettista apua, että jaksaisit paremmin, että psyykkistä apua, että voisit opetella tunteiden hallintaa ja vanhempana tarvittavaa kypsyyttä.

Lopeta vauhkoaminen ja hyväksy se, että teidän perheessä tilanne ei ole normaali vaan vaaraksi lapsen psyykkiselle ja fyysiselle kehitykselle. Ole järkevä ja hae apua itsellesi ja lapsellesi.

.. jossa äidit haukkuu toinen toistaan ja riitelee asian vierestä ja ennenkaikkea siitä, kuka on paras kasvattaja ja kenellä on kovapäisin kakara, joka ei puhetta ja lässyttelyä usko, vaan vain ja ainoastaan jonkinsortin selkäsaunalla tokenee ja tajuaa. Eikä puhuta teini-ikäisistä vaan alkaen 1 vuotiaasta.

No niin.
Voin sanoa että olen kokeenempi äiti kuin kukaan teistä, olen erheiden ja virheiden kautta saanut jo muutaman lapsen täysi-ikäiseksi, ja täysijärkiseksi.
Virheitä olen tehnyt, joten nyt iltatähtien kanssa olen älyttömän paljon viisaampi ja osaan antaa ihan oikeita lastenkasvatusohjeita.
Olen siis parempi kuin kukaan muu täällä.
Kuunnelkaa minua.
Kerron että en ole hyvä äiti, olen maailman paras äiti.
Kerron että minun tapani on ainoa oikea, sillä minä olen oikeassa.
En yritä parasta, teen parhaani.

---hohhoijaa, miten te olettekaan rasittavia.

Olen kuitenkin oikeasti ja vakavasti puhen sitä mieltä että lapselle on laitettava selkeät rajat mitä saa tehdä ja mitä ei, ja ne voi kyllä tehdä ilman nöyryytystä ja ilman väkivaltaakin. Näppäisyt on väkivaltaa.
Pinna palaa itse kullakin, se on eri asia.

ap:n lapsi tuntuu oireilevan johonkin.. ap voisi hakeutua jo sairaslomalle. Jos työpäivän jälkeen on niin väsynyt, ettei jaksa lasta, ja lapsi siihden reagoi lyömällä ja äiti reagoi huutaalla törkeitä kirosanoja ja lyömällä takaisin - ja ilmeisesti kotona on rangaistuskeinona fyysinen käyminen - kannattaisi alkaa nollaamaan tilannetta, ennen kuin vauv asyntyy, koska vauvan syntyminen tuo uuden muutoksen, kun äidin aika ei riitä isommalle, ja sitten se muksu lyö jo vauvaakin.... ja äiti isompaa.. jne jne... eli ota hyvä ap sairaslomaa, vie lapsi päiväkotiin, niin jaksat paremmin levänneenä lastasi.
Älä keskeytä lapsen päivähoitoa vauvan syntymän jälkeen. Lapsi tarvitsee kavereita ja sitä aktiviteettiä mitä päiväkodissa on. Vauva-arki 4 vuotiaalle on liian tylsää.
Kuulostaa ettet jaksa kahden kanssa, siis sitten kun vauva on syntynyt, kun et jaksa nyt yhdenkään (?) kanssa.
Yritä saada jostain kodinhoitoapua.
Sano neuvolassa tai missä tahansa, että olet väsynyt ja tarvitset kotiin apua. heti.

Ja ota käyttöön jotain muuta, kuin negaation kautta, siis rangaistuksen kautta, annettavaa palautetta. Nyt lapsi saa palautetta siitä, että hän käyttääytyy huonosti. Mutta mitä on hyvä käytös? Miten käyttäydytään hyvin? Saako hän koskaan kiitosta tai kehua?
Eikä vasta illalla kun koko päivä on mennyt kiltisti, vaan aina pienissä erissä ja monta kertaa päivässä, noin pieni kuin 4 v menee hetkestä toiseen, yksi päivä aamusta iltaan on liian pitkä kokonaisuus olla esim. kilttinä tai käyttäytyä kiukkuamatta. Pettymyksiä tulee niinpaljon matkan varrelle, yhden päivän aikana, ei millään jaksa. Siksi aina yksi asia / teko: söitpä reippaasti
nyt olit tosi kiltti
väsyttääkö sinua - eikä: älä kitise.

Lisää voin jakaa näitä maailman parhaan ja älyttömän hyvän kasvattajan konkreettisia vinkkejä.

muuten ei tarttis samaa vääntää.

Oletko sinä oikeasti NOIN typerä :laugh:

Näköjään, kun TÄMÄKIN asia pitää sinulle selittää, ennekuin ymmärrät.
On olemassa monenlaisia lapsia, myös sairaita ja joihinkin sairauksiin kuuluu osaksi tuo hallitsematon väkivaltaisuus eikä tippaakaan auta, vaikka selität sata kertaa, miten ei saa lyödä, ei saa lyödä, ei saa lyödä. Tai viet hellästi kädestä jäähynurkkaukseen. Kun jäähyaika on koittanut, sua lyödään taas kun seuraava kiukunpuuska koittaa. Kun näytät, että se nipsaisu sattuu, oppii lapsi, että näin ei kannatakaan toimia, tuo toinenkin voi satuttaa minua ja se ei ole kivaa.
Ymmärsitkö?

Älä turhaan vastaa, tiedän vastauksen ilmankin :laugh.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lyömisestä tulee meillä pelikieltoa tai muun mieluisan asian eväämistä.

Mulla on niin kovapäinen kersa ( äitiinsä tullut ) että ei auta! Oli vasta kuukauden ilman telkkaria, tietokonetta ja pleikkaria. Karkkipäivät peruttiin, leluja otettiin pois ja kaikkea mahdollista, ei käytös parantunut yhtään.

Minkä ikäinen? Jos alle kouluikäinen, kuukausi on liian pitkä rangaistusaika. Ajantaju ei pysy matkassa, ja rangaistus menettää merkityksensä.

Olen siis tänään käyttäytynyt huonosti, saan siitä heti jonkin rangaistuksen, esim. huonearesti vaikkapa puoli tuntia tai kunnes rauhottuu.
Tai ei saa katsoa lastenohjelmaa, tänään.
Mutta jos rangaistus kestää kuukauden, ei enää ymmärrys riitä.
Olen tänään ollut kiltti ja tottelevainen, silti rangaistus jatkuu.

Se menettää merkityksensä. Kilttinä olo ei tuo mitään hyvää. On ihan sama mitä on, kun ei saa katsoa telkkaria, vaan tulee vaan lisää kieltoja.

Ihan oikeasti vanhemmat. Ajatelkaa nyt sen lapsen ikää !! Rangaistus ei voi olla mikään, mikä toteutetaan kahden päivän päästä, eikä mikään, mikä jatkuu päivä toisensa jälkeen !!

5 vee ja ei sitä rangaistusta kuukautta kerrallaan annettu, päivä kerrallaan mentiin, ei toimi. Meillä ei tuo vaan toiminut, nyt yritetään muuta.

Entäs jos menette hyvän palautteen kautta.
Eli mietitte, mitä kaikkea 5 v osaa tehdä ja saa siitä pisteitä ja kun pisteitä on tarpeeksi, saa jotain kivaa itselleen.

meillä toimii 4 v kanssa.

Hän osaa:
siivota oman huoneen / kerätä lelut paikoilleen
korjata astiat tiskialtaaseen
auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä

ja muuta semmosta pientä, missä on ollut ongelmaa ja kinaa, niistä saa tarran, koska se tarra on konkreettinen, ja sen liimaaminen on kivaa.

käytös on muuttunut parempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Tämä on aika hyvin sanottu. Itseäni on kyllä kuritettu tukkapöllyllä ja selkäsaunalla, kun olen tehnyt tuhmasti pienenä, mutta omalla lapsella käytössä jäähypenkki ja puhuttelu. Mutta joskus on myös se, että tyttö hakkaa hakkaamistaan ja silloin läpsäsen takaisin käsivarteen niin, että se ei satu säikäyttää vaan ja tyttö havahtuu ja alkaa kuuntelemaan puhetta. Sitten käydään läpi tilanne ja tyttö ymmärtää että ei saa lyödä.

Minäkin jaksoin sanoa, kun tyttö oli vuoden vanha pikku enkeli, että en koskaan nosta kättäni lasta vastaan, mutta niin vain on, että tilanteen mukaan mennään. Lasta ei saa satuttaa, mutta lapsi täytyy saada ymmärtämään, että myös lapsen oma lyöminen/hakkaaminen sattuu.

Ja meillä ei ole lapsi oppinut lyömistään kotoa, vaan päiväkodista, missä päätä pidemmät ottaa haluamansa isomman oikeudella. Sieltä ne lapsetkin oppia saa.

Ihan turhaan selität, tältä eräältäkin netskulilta puuttuu aivoista joku tärkeä ruuvi, kun se ei tajua, vaikka kuka selittäisi ja miten. Inttää omaa OIKEATAAN koko ajan, kuin jälkeenjäänyt :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lyömisestä tulee meillä pelikieltoa tai muun mieluisan asian eväämistä.

Mulla on niin kovapäinen kersa ( äitiinsä tullut ) että ei auta! Oli vasta kuukauden ilman telkkaria, tietokonetta ja pleikkaria. Karkkipäivät peruttiin, leluja otettiin pois ja kaikkea mahdollista, ei käytös parantunut yhtään.

Minkä ikäinen? Jos alle kouluikäinen, kuukausi on liian pitkä rangaistusaika. Ajantaju ei pysy matkassa, ja rangaistus menettää merkityksensä.

Olen siis tänään käyttäytynyt huonosti, saan siitä heti jonkin rangaistuksen, esim. huonearesti vaikkapa puoli tuntia tai kunnes rauhottuu.
Tai ei saa katsoa lastenohjelmaa, tänään.
Mutta jos rangaistus kestää kuukauden, ei enää ymmärrys riitä.
Olen tänään ollut kiltti ja tottelevainen, silti rangaistus jatkuu.

Se menettää merkityksensä. Kilttinä olo ei tuo mitään hyvää. On ihan sama mitä on, kun ei saa katsoa telkkaria, vaan tulee vaan lisää kieltoja.

Ihan oikeasti vanhemmat. Ajatelkaa nyt sen lapsen ikää !! Rangaistus ei voi olla mikään, mikä toteutetaan kahden päivän päästä, eikä mikään, mikä jatkuu päivä toisensa jälkeen !!

5 vee ja ei sitä rangaistusta kuukautta kerrallaan annettu, päivä kerrallaan mentiin, ei toimi. Meillä ei tuo vaan toiminut, nyt yritetään muuta.

Entäs jos menette hyvän palautteen kautta.
Eli mietitte, mitä kaikkea 5 v osaa tehdä ja saa siitä pisteitä ja kun pisteitä on tarpeeksi, saa jotain kivaa itselleen.

meillä toimii 4 v kanssa.

Hän osaa:
siivota oman huoneen / kerätä lelut paikoilleen
korjata astiat tiskialtaaseen
auttaa tiskikoneen tyhjentämisessä

ja muuta semmosta pientä, missä on ollut ongelmaa ja kinaa, niistä saa tarran, koska se tarra on konkreettinen, ja sen liimaaminen on kivaa.

käytös on muuttunut parempaan.

Niin me tehdäänkin nykyään =) Kovin usein se ei toimi mutta useammin kuin tuo kaiken kieltäminen. Toisena konstina on nykyään se että kannan hysteerisen kersan pihalle, puoli tuntia kiukuttelua leikkikentällä ja sen jälkeen unohtuu kiukku ja voi jopa leikkiä =) Kaikki mikä liittyy ruuanlaittoon niin toimii myös hyvänä harhautuksena, poika rakastaa ruuanlaittoa äitin kanssa.

Joo, ja nykyään meillä tytön 10v kanssa toimii hyvin, kun kertoo, kuinka tärkeä hän on...

Sanon usein, että "en millään raaskisi sun kanssa riidellä tällaisista turhista, kun oot mulle ja iskälle niin rakas." Tepsii paremmin kuin takaisin huuto meillä. Yleensä tyttö sitten aina tulee ihan viereen, halaa, ja sanoo, että niin tekin ootte rakkaita mulle... Mutta, murrosiän vuodet ovat vielä meillä eessäpäin, joten sitten kai on otettava uudet keinot kehiin... Sitä ootellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tule asuu tuon pirun kanssa ja tule itse ottaa nyrkistä osumia raskaana ollessa! kaiken lisäksi työpäivän päätteeksi väsyneenä! se on päiväkodissakin ryhmänsä vaikein tapaus!

ja vihaisena mitä itäisikö kehua lasta joka ei opi että ei lyödä, ah niin ihana lapsi, aina nyrkit pystyssä jos asiat ei suju sen toiveien mukaan,eikä MIKÄÄN saa sitä lopettamaan!

En yhtään ihmettele että on vaikee tapaus. Syykin on ilmeinen. Kannattaisi ottaa neuvolassa puheelksi tuo oma käytöksesi ja hakea apua vihan hallintaan. Lapsesi voi huonosti sinun takiasi ja jatkat tuota käytöstä edelleen. Voit olla varma että jos et muuta käytöstäsi, tulet tuntemaan lapsesi vihan ja inhon hänen kasvaessaan. Sitä saa mitä tilaa. Kasvatusneuvolaan. ÄITIn pitää mennä. Kypsymätön ihminen.

Joo, ja nykyään meillä tytön 10v kanssa toimii hyvin, kun kertoo, kuinka tärkeä hän on...

Sanon usein, että "en millään raaskisi sun kanssa riidellä tällaisista turhista, kun oot mulle ja iskälle niin rakas." Tepsii paremmin kuin takaisin huuto meillä. Yleensä tyttö sitten aina tulee ihan viereen, halaa, ja sanoo, että niin tekin ootte rakkaita mulle... Mutta, murrosiän vuodet ovat vielä meillä eessäpäin, joten sitten kai on otettava uudet keinot kehiin... Sitä ootellessa...

Just näin:) Lapsethan janoo läheisyyttä ja huomioo vanhemmiltaan, vaikka ne ei sitä aina näyttäiskään.

Lapsi on koko päivän ikävöinyt äitiä ja hellyyttä ja läheisyyttä ja huomiota (jota hoidossa ei saa). Ja äiti ei korvaansa letkauta kun on niin väsynyt. Lapsi turhautuu ja pahoittaa mielensä ja ottaa käyttöön viimeisen oljenkorren. Keinon jolla tietää saavansa äidin huomion. Parempi kielteinen huomio kuin ei huomiota lainkaan? Ja äiti ei vieläkään osaa katsoa peiliin? Pyytäisit anteeksi ja huomioisit lapsesi. Vaikeeta tulee olemaan jos käperryt itsekkäästi vain itseesi ja omaan oloosi. HALOO. Lapsellasi se vasta huono olo on. Kun äiti ei jaksa välittää. Toisella olisi niin paljon kerrottavaa päivän tapahtumista ja halipula. Harmittaa että tuollaiset saa tehdä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINNE HUUTAA; AAPEE!:
Lapsi on koko päivän ikävöinyt äitiä ja hellyyttä ja läheisyyttä ja huomiota (jota hoidossa ei saa). Ja äiti ei korvaansa letkauta kun on niin väsynyt. Lapsi turhautuu ja pahoittaa mielensä ja ottaa käyttöön viimeisen oljenkorren. Keinon jolla tietää saavansa äidin huomion. Parempi kielteinen huomio kuin ei huomiota lainkaan? Ja äiti ei vieläkään osaa katsoa peiliin? Pyytäisit anteeksi ja huomioisit lapsesi. Vaikeeta tulee olemaan jos käperryt itsekkäästi vain itseesi ja omaan oloosi. HALOO. Lapsellasi se vasta huono olo on. Kun äiti ei jaksa välittää. Toisella olisi niin paljon kerrottavaa päivän tapahtumista ja halipula. Harmittaa että tuollaiset saa tehdä lapsia.

niin kauniisti jaksoit neuvoa, mutta sitten viimeisessä lauseessa menit fasismin puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja NIIN METSÄ VASTAA KUIN SINNE HUUTAA; AAPEE!:

no miten ite oisit ekana reagoinut jos sua lyödään mahaan kun oot raskaana?en siis puolustele ap:n ajatuksia mutta kyllä mullakin tossa tilanteessa ois voinu tulla aika julkaisukelvotonta tekstiä :/

Yhteistyössä