JoUlUkUiSeT 05 =O)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI

Vieras
jouluiset -05
uusi ketju 17.2. 13:03
1.12. Piia, toinen, TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
2.12. Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
*20.11 poika, 2740g, 49 cm
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
*9.12 poika 3830g, 52cm
2.12. Hessu, ensimmäinen, PKKS
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
4.12. Terhi, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
*24.11 tyttö, 2790g, 49,5cm
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
* 13.12. tyttö 4190g, 53 cm
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
*14.12. tyttö 4550g, 52cm
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
*16.12 poika 3650 g, 53 cm
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12 minni
*3.12 tyttö
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
*7.12 tyttö, 3710 g, 51 cm
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
*31.12 tyttö 3350g, 51cm
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
* 4.1 poika 3868g ja 52cm
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
* 4.1 poika 3375g ja 50cm
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
*1.1-06 tyttö 4240g ja 51cm
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa
*29.12 tyttö 3570g ja 51cm

alotan uuden... nii paljo on jo edellisessä keskusteluja!

heippati! mitäs kuuluu joulukuun vaaviloille?ja äitilöille? Täällä on potra poika 4kk.. =) syödään jo sosetta puolitoista purkillista päivittäin ja yhtenä iltana kokeiltiin jo iltavelliä mutta se pätki yöunet ihan täysin! ollaan sit oltu ilman. kädet on jatkuvaan vaavilla suussa ja sylkee erittyy kovasti, ihan syleksii lattioille ;) varmaan jo ikeniä kutittaa .... hampaita ei oo mut tosi kiukkunen on poika ollu viimeaikoina. mahavaivoja on aiheuttanut vähä nuo soseet ja on pitänyt tarkkaan seurata mitä antaa. yöllä nukkuu toisinaan 4h putkia ja viimeyönä taasen 3h putkia... ei toivookaan että nukkus yön kokonaan;) mites muilla? meillä tissitellään yöllä n. 2-3 kertaa, riippuen yöstä. jos joku haluaa sähköpostitse vaihtaa kuulumisia nii postia tulemaan os:hessu27@suomi24.fi . mielelläni kirjottelis kuulumisia muitten samanikästen lasten vanhempien kanssa :)

Niistä yönukkumisista ja kukkumisista...viime yönä neiti veti taas täyden yön eli 21-07, sitä ennen heräsi reilu viikon syömään kello 3-5:n aikaan.
Mutta muuten täällä on taas joku ""vaihe"" meneillään kun tällä viikolla nukahtaminen on ollut tuskaa! Jopa helppouteen tottuneelle äidille...ennen nukahti syönnin jälkeen omaan sänkyyn aika sukkelaan, mutta nyt vain huutaa ja sylissä pitäisi heijata (siis päivä- ja yöunille menot, jos yöllä herää, niin nukkuu ihan hyvin). Toivottavasti se on ohimenevää... Muutenkin tuntuu, että neiti on ruvennut syömään vähemmän, tai harvemmin...enään ei kelpaa ns. lohtutissi vaan syödään pelkkään nälkään ja muuten on ihan turha yrittää tarjota. (ennen kun sekin auttoi joka ""vaivaan"") Täytyy äidin nyt vaan pysyä taas skarppina, että pysyy muutoksessa mukana...

Ha-haa, mepä käytiin tänään neidin kanssa Hulluilla Päivillä ja se meni luvattoman hyvin! :) Olin varautunut kaikkeen mahdolliseen ja varautunut, että käännyn kotiin jo ennen kuin saan edes autoa parkkiin, mutta toisin kävi :) Matkarattaiden kanssa pääsi ""hyvin"" kulkemaan ja neiti oli tyytyväinen...olin tehnyt myös reittisuunnitelman ja kaikki tarvittavat osastot ehdittiin kiertää...eikä yhtään pahaa katsetta saatu osaksemme (jopa muutamat tädit pysähtyivät lepertelemään vauvalle!). Rahaa meni niin paljon, että on parempi piilottaa kuitit ennen kuin mies tulee kotiin. Ainoa mikä poikkesi aikaisempiin kokemuksiin oli se, että turha hengailu jäi pois. Sen verran olin ystävällinen kanssaihmisille, että en sitten koko päivää ja joka välissä viitsinyt olla tien tukkona :)
Mutta oli se sen verran jännä reissu, että en taida huomenna enään jaksaa sinne mennä vaikka siellä olisikin muutama himottava tuote...

Sellaisia kuulumisia tänne, nukahtamisongelmaa ja shoppailuretkeä :)

Hei vaan!

Syömingeistä:
meillä tuli joku aika sitten sama juttu kuin SannaA:lla, tissi on todellakin vain nälkäistä ruokailua varten, ja vauva suuttuu hirmuisesti jos tarjoan sitä väärään aikaan! Joskus tuntuu olevan minuutin tarkkaa hommaa, millon tissi kelpaa, parhaiten juuri kun on herännyt JOS edellisestä syönnistä kulunut vähintään 2h. Jos vaikka 1h50min niin huuto tulee kun koittaa tissille ottaa..ihme hommaa :)
Yleisesti ottaen syöttövälit on kyllä vähän pidentyneet, eli siinä kolmen tunnin hujakoilla päivisin, välillä neljän, ja yöllä vaihtelee, nyt ollaan menty kolmella yösyönnillä viimesin viikko. Yö = 20-08.

Hohhelihoijaa, oon tässä leikkinyt kunnon pikkuvaimoa, silitellyt vauvan ja miehen vaatteita, siivonnut, tiskannut ja laittanut ruuankin jopa miehelle valmiiksi :D Lähinnä olen puuhannut unohtaakseni itseni, nyt on joku hirveä ulkonäkökriisi päällä...

Oli pakko vielä palata tänne...juuri kun edellisessä viestissä valitin, että nukahtamisessa on ollut ongelmia, niin nytpä tyttö sitten nukahtikin ihan omia aikojaan sänkyyn! :) Syötin, toivotin hyvät yöt, laitoin sänkyyn ja sinne se nukahti! Mä pitkään odotin, että olisi alkanut kuulumaan huutoa...mutta ei. On ne ihme vempuloita :)

Sama meillä kuin katikalla, että huutoa tulee jos tissiä yrittää väärään aikaan tarjota, tai sitten pitää tiukasti suun kiinni ja katselee muaalle kuin ei huomaisikaan :)

Mikäs ulkonäkökriisi katikalla on? Mulla ei ole nyt vähään aikaan ollut...katsotaan sitten kun tulee kesä ja pitäisi vinguttaa itsensä vanhoihin kesävaatteisiin :) Vähän on vielä kiloja jäljellä, mutta kyllä mä viime viikonloppuna sain ""kiukulla"" vedettyä parit vanhat farkut jalkaan.

Mutta nyt täytyy mennä tekemään jotain fiksua! (kuten katsomaan rauhassa TV:tä)

Sais jo riittää nämä kurjat kelit! Vaikuttaa ihan hurjasti mulla mielialaan tämä harmaus.

Ulkonäkökriisi, joo... :) En tiiä, luulin että kun alkaa paino tippua niin tulee ihan supermegabeibe olo ;) mutta itsetunto oli kyllä parempi raskaana ja ekojen raskauskilojen tiputtua...nyt, kun alkaa jo lähennellä alkupainoa (6kg jäljellä niistä ihanasta 23:sta) niin rumemmaksi vaan tunnen itteni! Ja entiset 36 housutkin kyllä mahtui jo jalkaan, kun eilen niitä koklailin, mutta ei niitä jenkkakahvojen takia kehtaa vielä päälleen sulloa :D

nojoo, en oo ollu mikään ulkonäköfriikki ikinä, ennemminkin aika homssuinen, mutta ottaa aikansa tottua itseensä.. kun jotenkin tuntuu että on jatkuvan muutoksen tilassa, ei sitäkään jaksa. mieskin kyllä antaa jatkuvasti positiivista palautetta, mutta mun mielestä nämä isommat rinnatkin on ihan tyhmät, kun paidat näyttää ihan oudoilta päällä :)

Joo tämä loska alkaa riittää. Eilen työnsin kuuliaisena äitinä vauvaa tuolla loskassa takapuoli pitkällä ja koko ajan vaunut juuttuivat johonkin. Tänään olinkin laiska ja nukutin vauvan autokatoksessa omalla pihalla ja nostin terassille nukkumaan. Siinä baby sitten tuhisikin 4h ja minä ihan ihmeissäni kävin kurkkimassa. Meillä nimittäin viime aikoina on unet ollut tosi pätkittäisiä, pari tuntia korkeintaan. Yötkin on mennyt (nyt koputan puuta) vähän aikaa yhdellä syötöllä eli kun vauva nukkuu nlo 21-6.30 (7) niin syöttö on osunut tohon klo 3 aikoihin. Eli itekin olen saanut hyvät unet. Aamulla onkin sitten baby tosi virkeenä ja hyväntuulisena eikä enää nukahda millään. (olisi kiva joskus nukkua pitempään, mutta ehtiihän sitä varmasti joskus....)

Ulkonäkökriisistä. Mulla on muuten aika sexy olo mutta tissit tosiaan tuntuvat aika isoilta. Ja painavilta. Tuntuu että ne roikkuvat navassa asti. No, mulla kuppikoko C, joten ei ne nyt mahdottoman isot ole. Mutta pienempään on tottunut. Painoindeksi on aika tasan 20 ja olen (vaikka itse sanonkin) tosi sutkakkaassa kunnossa, varmaan timmimpi kun ennen raskautta. Vatsalihaksetkin näkyvät :D

Mä käväsin tänään tyttelin kanssa Stokkalla, mutta ei kyllä mun kärsivällisyys riittänyt siellä ihmispaljoudessa vaunujen kanssa olla koko ajan huutelemassa ""anteeksi""a että pääsisin menemään...
Kotiin tullessa olin ihan naatti, ja eikös tuohon oven eteen ollut parkkeerannut joku hemmetin rekka-auto, joku oli tilannut kai jotain huonekaluja. Ovelle ei päässyt mistään! Eikun sohjoiseen hankeen vaunujen kanssa, voi helsvettiläinen. Siinä kun aikani olin vauhkonnut niin ystävällinen vanhempi mies ilmestyi avukseni. Muuten olisin varmaan junnannut siinä hangessa vaunujen kanssa siihen, kun se rekka joskus olisi poistunut oven edestä....

Kateeksi käy Minni sun timmiyttä! ;)
Ootsä tehnyt jotain eritiyistä, vai ihanko ittekseen oon vatsalihakset päättäneet tulla sua ilahduttamaan? :)

Mä tuumin laihduttaa vasta sitten, kun aletaan siirtyä enempi kiinteisiin. Siis eihän niitä ole vielä kokeiltukaan..
uskon kyllä, että nuo ylimääräset lähtee sitten ihan kevyesti, nyt kun tulee vedettyä naamaan mitä millonkin eikä liikuntaakaan tule harrastettua, kuitenkin tottunut melko aktiiviseen elämään siinäkin suhteessa. Toukokuusta alkaen oon ajatellut pacen lisätä ""viikko-ohjelmaani"". Saa nähdä, kuinka käy... :D

kiinteytymisestä: en ole tehnyt mitään suurta erikoista. Olen tosin käynyt vaihtelevasti 1-5x viikossa juoksemassa/spinningissä/hiihtämässä. En ole todellakaan yrittänyt laihduttaa tai mitään, päin vastoin olen syönyt kuin hevonen:aamulla puuroa, leipää, lounas, välipalaksi leipää, hedelmiä, jugrttia ja taas illalla leipää, mysliä jne. Ja joka päivä olen herkutellut pullalla tai suklaalla (pakko saada päiväkahvin seuraksi) Mutta kyllähän toi imettäminen kuluttaa. Huomasin kun vauvalla oli viikonloppuna tehoimuttelut niin itekin sai syödä aivan koko ajan.... Nyt alkaakin olemaan sellainen olo että pitäisi päästä kuntosalille niin saisi vähän ehkä massaa takaisin. Nahka tuntuu pari numeroa liian suurelta...

Meidän vauva on keksinyt peilin. Kattelee itseään leikkimaton peilistä koko ajan. Lisäksi kaikki mitä näkee pitäisi saada käteen kokeiltavaksi ja sen jälkeen suuhun. Mielenkiintoista.

Kaksplussassa oli vauvan tempperamentista. Huomasin että meidän tyttö on ainakin se superaktiivinen: kädet ja jalat käy koko ajan valveillaollessa. Sitterikin hyvä ettei kaadu kun tyttö siinä heiluttaa itseään ja keikuttelee. HUH!

Ihanaa, mies on kerrankin kotona, niin pääsee rauhassa(?) surffailemaan...

Harmi, että katikka sulla oli huonompi kokemus stockalla käynnistä :( Mä oli ihan ihmeissäni kun vain kerran täytyi pyytää tietä...jotenkin onnistuin luovimaan siellä ihmisten välissä ja sitten välillä kuljin toisten rattaiden vanavedessä, niin ne niin kuin aurasi tietä :)

Kiva, että toiset on saaneet painoansa alas! :) Mä taidan olla ihan ""normaali"", mutta urheilua kaipaisin...saas nähdä koska johonkin pääsee! Tällä menolla ei ole mitään toivoa kun ketään ei ole lasta katsomassa...kärrylenkeillä on vain käytävä, mutta sekään ei tässä loskassa oikein kiinnosta.

Sitä piti sanoman, että jos täällä on pääkaupunkiseutulaisia joilla on S-etukortti ja on HOK-Elannon jäseniä, niin ko. Prismoista saa käydä kupongin täyttöä vastaan hakemassa hopeisen kummilusikan (ja pari ale-kuponkia). Me käytiin tällä viikolla hakemassa....ja suunnittelin jo, että täytyy käydä hiotuttamassa siitä logo pois :)

Mä luin kanssa sen Kaksplussan artikkelin vauvan tempperamentista. Meillä on aikas rauhallinen vauva... Neuvolassakin kysyivät vauvan luonteenpiirteitä, mutta mitä nyt näin pienestä osaa sanoa! Rauhallinen ja tyytyväinen on meidän vauva...mutta olen mä huomannut, että sillä menee myös nopeasti hermo (isäänsä tullut), jos ei saa jotain lelua suuhunsa :)

Sellaisia tänne tänään, mukavaa viikonloppua kaikille!

Vai hulluilla päivillä sitä on käyty hulluttelemassa :o)

Minä en paljon ole vauvan kanssa shoppaillut. Muutaman kerran vaunujen kanssa kaupungilla olen hummaillut, mutta en ruuhka-aikoina. Tietty meillä täällä kehän ulkopuolella ei ole muutenkaan niin paljon ihmisiä. Oletteko käyneet vauvan kanssa ruokakaupassa niin että olette laittaneet hänet siihen kaupan kärryssä olevaan istuimeen??
Minä en ole vielä uskaltautunut. Viime viikolla oltiin kaupassa (Prisma) niin että vauva oli koko ajan omassa turvakaukalossa ja iskä sitä retuutti mukana. En tiedä miksi en ole mennyt kauppaan yksin vauvan kanssa. Meillä on kuitenkin niin kiltti vauva ettei huuda oikeastaan ollenkaan. Väsymysitkua joskus.

Tosin nyt meillä on joku protesti käynnissä vaunuttelua vastaan. Minä kun lähden vauvan kanssa lenkille niin hän huutaa naama punaisena ekat 5-10min. Sitten huuto jatkuu heti kun vaunut pysäyttää. Ennen meidän vauva nukahti jo vaatteita pukiessa ja ei tarvinnut kun tyrkätä vaunuun ja ulos. Sen etelän reissun jälkeen on tilanne muuttunut. Sisällä kyllä nykyisin nukkuu 3-4h vaunukopassa ettei mitään. Muutama kerta kynnyksen yli ja näin on valmista kauraa....

Muutenkin meillä on vauvalla rytmit mitä sattuu. Herää kyllä aina klo 6-7 ja siihen se sitten jääkin. Välillä nukahtaa pikkutorkuille aamulla 9-10 aikaan ja nukkuu 30-60min. Sitten päivällä pitemmät unet. Nämä joskus klo 11, joskus taas vasta klo 15.... Ihan käsittämätöntä. Välillä taas nämä ""aamutorkut"" onkin sitten 3-4h... Ja välillä kaikki unet 30-45min. eikä mitään pitkiä. Tässä on turha suunnitella mitään omia tekemisiä kun koko ajan pitää olla valmiina jos toinen herää. Miten muilla, onko rytmit muuttuneet???

Missäs Helmi? Onko siellä kaikki ok?

Siitä kaupassa käynnistä...mun on ollut ""pakko"" käydä vauvan kanssa kaksin kaupassa, kun mies tekee niin pitkää päivää, että en ole jaksanut odottaa ostoksia yms. enkä ""yötä myöten"" viitsi sitten lähteä vauvan kanssa yhdessäkään. Vauva on aika rauhallinen, niin se on hyvin onnistunutkin...ja olen päättänyt, että jos tilanne menee mahdottomaksi niin ainahan sitä voi lähteä kotiin :)
Mä käytin viime viikolla ekan kerran sitä Prisman kärryissä olevaa kaukaloa ja ihan hyvin meni...mitä nyt en meinannut saada niit kärryjä irti toisistaan yhdellä kädellä :) Muuten mä olen raahannut kaukaloa mukana, mutta se rupeaa käymään jo aika raskaaksi!

Unirytmeistä...meillä oli puolitoista viikkoa tosi selkeä rytmi päiväunien suhteen, mutta nyt on taas kaikki sekaisin...lyhyet aamutirsat on jääneet pois ja pidemmille unille taivutaan jo noin 11 aikaan...sitten iltapäivällä otetaan taas lyhyemmät tirsat. Aika sekavaa nyt on ollut, joten täytyy katsoa mitä ensi viikko tuo tullessaan!

Nyt täytyy lähteä laittamaan tuota kitisijää nukkumaan ;)

Moikka!

Me ollaan kauppailtu silleen, että vauva on ollut kantoliinassa jos on hereillä. Itseasiassa kaupassa käynti on meillä mukavinta puuhaa kaikista, tyttö nauraa ihan onnessaan liinassa ja katselee kaikkea ihmeellistä värikästä :)

Rytmit on silleen aika säännöllisen epäsäännölliset, että samoihin aikoihin herätään aamulla ja illalla mennään nukkumaan - päivällä sitten nukutaan 4-5 tunnin tirsat, pisin valveillaolojakso sijoittuu yleensä aamuun kun on noustu yöunilta, ja muutoin hereillä ollaan n.tunti kerrallaan. Meillä ei taida mitään yksiä pitempiä päiväunia tullakaan, tuo tunti tuntuu olevan The Päiväuniaika. Joskus puolitoista tuntia, jos on ollut paljon meininkiä ja on ollut pidempään hereillä.
Tähän on jo niin tottunut, että ois outoa jos vauva nukkuis pitempiä aikoja kerrallaan. Ja kun hereillä ollessa tarvitsee todellakin paljon huomiota ja meininkiä, niin hyvä noin että tulee useampi pieni hengähdystauko äidillekin päivän mittaan.

Viime yö oltiin koko poppoo mummulassa yökylässä, ja hyvin maittoi yöuni matkasängyssäkin, kun oma uninalle ja puklurätti oli viekussa. Hyvähyvä, tästä se kyläluutailu alkaa :)

Jouluiset UP!

Prkleen vesisade, ei huvita tuonne lähteä lenkkeilemään, ei sitten millään. SIsällä siis nyhvätään neidin kanssa. Me mennään pääsiäisen jälkeen allergiatesteihin, että mä saan mielenrauhan ja voin jättää totaalisesti pois sen, mikä selkeästi aiheuttaa pienelle kipua. Anoppilassa kun oltiin ja en niin miettinyt mitä suuhuni pistelin, niin yöllä talon täytti hysteerinen itku, kipuitku siis kertakaikkisesti. Masusta väänsi niin maan ikävästi... :(

Tääl yks hönttipöntti äiti selvittelee ""noston"" salaisuutta.. meinaatte siis vain sitä että nostolla tämä sivu pompahtaa keskustelujen kärkipaikkeille?
Tässä olisi uusi joulukuinen, pienokaisen pikku-poika syntyi 8.12 Nyt ollaan siis jo pari päivää yli 4:n kuukauden vanhoja ja painoa on noin 8200g ja pituutta +63cm. Vauva on rintaruokinnalla ja tuntuu että koko ajan läträtään syömässä vaikka nyt meilläkin on se vaihe että jos meen väärään aikaan tissiä suuhun tunkemaan niin voi että mikä loukkaannus se tätä pientä kohtaan näyttää olevan. Huuto on sen mukainen että sen jälkeen pitää kävellä ainakin Mombasaan jotta äijjä taas rauhoittuu :)
Öisin me herätään joku 3-4 kertaa.. ja kaikista hauskinta tässä on vielä se että me kaikki kolme, minä, vauva ja kihlattuni nukutaan samassa sängyssä :D Vauva ei oikein suostu nukahtamaan omaan sänkyyn ja olen vähän ollut laiskimus häntä sinne laittamaankaan. Pari kertaa kun olen hänet omaan pinnasänkyynsä laittanut nukkumaan niin olen itse sitten koko yön ravannut katsomassa että hänellä on kaikki ok, eikä mikään peitto ole tukehduttavasti siinä kasvoilla. Pitäisi varmaan opettaa hänet nukkumaan omaan sänkyyn.. meidän sänky kun alkaa käydä pieneksi kun ei pysty itseään hiemankaan ojentamaan.. :s
Kauppakärryjen sitterit (taikka kaukalot, miksi niitä nyt kutsuakkaan..) on tultu testattua! Eilen käytiin cm:ssa ja siellä oli juuri meille sopiva kärrykaukalo. Kaikkialla ne nimittäin eivät ole hyviä.. joskus liian istuvia ja toiset taas sitten liian makuu asennossa. Kannattaa siis vähän kokeilla eri asennoissa olevia.. :) Rintareppu on pidempien kauppareissujen in juttu, meillä tykätään!
Mutta nyt pienokainen heräsi, täytyneepi mennä! :)

jouluiset -05
uusi ketju 17.2. 13:03
1.12. Piia, toinen, TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
2.12. Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
*20.11 poika, 2740g, 49 cm
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
*9.12 poika 3830g, 52cm
2.12. Hessu, ensimmäinen, PKKS
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
4.12. Terhi, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
*24.11 tyttö, 2790g, 49,5cm
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
* 13.12. tyttö 4190g, 53 cm
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
*14.12. tyttö 4550g, 52cm
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
*16.12 poika 3650 g, 53 cm
8.12 Pai, 18, Helsinki, ensimmäinen , KOS
poika 4090g, 52cm
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12 minni
*3.12 tyttö
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
*7.12 tyttö, 3710 g, 51 cm
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
*31.12 tyttö 3350g, 51cm
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
* 4.1 poika 3868g ja 52cm
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
* 4.1 poika 3375g ja 50cm
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
*1.1-06 tyttö 4240g ja 51cm
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa
*29.12 tyttö 3570g ja 51cm

Jepujee, tervetuloa siis ainakin minun puolestani tähän ketjuun Pai! :) Nykyään tulee ainakin melkein joka päivä käytyä nämä sivut tsekkaamassa, ja minusta ainakin mukavaa jos täällä on enempi ahkeria kirjoittelijoita.. Mun vauveli täyttää ens viikolla elikäs 22.4. 4kk.

Nostolla siis tosiaan vaan etusivulle tämä ketju, tuppaapi muuten jäämään aina niin kauas jonnekin ettei meinaa löytyä millään :)

Meillä nukutaan myös suurin osa yöstä perhepedissä, syynä äipän laiskuus, ja yksinkertaisesti se että pienen vieressä on niin ihanaa. Osaa kyllä toisaalta nukkua omassakin sängyssä, jossa nukkuukin alkuyön, mutta sitten on niin paljon helpompi syöttää siinä vieressä, unenpöpperössä vaan tunkee tissin suuhun... Meillä on myös pieni sänky, semmonen ""puolentoista hengen"", en nyt muista mittoja. Ja mies on ISOkokoinen, enkä minäkäänn nyt maailman pienin, ihan perusmimmi ;)

Nyt muuten vauva nukahti päiväunille just kantoliinaan, vaikka luulin, ettei se osaa siinä nukkua (vastasyntyneenä kyllä nukkui joskus). Tanssittiin, ja yhtäkkiä vaan huomasin että silmät on lurpsahtanu kiinni. No, tästä olen vaan iloisesti yllättynyt, toivonkin että kevään mittaan saisi liinailla ja olla menossa aktiivisesti niin ettei tarvitsisi välttämättä raahata vaunuja mukana ollenkaan...

Tervetuloa uudet kirjoittelijat. Musta on mukava aina lukea muiden jouluvauvojen tarinoita ja kuulumisia. Helmi on ollut yleensä aika ahkerasti täällä mutta nyt on kaikonnut johonkin. Sillä taitaa olla kiirettä kun mieskin on kotona ;o)

Meidän neuvolaterveiset: 6,7kg/64cm eli kilo ja 5cm oli tullut kuukaudessa lisää. vau, sanoin minä ja neuvolantäti nyökytteli. Täällä mennään edelleen rintaruokinnalla ja kärtin lupaa kiinteiden maisteluun. Sainkin luvan ja nyt tässä mietin että mitenhän aloittaisi. Neuvolan täti ehdotti perunaa mutta olen kuullut että se ei kovin monelle vauvalle sovi. Ajattelinkin bataattia tai porkkanaa. Porkkanan makuun lienee vauvani jo tottunut kun olen itse porkkanan himosyöjä. Useampi kilo taitaa upota viikossa. (olen laiska salaatin tekijä ja korvaan sen kuorimalla itselleni porkkanoita ja rouskuttamalla niitä pitkin päivää)

Meillä oli tänään lääkärin tarkastuskin. Eipä siinä ihmeitä. Hyvin menee mutta menkööt sanoi doktori. Ja äitillä tietysti vierähti kivi sydämeltä kun kaikki oli hyvin.

Me harjoiteltiin vähän dialogista vauvajumppaa?oletteko kokeilleet?pääkaupunkiseudulla kuulemma neuvoloissa neuvotaan sitä. Tosin meidän neitokainen ei ollut kauheen innostunut siitä. Pisti vastaan kaikin voimin kun yritin heilutella käsiä auki ja ylös. Tosin hauskaa se hänen mielestään oli.

Meillä on eilen opittu pärisyttelemään. Sylki lentää monen metrin päähän kun vauva päristelee. Metkaa!

Hih, pakko kommentoida heti kun luin tuon Minnin viestin, että meillä kans pärisytellään ihan hulluna, sitä on kestänyt ehkä viikon verran. Sylki lentää ja se taas tuntuu naurattavan tyttöä, hekottelee ääneen! Sekopää vauva :)

Dialoginen vauvajumppa?
En ole kuullut, ihan omanlaista vauvajumppaa on kyllä harrastettu... ois kyllä kiva saada jotain ohjeitakin.

Minnehän Helmi tosiaan on kadonnut... huolettaakin vähän. Vai onko ""oikea elämä"" korvannut tämän virtuaaliseurueemme? Ei kai sentään? :)

Vaunut varsinki tälläsellä kelillä on vähän nihkeet.. Yks päivä oli lumi monttu matkan tukkeena eikä auttanu ku mennä sen läpi ja eiköhän tietysti siinä runnotessa yks pyöristäki vähän vääntynyt niin että nyt vaunut vielä puoltavat kevyesti vasempaan.. :(
oi voi, tänään on laiskuus päivä.. pitäis mennä suihkuun, tiskata ja muutenkin vähän siivoilla mutta kun tekee mieli vaan laiskotella :P Niin ja pääsiäiskortitkin pitäisi kiikuttaa postilaatikkoon.. mutta kun laiska nyt olen..
Meillä pikku-ukko on nyt päättänyt ettei häntä saa laittaa makuulle kuin vain nukkumaan mennessä, muuten pitää istuskella jotta näkee paremmin.. Pari kertaa hän on myös pyörähtänyt selältä masullee, kun vain on ollut pehmeä alusta.
Miten teillä muuten on nyt mennyt synnytyksen jälkeen, sujuiko synnytys hyvin, entä palautuminen?
Minulla meni synnytys todella helposti.. olen ihan ällikällä lyöty vieläkin siitä :) Painokin lähti heti hyvin tippumaan, tosin maha vielä roikkuu puhumattakaan näistä tisseistä! Hyi, ällöttää ihan.. vauva lutkuttaa maitoa koko ajan niin että rinnat roikkuvat.. muistutan jo ihan omaa mummiani :D
Lisäksi minulla on ihmeellinen mötikkä alavatsassani joka välillä on kipeä.. sitä olen nyt juossut näyttämässä terveyskeskuksessa ja nyt sitten aletaan sitä tarkemmin tutkia.. epäilevät tyrää.. inhottaa muutenkin lääkärit yms, ja kaikenlisäksi olen vielä luulosairas joten kuvittelen itselleni heti kaiken maailman syövät.. :( Pitää vain toivoa että se on jotain harmitonta ohimenevää..
miten aiotte muuten pääsiäisloman viettää?

Me lähdetään pääsiäiseksi sukuloimaan Pohjois-Suomeen, kivaa kivaa. Saa nähdä miten 5-6h automatka sujuu neidin kanssa, hän kun ei ole autoilua ennen harrastanutkaan!
Ihanaa päästä sinne oman äidin valmiiden ruokapatojen ääreen.

Meillä ei myöskään viihdytä makuullaan, ei sitten kertakaikkisesti. Istumaan vaan. Ja olenpa sitten istuttanut sylissä jo ihan tavallisestikin, enkä vain silleen kainaloiden ja pyllyn alta tukien. En tiedä, onko se ihan järkevää? Se on kuitenkin asento, johon vauva itsensä jatkuvasti kampeaa ja jossa on tyytyväinen, ja olen ajatellut, että itse kai se lihaksensa parhaiten tuntee. Ja makuuasennosta kohottaa pään ja hartiat jo ylös ja kovasti vaan yrittää punnertaa istumaan.

Muutaman kerran on neiti pyörähtänyt selältä kyljelleen, kun on saanut ilman vaippaa kelliä (siten suostuu makoilemaan, ei oikein muuten:). Mutta ei mitenkään jatkuvasti, enemmän vaan tuo istuminen ja erilaisten tavaroiden tutkiminen kiinnostaa. ja kantoliinassa keikkuminen ;)

Mä synnytin sektiolla, ja toivuin siitä kyllä tosi nopeesti.
Nyt oon välillä huomannut, että mahasta silleen vähän vihlasee, joten en uskalla vielä mitään vatsalihasliikkeitä ainakaan ruveta tekemään..painoa on jäljellä vielä 6kg, enkä tiedä lähtevätköhän nuo ennen kuin Laihdutan ne pois. Ja laihduttaa taas en halua ennen kuin olen lopettanut imetyksen tai ainakin täysimetyksen.
Toivottavasti ei mitään vakavaa sulla siellä, Pai!

Nojoo, nyt mä täytän koko palstan jo. Yritän ruveta tekemään jotain järkevää. Tänään ollaan vaan kotosalla, huomenna mennäänkin vaavin kanssa teatterireeneihin ja torstaina lähdetään ajelemaan pohjoista kohti..

Rentouttavaa pääsiäislomaa kaikille!

Mun piti kertoa siitä dialogisesta vauvajumpasta mutta vauva rupes kitisemään. Hyssyttelin vähän ja nyt taas nukkuu kiltisti. Tosin nostin kuistilta sisään. En tiedä oliko muka liian vähän päällä kun oli ulkona niin sai hyssyttää koko ajan ja nyt nukkuu niin autuaana. tosin kun katsoo ulos niin en kyllä itekään mielelläni nukkuisi tuolla tuulessa ja räntäsateessa. Tosin meidän kuistille ei pitäisi osua kumpikaan noista.
Niin, siitä jumpasta. Siinä tehdään aina liikkeet samassa järjestyksessä, rauhallisesti. Vauvaa otetaan käsistä kiinni (vauva ottaa sinun peukaloista) ja sitten viedään käsiä esim ristiin rinnalle - auki sivuille. Ylös sivukautta (perhonen) ja nyrkkeilyä kohti kattoa vuorokäsin... ym. Samalla vauvalle jutellaan esim mitä teet juuri nyt vauvalle (oikea käsi ylös ja alas...). Ei meidän kerhon ohjaajakaan ollut mikään asiantuntija mutta jotain tollasta. Ollaan nyt tehty kotona (pitäisi tehdä aina samaan aikaan vuorokaudesta, kun vauva on virkeä), katsotaan mitä tapahtuu....

Meillä ei myöskään ole vähään aikaan viihdytty makuulla. Hirmu mekastus alkaa jos laittaa makuuasentoon syliin. Lattialla kääntyy heti vatsalleen jos laittaa selälleen. Tosin leikkimatolla viihtyy selällään ja huiskii leluja minkä ehtii. Samoin hoitopöydällä on selällään mielellään mutta pää on hirmu kenossa taaksepäin... ja kun yrittää laittaa vaippaa niin hirveetä huiskimista, kiemurtelua ja kaarijännityksiä. Varsinkin iskälle. Ja sepä onkin sitten hauskaa.

Minä olen myös istuttanut vauvaa. Tai useimmiten vauva istuu sylissä ja pidän ainoastaan kainaloiden alta kiinni mutta hetkittäin myös annan istua itekseen. On kyllä vähän kun kännissä (siis vauva)... Eipä lääkäri ainakaan sanonut mitään että olisi selkä vino tai muuta. Vai mitä siitä nyt seuraakaan. Lääkäri sanoi että on tosi jäntevä ja sanoi että jos vauva jo kääntyy niin voi huoletta vähän istuttaakin. Meillä on sellaset juoksukärryt ja kysyin niistä (tosi istuva asento) niin lääkäri sanoi että voi pitää kärryssä muttei hirmu pitkiä aikoja. Samoin sitteristä sanoi ettei pitkiä aikoja, muuten liikunnallinen kehitys kärsii. No, meillä kyllä heilutaan ja vispataan menemään niin paljon että heikompia hirvittää.

Me mennään myös mummolaan pääsiäiseksi. Iskä on reissussa ja minä menen sinne vauvelin kanssa. Pääsee itse vähän helpommalla. Tosin meillä on superkiltti vauva, ettei tässä nyt voi paljon valittaa... Nyt täytyy lähteä raivaamaan pyykkejä.
Turvallista matkaa katikka. Hauskaa pääsiäistä jouluvauvoille!!!

Nostetaanpa jouluvauvat ylös tuolta kolmossivulta.

Täällä on todella rauhallista. Ollaan vauvan kanssa kaksin kotona (iskä työmatkalla) ja illat menee tosi rauhallisesti. Vauva on joka ilta nukahtanut ennen ysiä ja nukkuu seiskaan asti. tosin syö pari kertaa. Näköjään vaikuttaa kun ollaan illat vaan istuttu olkkarissa ja sylitelty. Tosi rauhallinen vauveli ja nukahtaa helposti.

Nyt pitäisikin ruveta pakkaamaan mummolan matkaa varten. Ei oikein jaksaisi. Siivotakin pitäisi niin olisi sitten mukava tulla kotiin. Sitä jaksaisi vielä vähemmän. Joku lorvailu on nyt iskenyt....

Ei auta...

Heips!
Kuulun itekin jouluisiin mutta olen vaan sivusta seurannut kirjotteluitanne...
Minkä kokoisia teidän vaavit on? meidän poika oli 3kk neuvolassa 4200g ja 62cm (synt.51cm3600g) ja nyt kun on 3,5kk niin kotivaaan mukaan painais jo 8kg!!!
ja kuinka paljon lapsenne syö?meillä menee n.1dl perunaporkkanasosetta ja n.8-10dl korviketta/pv, onko hirveä määrä?
olin muuten aika yllättynyt kun eilen jo löydettiin pojalta 3puhjennuttta hammasta!!