Joululahjoista...oonko nirppanokka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anoppi-kultako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, tai sitten annat tyttösi leikkiä jonkun aikaa niillä ja ostat ensi vuonna synttärilahjaksi ne briot. Minä olisin ollut onnellinen jos joku olisi ostanut tytölle ne nukenvaunut, ihan itse sitten lopulta ostin ne ja hyvä niin. Enkä siis ole kade mutta ihan joskus ärsyttää tuo toisten asenne että kun joku ostaa niin sitten se ei kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Lahjahevosta ei katsota suuhun!

Olisitko ap yhtä suutuksissa, jos äitisi olisi ostanut ko. vaunut eikä anoppi?

Ei ole kyse "normi" lahjaksi saatu-tilanteesta, jos kerran asianomainen välttämättä haluaa ostaa jonkun lahjan, jonka jo vanhemmat ovta aikoneet ostaa ja saa siihen ohjeet.
Mielestäni todella "anoppimaista" käytöstä, ja tuota voisin odottaa omaltakin anopilta....

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Esitit anopille asian väärin, ette Te niitä vaunuja halunneet vaan nimenomaan Tyttö halusi juuri sellaiset Brion !!!!!!!!!!!!!

Mä kiinnitin kans huomiota siihen ME halutaan...
Anna anopin antaa sellaiset kuin antaa ja jos ne ei kestä, ostatte sitten itse uudet!

:o Miten teidän lapsenne oikein leluilla leikkivät, jos nuo nukenvaunutkin muka heti palasiksi saavat? Eikös niissä ole tarkoitus työnnellä nukkea ja harvemmin se sellaisessa käytössä kovin pian hajoavat...ja jos hajoavat ostakaa sitten ne äidin havittelemat briot tilalle.

voi,voi kun täytyy lasten lahjojen takia pahoittaa sukulaisten mieliä ja huonontaa välejä. :( Kyllä on ahneeksi ja materiakeskeiseksi mennyt elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Darling:
Olen myös samaa mieltä kuin joku aikaisempi kirjoittaja siitä, että anoppiin täytyy voida luottaa! Ainakin jos haluaa välien olevan sellaiset, että lapset voivat olla mummin luona ilman valvontaa jne. Jos anoppi kysyi tarkasti mitä ap haluaa lahjaksi, hänen olisi pitänyt sitä toivetta noudattaa. Tai sitten olla kysymättä. Jos itse sovin jostakin anoppini kanssa, oli kyse ihan mistä tahansa, haluan olla varma siitä, että asia sujuu sovitusti (ja meillä myös sujuu). Mun mielestä tässä ei ole ongelmana kiittämättömyys vaan luottamus.

Enpä olisi itse paremmin sanoa!
Ja olen ihan rehellisesti sanottuna kade sulle! Meillä ei oo toiminu ikinä luottamus, niin kauan kuin tuo lapsi on ollut.
Sovitaan mitä hyvänsä, tekee anoppi kuitenkin miten lystää. No, tästä on seurauksena jo ainakin elinikäinen arpi lapsella....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
quote="eikö sulla ole mitään käytöstapoja kun kehtaat valittaa"]Meidän lapsi sai lahjaksi Bilteman nukenvaunut ja ovat kestäneet tosi hyvin. Mistään ei ole vuoden aikana rikki mennyt ja usein on käytössä. Naurettavaa rutista väärästä merkistä ennen kuin edes tietää onko ne yhtään sen heikommat kuin Briot. Oletko ap aivan varma, että kaikki muut paitsi Briot hajoaa? Sen ymmärtäisin, jos olisit pyytänyt jotain tiettyä vaatetta kuten toppahaalaria tms ja anoppi toisi viisi numeroa liian isot, jolloin lahjaa ei voisi käyttää pitkään aikaan. Mutta että viitsit valittaa nukenrattaiden merkistä. Taidat olla niitä Reimatekkiäitejä, joiden lapset käyttää vain parasta ja paras = kallis ja tunnettu merkki.

En tarvitse ja halua lapselle todellakaan parasta ja kalleinta. Mutta haluan käytännöllistä ja laadukasta sekä sievää!! Ja tämä ei todellakaan ole läheskään aina kalleinta. Ja kerronpas noista nukenvaunuista että anopin ostamat vaunut ovat 10? kallimmat kuin haluamamme briot!!

Ja luulenpas että suurin osa äideistä jotka ostavat lapselle reimatecciä eivät osta pelkästään sen takia että se on kallis ja tunnettu merkki, vaan sen takia että se on todettu oikeasti hyväksi!! (voin kertoa että meillä ei esim. ole reima tecciä, pelkkä reima riittää aivan hyvin ;) )

PS. Oletkohan kateellinen kenties??

kateellinen? mistä? ai siitä että lapsellani on vaan bilteman vaunut eikä brioa? mulle on aivan sama mitkä ne on, koska hyvin ajavat asiansa, eikä tullut mieleenkään haukkua tämän lahjan ostajaa.

edelleen kysyn, että mistä tiedät etukäteen niiden olevan huonommat?

[/quote]

Kateellinen siitä että et kenties itse vois ostaa reimatecciä lapsellesi vaiko siitä että meillä anoppi kuitenkin haluaa ostaa joululahjat lapsillemme?? ;) Anopin ostamat vaunut olivat kaupassa esillä ja tosi muoviset olivat. Mielestäni jos yhtään osaa katsoa niin kyllä heti näkee mikä on kestävää ja laadukasta ja mikä taas ei. Esim. vrt ihan oikeisiin lasten vaunuihin brio/ emmaljunga vastaan vaikka abc?? Kyllä ei taida kymmenen vuoden päästä kovalla käytöllä abc vaunuista mitään jäljellä mutta uskon et emmaljungat varmasti vielä ihan hyvät ja ehjät vaunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimosan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
OSat ne briot sitten myöhemmin itse, jos anoin ostamat menee rikki. Turha kai nyt lasten lelusita on alkaa vihoja pidellä ja välejä huonontaa.

Mä ajattelen ihan samoin..et antaa rikkoa noi ja ostatte itse sit uudet ja paremmat

näin mäkin ajattelen... turha pahoittaa kaikkien mieltä kun tarkoitus oli hyvä kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Esitit anopille asian väärin, ette Te niitä vaunuja halunneet vaan nimenomaan Tyttö halusi juuri sellaiset Brion !!!!!!!!!!!!!

Mä kiinnitin kans huomiota siihen ME halutaan...

Tuossa tilanteessahan on ollut kyse vanhempien aikeista ostaa ne lapselle, ja tottakai he ovat sanoneet millaisen lahjan haluavat ostettavan

quote="eikö sulla ole mitään käytöstapoja kun kehtaat valittaa"]Meidän lapsi sai lahjaksi Bilteman nukenvaunut ja ovat kestäneet tosi hyvin. Mistään ei ole vuoden aikana rikki mennyt ja usein on käytössä. Naurettavaa rutista väärästä merkistä ennen kuin edes tietää onko ne yhtään sen heikommat kuin Briot. Oletko ap aivan varma, että kaikki muut paitsi Briot hajoaa? Sen ymmärtäisin, jos olisit pyytänyt jotain tiettyä vaatetta kuten toppahaalaria tms ja anoppi toisi viisi numeroa liian isot, jolloin lahjaa ei voisi käyttää pitkään aikaan. Mutta että viitsit valittaa nukenrattaiden merkistä. Taidat olla niitä Reimatekkiäitejä, joiden lapset käyttää vain parasta ja paras = kallis ja tunnettu merkki.

En tarvitse ja halua lapselle todellakaan parasta ja kalleinta. Mutta haluan käytännöllistä ja laadukasta sekä sievää!! Ja tämä ei todellakaan ole läheskään aina kalleinta. Ja kerronpas noista nukenvaunuista että anopin ostamat vaunut ovat 10? kallimmat kuin haluamamme briot!!

Ja luulenpas että suurin osa äideistä jotka ostavat lapselle reimatecciä eivät osta pelkästään sen takia että se on kallis ja tunnettu merkki, vaan sen takia että se on todettu oikeasti hyväksi!! (voin kertoa että meillä ei esim. ole reima tecciä, pelkkä reima riittää aivan hyvin ;) )

kateellinen? mistä? ai siitä että lapsellani on vaan bilteman vaunut eikä brioa? mulle on aivan sama mitkä ne on, koska hyvin ajavat asiansa, eikä tullut mieleenkään haukkua tämän lahjan ostajaa.

Kateellinen siitä että et kenties itse vois ostaa reimatecciä lapsellesi vaiko siitä että meillä anoppi kuitenkin haluaa ostaa joululahjat lapsillemme?? ;) Anopin ostamat vaunut olivat kaupassa esillä ja tosi muoviset olivat. Mielestäni jos yhtään osaa katsoa niin kyllä heti näkee mikä on kestävää ja laadukasta ja mikä taas ei. Esim. vrt ihan oikeisiin lasten vaunuihin brio/ emmaljunga vastaan vaikka abc?? Kyllä ei taida kymmenen vuoden päästä kovalla käytöllä abc vaunuista mitään jäljellä mutta uskon et emmaljungat varmasti vielä ihan hyvät ja ehjät vaunut.

[/quote]

No mutta NUKENvaunut... Vai kuinka kovakouraisesti niitä on tarkoitus käsitellä?

[/quote]

voi hyvää päivää sun kanssas. Mistäs tiedät minkämerkkiset haalarit mun lapsilla on ja kuka ne on ostanut? Mulla ei ole mitään tarvetta olla katellinen ihmiselle, joka on lapsellinen ja turhmainen ja kehtaa rutista jostain lahjasta. Anoppi kyllä ostaa meidän lapsille aika kalliitakin lahjoja, jos sillä tiedolla jotain teet. Niin ja muuten huolitko lapsellesi 10 vuotta vanhat emmaljungat? jos mulle tarjottais uusia halpisvaunuja tai 10 vuotta vanhoja merkkkivaunuja, niin en todellakaan ostais niitä Emmaljungia vain sen merkin takia. Olishan ne jo aika vanhanaikaiset verrattuna uusiin malleihin. Kokemusta on sellaisten käytöstä uusin vaunujen rinnalla nimittäin. Tuskin sun lapsi leikkii seuraavat 10 vuotta niillä nukenrattailla, joten ole huoleti. Veikkaan, et jos normaalisti leikkii, eikä heittele niitä seinään, niin kyllä ne sen aikaa kestää kun hän niitä käyttää ja varmaan vielä pikkusiskollekin, jos tarvetta on. Meidän halpisnukenvaunut ovat yhä kuin uudet, vaikka ovat jo vuoden vanhat.

Miten ne rattaat voi olla ihan paskat, jos olivat kalliimmatkin?
Jospa kysyisitte lapsen mielipidettä: Mitäs tuumaisit, jos joulupukki toisikin tälläiset rattaat? Jos lapsi ei millään voi hyväksyä ajatusta, ehdotatte anopille, että vaihtais.
Lapset on sopeutuvaisia. Mä uskon, että ne anopin ostamat rattaat kelpaa tytölle ihan mainiosti. Aattona vaan sanotte, että pukilla oli tänä jouluna nyt tälläinen mallisto.
Tämä taitaa olla nyt miniälle vaan iso asia ja arvovalta kysymys.

Mitäs tähän ny sanois. Ota opiksesi ja ensi jouluna keksit etukäteen mitä sanot anopille lahjatoiveeksi ja ne, mitä tahdot itse ostaa niin niistä sanot, että olet jo ostanut, vaikka olisi vasta heinäkuu.

Itsellä on nimmittäin kokemusta kahdenlaisista vaunuista. Siskoni sai lahjaksi Brion nukenvaunut ja minä puolestaan jotku halvemmat ja ei niin laadukkaat. Molemmat vaunut on n.15 vuotta vanhat ja Briot vielä täysin ehjät ja minun vaunut menivät parin vuoden jälkeen huonoon kuntoon. Eivät kestäneet yhtään "rajumpaa" käyttöä eikä pientä painoa. Veljeni nimittäin tykkäsivät pukella vaunuilla toisia. Siskoni vaunut kestivät, mutta minun eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:
Itsellä on nimmittäin kokemusta kahdenlaisista vaunuista. Siskoni sai lahjaksi Brion nukenvaunut ja minä puolestaan jotku halvemmat ja ei niin laadukkaat. Molemmat vaunut on n.15 vuotta vanhat ja Briot vielä täysin ehjät ja minun vaunut menivät parin vuoden jälkeen huonoon kuntoon. Eivät kestäneet yhtään "rajumpaa" käyttöä eikä pientä painoa. Veljeni nimittäin tykkäsivät pukella vaunuilla toisia. Siskoni vaunut kestivät, mutta minun eivät.

Mutta huomaa, että noi anopin ostamat rattaat oli KALLIIMMAT, kuin ne, mitkä ap olis ostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mitäs tähän ny sanois. Ota opiksesi ja ensi jouluna keksit etukäteen mitä sanot anopille lahjatoiveeksi ja ne, mitä tahdot itse ostaa niin niistä sanot, että olet jo ostanut, vaikka olisi vasta heinäkuu.

Yritin kyllä anopille ehdottaa että entä jos hän ostaisi lapsellemme villapuvun kun hän sitä tarvii tai sitten uudet pussilakanat sänkyyn, mutta ei se käynyt. (ehkä siksi kun niitä ei tyttömme ole toivonut vaan me vanhemmat!!!)

Ja tiedän että ole turhamainen nirppanokka, mutta minkäs teet kun haluat ajatella vain lapsesi parasta ja ennenkaikkea laatua!! ;)

Puiset nukenvaunut olis varmaan kaikista kestävimmät.

Tästä tulikin mieleen, että näin joskus kaupan edessä rottinkituotteita myynnissä ja siellä oli aivan ihanat rottinkiset nukenvaunut. Harmi kun enää ole myyjää nähnyt...

Yritin kyllä anopille ehdottaa että entä jos hän ostaisi lapsellemme villapuvun kun hän sitä tarvii tai sitten uudet pussilakanat sänkyyn, mutta ei se käynyt. (ehkä siksi kun niitä ei tyttömme ole toivonut vaan me vanhemmat!!!)

Ja tiedän että ole turhamainen nirppanokka, mutta minkäs teet kun haluat ajatella vain lapsesi parasta ja ennenkaikkea laatua!! ;)

Miten ne voi olla huonommat, jos ovat kalliimmatkin?

Miten ne voi olla huonommat, jos ovat kalliimmatkin?

Ap nyt vaan on päättänyt, että ne on huonommat ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:

Siksi juuri haluankin laadukkaat ja kestävät vaunut kun tiedän aivan saman. meillä näin myös kotonani käynyt. Vieläkin ne laadukkaat vaunut ovat leikeissä mukana mökillä vaikka ovat jo yli 20 v vanhat.

..mutta hei, teillä sentään kysytään mitä olis toiveissa, meillä anoppi vaan ostelee ja ostelee, me sitten katsotaan pakettien määrää ja toivotaan että siellä olisi edes jotain hyödyllistä /hauskaa..

Mutta ap.n ongelmaan, ottakaa paketti vastaan ja nauttikaa. Jos vaunut menee rikki, aina saatte myöhemmin ostettua ne halutut briot.. (tai ostaa molemmat, toiset sisäkäyttöön, toiset ulkokäyttöön.. )

Yhteistyössä