Joululahjoista...oonko nirppanokka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anoppi-kultako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lucia:
Itsellä on nimmittäin kokemusta kahdenlaisista vaunuista. Siskoni sai lahjaksi Brion nukenvaunut ja minä puolestaan jotku halvemmat ja ei niin laadukkaat. Molemmat vaunut on n.15 vuotta vanhat ja Briot vielä täysin ehjät ja minun vaunut menivät parin vuoden jälkeen huonoon kuntoon. Eivät kestäneet yhtään "rajumpaa" käyttöä eikä pientä painoa. Veljeni nimittäin tykkäsivät pukella vaunuilla toisia. Siskoni vaunut kestivät, mutta minun eivät.

Siksi juuri haluankin laadukkaat ja kestävät vaunut kun tiedän aivan saman. meillä näin myös kotonani käynyt. Vieläkin ne laadukkaat vaunut ovat leikeissä mukana mökillä vaikka ovat jo yli 20 v vanhat.

Niin, no puiset olis kestäneet äidiltä tyttärelle. Miksei sellaisia? Tai miksei nuo mökillä olevat kelpaa? Mitä väliä sillä on että kestävät 20 vuotta jos kukaan ei huoli niitä kuin mökkikäyttöön sitten enää..?

Ne mökillä olevat kelpaisi varsin hyvin meille ja jopa haluaisinkin ne (oikeat retro vaunut ovat nykyään) mutta en voi niitä sieltä pois hakea kun ovat mun ja siskoni yhteiset ja myös siskon lapset niillä haluaa leikkiä, joten ollaan päätetty et pidetään ne siellä ja kaikki saa leikkiä niillä :)

Ne mökillä olevat kelpaisi varsin hyvin meille ja jopa haluaisinkin ne (oikeat retro vaunut ovat nykyään) mutta en voi niitä sieltä pois hakea kun ovat mun ja siskoni yhteiset ja myös siskon lapset niillä haluaa leikkiä, joten ollaan päätetty et pidetään ne siellä ja kaikki saa leikkiä niillä :)

Eli lapselle ei sillä vaunujen designilla ja merkillä ole väliä, kun retrotkin kelpaa. Miksei tykkäisi niistä anopin ostamistakin, siis? Ethän tiedä niiden kestävyydestä ennen kuin kokeilet ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli lapselle ei sillä vaunujen designilla ja merkillä ole väliä, kun retrotkin kelpaa. Miksei tykkäisi niistä anopin ostamistakin, siis? Ethän tiedä niiden kestävyydestä ennen kuin kokeilet ;)

Niin, ja miksei puisia jos kestäviä nimen omaan haluat?

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mitäs tähän ny sanois. Ota opiksesi ja ensi jouluna keksit etukäteen mitä sanot anopille lahjatoiveeksi ja ne, mitä tahdot itse ostaa niin niistä sanot, että olet jo ostanut, vaikka olisi vasta heinäkuu.

Yritin kyllä anopille ehdottaa että entä jos hän ostaisi lapsellemme villapuvun kun hän sitä tarvii tai sitten uudet pussilakanat sänkyyn, mutta ei se käynyt. (ehkä siksi kun niitä ei tyttömme ole toivonut vaan me vanhemmat!!!)

Ja tiedän että ole turhamainen nirppanokka, mutta minkäs teet kun haluat ajatella vain lapsesi parasta ja ennenkaikkea laatua!! ;)

Lapsen parasta ajatellaan vallan muulla kuin tavaroilla. Lapsestasi tulee tasan yhtä onnellinen tai onneton nukenvaunujen merkistä riippumatta!!!
Sinun antamasi arvot sen sijaan merkitsevät hyvin paljon ja kovin materiakeskeisiltä arvosi tuntuvat.
Ja jos lapsi saa valita hän on kyllä mielummin ilman vaunuja kuin kärsii äidin ja isoäidin huonoista väleistä. Ja saattaapa tällainen episodi viilentää lapsen äidin ja isänkin välejä, jos oikeasti olet käskenyt miehesikin soittaa äidilleen ja valittaa tästä LAHJASTA!
Pistä nyt asiat tärkeysjärjestykseen!

Lapsen parasta ajatellaan vallan muulla kuin tavaroilla. Lapsestasi tulee tasan yhtä onnellinen tai onneton nukenvaunujen merkistä riippumatta!!!
Sinun antamasi arvot sen sijaan merkitsevät hyvin paljon ja kovin materiakeskeisiltä arvosi tuntuvat.
Ja jos lapsi saa valita hän on kyllä mielummin ilman vaunuja kuin kärsii äidin ja isoäidin huonoista väleistä. Ja saattaapa tällainen episodi viilentää lapsen äidin ja isänkin välejä, jos oikeasti olet käskenyt miehesikin soittaa äidilleen ja valittaa tästä LAHJASTA!
Pistä nyt asiat tärkeysjärjestykseen! [/quote]

JUURI NÄIN

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Lahja on lahja. Ei pitäisi koskaan "kerjätä" mitä haluaa lahjaksi. Se menettää heti tarkoituksensa!Ja lapsetkin oppivat huonon tavan.

Tässä ny mistään kerjäämisestä ole kyse! Anoppi halus väen vängällä puuttua jo valmiiks sovittuihin joululahjasuunnitelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäpä:
Lahja on lahja. Ei pitäisi koskaan "kerjätä" mitä haluaa lahjaksi. Se menettää heti tarkoituksensa!Ja lapsetkin oppivat huonon tavan.

Tässä ny mistään kerjäämisestä ole kyse! Anoppi halus väen vängällä puuttua jo valmiiks sovittuihin joululahjasuunnitelmiin.

Minusta se on kerjäämistä jos luetellaan että tätä ja tätä haluamme LAHJAKSI.Itse en koskaan "kerro"kun minulta kysellään mitä lapsemme haluavat lahjaksi. Taitava/läheinen ihminen kyllä näkee mitä kyseessä oleva lapsi tarvitsee.En myöskään koskaan kysy esim.kummilasten VANHEMMILTA mitä he haluavat lapselleen lahjaksi.

Meillä oli vähän sama tilanne.. Tosin kummisetä kysyi, mitä lapsemme haluaa lahjaksi.. Kerroin sitten siinä lapsen lahjatoiveita ja kummisetä yhden toiveen sieltä nappasi (kaikista tärkein toive lapsellemme) ja sanoi, että hän ostaa.. Minä sanoin suoraan, että ostamme itse, jotta tulee juuri sellainen jota tyttö toivonut.. Kummisetä vielä intti, että ei kun hän voi ostaa.. En antanut periksi, koska joka vuosi kummisetä on ostanut ihan erilaista mitä on toivottu ja aina tyttö on pettynyt, kun ei pukki tuonutkaan sitä mitä hän toivoi.. Lapsella siis yleensä pari tärkeää toivetta ja muut sellaisia "ei niin tärkeitä".. Ihan sama, olinko tyly vai en, mutta halusin itse ostaa tuon tärkeimmän lahjan.. Kummisetä ei onneksi ottanut nokkiinsa loppujen lopuksi vaan aikoi ostaa muuta lahjaksi..

http://www.pikkupingviini.fi/uploads/posters/nukenvaunut1.jpg

hieman tuon näköiset mutta tummansini/punaiset olivat anopin ostamat

Kiitti vitusti, meinasin sua puolustaa, mutta rupes nyppimään kun mun tytöllä on just tollaset vaunut ja haukuit niitä rumiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tana:

Kiitti vitusti, meinasin sua puolustaa, mutta rupes nyppimään kun mun tytöllä on just tollaset vaunut ja haukuit niitä rumiksi.

Nuo on aivan tosi rumat!!

Anteeksi vain, mutta maukuja kun on monen laisia. ja hyvä niin. kamalaahan olisi jos kaikkia samanlaisista tykkäisimme. ;) Ja ei ne tollaset kuvan vaunut ollut, saman näköiset mut tummän siniset ja tummanpunaista.

Eipä ainakaan tyttöni mielestä. Olis täytyny pukille sanoa että ÄITI haluaa reimatecin vaunut, saatanan pällit :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Minäpä:

Minusta se on kerjäämistä jos luetellaan että tätä ja tätä haluamme LAHJAKSI.Itse en koskaan "kerro"kun minulta kysellään mitä lapsemme haluavat lahjaksi. Taitava/läheinen ihminen kyllä näkee mitä kyseessä oleva lapsi tarvitsee.En myöskään koskaan kysy esim.kummilasten VANHEMMILTA mitä he haluavat lapselleen lahjaksi.

Sittenhän me ollaan aivan samanlaisia. En minäkään koskaan kerro mitä lapselle voisi ostaa lahjaksi vaikka moni sitä kyseleekin, enkä myöskään kysele viiden kummilapseni vanhemmilta mitä haluavat. Lahja on lahja ja jokainen antaa sitä mitä parhaaksi näkee tai on antamatta. Mutta kun tässä ei ollut siitä kyse. Vaan siitä että anoppi petti lupauksen.

Joulu on rauhan aikaa.... Älä pahoita anoppisi mieltä, parhaansa mukaan kai teki. Ja noi linkin vaunuthan on hienot, en tajua yhtään. Näkisitpä, millaisilla minä aikoinaan työntelin, ei pikkulapset tommosista asioista välitä. Jos hajoavat niin sitten hajoavat, ja on ehkä uusien paikka, mutta se on sen ajan murhe.

Alkuperäinen kirjoittaja gkmhgkjm:

Eipä ainakaan tyttöni mielestä. Olis täytyny pukille sanoa että ÄITI haluaa reimatecin vaunut, saatanan pällit :laugh:

Reimatecin vaunut? :laugh::laugh::laugh::laugh:
Niin, ap:hän sanoi, et tykkää reimasta, joten varmaan perimmäinen ongelma olikin, et anoppi ei ostanut reimatec vaunuja :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No ei kiva.

Kun lapsi tuskin osaa olla ilmaisematta pettymystänsä, mikäli on tietyt vaunut halunnut...

(onneksi meillä kysellään niin, että mä voin sanoa, mitä ostetaan, koska halutaan juuri sellaiset kuin halutaan)

vaan ap.kin anopilleen oikein kuvan kera ilmaisi MILLAISET VAUNUT HALUAVAT.silti anoppi otti päinvastaiset.Eli ap.kin kertoi minkäläisen halutaan höh

ihan nätit ovat.Et sinä sillä leiki vaan muksusi.Linkitäpä kuva jonka itse oisit halunnut,kiva nähdä sekin vaunut

Yhteistyössä