käytiin 5kk neuvolassa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maaria

Vieras
Keskusteltiin ruokailusta (tyttö syöny nyt reilun kuukauden kiinteää). Sanoin et tytöllä kutisee ikeniä, ni oon antanu näkkärin käteen. Terkkari jäi tän näkösenä kattoon mua :o "näkkäriä", mä niin näkkäriä ja laiton kuivumaan ruisleivän siivuja, et esikoinen ainaki tykkäs niistä. Kysy et oonko antanu porkkanan, ku se olis parempi. Joo oon antanu, mut ei se kiinnosta, ku siitä ei lähe mitään makua, eikä pysy niin hyvin kädessä. Ei puhunu enään mitään.. tais olla nuorelle th:lle uus juttu tai sit piti mua ihan edesvastuuttomana, muttei uskaltanu sanoa mitään :D

Kysy et syökö tissiä. Mä et syö, mut oon lopettelmassa koska oon uudestaan raskaana. "minä kyllä viimeiseen asti sinua kannustaisin jatkamaan sitä tissin antamista". Mä et toki, mut ku meinaa maito hiipua ja ei oikein tunnu itestäkään hyvältä. "siitä huolimatta kyl kannattaisi vielä jatkaa" |O
 
kun minun esikoiseni vuonna 94 oli 3kk, tulin siihen tulokseen, ettei sinne neuvolaan kannata ihan kaikkea kertoa. mikään ei siihen velvoitakaan. pääsee itte helpommalla kun ei kaikkea kerro.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
no meille on aina suositeltu viljoja aloitettavaksi vasta 6kk->

no eikö se ole aika pieni määrä mitä nuista näkkäristä/ruisleivästä todellisuudessa lapsi saa suuhunsa.. ku ite ainaki seuraan ettei mitään isompaa palaa siitä saa. Ja ainakaan vielä ei ole maha oireita tullu.
Mitä sit kouraan, jos ei näkkäriä/ruisleipää, ku porkkana ei kiinnosta. Omenaa tai maissinaksuja en ole vielä uskaltanu antaa
 
oottapas käuan ravanneet neuvolassa niin eikö sieltä jo neuvoa herunut..
Minäkin syön jo täysin kiinteää ruokaa vaikka olen jo 20v ja jätkäkaveri on nakannut näkin kouraan et ime sitä..........
 
Alkuperäinen kirjoittaja maaria:
Keskusteltiin ruokailusta (tyttö syöny nyt reilun kuukauden kiinteää). Sanoin et tytöllä kutisee ikeniä, ni oon antanu näkkärin käteen. Terkkari jäi tän näkösenä kattoon mua :o "näkkäriä", mä niin näkkäriä ja laiton kuivumaan ruisleivän siivuja, et esikoinen ainaki tykkäs niistä. Kysy et oonko antanu porkkanan, ku se olis parempi. Joo oon antanu, mut ei se kiinnosta, ku siitä ei lähe mitään makua, eikä pysy niin hyvin kädessä. Ei puhunu enään mitään.. tais olla nuorelle th:lle uus juttu tai sit piti mua ihan edesvastuuttomana, muttei uskaltanu sanoa mitään :D

Kysy et syökö tissiä. Mä et syö, mut oon lopettelmassa koska oon uudestaan raskaana. "minä kyllä viimeiseen asti sinua kannustaisin jatkamaan sitä tissin antamista". Mä et toki, mut ku meinaa maito hiipua ja ei oikein tunnu itestäkään hyvältä. "siitä huolimatta kyl kannattaisi vielä jatkaa" |O

Ootko jotenkin ylpeä itsestäsi? :headwall: No oli kuin oli minusta th oli poikeassa, tuon ikäinen pitäisi vielä olla tissillä ja viljat vasta myöhemmin. Leikkiköön lapsensa terbeydellä ken tahtoo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:
Alkuperäinen kirjoittaja maaria:
Keskusteltiin ruokailusta (tyttö syöny nyt reilun kuukauden kiinteää). Sanoin et tytöllä kutisee ikeniä, ni oon antanu näkkärin käteen. Terkkari jäi tän näkösenä kattoon mua :o "näkkäriä", mä niin näkkäriä ja laiton kuivumaan ruisleivän siivuja, et esikoinen ainaki tykkäs niistä. Kysy et oonko antanu porkkanan, ku se olis parempi. Joo oon antanu, mut ei se kiinnosta, ku siitä ei lähe mitään makua, eikä pysy niin hyvin kädessä. Ei puhunu enään mitään.. tais olla nuorelle th:lle uus juttu tai sit piti mua ihan edesvastuuttomana, muttei uskaltanu sanoa mitään :D

Kysy et syökö tissiä. Mä et syö, mut oon lopettelmassa koska oon uudestaan raskaana. "minä kyllä viimeiseen asti sinua kannustaisin jatkamaan sitä tissin antamista". Mä et toki, mut ku meinaa maito hiipua ja ei oikein tunnu itestäkään hyvältä. "siitä huolimatta kyl kannattaisi vielä jatkaa" |O

Ootko jotenkin ylpeä itsestäsi? :headwall: No oli kuin oli minusta th oli poikeassa, tuon ikäinen pitäisi vielä olla tissillä ja viljat vasta myöhemmin. Leikkiköön lapsensa terbeydellä ken tahtoo.

ai... et pitää olla tissillä jos tissimaito loppuu ja oon uudestaan raskaana? Toki jatkan tissittelyä, mutta oon tyytyväinen että näinki pitkälle on päästy
 
Alkuperäinen kirjoittaja 111:
eihän ton ikäiselle voi vielä leipää antaa!!!!

no mitä sit käteen.. miks ei vois? jos 6kk iässä saa viljat alottaa, ni miks ei nyt vois jo antaa maistiaisia.. ei se sitä sen kummemmin syö, kuhan nuoleskelee.
Kyl maha ilmottaa, jos se ei ole vielä valmis.
Ja näin ainaki minä ajattelen. Maissinaksuja en uskalla antaa, ku tukkii ne kokonaisena suuhun ja sit yökkii
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Mä en uskalla antaa näkkäriä sen takia ku meillä yks lapsi aina veti siitä palan henkeen.

meil ei onneks ole vielä käyny näin.. mut toki seuraan vierestä! Annan näkkärin käteen esim. sitteriin siks aikaa kun me muut syödään
 
enkä ole mitenkään ylepeä itsestäni!! Yhtä epävarma kuin kaikki muutki.. esikoisen kans mentiin pidempään täysin tissimaidolla, ni siks tämä on hakusessa.

Mitä muuta te ootte näin pienille antanu käteen? siis syötävää? tääl ku lukee ni useampi on antanu esim. maissinaksun tai juuriki kuivan ruisleivän siivun käteen heti ku kourassa pysyy
 
Voi teitä idiootteja...

Se on pikkasen eri asia "aloittaa viljat" ku et antaa jyystää leivänkänttyä. :D

Voi hitto näitä suositus-intoilijoita. Yks vinkki; neuvola ei oo jumala. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
enkä ole mitenkään ylepeä itsestäni!! Yhtä epävarma kuin kaikki muutki.. esikoisen kans mentiin pidempään täysin tissimaidolla, ni siks tämä on hakusessa.

Mitä muuta te ootte näin pienille antanu käteen? siis syötävää? tääl ku lukee ni useampi on antanu esim. maissinaksun tai juuriki kuivan ruisleivän siivun käteen heti ku kourassa pysyy

No meillä on poika ruvennut saamaan noita maissinaksuja ja näkkäriä just siin 5kk iässä, kun on pysynyt itse pystyssä syöttötuolissa.
 
no mitä sit käteen.. miks ei vois? jos 6kk iässä saa viljat alottaa, ni miks ei nyt vois jo antaa maistiaisia.. ei se sitä sen kummemmin syö, kuhan nuoleskelee.

No just siks koska siinä on kuukausi eroa 5kk -----> 6kk..... :) Ai että mitä käteen, no kyllähän noita löytyy :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa:
Voi teitä idiootteja...

Se on pikkasen eri asia "aloittaa viljat" ku et antaa jyystää leivänkänttyä. :D

Voi hitto näitä suositus-intoilijoita. Yks vinkki; neuvola ei oo jumala. :D

No miksei sitte anneta soseita vaikka jo synnärillä???
 
Mä ole alottanu kaikki "tuotteet" aijemmin mitä neuvolan SUOSITUKSET!
Hyvin on tytön maha kestänyt :)
Tääl mennään vaan niin neuvolan kaavoilla, jotka muuttuu vuosittain... sit taas tehdään niiku sillä kertaa neuvolantäti sanoo :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Mä ole alottanu kaikki "tuotteet" aijemmin mitä neuvolan SUOSITUKSET!
Hyvin on tytön maha kestänyt :)
Tääl mennään vaan niin neuvolan kaavoilla, jotka muuttuu vuosittain... sit taas tehdään niiku sillä kertaa neuvolantäti sanoo :D

Meilläkin on jouduttu aloittamaan aikaisemmin soseet (molemmilla) koska maitoa meni niin paljon ettei neuvolan mielestä ollut enää hyväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
enkä ole mitenkään ylepeä itsestäni!! Yhtä epävarma kuin kaikki muutki.. esikoisen kans mentiin pidempään täysin tissimaidolla, ni siks tämä on hakusessa.

Mitä muuta te ootte näin pienille antanu käteen? siis syötävää? tääl ku lukee ni useampi on antanu esim. maissinaksun tai juuriki kuivan ruisleivän siivun käteen heti ku kourassa pysyy

No mitä sitten odotit terkkarin sanovan, heidän on ohjattava vanhempia suositusten mukaiseen lapsen ravitsemiseen. Odotitko jotain kehuntaa ja kannatusta siihen että syötät leipää 5kk ikäiselle...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa:
Voi teitä idiootteja...

Se on pikkasen eri asia "aloittaa viljat" ku et antaa jyystää leivänkänttyä. :D

Voi hitto näitä suositus-intoilijoita. Yks vinkki; neuvola ei oo jumala. :D

No miksei sitte anneta soseita vaikka jo synnärillä???

Koska vauva ei silloin ole valmis niitä syömään.

Oletko vähän tyhmä vai miksi vertaat näkkärin jyystämistä (ei se siitä mitään oikeastaan edes niele!!!) soseiden antamiseen ja vastasyntynyttä lähes puolivuotiaaseen? Ei oikeasti näköjään ole äo kovinkaan korkea. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Mä ole alottanu kaikki "tuotteet" aijemmin mitä neuvolan SUOSITUKSET!
Hyvin on tytön maha kestänyt :)
Tääl mennään vaan niin neuvolan kaavoilla, jotka muuttuu vuosittain... sit taas tehdään niiku sillä kertaa neuvolantäti sanoo :D

No ei se sitä tarkoita että vauvalle sopii aloittaa kiinteät jo 3 kuisena ettei pasko seinille tai huuda yötä päivää. Ne huonot vaikutukset kun voi tulla aikojen päästä. Miksi hätäillä ja ottaa riskejä, en tajua...!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Mä ole alottanu kaikki "tuotteet" aijemmin mitä neuvolan SUOSITUKSET!
Hyvin on tytön maha kestänyt :)
Tääl mennään vaan niin neuvolan kaavoilla, jotka muuttuu vuosittain... sit taas tehdään niiku sillä kertaa neuvolantäti sanoo :D

Meilläkin on jouduttu aloittamaan aikaisemmin soseet (molemmilla) koska maitoa meni niin paljon ettei neuvolan mielestä ollut enää hyväksi.

Mistä tiedät paljonko se vauva sieltä tissistä imee? eikai äidinmaitoa voi liikaa saada :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa:
Voi teitä idiootteja...

Se on pikkasen eri asia "aloittaa viljat" ku et antaa jyystää leivänkänttyä. :D

Voi hitto näitä suositus-intoilijoita. Yks vinkki; neuvola ei oo jumala. :D

No miksei sitte anneta soseita vaikka jo synnärillä???

Koska vauva ei silloin ole valmis niitä syömään.

Oletko vähän tyhmä vai miksi vertaat näkkärin jyystämistä (ei se siitä mitään oikeastaan edes niele!!!) soseiden antamiseen ja vastasyntynyttä lähes puolivuotiaaseen? Ei oikeasti näköjään ole äo kovinkaan korkea. :D

Joo ei oo korkea ei. Onneksi on kuitenki sinun kaltaisia älyköitä olemassa....
 

Yhteistyössä