KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vihdoin nettipimennosta pois. Kyllä ahdisti :-D
Tunnustan, kävin teidän kuulumiset wapista kurkkaamassa.

Täällä kahdenlaista lääkärireissua näköjään. Tuulilla oikein onnistunut, hieno juttu! Kapriksella taas harmi homma, ettei oikein saanut apuja tuolta reissulta.
Jännä, miten on niin erilaisia noiden lääkäreiden mielipiteet. Mistäs sitten tavallinen tallukka tietää, ketä uskoa :-(

Mullakin sillon ultrassa tosiaan gyne sanoi olevan taipumusta monirakkulaisuuteen. Taas gynekavereni sanoi, että missään nimessä en mikään PCO- tapaus ole, sen näkee jo päältä. Hän tekemisissä erityisesti pcolaisten kanssa...
Mutta ehkä tuota monirakkulaisuutta sitten voi olla lievempänäkin...
Näyttäis ainakin siltä, että se SOKERITON DIEETTI toimi hienosti.
3kk täysin sokerittomalla ja kierto elämäni lyhin 31vrk. Ei tosiaan mitään karkkia, ei pullia, ei jogurtteja, ei mitään sokerista. Ja tosiaan jätin myös sen valkoisen viljan pois. Nyt en taida vieläkään uskaltaa tuota lopettaa, kun tuntuu olevan vaikutusta alakerran toimintaan... ;-)

Pikku2, teille hirmuisesti peukkuja, että alkio kiinnittyisi hyvin. Oliko teillä siihen jotakin apuja, jotta kiinnittyminen tapahtuu? On varmaan hurahtanut ohi, kun niin paljon tekstiä.

Voi kun Antzin oireet ois tosiaan SITÄ. Olet yksi niistä, joiden puolesta olisin voinut omaa plussaani vähän siirtää :-)

Safiirille tsemppiä työn hakuun ja muuttopuuhiin!

Jazz, toivon todella täydestä sydämestä, että tuo kaikki kipuilu olisi asiaan kuuluvaa. Kyllä teidän olisi aika saada pitää pieni kyydissä <3

Katzu, anteeksi, en sulle muistanut silloin pikareissulla kommentoida mitään. Harmi, ettei sitten ollutkaan uusi raskaus, vaikka jo vähän toiveita olikin. Mutta vielä sen aika tulee, kun kroppa on palautunut. Voimia!

En ole tosiaan vielä uudelleen testaillut, kun ajattelin nyt ihan rauhallisin mielin tässä edetä. Olen nyt ottanut sellaisen asenteen, että olen vasta fyysisesti raskaana. Menkat saattaa tulla milloin tahansa ja ne sitten vaan tulee, jos on tullakseen. Niitä varhaisia km:ja tulee ja menee, eikä elämä siihen kaadu. Ensi viikolla ehkä vielä testailen ja 15.2. olen alustavasti varannut ultran. Halusin sinne ehtiä ennen reissua. Viikkoja tod.näk. tuolloin 6+2, joten ehkä näkyy sydänäänet, jos siellä yleensäkin jotain on :-) Vasta sen jälkeen olen henkisestikin raskaana, jos aihetta on. Niinpä ajattelin olla siihen asti haaveilija, jos se ei teitä kauheasti ärsytä ;-)
Menkkamaista kipuilua täälläkin on aina välillä, mutta en edes ravaa vessassa, mikä on aivan outoa. Olen jostain nyt kaivanut todelliset rautahermot :-D

Anteeksi, unohdin varmaan taas monta. Menee hetki aikaa, että taas pääsen vauhtiinne mukaan!

Tehis rv 4+3???

Kiitos tehis kauniista sanoista... Mutta saat pitäää kyllä plussasi! :D

Mä en nyt tiedä sitten olenko tulossa kipeäksi vai en.. Kun nenä ei ole pariin päivään nyt vuotanut mutta paleltaa ja naama hehkuu kun olisi kuumetta mutta ei ole! Väsyttää ja olo on kyllä kun olisi kuumetta. Muutakin kun tätä vauvakuumetta! ;D On tää jännää aikaa kun menkat lähestyy... Jotenkin jännittää niin hirmuisesti aina ja sitten yleensä kuitenkin tiputaan taas maan tasalle. :/ sitten ollaan taas ihan masiksessa viikon verran ja sit aletaankin jo jännäämään ovista! :D

Antzi, älähän mitään. Tuohan kuulostaa hyvinki siltä että se täti ei oiskaan tulossa. Lämmöt sulla on nimittäin niin lupaavasti koholla. Kurkkasin äsken jännäyslistasta sun päivämäärän. Kahdeksantena tätä kuutako pitäis tulla jos tulee?

Tehis sitte viivana ilmottaan testituloksesta. Vaikka toisaalta jos tätsyä ei näy, tilannehan on selvä. Tarvinneeko sitä testatakaan?

Vielä viikonlopun toivotukset kaikille muillekin. Enää en taida keretä tänne tänään.

Heippa tytsyt!

Äkkiä täältä kirjoittelen, kun valmistaudutaan tuohon huomiseen lähtöön...Eikö perhana toi saakelin akka änkeä tuonne Lappiinkin mukaan, vaikka en pakannut sille edes tavaroita mukaan, niin silti... tuleehan se mukaan jos haluaa, sitä akkaa ei pidätellä:))

joo taitaa tulla kp1/28 nyt, hieman jo verta tuli, mutta nooh... ainakin yksi hyvä puoli tässä oli, että alkoivat ilman tuhrua!!!

Mutta uutta yritystä seuraavaan kiertoon, nou hätä!
Kirjoittelen teille, kun kotiudutaan reissusta... voi olla että olette kirjoittaneet jo siihen mennessä 20 sivua, mutta... katsotaanhan sitten....

Terkkuja kaikille ja plussatuulia!!
Anteeksi, kun en kerennyt kommentoimaan toisten asioita:( Muistan kuitenkin teitä lämmöllä koko ajan!!! Tsemppiä naiset, jos tätit änkeävät teille, niin ei luovuteta, kyllä se plussajuna ottaa meidätkin vielä kyytiin:)

Ja tehikselle ja Jazzille paljon pikkuisille tarrasukkia!!!

Heissan ja iltaa!

Nyt vasta kerkesin tulla uudemman kerran.

Onnittelut Tuulille hienosta lekurikäynnistä! Positiivisuus paistaa viestistäsi, itsekin tulin oikein hyvälle mielelle. Tuo saattaa vaikuttaa kierron lyhenemiseen, kun sulla on eri fiilis koko touhuun. Halauksia!

Hui miten jännää Pikku2:lla on!! Minullakin menee kylmät väreet pitkin kroppaa. Toivon kovasti että pikkuinen alkio pysyy matkassa mukana. Suojelusenkeleitä lähetän varjelemaan pikkuisenne matkaa.

Tehiksen pikkuiselle myös suojelusenkeleitä! Kiva kun kävit piipahtamassa. Ehdin jo säikähtää, että olet toteuttanut uhkailusi ja häipynyt "piinaamasta" haaveilijoita. Onneksi olitkin vain nettipimennossa! =) Ihailtavan rautahermoinen asenne sulla. Miten saisin itsellenikin tuon seesteisyyden. Pessimismi kun täällä on kovasti valtaamassa alaa... höh. Tuuli kirjoitti niin hyvin siitä, että joku on riistänyt oikeuden elää onnellista ja normaalia raskausaikaa. Se pitää kyllä täysin paikkansa, ainakin kun on tällaisesta heikkohermoisesta kyse...

Toivotaan että Katzulle täti tulisi vierailulle heti. Pääsisitte tekin kunnolla jännäämään. Haleja!

Antzille tsemppiä opinnäytetyön väsäämiseen! Hyvältä muuten näyttää sun lämmöt. Ovis on ainakin tapahtunut kun lämmöt ovat koholla. Plussapuhalluksia!

Kapriksella on hyvät suunnitelmat! =) Ensin rauhallisesti ja sitten tositoimiin. A girl´s gotta do, what a girl´s gotta do! Hihiii.
Jepulis, tuolla 1½-vuotisneuvolassa annnetaan rokotus. Mitään muuta siellä ei normaalin punnituksen & mittauksen lisäksi tehdä. Niin ja lekurilla tietty käydään.

Anulle oikein rentouttavaa ja ihanaa Lapin reissua!! Toivottavasti se täti ei nyt hyökkäisi sinne mukaan ylimääräiseksi pyöräksi. Joku WAB-ketjussa toivotti tädin tervemenneeksi Lappiin kun kukaan heistä ei siellä asu. Akka taisi ottaa vinkistä vaarin ja yrittää nyt tulla teidän kyydissänne. Aika ryökäle!

Täällä on edelleen ihmettelevä kanta. Masua vihloo, polttelee ja turvottaa. Sen lisäksi röyhtäilyttää, närästää ja pierettää. Siinä kaikki. Oi mistä saisin nyt uskoa tulevaan?

Rauhallista iltaa kaikille ja ihanaa viikonloppua!

Halauksin,
Jazz rv 4+4

Kyllä tää on taas aika piinaavaa aikaa.. Pitäis levätä ja olla ajattelematta koko asiaa.. Helpommin sanottu kuin tehty.. Mies toitottaa etten tekis mitään ylimääräistä ja lepäilisin niin kuin lääkäri käski, mutta kun nuo kotihommat ei näytä itekseen lutviutuvan.. Kummallista tuo miesten ajatusmaailma?

ON: Tällä hetkellä pitäs ilmeisesti tuntea jotain kiinnittymiskipua tai jotain, mutta kun itsellä on alamaha vielä niin arka punktion jäljiltä.. niin turha yrittää edes parhaimman mielikuvituksen avulla kuvitella sen ihmeempiä tuntemuksia.. Unohtu päivällä kertoa, että jouduin kotimatkalla pysähtymään ystäväni luona WC:tä lainaamassa.. Jouduin lipittämään puolitoista litraa nestettä, jotta saivat paremmin kohdunsuun näkymään jne. Vaikka kävin vessassa siellä klinikalla niin meille on puolen tunnin ajomatka.. Siinä sitten kaksinkerroin hiivin kaverin ovelle ja siitä sisään.. ; )

Pitää vissiin jäädä tuohon sohvalle köllimään.. tuntuu, että yöstä tulee aika katkonainen niin saapahan tuo mies edes nukuttua.. lähtee kuitenkin aamulla sivuhommiin..

Huomenna tulee viimeiset vieraat pikkumiehen synttäreille ja jokunen vieras voi pistäytyä juhlistamassa tuota isompaakin miestä.. joten kahvitus taitaa jatkua..

Huomenia!

Jazz, eiköhän nuo pieremiset ym. ole aika hyviä oireita ;-) Täällä kans ilmavaivoja aika lailla. Ja myös noita samanlaisia kipuiluja, mitä sinä kuvasit. Selkää varsinkin kolottaa. Mulla on kyllä raskausaikoina aina ollut selkä se heikko kohta, mutta toisaalta myös siinä km:ssa oli voimakasta selkäkipua. Että eipä noista ota selvää. Päivä kerrallaan nöyränä eteenpäin. En yhtään Jazz ihmettele, ettet pysty rautahermoilemaan. Onhan sulla vähän erilainen tausta noiden keskenmenojen suhteen. Asiaan kuulu aivan varmasti huolehtiminen ja pelot! Koskas sulla se varh.ultra onkaan? Meillä taitaa olla aika samoihin aikoihin...
Mulla jotenkin on hyvin vahvasti sellainen olo, että ne menkat sieltä saattaa aivan hyvin vielä iskeä. Muutama finnikin ilmaantunut naamaan jne. Mutta menkkaoireet on niin samanlaiset kuin raskausoireet, kuten monta kertaa todettu...

Anu varmaan ei enää lueskele, mutta oikein mukavaa Lapin reissua kuitenkin! Pahuksen täti, jos nyt lähtee kuokkimaan mukaan teidän reissulle :-/

Antzi, toi flunssailu taitaa olla yksi oire ;-) Joillakin ainakin, ehkä just sulla!

Mulla meni kyllä ihan hassusti, kun en kerinnyt ollenkaan kyttäämään oireita :-D
Mutta niitä oireita tällä kertaa oli: veren maku suussa, paha olo, nännit arat, linea negra tuli heti. Ilmiselvä tyttöraskaus ;-) Meillä siis yksi tyttö ja siitä oireet just tollaset. Pojista ollu erilaista. Ja hassua muuten, että tällä kertaa ne lämmöt ei huidellu siellä reilusti päälle 37, niinku noissa tärppäämättömissä kierroissa. Palelua ja väsyä kyllä on, mutta ne tuli vasta voimakkaammin ton plussan jälkeen.

Piti vielä kommentoida jotain, mutta pää tyhjeni taasen. Tulee siis matkan varrella osina taasen...

Tehis rv 4+4??

Huomenta ja aurinkoista lauantaipäivää!

Kiitos Tehis tsemppauksesta! Lohduttaa suunnattomasti kuulla, että sielläkin oireet ovat suht samanlaiset. Eilen illalla nukkumaan mennessä kipuili vatsa oikein kunnolla, mutta se meni onneksi ohi. Nyt on lähinnä ristiselkä, tai itse asiassa vähän vasemmalle ristiselästä, kipeä. Ehkä tämä tästä.
Mulla on on se ultra 13.2, pari päivää ennen sua. Sinne asti pitäisi sinnitellä. Mulla ei sen kummemin ole mitään oireita, vielä. Muistelen tosiaan että tytöstäkin oireet alkoivat vasta viikon 6 jälkeen.

Pikku2:lle kovasti tsemppiä! Varmasti on aika jännä tunne tietää, että siellä nyt pienen pieni alkio yrittää kaivautua kiinni kohdun seinämään. Toivotaan parasta!! Vielä pitäisi hetki odottaa ja odottavan aika on pitkä. Peukutuksia kovasti.

Aurinkoista viikkistä kaikille Kermiteille! Halauksia kaikille!

Huomenia täältä pahvilaatikoiden keskeltä.

Mitä tarkoittaa linea negra?

Tänne ei sen kummempia. Paitsi että hoohetki on varmasti tänään tai huomenna. Limailut on nimittäin just nyt niitä kananmunanvalkuaista muistuttavia kirkkaita ja venyviä. Nyt kuulostelen, nipisteliskö mahaa. Ehkä vähän. Eilen toimittiin, tänään aiotaan taas. Toivottavasti vielä huomennaki. Sitte sitä alkaa odottelu...

Terveisiä kaikille!

Pikaisesti täältä imuroinnin keskeltä :-)
Linea negra on siis se tumma viiva, joka tulee vatsalle. Mulla se ei ole ekan synnytyksen jälkeen koskaan täysin hävinnytkään, mutta tummuu sitten uuden raskauden alkaessa ja saattaa nousta korkeammalle.
Toista odottaessa se oli eka oire. Aiemmin napaan asti ollut viiva nousikin navan yli. Tuota ei moni usko :-D
Nyt näkyy kans tosi tummana napaan asti ja on noussut ylemmäs ku ennen.

Safiirille kivoja ukonkaatohetkiä ;-)

Huomenta..

Tämä aamu on ollu tosi tukala.. mahaa on koskenut ihan oikeesti. Ilmeisesti peräpäästä yrittää tulla jotain pönttöön, mutta en uskalla ponnistaa kun massu arka.. Esikoinen kysäisi tuossa aamulla kun tuskissani kippuroin, että kuoletko sinä äiti? Siinä sitten naurua ja itkua yhtä aikaa.. poitsulle on kerrottu, että äiti kävi lääkärissä ja masu on pipi.. ; )

Pitäs tämä ja huominen malttaa huilailla, jotta ensi viikolla sitten vois siivoilla tuota vaatehuonetta.. Isäntä otti tuon pienen miehen mukaansa raksahommiin.. tulevat joskus kolmen maissa takaisin kotiin.. Täällä köllitään sohvalla ja taitaa tulla oikein urheilupainotteinen päivä.. on jos jonkin laista urheilua luvassa telkkarista.. Ei muuta kun peukuttamaan suomalaisille..

Kiitos myötäelämisestä kaikille!

Otahan tosiaan rauhallisesti Pikku2!

Mää googletin tuon linea negran. Löysin mielenkiintosen sivun, jonka oli tehny jotku oululaiset lääkärit. Heidän mukaansa etelä-suomessa viivaa pidetään tyttöviivana, pohjoisessa poikaviivana. Tehis, yhden komemntin mukaan teille on tulossa poika, jos viiva nousee yli navan! Tuolla sivulla oli muutenki hauskoja keinoja päätellä kumpi tulokas on.

Ei toimi mulla sitten oikein toi linea negra.
Ekasta napaan asti -> poika
Tokasta yli navan -> tyttö
Kolmannesta yli navan -> poika
Neljännestä yli navan -> Molemmat??? :-D

Lauantaita kaikille! Josko täällä nyt ketään muita roikkuu linjoilla...minä ajattelin taas vähän surffailla työpaikkasivuilla ja sillä verukkella tulin tännekin :) Niin ja kerrankin, kun on aikaa taustailin vähän muita ketjuja ja etsin tietoja clomeista.

Pikku2, aika hurjalta kuulosti sinun aamuinen kipusi. Voimia! Jätä nyt se vaatehuone rauhaan (älä edes ajattele sitä) ja keskity lepäilemään ja alkion kiinnittymiseen dbdbdb

Ja rautahermo Tehis saa ainakin minun puolestani olla haaveilija niin kauan kuin haluaa. Luottavaisin mielin ja peukut pystyssä odotan sinun ja Jazzin ultraa! Minulla varmasti myös vaatisi ainakin sen ekan ultran, enne kuin pystyisin olemaan henkisesti raskaana. Tulee jo nyt suru puseroon, kun ajattelee, että pian jätätte meidät haaveilijat :(

Anulle pahoittelut tädistä ja mukavaa Lapin reissua. Ihailtavan positiivinen kyllä olet, täytyy ottaa sinusta mallia. Tai kaipa minä eilen onnistuin olemaan edes vähän positiivinen, kun te muutkin tulitte hyvälle tuulelle:) Se lääkäri varmasti vaistosi, että olen ihan alamaissa (tai ehkä oli käynyt taustailemassa meidän ketjua), sillä niin uskomattoman tsemppaava hän oli ja oikeasti melkein punastuin, kun hän vuolain
sanoin kehui minun kohtuani, limakalvoani ja munasarjojani. Hassua.

Omppu; tuossa, kun lueskelin yhtä ketjua huomasin, että olit siellä kirjoittanut jollekin, että olette kohta yrittäneet tekin vuoden verran ja että toukokuussa olet menossa gynelle puhumaan clomeista, jos ei sitä ennen tärppää (toivotaan että tärppää!!!) Sitten kun luin noita clomi aiheisia ketjuja, niissä monessa sanottiin sitä,
että kannattaisi tutkituttaa miehen simpat ensin, ennen kuin alkaa itse ottamaan clomeja, koska ne eivät ole kumminkaan mitään ihan "kevyitä" nappeja. Anteeksi, jos utelen, mutta mikä tilanne teillä on, aiotetteko käydä tutkituttamassa simpat ensin? Tuolla minun gynekäynnilläni me siis puhuimme clomeista, niiden riskeistä ja siitä ultraseurannasta niiden aikana, mutta miehen simppojen tutkimisesta ei kyllä ollut mitään puhetta. Mietin vain, että pitäiskö se kumminkin nyt tehdä meidän osalta tässä kevään kuluessa? Se ei kai ole edes kallis tutkimus? Onko sinulla enemmän tietoa asiasta? Kuten tuossa eilisessä viestissänikin kirjoitin, meillä tulee tässä kevään aikana pohdittavaksi myös se asia, että otammeko yhteyttä ihan lapsettomuusklinikalle. En haluaisi tehdä mitään virheitä (esim. syödä monta kiertoa turhaan clomeja), kun meillä aika alkaa olemaan kortilla. Tietysti, jos nämä kierrot jatkuvat tällaisina ylipitkinä koko kevään, jotain "vikaa" on varmasti minussakin. Huh, tulipas pitkä sepustus.

Mukavaa viikonlopun jatkoa niin raskautetuille kuin haaveilevillekin kermiteille!

Tuuli (tylsää, kun ei ole mitään jännättävää; kp on jotain pikkasen vähemmän kuin Kapriksella ja limoja ei yhtään; tikkujen käytöstä en ole osaanut tehdä mitään päätöstä)

Iltaa!

Minäkin roikun täällä, taas. Mieskin jo rupesi hieman soimaamaan, että voisin jotain muutakin tehdä kuin surffailla netissä kaiken aikaa...

Mulla on myös suunnaton haikeus päällä kun ajattelen että mahdollisesti pääsen siirtymään tuonne odottajien puolelle tässä piakkoin.Toivon sitä suunnattomasti, mutta se askel tuntuu jotenkin niin suurelta. Onneksi te haaveilijat olette erittäin lähellä ja kävisin varmasti moikkaamassa usein. Sitä paitsi olen satavarma siitä, että olemme kaikki tämän vuoden aikana tuolla ex-kermiteissä!

Tuulilla on kyllä paljon asioita pähkäiltävänään. Ehkä kannattaisi tosiaan käydä lapsettomuusasioihin erikoistuneella lekurilla joka sitten osaa varmasti ottaa kantaa kaikkeen. Olen jostain lukenut, että simppojen tutkiminen maksaa reilun satasen. Se on suht helppo tutkimus, joten kannattaa varmasti aloittaa siitä ennen clomien popsimista. Niitä kun rupeat syömään joudut ravaamaan harva se päivä seurantaultrissa ja monikkoraskauden riski on suuri. Eivät siis ole ihan lugeihin verrattavissa.
Hienoa että sulla on paikat kunnossa! Täällä hihittelen itsekseni kun kuvittelin sun dosenttigynesi taustailemassa meidän ketjua. =) Onneksi oli empaattinen kaveri, sulla on ilmeisesti helpottuneempi olo kuin alkuviikosta. Ainakin teksteistäsi paistaa positiivisuus!

Aikaisemmin on jo kirjoiteltu kropan herkkyydestä ja pohdittu sitä miten sattuman kauppaa loppujen lopuksi tämä raskautuminen on. Ovis voi siirtyä stressin, lääkekuurin, lomamatkan tms. takia. Joten jopa tikuttelu voisi tämän logiikan mukaan siirtää ovista. Siitä syystä on vaikea sanoa kannattaako tikuttaa vai ei. Pelkästään sen valkoisen tikun tuijottaminen voi aiheuttaa stressin -> siirtää ovista. Ovislimat oppii bongaamaan todella helposti. Tosin niitä on vaikeaa erottaa spermasta jos harrastaa usein.

Huh, kylläpäs taas innostuin sepustamaan. Ja todennäköisesti onnistuin sekoittamaan Tuulin pään entisestään... sorppa.

Siispä lähden tästä valmistelemaan lämpimiä voileipiä. Hyvät yöt ja kauniita unia!

Heh, minäkin tulin pyörähtämään ja olihan täällä muitakin käväissyt ;-) En ole vielä saanut viikon kiintiötä täyteen, kun oli toi pimento!

Hieno homma tosiaan, että Tuulilla kaikki kunnossa. Eikä se pitkä kiertokaan tosiaankaan ole este raskautumiselle :-) Meillä ensimmäinen kerta, kun lyhyestä kierrosta tärppäs. Sellaisia kun ei ole ennen ollut!
Mun mielestä Väestöliitolla toi spermatesti on edullisempi kuin tuo Jazzin mainitsema hinta. Joku jossain ketjussa oli hintoja kysellyt...

Tänään taidan korkata tuon isännän plussalahjaksi ostaman Marianne-Fazer -levyn. 3,5 kk dieettiä takana, jospa nyt tämän kerran maistaisin :-P

Isännälle tossa mainitsin, että tällä kertaa tosissaan se kierto oli sellainen, että 1,5 vkoa jyystettiin ihan turhaan. Hän tuumaskin, että siis ollaanko tosiaan naitu ihan turhaan, pitäisköhän kysyä Kelalta jotain korvauksia? :-D

Kyllä mullakin riipaisee täältä lähteä :-( Vaan on se askel otettava ja pääseehän tänne kuulumisia lukemaan. Mutta sen aika tosiaan kokonaan vasta ultran jälkeen, mikäli sinne asti päästään. Potkupallomaha kyllä kertoo, että SITÄ tämä on. Toi turvotus on välillä kyllä hurjaa, ihan kuin olis 7.kk:lla :-) Ja kohta alkaa kiloja kertyä, se on varma. Mulla kaikissa raskauksissa tullut 12kg, josta suurin osa alkuraskaudessa ;-) Vähintään tuon verran pitää saada kasaan nytkin, jotta on mistä imettää...
Mutta nyt ollaan siis edelleen haaveilijaa ja jätetään nuo raskausjutut myöhempiin jaksoihin!

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Heipsis Tehiksellekin!

Piti tulla lähettämään terveisiä pallomahalta toiselle. =) Mun pötsi on nimittäin NIIN turvonnut että voisi tosiaan kuvitella olevansa huomattavasti pidemmällä. Viime viikolla istuin koulutuksessa farkun napit auki... ja seuraavana päivänä laitoinkin sitten mammahousut jalkaan. Haloo, en olekaan kuullut kenenkään käyttävän äippävaatteita viikolla 4+! Taisin tehdä ennätyksen. =)

Mutta minäkin olen edelleen haaveilija kunnes toisin todistetaan. Toivottavasti tämä tapahtuu ultrassa.

Illan jatkoja, nyt siirryn oikeasti tuonne keittiöön. Janottaakin jo niin maan perusteellisesti.

Pohdiskelitte noita clomeja ja simppojen testausta.. Kerronpa oman tarinani..

Kävin reilut pari vuotta sitten yksityisellä gynegologilla tutkituttamassa itseni ja hän oli sitä mieltä, että minun pitäisi laihduttaa samaan(silloin -5kg) kun olin ennen kuin esikoinen tärppäsi.. ja sitten määräsi clomit.. No söin kyllä niitä clomeja, mutta jotenkin vedin herneen nenään siitä laihduttamisesta kun en silloin kuitenkaan mikään riskiylipainoinen ollut..

Vuoden verran meni ennen kuin rohkaisin itseni Fermedi-klinikalle.. siellä sitten kerroin tuosta epämiellyttävästä käynnistä gynegologin juttusilla.. Jo ensimmäisellä käyntikerralla sain mukaan purkin isännälle ja clomireseptin.. aloitin clomien syönnin ja muistaakseni kuukauden päästä oli ultra+keskustelu jonne mentiin miehen kanssa yhdessä.. Miehen simpoista saatiin tulos, joka oli lääkärin mielestä suuri syy meidän lapsettomuuteen ja ultrassa selvisi ettei clomien annos ole minulle soveltuva.. oli liian iso määrä.. Niin ja laihduttamisesta ei ole ollu minkäänlaista keskustelua, vaikka painan nyt enemmän kuin esikoista odottaessa parhaimmillaan.. no, minulle ei tullut raskauskiloja kuin 8.. poitsu syntyi viikolla 33+3.

Fermedissä sitten otettiin meidät tosissaan ja nyt jälkeen päin olen harmitellut etten rohkaissut itseäni jo aiemmin kyseiselle klinikalle..

Hauskaa, että täällä on muitakin näin illan iloksi! Jazz, mekin tehdään usein lämpimiä voileipiä miehen kanssa. Hän ei vain ole tänä iltana kotona, joten on mennyt tämä ilta lähinnä tässä netissä surffaillessa ja telkkaria katsoessa. Mutta eipä tämä ihan turhaan ole ollut; löysin monta hyvää paikkaa, johon voin hakea ja teinkin jo monta hakemusta. Ja paljon on löytynyt tietoa clomeista.

Kaunis kiitos Pikku2:lle, kun jaoit kokemuksesi. Miettimisen arvoisia asioita toit esille. Ja Jazzille kiitos rakentavista kommenteista, ei mennyt pää sekaisin :) On minulla kyllä paljon helpottuneempi olo nyt, ihan oikeasti pelkäsin, että minulla on esim. kysta tai jotain vielä kamalampaa. Ja muutenkin se gyne oli niin optimistinen, mutta eihän hänkään voi taata, että tärppi käy. Siksi täytyykin tässä vähä vähältä alkaa laittamaan asioita järjestykseen omassa pääkopassa (vaikka siis lupasin olla stressaamatta). Kyllähän se minunkin gyne kyseli juuri tuosta stressistä ja sanoi, että luonnolla on tapana myöhästyttää ovista, kun on kova stressi ja elämänmuutoksia. En tiedä sitten, ei mulla kyllä muuta stressiä ole ollut kuin tämä raskautuminen, mutta onhan siinä jo stressiä kyllikseen :( Ja tietysti vähän tuo työpaikka ärsyttää... Tosiaan se gyne sanoi, että tikuttelu on ihan hyvä asia, mutta tärkeimpänä hän piti normaalia elämää ja säännöllistä seksiä koko kierron ajan. Mutta mutta eihän noikaan auta, jos on siittiöissä vikaa...ok yritän nyt vähän relata ja laittaa nuo clomi+simppatutkimusasiat hautomaan.

Oispa se hauska siirtyä teidän pallomahojen kanssa turisemaan kaiken tämän jälkeen myös odotuksen ihanuudestakin. Mutta toistaiseksi joudun varmaan tyytymään taustajoukkoihin... Joskus ennenkin kirjoitin sitä, että minä näin myöhäisheränneenä olen ystävistäni ainoa, joka on vasta aloitelemassa tätä "lapsentekoa". Yhden ystäväni kanssa juttelin juuri pari päivää sitten ja tuli puhetta siitä, että aikovatko vielä kolmatta yrittää. Hän sanoi, että ehdottomasti ei. Ovat kuulemma miehen kanssa puhuneet, että onpa ihanaa, kun lapset alkavat olla jo mukavan isoja, eivät enää kuulemma jaksaisi kolmatta vauva-aikaa.

Jaa nyt voiskin lähteä nukkumaan. Öitä!

Täälläpä ollut vilkasta =)

Ihana kun Tehis ja Jazz käyvät täällä meitä viihdyttämässä!!! Ja todellaa, kun sinne odottajien puolelle uskallatte ultran jälkeen mennä, niin kyllä todella saa ja TÄYTYY meitäkin täällä tulla moikkaamaan!
Vaikka toivottavasti pääsisimme kaikki sinne ex-kermeihin mahdollisimman pian...
Ai turvottaa teillä jo mahat niin, että Jazz on mammahousut laittanut jalkaan :)))
Ihanaa!!
Minäkin haluan ison KIINTEÄN mahan!!

Pikku2, nyt käsky että lepäät ja lepäät ja lepäät!
Kyllä se vaatehuone siellä sua odottaa, usko pois.
Hitsit kun jännää. Eikös ensi viikolla ollut ainakin Antzi jota jännäiltiin?!
Ja seuraavalla viikolla oli monta, mutta en muista ketä ja sinne vielä aikaa...

Tuulille sanoisin oman mielimpiteen, että kannattaahan ne simpat tutkituttaa! On aikasen pieni hinta ja vaiva siitä, että saa sitten mielenrauhan ja sitä kautta mahdollisesti vähemmän stressiä asiasta, kun tietää että kaikki kunnossa molemmilla.
Ja mielestäni ei sinun kannata olla huolissasi siitä, että teissä jotain vikaa ihan senkin perusteella, että tärppi on jo kerran käynyt :))
On taas niin yksinkertaisia neuvoja (olla huoletta) vaikka todellakin tiedän itse, että se EI ole helppoa.
Ei varsinkaan kun on tuon keskenmenon kokenut... mutta täytyis vaan yrittää.

Me kävimme tänään katsomassa pikkuruista poikaa :)
Syntyi 4vk etuajassa ja oli niin pieni ja lutuinen. Tuli kyllä tosi paha mieli kun lähdimme pois sairaalasta =(
Ihan siitä että meilläkin piti olla se pikkuruinen vaavi toukokuussa ja sitten sen vuoksi, että tulin surulliseksi ja KATEELLISEKSI pienestä viattomasta vauvasta...
Ei ole helppo kevät meillä luvassa, kun noita nyssäköitä "joutuu" katselemaan monen monta kertaa.

No, ihanaahan se on, kun syntyy terveitä vauvoja ystäville ja kavereille!

Safiirille hyviä ukonkaatohetkiä!!
Sulla on nyt hyvä mahis unohtaa tämä vauvahaaveilu hetkeksi, kun teillä muutto ja kaikki :))
Sitten voisit uudessa kodissa ja paikkakunnalla testailla plussan! Eikös ole hyvä suunnitelma?!

ANulle mukavaa Lapinmatkaa, vaikka et varmaan saa tätä toivotusta ennen kuin olet takaisin kotikonnuilla.
Ja todellakin sulla on hyvä asenne tuohon tädin tuloon! Täytyis yrittää samaan.
Mutta voihan se kierron eka päivä olla se raskauden ensimmäinen päivä :)

beedeetä kaikille ja ihanaa viikonlopun jatkoa!

Kapris (edelleen heikko viiva jäätyneissä ovistikuissa ja vähän limaa... )