KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vko12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sain eilen sen Syntymätön -kirjan... Piti karhuta tilausta kustantajalta. Tilaus ei sit ollu koskaan menny perille... En kerenny muuta kuin pistää kirjan hyllyyn - tutustun siihen sitte viikonlopun aikana. Ei ollu mikään kovin paksu eepos.

TI:lle rutistus! Tosi epäreilua, että noin kävi :( Onko täti paholainen jo saapunut?

Tämä ketju on kyllä hiljentynyt täysin. Kaikilla taitaa olla niin paljon muuta puuhaa nykyisin: koulutusta ja opiskelua ja uutta työpaikkaa. Minulle uusi työpaikka tuli kyllä tarpeeseen, saa ajatukset vähän levätä näistä vauvajutuista.

Koska Antzi saa kuulla verikokeiden tulokset?

Mukavaa viikonloppua!

Tuuli

Heippa tänne!!!

On kyllä ketju hiljentynyt... harmi sinänsä, ettei nyt uudet km:n kokeneet niin helposti löydä tätä ketjua.
Tai eipä ole tainnut yhtään uutta tulla tämän vuoden puolella?!?! Tämä oli ainakin mulle NIIN iso henkireikä ja apu niin toivoisin, että muutkin saisivat saman avun tästä ketjusta !!
Joten jos joku taustailija lukee ja miettii osallistuuko keskusteluun, niin TÄNNE VAAN!!! =))

Voi pahus TI =(( kyllä koetellaan liikaa samoja ihmisiä!
Toivottavasti täti nyt kurvais pian paikalle.

Hyvä Tuuli, kun uusi työpaikka tuo sitä kaivattua etäisyyttä siihen vauva-asiaan. Tai ettei se ole 24/7 mielessä...
Ja toivottavasti on tosi mieleinen työ :))
tulikos se täti sinne??

Ompulle tähänkin ketjuun onnittelut jos käyt lukemassa !!!!! Ihanaa, jouluvauva. Tai meneekö joulukuun puolelle...?!

haleja kaikille ja tulkaahan nyt neitoset / rouvaset jotain rustaamaan niin ei ihan hyydy tämä ketju!

Kapris

Tuuli yritän lukee sen viikonloppuna... Olix rankka kokemus??
Kapris ... tää ketju hyytyy kun kaikki ketjulaiset ovat suurinpiirtein selvinneet kokemuksistaan ja kovaa vauhtia yrittävät uutta...

Mitä Katzulle,Peetulle ja Antzille kuuluu??
Missä on Safiiri??

Yritetään nyt estää tämän ketjun hyytymistä...kaikki tervetuloa mukaan kirjoittamaan!!!

Senora, minulle ei ollut yhtään rankkaa lukea sitä. Ainoastaan tuli semmosia ahaa -elämyksiä, että tosiaan, noin minustakin silloin tuntui. Olisi kyllä ollut paljon apua, jos silloin viime syyskuussa olisi ollut tuo kirja saatavilla. Asiallista tietoa siinä oli ja pari hyvää oivallusta muutenkin. Jonkin verran mielestäni toistettiin samoja asioita ja asioiden järjestystäkin olisi voinut miettiä uudemman kerran. Mutta varmasti tarpeeseen tuli tämä kirja.

Kapris, ei ole täti tullut. Kävin Tehikselle tuonne ex-kermitteihin selostamassa kiertoni vaiheita. Sieltä löytyy, jos kiinnostaa :) Jossain reilussa 30 päivässä mennään, entisten kokemusten perusteella voisin sanoa, että ihan kaikki on vielä mahdollista. Juu on ihan mielenkiintoinen työ luvassa ja paljon varmasti opittavaa.

Tuuli

Tuulille plussatuulia tässä puhaltelen * puuuuuuuuuuuuuhhh*
Jospas reisun päällä olisi ollu virkeitä uimataitoisia simoja... :)
Ja älä murehdi töissä kertomista... ainakaan etukäteen ei kannata miettiä asiaa...
Sulla taitaa Tuuli olla yhtä kova hinku tuonne toiselle puolelle kun mullakin ...

Jatketaan sitten Senora tätä dialogiamme ;) Piti tulla wabbilaisiinkin jutustelemaan, mut sit juutuin ex-kermitteihin ja töitäkin pitäis vielä yrittää tehdä... Aika hurja kalareissu sinulla muuten. Joo hinku toiselle puolelle olisi kova, mutta enpä tiedä, mikä on todellisuus. Tosiaan tässä kierrossa olen pystynyt olemaan aika rauhallisena johtuen varmaan näistä kaikista muista tapahtumista. Oikeastaan vasta tänä aamuna alkoi taas tämä oma tilanne mietityttään. Välillä mietin, ettei se nyt niin kamalaa ole, jos ei ole vieläkään tärpännyt, kun on tuo uusi työ. Mutta sitten taas seuraavassa hetkessä alkaa hirmuisesti harmittamaan, että miksi tämä on niin vaikeeta, miksi en voi tulla raskaaksi jne. You know. Kohta viikonlopun viettoon! Taidanpa väsätä niitä cappucinomuffinsseja.

Heipä hei!

Pikaisesti tänne tulin vaan ilmoittamaan että tänään iltapäivällä tulee koetulokset... Huii... Olen koko päivän siivonnut ja meillä on nyt opinnäytetyömaraton meneillään joten en täällä kerkeä paljoa käymään. Mutta piipahtelen aina välillä! :) Ei tosiaan anneta tän ketjun kokonaan kuolla... Ja ei muuten mitään tuntemuksia täällä, odotellaan sitä tätiä kylään ensi viikolla.

antzi kp 24/n.28

Noniin.. eli testitulokset tuli ja ovulaatiossa ei ainakaan ole häikkää. Arvo oli 47,5 kun sen täytyy olla 25 vähintään. :) Nyt sitten odotellaan vaan että tärppääkö, jos ei niin mennään sitten syksyllä uusimaan loput testit ja sitten niiden pohjalta mietitään odotellaanko edelleen vai mennäänkö jo sitten hoitoihin. Nyt on itsellä sellanen vaihe menossa että en ota kauheaa painetta raskaudesta, tässä on niin paljon asioita mietittävänä ja tehtävänä että ei ole maailmanloppu vaikka hetki menisikin ennen lapsen saantia. Samoilla fiiliksillä oikeestaan kun tuuli! Välillä alkaa ahdistamaan kun ei tärppää ja kun kestää mutta toisaalta se haittaa niin kamalasti.

Nyt menen pihahommiin! Viikonloppuja!

Moi!

Mä tuun pian hulluksi! Täti ei ole pyyhältänyt paikalle. Huomenna olis pikkuiset illanistujaiset, joten ostin TAAS testin ja yllätys yllätys haalea plussa siihen tuli ihan ajallaan. Ei se auta ku aamulla uusia testi ja katsoa mitä se näyttää. Maanantaina kumminkin suuntaan terkkarille ja saavat ottaa verikokeen uudestaan. Ei tätä pähkäilyä jaksa enää erkkikään. Lainaten näytelmää, ollakko vai eikö olla, siinä vasta pulma!

Anteeksi omanapaisuus taas jälleen kerran! Hyvät viikonloput kaikille!

moikka! mulla on pitänyt vähän kiirettä tämä viikko, uusi koulutus kun alkoi maanantaina ja tosi mielenkiintoiselta vaikuttaa muttei miltään ihan helpolta hommalta, ihan ammattitutkinto tulee käteen sit marrakuussa. =)
eli minullakin vähän taka-alalle jää toi vauvahaave mutta yritystä toki koko ajan ja nytkin on ovistikut käytössä, viikonloppuna pitäis ovistella =) mutta saattaa olla että kun SEN ajatuksen jättää vähän taka-alalle niin saattaa piankin tärpätä.
nyt lähden kahvittelemaan ja hyvää viikonlopun jatkoa.
vietetään viikonloppuna tytön 6v. synttäreitä!!
heippa!

Voihan vitsi, mikä tilanne TI! Pidän täällä kovasti peukkuja, että kaikki selviäisi parhain päin.

Antzi hieno homma, että selvisi tuo, ettei ovulaatiossa ole mitään häikkää! Ja muutenkin sinulla näyttää olevan hyvä olo tämän kaiken suhteen. Kyllä minullekin oli luojan lykky tuo uusi työpaikka, että on tosiaan vähän muutakin, mihin ajatuksensa suuntaa. Täti pyyhälsi paikalle tänä aamuna, ei mikään odotettu vieras, muttei maailmanloppukaan. Kierrosta tuli reilut 30 päivää eli ihan hyvä saavutus minulle :) Nyt vaan kohti uutta kiertoa ja kevättä. Ollaan kyllä puhuttu miehen kanssa, että perustutkimukset käydään nyt keväällä/alkukesästä eli siihen saakka leppoisin mielin ja kun niiden tulokset selviää, mietitään mihin syksyllä ryhdytään. On se vaan ihanaa, kun on kevät! Jo pelkästään siitä tulee hyvälle mielin!

Peetukin liittyy meidän jengiin, että vauva-ajatukset siirretään vähäksi aikaa taka-alalle. Toivotaan, että meillä kaikilla se johtaisi kumminkin pikaiseen tärppiin, joten mukavia ovisteluhetkiä sinne :) Ja tietty mukavia synttärijuhlia myös! Minäkin saan tänään kakkua, kun on kummipojan synttärit.

Viikonlopun jatkoja kaikille!

Tuuli

kivaa palmusunnuntaita! olen kyllä lukenut enemmän tai vähemmän aktiivisesti teidän juttuja, en vaan ole jaksanut alkaa rustata vastauksia sen kummemmin.
mulla tänään kp34... yleensä on ollut 28-30 mutta en hötkyile pätkääkään sen testaamisen kanssa, ettei sitten taas pety pahemman kerran, olen ihan varma että alkavat tuossa tuokiossa... sen verran on kroppa vaan sekaisin. kerron sitten jos jotain kerrottavaa on.
lapset oli aamulla virpomassa naapurustossa... saivat kauhean paljon munia ja muita nameja... riittää moneksi namipäiväksi. tyttö oli noita ja poika kissa... söpö pari. mua ärsyttää kun tuolla juoksee lapsia mitkä ovat selkeästi vaan kerjuulla, ei ole pukeutunu tai panostanut juuri mitenkään virpomiseen, kulkevat isoissa ryhmissä ja yksi antaa vitsan ja kaikki haluavat palkan. minä olin lasten mukana, väijymässä isona noitana miten homma toimii... eikä tuota pienempää sinne yksin tytön kanssa olisi voinut päästääkään. no, nyt sekin on läpikäyty tältä vuodelta.
pikkuisen haudalle pitäisi alkaa vihdoin löytää kivi... jotenkin sen vaan haluaisi lykätä aina vaan tuonnemmaksi. mutta se on vaan tehtävä.
kivaa päivänjatkoa, nyt ruuanlaittoon. terkuin sanna

Nyt kyllä v*tuttaa vaikka kuinka ajattelenkin tätä raskautumista hälläväliä tyylillä. Tänään kp26 ja samalla kp1... Ei harmita niinkään se etten ole raskaana vaan se että tuo kierto ei sitten kai olekaan tasaantunut! Viime kierrossa oli 27pv ja sitä ennen oli pari kk 28... se 28 sen kuuluisi olla, mutta mä en tajua mitä toi synnytys/keskenmeno oikein teki mun kropalle!! Ei kai se enää voi siitä johtua?! No, sekään ei vielä olisi kamalaa jo nyt parilla päivällä välillä heittäisikin kierto mutta sitten päästän taas tähän luteaalivaiheeseen... Eli gyne sanoi mulle että jos mun kierto on 28 (mikä se sillon oli) ja ovuloin kp16 niin se on ihan hyvä. Mutta mites jos tuo kierto jää nyt sitten jatkuvasti 26,27 päiviin? Eikös se sitten ole aika lyhyt? En millään jaksaisi taas "turhaan" käydä gynellä että jos joku osaa vastata niin kiva... Mutta nyt menen potemaan krapulaa.

antzi kp1

Tuuli luin sen kirjan ... Mun mielestä siinä alussa jahkattiin sen surun kanssa ees-taas ... alkoi jo korpeemaan koko eepos. Mutta toisaalta siitä löyti niin omat tunteensa. En tiijä paljonko olis syksyllä kirjan olemassaolo helpottanu. Tuo kirja sopii kyllä kaikkeen menettämiseen. Mun velipuoli kuoli vuosi sitten ja ihan samoja tunteita läpikäytiin silloin...

hejsan!
pitkästä aikaa taas täällä. Km:sta kohta kuukausi ja olo on aikalailla henkisesti ainakin hyvä. Sellasta kyselisin,että onko muilla, joilla oli aikaisessa vaiheessa km, ollut pahoinvointia pitkään km;n jälkeen? (olipas epämääräinen lauserakenne.)oikeestaa kuukauden on nyt ollut jatkuvaa pahaa oloa, ällötystä. Testinki tein tossa joku viikko sitte ja nega oli. Toisaalta voihan tää johtua myös imetyksestä, jos poju nyt imuuttaa erityisen paljon kerralla..
juu, hassua mulla alkoi menkat tossa pari päivää sitten ja laskin, että "kierto" (ekasta km:n vuotopvästä) oli tasan 28 päivää. Tasan sama ku normaalikierto. Voisin jopa luulla, et km oli tavan menkat, mutta verikoe oli anyways plussa.
Nyt kai sitten voipi taas turvallisin mielin aloittaa yrityksen. Toisaalta ton km:n jälkeen on vähä sellanen pelokas olo, ettei sillä kakkosella nyt olisikaan niin kiire vielä.

Heippa rallaa

Vihdoinkin pääsin koneelle. Koko viikonloppu mennyt remppaa tehdessä ja eilen olin pitämässä koulutusta.

Kalenterin mukaan ovis olisi pitänyt olla jo, jonkun näköistä nippailua viikonloppuna tunsin mahassa, mutta en nyt mitään kovin selkeää. Eilen illalla lämpö 35.5 ja tänään aamulla 35.8. Eli jälleen alilämpöä. Nyt olen alkanut miettimään miksi minulla on nykyisin niin usein alilämpöä. Onko muilla vastaavaa havaittavissa????

Osalla tuntuu olevan lievää ärsyyntymistä havaittavissa ;) Ajoittain myös tuttu tunne täälläkin.

Täytyis taas jatkaa työntekoa. Mukavaa päivän jatkoa kaikille :)

että keskenmenosta kuten muustakin surusta ja mielipahasta on päästävä ja päästettävä irti. Jotenkin tuntuu että roikkuminen täällä ja samojen asioiden pohtiminen ja vatkaaminen ei kenenkään olo helpota vaan jankutetaan ja toistetaan ja muistutellaan samoista asioistal Aluksi voi olla hyvä purkaa tuntojaan mutta ei kuukausikaupalla.
Tämän vaan minun mielipiteeni jota voisi miettiä, mutta turha kiivastua.

hei!
haluan sanoa: joillekin tämä ketju voi olla ainut paikka, missä kokemustaan voi purkaa ja saada tukea samankokeneilta. Itse ainakin koin ketjun todella hyväksi ja en millään tavalla itse kokenut ahdistuvani muiden tarpeesta "jauhaa" menetyksestään ja surustaan. se kaiketi tämän ketjun tarkoitus on saada käydä läpi tunteitaan. Mielestäni keskenmeno on kuitenkin asia, joka ei vaan häviä tai tyyliin "nyt se on poissa päiväjärjestyksestä" kun tarpeeksi aikaa on kulunut. Tottakai se vaikuttaa elämään ja lapsenhankkimishaaveisiin jatkossakin. Sitä ei voi pyyhkiä pois. En tarkoita, että sitä kukaan todellakaan vatvoo ja jauhaa, vaan käsittelee juuri niin kauan kuin tarve on ja luonnollisesti asiaa mietitään jatkossakin.

Mutta onhan näillä täällä uutta toivoa! Uutta yritystä on monella menossa ja toiveet on korkealla. Sehän on eteenpäin jatkamista surun jälkeen. Varmaan tuo ajatus raskaudesta on hieman erinlainen km jälkeen, kuin ilman sen kokemista. Tsemppiä vaan kaikille kermittärille :)

ettei asiaa vatvota liikaa. Luonto hoitaa asiat joskus niin ettei siihen ole järjellä mitää sanaa. Se on vain niin ja hyväksyttävä sellaisenaan.
Asiat on otettava niinkuin ne tulee. Kuinka paljon helpommin moni raskautuisi jos unohtaisi hetkeksi lämmön mittailut ja elimistön tarkkailut. Antaisi taas luonnon hoitaa sitten kun sen hetki on. Avoimin mielin ja hetkeksi asia unohtaen. Nyt en taas tarkoita niitä, joilla on todellinen lapsettomuusongelma, heill on omat hoidot ja järjestelmät.

Hei vaan pitkästä aikaa : )

Tl: kovasti peukkuja että plussa vahvistuisi kunnolla : )

antzi: Halauksia...

ON: Ekassa ultrassa on nyt käyty ja ehkäpä voin nyt lopultakin siirtyä tuonne ex-kermitien puolelle. Käyn kyllä lukemassa täällä kuulumisianne : )

+++++++++++++++ kaikille!!!

Ruusa

Olen melkein kaksi vuotta kirjoitellut tähän ketjuun, mutta se ei tarkoita etten ole päästänyt irti surusta. Ei me täällä kirjoiteta pelkästään keskenmenosta vaan monesta muustakin asiasta. Sun on hyvä tulla tänne kertoon kuinka pitää antaa luonnon hoitaa tehtävänsä! Montako keskenmenoa itse olet kokenut?
Vertaistuki on paras tuki! Täällä nämä ihanat virtuaaliystävät tietävät mitä olen käynyt läpi ja osaavat lohduttaa pahoina päivinä, mutta osaavat olla myös iloisia toisten onnistumisesta. On helpompi tukea toista kun itse tietää pelot mitä uusi raskauskin tuo. Minulle plussa testissä ei ole pelkkää iloa. Se on pelkoa päivästä toiseen. Päättyykö kaikki suruun ja tuskaan vai onnistummeko vihdoin ja viimein?!
Jokainen meistä käsittelee asiat eri tavalla, mutta kuka meistä on sanomaan mikä on paras tapa! Lue vaikka ketjua taakse päin niin huomaat ettei me olla jääty pysäkille pysyvästi. Me odotamme sitä uutta junaa odotuspuolelle parhaassa mahdollisessa seurassa!