Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sannille pahoittelut ja voimahalit!
Kovin on mennyt hiljaiseksi, ei se sinusta johdu, kai kaikilla rupeaa olemaan joulunalus kiireitä? Itsellä ainakin tämä työ (olisi enemmän aikaa vaikka mihin, jos ei tarvisi töissä käydä ;) ) häiritsee pahasti minun palstailua ja todellakin olen aloittanut jo joulun alus kiireet. On jos jonkin näköistä touhua ja kyläilyä ennen joulua.

Mammaksi.fi minäkin joskus tilasin noita ovis tikkuja, ei ollut hinnalla pilattu! Olisin voinut lähettää ne vaikka sinulle, kun jäi suurin osa käyttämäti, mutta huomasin yksi päivä kun siivosin vessan kaapin (!!!) että ne onkin mennyt vanhaksi..
Toi kaapin siivous onkin ollut "projektina" jo kesälomasta asti.... hieman venähti..

Plussaonnea!

Sannille pahoittelut :(
Plussaonnea lähettelen myös, ainakin ymmärsin, että uusi raskaus on tervetullut +++++++

Vuosihan tuosta omasta keskenmenosta alkaa pian olemaan.. nyt voi sanoa, että on helpottanut jo paljon, eikä joka päivä käy mielessä! Toisaalta, uusi plussa yhä tulematta :/

Ja Hipsulle hurjasti onnea!!!!!!

Sonialle tsemppiä viikonlopuksi... Koittakaahan pöllyytellä peittoja tolokusti. Mulla meni kans melkein vuosi uudelleen raskautumiseen... Vähitellen alkaa pelko tän raskauden suhteen laantua...

Mä tilasin ovis- ja raskaustestejä kotitestit.com osoitteesta. Tulivat tosi nopeasti ja huomaamattomasti..

Kysymystä teille jälleen pukkaa...
Nuo menkat kun oli ja meni. Nyt hirmuiset kivut tuolla jossain vatsassa.. Onko nää ovulaatiokipuja, ei kyllä ennen näin kovina ole tuntunut!!!! Vai muuttuuko tuokin tunne keskenmenon jälkeen kovemmaksi?
Laskeskelin äsken, niin menkkojen alusta ois nyt 16 päivää aikaa, että sen puoleen voisi sopiakin kuvioon. Mutta nää kivut on jotain mitä ei ennen ole ollut!!! Tuntuu, että jotain räjähtää....

Heippa uudet ja "vanhat" kermitit! ÄssÄ täällä kurkkii tuolta vauvapuolelta.

Henskuliinalle vastailen: Eli mulla ainakin voimistui ovulaatiokivut km jälkeen ja muistaakseni monella muullakin!

plussapuhureita kanssasisaret++++++++++++!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! terkuin ÄssÄ ja tyttö vähän yli 2kk

kiinnostaisi kuinka säännöllinen tai epäsäännöllinen kierto teillä muillaon ollut keskenmenon jälkeen?

Takana siis myös keskeytynyt keskenmeno (12+0) ja sen jälkeen tullut kahden kuukautiset, eka kierto 31 ja sitten 29. Eli voisikohan tuosta olettaa että nämä seuraavatkin olisivat samaa luokkaa vai heitteleekö hormonit vielä. Pikkukakkosen tekoyritykset alkoivat n. viikko sitten.

Tänään oli joku ihmeen huimauskohtaus töissä illalla. Meinasin jo käydä lattialle ja nostaa jalat tuolille, mutta avokonttorissa se olis saattanut aiheuttaa vähän hämmästystä, joten pidin vain tuolin käsinojista kiinni ja hengittelin. Mikä liene.

Kuukautiset pitäisi alkaa tulevana maanantaina. Haaveissani jo mietin että voisiko johtua raskaudesta. Tekisi mieli ostaa jo raskaustestikin, mutta ehkäpä yritän malttaa mieleni maanantaille. on tämäkin odotttavan aika melko pitkä!!

Sanni: kyselit km:n jälkeisestä epäsäännöllisestä kierrosta. Mulla oli spontaani km rv 7+ , ja kierrot heitteli tosi paljon... oli kaikkee 25-33 väliltä.. 25, 29, 25, 31, 32,31, 26, 27... Lisäksi tuli kuvioon mukaan se että menkat alkoi tuhruilla. Sit valkkari lisääntyi... Toki aina toiveet nousi kun kierto oli pitempi, mutta aina se täti löysi perille...

Varovaiset peukutukset sinulle... jospas huimaus olisi se eka oire:)

Henskuliinalle... mulla ovis ei oo koskaan tuntunu. Tai sitten en kylkikipuja osannu yhdistää... Mutta kesällä kun touhuiltiin, niin touhuilun jälkeen tuntui kylkipistos... Aika jännä juttu, mielessä käväisi yön pimeinä tunteina, että nytkös ovis sitten tapahtui... Ja parin viikon päästä ei sit menkat alkanukkaa ja tein positiivisen r-testin. Ovista olin kyllä muutamassa kierrossa tikuttanut, testiviiva oli jonkun kerran punainen, mutta ei niin vahva kuin vertailuviiva. Eli tasavahvoja viivoja en koskaan saanut, joten epäilen että ovishuippu ont tosi lyhyt..

Sanni kyseli kierroista keskenmenon jälkeen. Mullakin oli keskeytynyt km tammikuussa viikoilla 13+2. Ekat menkat tuli n. kuuden viikon kuluttua. Sitten kp:t oli 41, 31, 35.
Normaalisti jotain 34. Tuhruilla alkoi kaikki kierrot, vieläkin, mutta jo vähempänä.

Toivotaan, että sieltä nyt sulle plussa olis tulollaan!!!!!!

"Eräs vain", joo, np-ulttrassa huomattiin. Viikkoja oli 12+2 ja sikiön koko vastasi viikkoja 11+5 tuossa ultrassa. 2-4 päivää aiemmin oli kehitys pysähtynyt.
(Tuo 13+2 oli siis laskettu viim. kuukautisista, mutta mulla on niin pitkä kierto, et ultrassa koko vastas viikkoa vähemmän).

Tuolin tuolta toiselta puolelta pitkästä aikaa kurkkaamaan kuinka täällä sujuu. Vauvahaaveet siis taas koputtelee takaraivossa... ja samalla nousee ikävät asiat mieleen : ( Pelottaa jo valmiiksi vaikka ollaan vaan tjot-linjalla.

Tosi ikävää, että teitä on näin paljon. Tai siis ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan. Itse kun sain ekan keskenmenon, niin meitä kirjoitteli tässä ketjussa max. 10 naista. Toisaalta helpottavaa huomata kuinka yleisiä keskenmenot ovat. Ehkä se vähentää itsesyytöksiä ja niitä ajatuksia että "miksi just minulle?". Tottakai ensimmäisenä se tulee mieleen, mutta kun samoin ajattelijoita, eli kohtalotovereita on kuitenkin suhteellisen paljon, niin se helpottaa ainankin minua.

Menipä syvälliseksi ja synkäksi...
Piti tulla vaan lähettelemään virtuaalihaleja kaikille, jotka niitä tarvitsevat ja tietysti toivottamaan onnea ja jaksamista. Erityisesti Tl:lle!! Olen todella pahoillani. Toivon niin kovin, että te vielä onnistutte kaikkien vastoinkäymisten jälkeen.

Isot onnittelut kaikille jo raskautuneille ja tarrasukkia vauveleille.

Salaa haaveileva kauris.

Olen ohikulkija, mutta tulin ksäisemään teiltä saman kokeneilta, elikkäs viikkoja minulla nyt 6 ja alkoi tuhruvuoto. Se loppui siihen ja ultrassa ei näkynyt enää kasvua. Oireet kuitenkin jatkuu, pahaolo voimakkaana ym. Onko normaalia? siis se, että oireet jatkuvat keskenmenon jälkeen voimakkaina?

vierailijalle. itselläni ainakin oli niin, että keskenmeno havaittiin 11+jotain ja raskausoireita oli kyllä ihan sinne asti kun kaavinta tehtiin. sikiöt olivat lakanneet kasvamasta 7+ viikolla. Mulla oli siis keskeytynyt keskenmeno ja kohtukin kuulemma oli kaksosten takia suurempi kuin normisti noilla viikoilla. en tiedä miten spontaanissa km:ssä oireet tai oireettomuus menee.

Vierailijalle pidän peukkuja, vielä! Mulla on myös ollut yhdessä raskaudessa alkuvaiheessa ollut tuhruja, mutta jatkui onnellisesti loppuun asti! Voiko ultrassa todellakin nähdä noin aikaisin, ettei ole kasvua? Suosittelisin kyllä lämpöisesti uutta ultraa viikon/parin päähän.
Ja itse kysymykseen, mulla ne vähäiset raskausoireet loppuivat km vuotoon (spontaani) kuin seinään... Seuraaviin kk meni 5 viikkoa ja ovis ym. nippailut on kyllä voimistunut. Tai siis ne tuntee paremmin... siitä taisi olla täällä jossain vaiheessa puhetta. Ja kierrothan rupesi heittämään ihan häränpyllyä, 25-38 oli kierrot. Nyt on suht kohdallaan ja yhden (siis 3kk) terokuurin söin joka sitä hieman tasoittelikin.

Kauriille vilkutuksia!!

Ja kaikille plussatuulia!

täällä kovasti odotellaan kuukautisten alkamista. nyt kp 30/28 eikä mitään vuotoa vielä kuulu. eilen aamulla tein yhden raskaustestin ja negaa näytti. ja vatsaa turvottaa nyt ihan kuukautisten alkamisen malliin, joten tuskinpa onnetar tässä kuussa meitä suosi. voi olla, että kaiken jännäämisen takia menkat myöhässä vaikkei tässä tietoisesti olla kovin jännättykään. alitajunnassa kyllä kovasti toivottu - sekä mies että minä. saa nähdä miten käy! eiköhän viikonloppuun mennessä jotain näkyvää vastausta suuntaan tai toiseen tule.

Tulin vain sanomaan moi kun pitkästä aikaa täällä puolella kävin.
Nyt viikkoja vajaa 14... päivästä viikkoon, viikoista kuukausiin. Kumpa se kesä sieltä tulisi. Pelottaa kyllä aikalailla...

Hieno homma Sanna... Maagiset 12 víikkoa on takanapäin, kai jo vähitellen uskallat hengittää... Olen seuraillut myös kesäkuun ketjua (tipuin viime vuonna kesäkuisista), ja sieltä aina kuulumisesi bongaan... käyhän myös e-kermeissä! Kesäkuisissa on muitakin nettituttuja...

sieltähän ne kuukautiset tuli kuten ounastelinkin. jospa joulupukki sitten toisi vaikka ovulaation ja vauvantekopuuhia seuraavassa kierrossa ja pääsee taas jännäämään! Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Pöh, tätipahoittelut Sannille!!!!! Ja kovasti plussapuhureita joulupukin kanssa... eikun konttiin.... !!!!

Senoralle kanssa vilkutuksia!!!

Sanna onkin jo noin pitkällä (niin, uskon kyllä ettei se itsestä tunnu niin pitkällä olevan, mutta kuten Senora totesi, maagiset 12 viikkoa takan..)! Onnellista odotusta toivottelen!

Mukavaa ja "omenaista" joulunodotusta kaikille!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kertokaahan mulle... Mistä se vauva yritys nyt lasketaan alkaneeksi???
Toukokuussa alkoi yritys, heinäkuun lopussa olin raskaana. Keskenmeno syyskuussa... Laskenko tuosta toukokuusta, vai vasta keskenmenosta?
Muutenkin taas harmittaa kun menkat oli "myöhässä", lauantaina ois pitänyt alkaa, mutta tänäänpä taas alkoivat! : ( näköjään kierto vielä hieman sekaisin...
Tuntuu, ettei ole meille enempää lapsia tarkoitettukaan. Ja mietin, että mikä voinut niin pahasti muuttua, ettei enää tärppää millään!!!!
Onneksi on tuo poitsu ennestään!!! Niin kovasti haluttaisiin hälle sisarus.......

Tervehdys Henskuliina ja lämpöiset menkkapahoittelut!

Eli, Toukokuustahan se yritys lasketaan. Mulla oli kanssa piiiiitkään kierrot sekaisin keskenmenon jälkeen. Sun kannattaa hankkia ovistikkuja, niin saat tarkemmin määritettyä koska sulla on ovulaatio. Plussa onnea!!

Mulla oli näköjäs tuohon aikaisempaan kirjoitukseen iskenyt (vaihteeksi) näpyhärö... ja jäänyt viimeinen kirjain puuttumaan.. välisteen kun tuppaa tämä näpyttely olemaan turhankin nopeaa. No, ei oo häpee olla nopee ;)

I h a n a a , aurinko paistaa! Vieläkun saataisiin lunta ettei olis niin sysipimiää, tänään on pakko pitää siivouspäivä (nuorimmainen on sitä vongannut jo jonkin aikaa!!!!), toivottavsti nyt saisi tuosta auringonpaisteesta energiaa siihen touhuun.

Elikkä; aurikoista päivänjatkoa kaikille!