KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vk 19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas olis yksi reissu tehty. Sikiö ei hengissä... ja on pikkasen väärässä paikassa. On kohdunkaulakanavassa (on kuulemma aika harvinaista, syytä ei tiedetä... muuta kuin huono tuuri!). Pitää lääkkeillä hoitaa, ei voi tehdä kaavintaa --> suuri verenvuoto riski. Ja kun hcg on niin korkea, eivät uskalla hoitaa sitä "paikallisessa" sairaalassa, joten huomenna pitää mennä yliopistolliseen sairaalaan... arvioitu oleskeluaika sairaalassa: yksi viikko! Ilmeisesti joka toinen päivä ne jotain "myrkkyä" pistävät minuun, jotta jäljellä oleva raskausmateriaali kuivuisi pois. Ja haluavat sitten kaiketi seurata etten ala vuotamaan liikaa. Kaiken huipuksi vauvahaaveet pitää unohtaa hetkeksi, koska tosiaan hoitavat sitä solumyrkyillä niin uusi raskaus on mahdollista aikaisintaan ensi vuoden puolella...
Mutta näillä näkymin palailen linjoille aikaisintaan viikon kuluttua. Tulen sitten kertomaan kuinka kävi. Parempaa onnea teille!

Voi Maresa, olen niin kovin pahoillani. Hetkeksi jo ilostuin kun näin että olit jättänyt viestin ex-kermeihin, mutta sisältö ei sitten ollutkaan niin iloista luettavaa. Paljon voimia tulevaan, niitä varmasti tarvitset. Toivotaan että aika kuluu nopsaan ja pääsette uudelleen yrittämään pikkuista perheenlisää. Kyllä se teille varmasti vielä suodaan!

Me kaikki olemme 100% hengessä mukana!

Vastoinkäymisistä huolimatta, aurinkoisempaa kesän jatkoa, toivottelee Niksu.

Piti käydä päivittämässä Maresan tilanne (kävi moikkaamassa tuolla x-kermiteissä) ja voihan... Olen todella pahoillani. Sanat eivät riitä kertomaan miten pahoillani olen. Pitää vaan ajatella positiivisesti että kyllä teidänkin aika tulee vielä!!!

surullinen Kirppu

no huhhuh!
Maresa; Silloin viime syksynä kun kävin km:n vuoksi sairaalassa, juttelin polin odotushuoneessa naisen kanssa, jolla oli raskaus keskeytetty, koska sikiö oli nimenomaan kohdunkaulakanavassa. Syke oli hältä löydetty ultralla, mutta kuten sinullakin, monta lääkäriä oli käynyt "ihmettelemässä" että miksi kohdun sisällä ei kuitenkaan ollut kuin "joku epämääräinen varjo". Harmikseni en muista, miten häntä oli hoidettu, mutta oli sittemmin raskautunut ja saanut lapsen. Silloin oli naistentautien päivystyksessä jonkun synnytyksen jälkitilaan liittyvän jutun takia.
Toivottavasti tämä luo uskoa! Tsemppiä!

Voi Maresa, todella ikävää :-(
Voimia kovasti!
Toivottavasti et joudu fyysisesti kauheasti ja pitkään kärsimään, henkinen kipu aivan riittävää...

Halauksin,
Tehotyttö

Voi miten ikäviä uutisia Maresalla. Kovasti haleja ja voimia hoidon kestämiseen. Hengessä olen minäkin mukana.

Muumille pahoittelut kokemastasi keskenmenosta ja tervetuloa Kermiteihin!

Hentulille onnittelut rouviintumisesta ja kaikille kovasti terveisiä ja haleja!

T. Jazz tuolta existä

Heissan!

Kirjoittelin vielä pari päivää sitten tuonne maalismammat 2008 ketjuun mutta naistentautien polilla todettiin eilen että kesken on mennyt. Viikko sitten näkyi vielä syke mutta sikiön kehitys ei vastannut viikkoja. Tämä on mulle jo toinen keskenhmeno. Edellinen sattui tammikuussa 2007(rv 7). Onnistuneita raskauksia ei ole. Ajateltiin yrittää uudestaan heti kun kroppa on valmis. Pelottaa vaan tuo henkinen puoli että miten sitä jaksaa jos menee kolmannen kerran kesken vuoden sisällä. Lääkäri yritti lohdutella että on kuulemma vaan huonoa tuuria mutta mulla alkaa jo usko loppua. Positiivinen puoli on kuulemma se että tulen nopeasti raskaaksi (molemmat ekasta yrityksestä). Voimia kaikille keskenmenon kokeneille!!

Hei Gia,
olen todella pahoillani puolestasi! Keskenmeno on aina rankka juttu ja se, että niitä tapahtuu kaksi lyhyen ajan sisään, on jo vähän liikaa... Onneksi löysit tiesi tänne Kermittien joukkoon. Täältä ainakin itse olen saanut korvaamatonta vertaistukea suurimman surun ja epätoivon hetkellä, toivottavasti myös sinä koet niin.
Näin kesäaikaan palsta on hieman hiljainen, mutta uskoisin että lomakauden jälkeen porukka aktivoituu taas kirjoittelemaan enemmän.

Toivon sinulle ja miehellesi voimia ja uskoa tulevaan!

Lohtuhaleja lähettää,
Tiuhti

Hei Gia, tervetuloa mukaan porukkaan. Jaksuja sinulle ja miehellesi.

Paljon kiitoksia teille haleista ja tsempityksistä! Nyt olis meitin sairaalareissu takana. Pikkasenko meinas loppuvaiheessa jo kypsyttää tuo sairaalassaolo (kyllähän se 8 päivää kestikin). Hoitojen vuoksi pääsin vasta illalla lähtemään sairaalasta, meinas mennä kyllä hermot (tai oikeastaan ne kyllä menikin ;-) sitä viimeistä piikkiä odotellessa. Mutta nyt oltais kotona ja kovasti oon yrittänyt univelkaa nukkua pois, kun eihän siellä saanut edes nukutuksi, kun hoitajat ramppasivat yöllä parin tunnin välein huoneessa... mrrrh! Olin kyllä eka sairaalapäivänä ihan kauhusta kankeena, kun puhuttiin verivarauksista, embolisaatiosta ja että toivottavasti kohtu saadaan jättää rauhaan jne. että sanottaisko ettei silloin kyllä hirveästi hymyilyttänyt, mutta onneksi komplikaatioita ei tullut, hcg enää (?) 30000, mutta kohdussa ja kohdunkaulakanavassa löydökset ovat edelleen samanlaiset. Viikon päästä kontrolli, että toivottavasti löydökset pienentyvät viikon aikana, ettei tarvitse samanlaista rumbaa enää käydä läpi.

Kiitos Bellamariialle tarinasta, kiva kuulla että joku on tällaisen tapauksen jälkeen saanut lapsen. Että toivoa on. Lääkärit epäilivät kyllä, että viimeksi kun minulle tehtiin kaavinta ja sain "sivutuotteena" reiän kohtuun, että tämä saattaisi ehkä johtua siitä että jos sinne on jäänyt arpikudosta tms. että raskaus on saattanut sen vuoksi kiinnittyä väärään paikkaan... Mutta eipä sitä varmaksi osaa sanoa. Sanoivat että ennen seuraavaa yrityskertaa paikat katotaan läpi, että ovat varmasti kunnossa. Mutta eipä tuota tarvi vielä miettiä, kunhan nyt saisi tämän hoidettua loppuun.

*haukotus* Nyt lähen kyllä vetään unta palloon! Jospa sitä olis jo huomenna pirteämpi..

Heissan kaikille!

Maresa, mukava kuulla että sairaalareissu on tältä erää ohi ja toivotaan että kontrolli viikon päästä näyttää löydösten pienentyneen. Ja hyvä, että tutkivat sinut kunnolla ennen uutta yritystä.. Onko tuo reikä kohdussa mahdollista paikata jotenkin, vai umpeutuuko se itellään? Harmi, ettei kaavinta silloin aikanaan kohdallasi onnistunut =(

Sitten muihin asioihin. Lomaa olis jäljellä tasan kaks viikkoa. Koulun alku on kuitenkin jo kummitellut mielessä ja on jo joitain alustavia suunnitelmiakin tehty, esim. kuvisaiheita oon miettinyt jo valmiiksi lähes jouluun asti ;)

Vauvahaaveista sen verran, että odotan tätiä innolla (!!!) saapuvaksi. Harvinainen tilanne vai mitä ;) Silloin saan soittaa Naistenklinikalle tulevan hoidon aikatauluista.. Jännittää jo hiukan, mitä tuleman pitää =) Mitäs muille Kermittärille kuuluu?

Aurinkoista viikkoa kaikille,
toivoo Tiuhti

Heissan Kermittäret!

Gialle pahoitteluni keskenmenoistasi ja tervetuloa tänne kermiteihin kirjoittelemaan. Minulla oli ennen esikoistani neljä keskenmenoa ja ennen tätä viikolle 31 edennyttä pikkukakkosen odotusta oli kaksi perättäistä keskenmenoa. Älä siis missään nimessä menetä vielä toivoasi, sillä sitä on! Tiedän että tällä hetkellä on vaikea ymmärtää sitä. Yritä löytää toivoa siitä, että olet raskautunut hyvin nopeasti uudestaan. Eiköhän se uusi pysyvämpi tärppi tule myös pian kunhan olet henkisesti ja fyysisesti toipunut tästä keskenmenosta. Kovasti voimia ja halauksia!

Voi itku miten rankkaa sinulla Maresa on ollut! Voimia lähetän täältä edelleen. Viimeksi piti jo kirjoittaa, että helistimen sivuilla on vauvahaaveiden alla kohdassa yleistä ketju keskenmenon jälkeen yrittäville. Siellä on useampi kohdunulkoisen raskauden kokenut kirjoittelemassa, joilta voisit saada tärkeää vertaistukea. Ketju on mielestäni äärimmäisen kannustava ja positiivinen hengeltään, olen taustaillut sitä pitkään. Tämä vinkiksi jos haluat jakaa ajatuksiasi saman kokeneiden kanssa.

Tiuhtille kovasti onnea hoidon aloitukseen, toivottavasti täti tulee pian kylään! Halauksia ja mukavia viimeisiä lomaviikkoja!

Vilkutuksia ja halauksia myös kaikille muille kermittärille!

Terkkusin ex-kermit Jazz rv 30

Kiitos kaikille tuesta! Tuki tällaisella hetkellä merkkaa todella paljon.

Keskiviikkona on tarkastuskäynti jossa sitten katsotaan että kaikki "materiaali" on tullut pois. Toivotaan parasta:)

Jazz kirjoituksesi oli todella kannustava ja en voi muuta kuin nostaa hattua että olet jaksanut noinkin monta keskenmenoa. Mies yrittää kanssa kannustaa ja on jo valmis uuteen yritykseen..

Löydettiinkö teillä mitään syytä toistuviin keskenmenoihin? Minulle ei luvattu tehdä vielä mitään tutkimuksia muuta kuin kilpirauhaskoe. Pitää olla se kolme km takana että aletaan tutkimaan tarkemmin.

Maresalle voimahalit!!

Kiva Gia jos viestini loi positiivista uskoa tulevaan! Olen saanut kovasti voimia täältä ihanilta ihmisiltä ja miehenikin on jaksanut uskoa että meitä vielä jokin hetki onnistaa. Välillä olen kyllä lyönyt messun maahan täysin, mutta onneksi olen jostain aina löytänyt voimia uuteen yritykseen.

Meidät tutkitiin yksityisellä kolmannen keskenmenon jälkeen ja ainoa mahdollinen selitys oli hieman alhaiset progesteroniarvot. Eli keltarauhashormoniarvo joka tukee raskauden alkua oli matala muttei kuitenkaan liian matala. Sain lugesteron lääkityksen tukemaan raskautta ja mahdollisesti sen avulla esikoisemme odotus jatkui onnellisesti loppuun asti. Pari lugeavitteista raskautta ovat sen jälkeen päätyneet keskenmenoon, joten mitään takeita tai todistettavaa apua ei lugesteronista ollut.

Kun sain ensimmäisen keskenmenon esikoisen jälkeen, pääsimme Kätilöopiston sairaalaan tutkimuksiin. Minusta tutkittiin tukostaipumus ja meistä molemmista kromosomit. Mitään vikaa ei löytynyt, joten keskenmenot on näin ollen pistetty huonon tuurin piikkiin.

Voisit yrittää pyytää tutkimaan myös nuo keltarauhashormoniarvot, kun sekin selviää verikokeella tietyssä vaiheessa kiertoa. Kaikki lääkärit eivät tosin ole kovinkaan innoissaan määräämässä lugesteronia raskauden alkuun vaikka kyseessä on täysin luonnollinen hormoni.

Toivotaan ettei teille tule sitä kolmatta keskenmenoa ja näin ollen keskenmenojen mahdollinen syy jäisi selvittämättä! Pidän myös peukkuja että kohtusi olisi tyhjentynyt kunnolla ettet tarvitsisi mitään toimenpiteitä.

Voimia!

On jotenkin niin turhautunut olo.. Vaikea ymmärtää miksi jotkut saavat lapsia ilman yhtäkään keskenmenoa ja toisille niitä sitten kertyy.. Eikä helpota yhtään jos joku sanoo että kaikella on tarkoituksensa. Hankalaa löytää mitään tarkoitusta keskenmenoille..

Luin jostain että korkea hemoglobiini saattaa olla yksi oire siitä että kärsii tukostaipumuksesta. Minulla on ollut hm aina jotain 150 paikkeilla. Eli aika korkea. Täytyy huomenna kysellä jälkitarkastuksessa lääkäriltä jos hän tietäisi asiasta jotain.

Onneksi miehellä alkaa ensi viikolla kesäloma niin saadaan sitten tehdä yhdessä jotain mukavaa. Itse olen työttömänä tällä hetkellä joten aika käy välillä pitkäksi ja jää liikaa aikaa miettiä esim. näitä keskenmenoon liittyviä asioita.

Voimia sinulle Gia... Mä olin kans aika yksin oman km:n kanssa... Oli syksy ja mies oli viikonlopun hirvimetsällä... Onneksi oli tämä palsta ja pääsi vähän tuulettamaan...

*lohtuhali* myös Maresalle ...