Meillä on nyt viides päivä illassa, kun tyttö ei ole nukkunut kuin kolmet puolen tunnin päikkärit ja heti siis herää kun äiti nousee vierestä pois. Samoin tää on viides ilta, kun ei suostu jäämään yksin nukkumaan, nyt on nukkunut n. 15 min ja varmaan taas kohta herää, huoh..
Nyt oon antanut lounaaksi puoli purkillista kasvissosetta, ip:llä välipalaksi n. kolmasosan hedelmäsosepurkista ja illalla vielä n. puoli-yksi desi iltapuuroa, sen lisäksi tyttö veti tänään 2 kertaa n. 80-90 milliä korviketta. Oma maito alkaa selvästi vähetä, stressi kai vaikuttaa, toinen miksi syö mielummin korviketta, on kun äidinmaidon imemiseen menee enemmän aikaa ja näyttää, että tuo hampaiden tulo vaikuttaa myös korviin eli korvat on kyllä käyty tarkistamassa, mutta tuleehan nihinkin kipua, kun hampaita tekee. Itsellä joskus aikoinaan tuli kipu ensin korviin, ennen kuin vika löytyikin tulehtuneista viisaudenhampaista.
Aika väsynyt olen.. Tänään oli pakko vielä lähteä vaunuilla auraamattomille kävelyteille, että pääsin hakemaan lapion, jolla sain partsin tyhjättyä lumesta. Ei ehtinyt autoileva isä, ei mummi, eikä kukaan muukaan apuun, joten vaunuiltiin sitten. Parveke oli niin täynnä lunta, että se oli yksinkertaisesti pakko luoda auki, ennen kuin lumet sulaa ja vedet tulee sisälle. Kiva talvi tiedossa, jos tulee paljon lunta, sitä nimittäin näyttää tuolle partsille kertyvän.. No, nyt on lapio millä kauhoa (olishan tän tietty voinut ostaa jo etukäteen, mutta kun aina on kiire kaupoilla..).
Meillä on ensi viikolla seuraava neuvola ja ajattelin siellä jo kysellä miten saan lähetteen, joko sairaalassa tai ensikodissa järjestettävään unikouluun. Tää meidän tytön touhu on ollut ihan mahdotonta jo pienestä pitäen ja pahenee vaan. En yksinkertaisesti jaksa itse pitää mitään unikoulua, kun oon niin väsynyt ja hajalla, enkä mitenkään jaksa uskoa, että lapsen isä, joka ei tähänkään asti ole pärjännyt tytön kanssa 2-3 tuntia kauempaa kerrallaan, ottaisi hoitaakseen kotiunikoulun muutamana yönä. Sehän sitä paitsi tarkoittaisi, että hänen pitäisi olla ne yöt selvin päin.. Hohhoijaa ja lehmätkin lentää..
Tällaista täällä, aina vaan valitan, mutta tosiasia on kuitenkin valituksista huolimatta, että suurimman osan valveillaolo ajastaan toi pikku-pimu on ihan superhyper ihana!