Kevään 2008 yrittäjät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomaa et vkonloppu ohi ku palstaki herää aina henkiin ihan kunnolla!

Mukava kuulla magpiesta ja hyvä että pienokaisella kaikki hyvin :) Meinaattekos sukupuolen ottaa selville?

Täällä kp 15/28 menossa ja lakanat on heilunu todella ahkerasti viime päivinä ;) nyt, nyt se tärppää tytsyt, eikö..!?

Sarsin huomisia testikuulumisia kuumeisesti odotellen!! sormet ja varpaat pystyyn!! :)) t: ensk.

Minä taas notkun täällä =)

Kuulostaa hyvältä enskertalainen!! Eikös oo mahtava fiilis, kun tietää "antaneensa kaikkensa"? =) Ei ainakaan tarvii sit sitä harmitella, että tuli lusmuiltua oviksen aikoihin! Nyt sit vaan peukut tanaan!

Ja niin tosiaan magpie: mahtavaa, että kaikki on kunnossa! Sitä voi vaan kuvitella, miten huojentunut siitä tiedosta varmasti on! Kovasti onnea vaan jatkoonkin!

Gerritsen: kuulostaa hyvältä oireet! Ja sullahan on aiempaakin kokemusta, mihin verrata, joten toivotaan kovasti parasta, että aavistus on oikea =)

Miten kummassa naiset ennen internettiä ovat ylipäätään kestäneet täysjärkisinä vauvakuumeen?!? Kuvitelkaa ny, jos ei olis tällasta palstaa, missä pöhistä kaikennäkösiä juttuja =) Skål vaan yhteisöllisyydelle verkossa!!!

Nyt koitan tehdä vähän oikeitakin töitä =D
Sormet ja varpit pystyssä, Pampu =)

tänne ei ihmeempiä... ens viikolla vasta pääsee testailemaan joten vielä on hiljaiseloa. Ihmettelen vaan kun alaselässä nipistelee viime viikon lopulta asti. Lueskelin tuossa odottajien puolelta oireita heti- ketjua, jossa jotkut väitti tunteneensa oireita heti oviksen jälkeen mutta tiedäpä sitten siitä... katselin netistä vähän testejä vaikka varmaan tilaan vasta loppuviikosta aikaisintaan niitä. Himottais ne herkät testit missä voi testata jo aiemmin ja herkkyys 10 mitä yksikköä lieneekään kun normi on 25. Siinä tosin luki että voi näyttää väärää positiivista jos on esim. kemiallinen raskaus joka "menee kesken" menkkojen alkaessa normaalisti. Voishan sitä kokeilla niin kyllähän se aikaa myöten selviää onko väärä tulos vai ei... viimeistään synnärillä :-)

mietin tuossa että miksi nykyihmiset (kuten itse) ei voi olla vaan tjot vaan kaikki oireet pitää analysoida netissä... ollaanko sitten kaikki heti-sukupolvea... ja kaikille ei lapsi tulekaan ihan heti. Nojoo, ei siis mitään yleistystä.. kiva täällä on pohdiskella...

ei kuulu tännekään kummempia. tädit tuli ja meni, ihmettelen vaan ku viimesissä kaksissa menkoissa ei ole krampannu kertaakaan, ei siis kipuja ollenkaan. tällaista oli viimeks 20 vuotta sitte! en ymmärrä yhtään... sen jälkeen ku pillerit alotin parikymppisenä ni menkkakipuja on ollu, pahentunu vaan viime vuosien aikana. ja nyt on kivut loppunu ku seinään. ei tunnu todelliselta. eikä sais tietty valittaa ku tietää kyllä miltä ne kivuliaat menkat tuntuu. mut ku nyt sit luulen et jossain on jotain vikaa kun ei satukaan.

ja ensi kierron yrityksestä. en tiiä vielä aionko yrittää parin viikon päästä, mulla on mieliala taas menny alaspäin (4v masennusta takana, nyt menossa ensimmäinen normaali vuosi) ni tuntuu et nyt ei vältsisti olis hyvä hetki tulla mahdollisesti ees raskaaks. haluan olla lapsen saadessani hyvässä kunnossa sekä mieleltä että fyysisesti.

ja muutenkaan mua ei nyt tuu viikkoon näkymään, mul on LOMAA!!! ja oon menos kaverille ja mummin mökille eli suuntana on pohjanmaa. ja veljekset keskiselle shoppailemaan! yritän kiertää vauvan vaateosaston kaukaa...

Moi ja voi miten täällä tapahtuu!

Tuntuu olevan kaikkien aikojen peukutukset ja testailut tällä viikolla aika monella, ja oikein hyviä oireita!!! Hyvä homma, kun täällä ootellaan ovista vasta loppuviikolle. Pakkohan tässä on jotain jännäystä elämään saada =) Sars sitten heti kertoon tulos!!! Ja gerri, se voi hyviki olla just sitä...

Ihanaa, mullakin alkaa ylihuomenna loma! Ja sain jonkinlaisen mielenrauhan, kun tein sen periaatepäätöksen omista pahkuroista. Saa sitten nähdä, miten asiat sujuu ja millä aikataululla sinne operaatioon viimein raahaudun... Mutta nyt taas tuntuu ihan nykäsmäisesti että elämä on laiffii!!! Hyvää lomaa kaikille, toivottavasti ollaan yhtä aktiivisia palstaileen ja pöllyytteleen myös lomalla!

jolly 7/25-32 tai jotain siltä väliltä

Pyyhälsin ihan innoissani tänne lukemaan mahdollisia plussauutisia! Joko Sars oot tehnyt testin??

Gerrille en osaa kyllä sanoa, että kandeisko testata. Ei kai siitä mitään haittaakaan oo, jos kokeilee? On se odottavan aika vaan niiiiiiin pitkä.

Täällä istun ja ihmettelen, että onpas kummallista, kun nyt pitäis kaiken järjen mukaan olla ovis, mutta ei tunnu mitään! Aina ennen olen tuntenut joka hitsin kerta jomotusta vuorokuukausin eri munasarjan kohdalla ja nyt ei tunnu sitten kerrassaan mitään! Lämmöt on alhaalla, joten vielä se ei varmaan oo tapahtunut, mutta kun mulla juilii aina jo paria päivää ennen ovista ja aika kovastikin. Voiko olla niin paskamaisesti käyny, ettei ovista tulis tässä kuussa ollenkaan vai voiko sen vaan jättää joskus tuntematta??

Olin niin innoissani, kun miehen aiemmin suunniteltu meno näiltä parilta päiviltä lykkääntyi ja se lähtee vasta torstaina. Mutta nyt jos tuo ovis siirtyy tai jää tulematta kokonaan niin voihan kilin killuttimet sentään!

Onko kellään, joka tuntee oviksensa kokemusta tällasesta?

Aurinkoa päivään, t. pampu the oviksen metsästäjä (joka ehkä ottaa ens kuussa ne saakelin tikut sitte käyttöön, kerran se ovis tällai leikkii kuurupiiloa)

Pampulei, tosiaan eilen ostin Clearbluen ja tänään testasin aamulla. Elämäni ensimmäinen raskaustesti ja mun mielestä se ei toiminut: tarkistusikkunaan pitäisi ilmestyä sininen viiva, joka indigoi, että testi toimii. Mulla tää viiru ilmestyi ehkä noin 10min kuluttua pissipäähän loroteltuani. Lisäks siihen ikkunaan, mihin tuloksen pitäisi putkahtaa, tuli pelkästään sinistä mönttiä - ei siis mitenkään negaa, muttei myyöskään plussaa...
Kovin omituinen kokemus ja pikkaisen masensi.

Mutta soitin juuri herra clearbluelle ja kovin voivottelin tätä testiä ja tulos: lähettävät mulle paketin kotiin. Tosin mietin juuri, että kuinkahan monta kertaa tän vois tehdä - aina negan jälkeen soittais ja sanois, että ei tää nyt kuule oikein toiminu...KUinkahan pitkään ne lähettelis uusia ja ennenkaikkea ilmaisia testejä? Heh.
Mutta nyt siis odottelen muutaman päivän...
Epävarmana pirkkona kelailen, että ehkä ne menkat alkaa, kun niiin kovin toivon sitä plussaa...Oon siis sekaisin näistä mun fiiliksistäni: paha olo on oikeastaan koko päivän, ruokahalua ei oo. Janottaa. Nännit oli aikaisemmin kipeänä (muutamaa päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa - mulla tosin ei oo ikinä menkkaoireita, joten ihmettelin rintojani), mutteivät enää...
Toisaalta mun fiiliksiä komppaa se, että vauvaa on haaveiltu pitkään, muttei ikinä oo ollut tällaisia "oireita" eikä mun kierto heittele - se on se takuuvarma 29pvää.

T: Sars, joka sekoaa :-)

Moikka!
Lueskelin ketjuanne ja ajattelin, että vihdoin voisin kirjoittaa itsekkin jotain. Toivottavasti mahtuu mukaan! :) Meillä tjot meinikiä takana syksystä asti ja nyt sitten vähän enemmän tosissaan. Ensimmäisen kerran olen ovista tikkuttanut ja eilen (kp 18)näytti että ovis olisi lähellä. Eli aika myöhään tulee näköjään. Nyt on tosin viime kuukausina kiertokin pidentynyt ja epäsäännöllistynyt. Vauva kuumeilu on vakavanlaista laatua, teen töitä pienten lasten kanssa ja nyt on kaveripiirissäkin vauvoja paljon tulossa eli ihania masuja ihastelen päivittäin.

Pitää varmaan palata työn touhuun, lapsukaiset odottaa. Toivottavasti aurinkokin pian tulee esiin:)

T: Tuiskuli

Sars: voi hitsi! Miten voikin käydä noin? Mutta tosiaan, mitenköhän monta kertaa mr. clearblue lähettäisi uuden testin, jos sinne aina kuukauden välein soittelisi? ;) Mutta kunhan uuden testin saat ja sen teet, niin tulehan kertomaan miten kävi!

Ja itse just tajusin, että tänään on jo kp 14! Eli nyt sitten loppuviikko täytyy yrittää olla aktiivinen ja kellistää isäntä muutamaan otteeseen. Toivottavasti tulee tulosta! Oviksesta ei kyllä ole hajuakaan (edellinen kiertohan venyi 50 päivään, mutta toivottavasti tämä kierto olisi jo normaali 30-36 pv).

t. elmeri

Möntti?! No johan nyt testituloksen pukkas! Onpas ärsyttävää ja ällistyttävää! Mutta hyvä kun pidit huolta kuluttajan oikeuksistasi ja sait ilmasen testin tilalle! En vaan tajua, miten sä kestät olla testaamatta heti uutta? Mä varmaan olisin painanu juoksujalkaa testinostoon ;) Onhan se jo, että ylipäätään siihen toiseen ikkunaan tulee mitään jo ainaskin lupaava hyvä merkki? Toivotaan joktap, että uusi testi on plussa!!

Tuiskulille kovasti tervetuloa mukaan! Tosi kivaa saada uusia jutustelijoita mukaan =) Toivotaan, että tää palsta tuo sullekin plussaonnea =D

Kuuluttelen nyt vielä ilmoille kysymystä, että tunnetteko te ketkä tunnette oviksen sen JOKA kerta?

Nimim. Onko mun ovista näkyny siellä päin maailmaa?

jos se testi ei kastunu tarpeeks? mä yleensä otan pissaa kuppiin ja kastan sit siihen, ni kastuupahan tarpeeks...

mut mitä te sanotte siitä kun mulla ei oo pariin kuukauteen ollu kuukautiskipuja! kyl luulis kohdun kramppaavan kun käy tyhjentämään limakalvoja... omituista!

Hip hei ja hurraa!!!

Täti tuli kylään! En olisi ikinä uskonut olevani näin iloinen tuostakin asiasta, kierron pituudeksi tuli siis vaatimattomat 62 päivää. Meitsi on siis taas pelissä mukana!
Eilen olisi pitänyt soittaa lääkäriin, mutta huomasin että jotain punertavaa oli havaittavissa ja tänään sitten täti varsinaisesti saapui. Ajoituskin oli mitä parhain, viikonloppuna pitäisi lähteä mökkeilemään ja juokseva vesi ei kuulu valikoimaan.

Elän siis kp 1/???, toivottavasti tämä kierto on normaali.

Jos tästä haluaa hyviä puoli etsiä niin mies on mukana ihan uudella tavalla. Se kun oli jo ihan varma että olen raskaana ja rupesi innostumaan asiasta. Eli silloin kun pillerit lopetin niin meillä ei voinut edes keskustella koko asiasta.

Nyt sitten vain taas ovista odottelemaan.
Onko muuten muita jotka jännittää taas kuun lopussa?

Kp 18, eli eilen menin ja tein testin, ylläri se oli nega. Kylläpä olin tyhmä kun haaskasin rahaa vaikka kai se järkikin nyt sanoo ettei se voi näkyy.. Tiedättekö jotain jolla olisi näkynyt paljonkin ennen menkkojen alkamispäivää?

Miten te pitempään jo lasta yrittäneet olette jaksaneet kerta kerran jälkeen sen pettymyksen kun se akka on saapunut paikalle? Ajattelin, kun olen olvinaan niin himskatin varma et nyt on tapahtunut, ni kamalalta tuntuu sit ku ne menkat sit tuleekin...

Kp19/28, gerri

Sesami: just eilen ajattelinkin, että mitenköhän sulle on käynyt! Hienoa, että täti saapui ja olet taas "normaalisti" remmissä ;)

Tervetuloa tuiskuli, kyllä tänne mahtuu uusia mukaan.

Gerri: taisit tosiaan olla vähän liian innokas. Jossain testissä lukee (olikohan se just tuo clearblue), että näyttää raskauden 3 pv ennen kuin menkat pitäisi alkaa.

Joko Pampulei löysit kadonneen oviksen?? Mulla ei ole mitään ovistuntemuksia, eli säännöllisen epäsäännöllisesti nyt sitten touhuillaan ja parin viikon kuluttua jännäillään :)

Aurinkoista viikonjatkoa!

t. elmeri

Hienoa tosiaan Sesami, että kortit on nyt jaettu uudestaan ja peli käynnissä =)

Gerrin ei varmaan kandee olla huolissaan vielä tosta negasta, sillä jos se tosiaan näkyy vasta max kolme päivää ennen, niin totuushan voi olla sitten jotain ihan muuta kun se nega. Muutenkin Gerrille, kun kyselit siitä jaksamisesta pidempään yrittäneillä: me ollaan nyt toivottu vauvaa keväästä ja menty ihan "luomukeinoin", tuuriin luottaen, ilman tikkuja tai mitään poppaskonsteja. Kyllähän se kuuppaan aina ottaa, kun menkat alkaa, mutta ei auta kun asennoitua sillain, että siihen saattaa hetki jos toinenkin mennä. Kai tää asia on itsessään niin suuri, että siitä innostuu niin kovasti, eikä meinaa housuissaan pysyä ja siksi kai pettymyksetkin on niin suuria. Mulla varmaan vaikuttaa myös se, kun kaikki parhaat ystävät on viime aikoina raskautuneet melkein ekasta kierrosta. Mutta kummasti sieltä on aina noustu ja paljon on esimerkkejä pareista, jotka ovat yrittäneet vuosia ja sitten on tärpännyt. Joten spirittiä vaan ja positiivsista mielialaa ja sitten kun/jos täti tulee ja veetuttaa, niin tänne vaan narisemaan =) Se auttaa!

Nii Elmeri tosiaan, me mennään nyt ihan samoissa kiertopäivissä - kivaa =D Nyt on itse asiassa alkanut jomottelemaan vähän tosta oikeelta puolelta, joten kai se kadonnut ovis sieltä piilostaan kurkkii! Mittasin huvikseni lämmöt ja ne on vieläkin alhaalla, joten vielä se ei oo tapahtunu. Ongelmana on nyt vaan se, että mies lähtee huomenna reissuun ja jos ei se nyt tänään viimestään tapahdu niin sitten menee taas ohi koko iso O. Joudun myös varmaan tänään käyttämään vähän luovuutta miehen kellistämisessä, kun se on ollut jo pari päivää töiden takia ihan puhki. Yleensä se innostuu vällyjen väliin hyvinkin helposti, mutta kyllähän se väsymys vie parhaimman terän. Ei auta muu kun kehitellä nyt illaksi jotain erikoisen viettelevää ja toivoa ettei mies olis ihan raato;) Paljon tsemppiä ja ihanaa touhuilua vaan Elmerille kanssa ja pian sit taas jännäillään =)

Hyvin kuumin helleterkuin,
Pampulei 15/28

pampulei, mä huomasin oviksen niistä limoista ja himoista, viime kierrossa ei ollut poikkeuksellisesti sitten niin minkäänlaista havaintoa kummastakaan, joten epäilen että se jäi tulematta. Tää kierto on taas jännäystä sitten senkin suhteen. Ovisaika sattuu varmaankin pe-su ajalle.

Tervetuloa Tuiskulille ja plussaonnea!

Todistit taas sesami niitä fysiikan lakeja: ei vesimukavuuksia = menkat alkaa. Ja kaikenlaisia testejä sitä meille "heikkohermoisille" myydäänkin, mönttejä vaan ikkunat täynnä. Mä olisin kyllä sekopäisenä ajanu heti 25 km apteekille ostamaan uuden testin!

ärk, ny pitää mennä korjaan kakka-housuja!
Jolly

tässä tietoa gerritsenille ja muille tuleville testaajille

Aika hedelmöityksestä/ Aika viimeisistä kuukautisista/ HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Tiedän et olin tosi hätähousu, mut justiin eilen luin et joku elleistä oli tehny haamun jo 18/28, mut näinköhän olisi sitten ollut todeksi muuttunut näköharha :D

Eilen illalla kamala painontunne alamahassa ja tuntu kuin ois ollu pissitulehdus, mut ei sit sattunu pissatessa. Välillä ellottaa kamalasti ja maha ihan löysällä. Ei ole oksutautia eikä virtsatulehdusta siis, mutta uskon kuitenkin et mieli tekee tepposet.

Oliko muita suurinpiirtein samoihin aikoihin jännääjiä, ku en jassanu taaksepäin hirveesti lueskella? Mites Sars muuten, joks teit uuden testin?

täällä kp 21/? edelleen alaselkää nipistellyt mutta en tiedä liittyykö mitenkään vauvahommiin. Huomenna ajattelin tilata testejä mutta en tiedä milloin viitsis testata. Jos intoudun tilaamaan niitä herkkiäkin niin ehkä alkuviikosta muuten loppuviikosta... toisin sanoen joka päivä ens viikolla kunnes täti tulee tai plussa :-)

esikoisesta plussa näkyi vasta muistaakseni 4+4 viikoilla. ainakin sopii tuohon taulukkoon jos normitestin herkkyys 25 mIU/ml . Herkissä 10 ainakin mammaksi sivuilla.

Raskaus ja vauvajutut täyttää pään ja töissä ei huvia tehdä mitään ja nyt onkin vähän hiljaisempaa kun on kesä... surffailen vauva-tarvike nettikaupoissa ja elleissä... rakentavaa :-) kaivoin tänään myös netistä 2005 kalenterin ja tarkistelin että milloin esikoisesta näkyi plussa ja millä viikoilla oli n-p ultra. Kehittävää... niin ja huutonetissä käyn välillä äippävaateosastolla. Tänään ostin tarvikkeita että jos sais esikoisen vauvakuvat albumiin enne kun toinen syntyy :-)

Huomenta kaikille.

Lupasin tulla tänne heti kertomaan, mitä uusi testi näyttäis...Tein tänä aamuna uuden testin, Predictor (aikaisempi clearblue testi ei oikein toiminut, enkä jaksanut odottaa postimiestä ja uutta pakettia, joten juoksin apteekkiin tänä aamuna) ja ihan selvääkin selvempi nega pamahti tikkuun. Nyt on kiertopäivä 34/29. Menkat ei oo ikinä ollu myöhässä, eikä niitä vieläkään näy eikä kuulu.

Mutta v---tus on suuri; tossa jo itkee tihrutin miehelle, etten ikinä tuu raskaaks ja miten tyhmä sitä voikaan olla, kun kuvittelee odottavansa vauvaa...Luulenpa vain, että tässä kepposen on tehnyt mun pää: niin kovin toivoin raskautuvani ja tahdonvoimalla pidän ne menkat pois. Heh. Omituinen tämä naisen ruumis.

Jos täti ei tuu sunnuntaihin mennessä, teen uuden testin, mutten oikein jaksa myöskään uskoa, että se tulos positiiviseen kallistuis. Uh, olenpa mä kyyninen :-)

Sori omanapa. Toisessa ketjussa nim. Eemi ehdotti, että pitäisi välillä keskustella muustakin, kuin näistä vauvahaaveista, koska aina tietyssä kierron vaiheessa se jännitys on ihan tolkuton :-) Ja mä oon samaa mieltä: laajennetaan keskustelua, ettei ajatukset vain ja ainoastaan pyöri tän raskautumisen ympärillä...Mut mistä sitä höpöttäis? Leffoista? Lemmikeistä? Parisuhteista? Heh, siitä puheenollen - ehdotan tänään miehelle, että mennään ulos syömään. Se oli hirveen ihana mulle nyt aamulla ja sanoi, ettei mikään oo muuttunut: me ollaan edelleen rakkaustiimi. Heh. On se niin pirun suloinen mies.

Mut hyvää torstaita kaikille.
T: Sars, jonka pää ei anna menkkojen tulla. Ja joka on niin laiska ja masentunut, ettei jaksa tehdä muuta kuin copy pasteta oman vastauksensa toisesta ketjusta...Pyydän anteeksi siitäkin.

Voi juku Sars =( Mutta toisaalta, älä nyt vielä luovuta. Eihän kaikilla näy testissä heti ja vanha totuus kuuluu, että niin kauan kun ei näy tätiä on toivoa!! Joten peukut vielä tanassa sun puolesta!

Täällä ollaan pihalla kuin lintulauta tän ovulaation kanssa. Limoista päätellen se oli ehkä su-ma, kivuista päätellen ti-ke ja lämmöistä päätellen se ei oo ollu vieläkään. Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin, että lämmöt nousee heti oviksen jälkeen? En ole ai ollut bilsan tunneilla hereillä, kun nää asiat on vähän vieraita ;)

Noh, enivei nyt on joka tapauksessa tehty se mitä voi ja sitten ei auta kun ristiä sormet ja varpit ja toivoa, että tärppi olis käyny.

Sitten puutaheinää osioon, jota Sarskin kyseli ;) eilen oli jossain lehdessä tutkimus jossa oli tuloset siitä, kuinka onnellisia ihmiset keskimäärin on missäkin maassa. Suomi ei sijottunut kamalan hyvin, mutta oli kuitenkin parantanut tulostaan. Mun mielestä ihanaa oli se, että maailmassa keskimäärin on nyt onnellisimpia ihmisiä kuin vuosi sitten. Sitten aloin miettiä omaa elämääni ja kuinka onnellinen oon. Jos pitää 1-10 asteikolla sanoa niin mä oon kyllä tällä hetkellä hyvin lähellä sitä kymppiä. Jos se vauva joskus tulee, niin se sitten kruunaa sen kaiken. Tosin joskus on pelottavaa, kun on "liian onnellinen". Tiiättekö sen tunteen? Että jos on jo jonkun aikaa ollut tosi ihanaa, niin sitten sitä pelää, että todennäköisyyslaskennan mukaan kohta menee sitten ihan päin arsea. Sellanen on kyyninen ihmismieli ;)

Sellasia filosofisia päätelmiä tälle aamulle. Aurinkoista ja kivaa päivää kaikille!
Pampu kp 16/28

Niin ja vielä piti siis tuosta äskeisestä johdannosta johtaa vielä kysymys/gallupkin teille kaikille, että kuinka onnellisia te ootte nyt asteikolla ykkösestä kymppiin? Saadaan vähän sitä muuta juttua tänne, mutta kuitenkin tiukasti myös aiheeseen liittyvää =)