Koira näykkäisi varoittamatta lasta kasvoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kommentistasi huomaa, että et ole koiraihminen ts. et omista koiraa.

Kukaan koirista ja niiden käytöksestä tietävä ei ehdota alle puolivuotiaasta pennusta luopumista siksi että se "näykkäisi" jättämättä edes jälkeä. Ei se ole "puolustus" eikä "tekosyy" vaan pitää ymmärtää että kyseessä on pentu ts. lapsi, joka opettelee käyttäytymään. Et kai sinäkään veisi omaa lastasi saunan taakse siksi että ei vielä osaa käytöstapoja, vaan vasta opettelee?
Ja tällä en tarkoita sitä että pitäisin koiraa ja lasta perheessä tasavertaisina, mutta ihan vertailun vuoksi kumminkin totean että järki käteen ja kommentointi sikseen, jos ei koirista mitään tiedä.

öö.. tuota. pidätkö itseäsi pentukoiran äitinä, kun vertaat koiraa lapseen lapseen.
Aika sairasta.

Pennulla on emo ja lapsella on äiti.

Vai oletko rakastellut dobermannin kanssa, ja synnyttänyt jotain mutaatioita?

[QUOTE="vieras";23262891]öö.. tuota. pidätkö itseäsi pentukoiran äitinä, kun vertaat koiraa lapseen lapseen.
Aika sairasta.

Pennulla on emo ja lapsella on äiti.

Vai oletko rakastellut dobermannin kanssa, ja synnyttänyt jotain mutaatioita?[/QUOTE]

Taas joku järjen jättiläinen ei ymmärrä lukemaansa.
Ei, en ole koskaan kutsunut itseäni koirani äidiksi, en äipäksi enkä miksikään muuksikaan. Koirallani on isäntä ja emäntä.
Nythän ei ollut kyse minun koirastani eikä minun lapsestani, vai oliko sinusta?

No joo, se oli ensimmäinen mikä siinä sekunninsadasosan aikana välkähti mieleen. Se Oscar teki sen saman jollekin mäyrikselle.

Hitto vie kun ihmiset käskee katsoa tuota ohjelmaa ja sitten ei saakaan toteuttaa niitä käytännössä. :headwall:

Joo, nuo Oscarin tavat ovat hyviä. Mutta sä et jäänyt siihen, vaan roikotit sen pennun vielä eristyksiin ties kuinka pitkäksi aikaa (siitä pentu ei enää kyllä tajunnut mitään).
Mutta onko tämä sun eka koira? Jos on, niin haepa tosiaan jonkun kouluttajan numero ja ota yhteyttä. Joko koiralla on jokin kipeä kohta vartalossaan, johon reagoi tai sitten on muuten nopea reagoimaan asioihin, jolloin tarvitsette kokeneen koirankouluttajan apua kasvatukseen.
Nyt kuitenkin on tärkeintä, että pääsette tästä yli ja vahvistat lapsen johtajuutta suhteessa koiraan. Jos mahdollista, niin anna lapsen taluttaa koiraa ulkona (koira sivulla tai takana -ei saa vetää yhtään). Lapsi antaa koiralle ruuat jonkin aikaa ja vaatii aina ensin esim. istumaan ja katsomaan silmiin (tämä ensin hyvä vanhemman opettaa koiralle, jos ei vielä osaa). Ovesta aina kulkevat ensin ihmiset (myös lapsi) jne jne. Jatka Oscarin ohjelman katsomista ja toteuta niitä ohjeita täsmällisesti eli hyvä johtaja on rauhallinen eikä hermostu!

Oscar, Cesar, menee nimet sekaisin. Olen vieläkin järkyttynyt. :headwall:

Tuon koiran kasvattaja sanoi, että tuo yksilö on kova ja sen mielestä sitä pitää alistaa säännöllisesti. Itse olen tähän mennessä vältellyt sitä ja tässäkö tulos?

Hitto kun mun oma itsetunto koki suurimman kolauksen.

Alistaa säännöllisesti? Eikö selkeä johtajuuden osittaminen riitä vai sitäkö kasvattaja tarkoitti ja sinä tulkitsit noin? Se ei tarkoita taas tuota sinun käyttämää "tekniikkaa", vaan että omistaja kulkee ovesta ensin jne.

[QUOTE="Mörkö";23263409]Alistaa säännöllisesti? Eikö selkeä johtajuuden osittaminen riitä vai sitäkö kasvattaja tarkoitti ja sinä tulkitsit noin? Se ei tarkoita taas tuota sinun käyttämää "tekniikkaa", vaan että omistaja kulkee ovesta ensin jne.[/QUOTE]

Mua kans kiinnostaisi, mitä tarkoittaa "säännöllinen alistaminen". En ole ikinä kuullutkaan moisesta koulutusmetodista, jos sillä siis tarkoitetaan jotain jokaviikkoista selätyssessiota. Joko aloittaja on ymmärtänyt jotain väärin, tai sitten kasvattajasta ei ole neuvojaksi.

[QUOTE="vieras";23250393]Mua nyt vähän kummaksuttaa toi tapa millä heitit ton tappajarotu-nimityksen. Oletko todella sitä mieltä, että on edes olemassa tappajarotuja? Meillä on koira jonka rotu on sillä kieltolistalla, mitä yritetään ajaa. Lista on musta luonnollisestikin käsittämätön. Väittäisin jopa, että nämä listalla olevat "tappajarotuiset" koirat on 90% luotettavampia kuin sellaiset, joita mainostetaan perhekoirina, lapsiperheen koirina jne. Miksi? Koska tuon rotuisten koirien omistajilla on (edelleen se 90% omistajista) heti koiran ottaessa päässä se fakta, että koira pitää kouluttaa hyvin ja ihmisen pitää aina olla se pomo. Sekä se, että jokaisessa - siis jokaisessa - koirassa on ne vietit, luonnolliset reaktiot ja potentiaali satuttaa ihmistä olemassa.

Siinä voi olla rapsuteltu ja silitelty ja lempeästi opetettu "perhekoiran" pentu ihmeissään jos kokeilee rajojaan (vai onko niitä selviä rajoja?) ja sitten raahataankin niskasta pitkään eristykseen. Johdonmukainen linja kaikessa, alusta asti on a ja o. Tappajakoirat ja perhekoirat voit unohtaa kokonaan. Koira kuin koira. Mun mielestäni, suoraan sanottuna, yhdellekään "lapsiperheeseen sopivaa koiraa" etsivälle ei pitäisi pentua antaa - ainakaan ilman erittäin tarkkaa syyniä siitä ymmärtääkö koiran perusluonteesta ja ajatusmaailmasta yhtään mitään.

Vika todellakin on melkein aina siellä hihnan toisessa päässä. Tiedän muuten aika monta rottweileria ja vastaavia tappokoneita, jotka ovat aivan unelmia lasten kanssa. Tiedän myös monta kultsia ja vastaavaa, jotka ovat sen kerran naksahtaneet ja napanneet lasta, useimmiten juuri naamaan.[/QUOTE]

Missä ap, huhuu...