Lääkärit rahastavat ihmisten terveyden kustannuksella.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut uutinenhan oli tämä:
"Lääkäreistä on paikoin pulaa paitsi Suomessa, myös Ruotsissa. Keski-Ruotsin Taalainmaalla sijaitsevaan Ludvikan kuntaan on ollut vaikea houkutella lääkäreitä, mikä on johtanut vuokralääkärien kohonneisiin palkkioihin.

Dagens Industrin mukaan erikoislääkäri voi tienata noin kuusituhatta euroa viikon keikasta. Tämä on mahdollista, mikäli lääkäri tekee ilta- tai yövuoroja joulun- tai uudenvuodenpyhien aikaan, jolloin työstä maksetaan erikoiskorvaus.

- Minusta tämä on törkyisen paljon rahaa ja sen takia meidän tulisi päästä tästä eroon. Tämä on kuonaista jopa verrattuna työpanokseen - ei heillä ole niin paljon tekemistä, toteaa Falunin ja Ludvikan terveydenhoitopiirin johtaja Mikael Köhler. "
 

Ihmeellinen hallintokoneisto, kun ei ole aiemmin paljastanut noita.... Suojatyöpaikkojako ne on? Taas uusia:
http://m.hs.fi/inf/infomo;JSESSIONID=FC316B75107088F8FB14.352?site=hstxt&view=news_kotimaa_child&feed:a=hs.fi&feed:c=news&feed:i=1135252525040
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Onpa yllättävää, lääkefirma tukee lääketieteellistä tutkimusta. So what?

Ja ihan tiedoksi: mikään laki ei pakota kaikkia lääkiksestä valmistuneita toimimaan lääkärin tehtävissä. Monella se ei ole koskaan ollut aikomuksenakaan. Kyseessä on monenlaisiin työtehtäviin valmistava kuusivuotinen ylempi korkeakoulututkinto. Eihän kukaan vaadi että kaikkien oikeustieteen maistereidenkaan pitäisi toimia nälkäpalkalla yleisinä oikeusavustajina tai ulosottomiehinä, miksi sitten lääkäreiden kohdalla on jotenkin kamalaa jos hyödyntää koulutuksensa tekemällä muuta kuin sitä niskalimassa-urakkaduunia Perä-Syrjälän terveysasemalla?

Heh - ei tietenkään!
http://m.hs.fi/inf/infomo;JSESSIONID=753A48B44B13F5577409.502?site=hstxt&view=news_kotimaa_child&feed:a=hs.fi&feed:c=news&feed:i=1135256051250


 
Onpa yllättävää, lääkefirma tukee lääketieteellistä tutkimusta. So what?

Ja ihan tiedoksi: mikään laki ei pakota kaikkia lääkiksestä valmistuneita toimimaan lääkärin tehtävissä. Monella se ei ole koskaan ollut aikomuksenakaan. Kyseessä on monenlaisiin työtehtäviin valmistava kuusivuotinen ylempi korkeakoulututkinto. Eihän kukaan vaadi että kaikkien oikeustieteen maistereidenkaan pitäisi toimia nälkäpalkalla yleisinä oikeusavustajina tai ulosottomiehinä, miksi sitten lääkäreiden kohdalla on jotenkin kamalaa jos hyödyntää koulutuksensa tekemällä muuta kuin sitä niskalimassa-urakkaduunia Perä-Syrjälän terveysasemalla?
Niinpä. Miksi noin?
 

Yhteistyössä