*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piip,mulla on otrstaina neuvola joten kysäisen sieltä et mitä tää kipu voi tehä. No on mulla parin viikonpäästä onneksi se aika sinne äitipolille et viimeistään sillon saa tietää (kait). Miten meni neuvola?

valeska, onnea se on se tän hetkinen tilanne ja ihanaa kun oli hyvä!

hapsiainen, siellähän on sitten järjestään tultu ulos ennen laskettua :) aian on hyvä syy lähteä soppailemaan jos siltä tuntuu :D ja jotain löytyy. Onko noihin pukamiin mitään apua? mitä saa raskaudenaikana käyttää?

Kvartti, toivottavasti se tauti ny sit hellittää,joutuko Helmi sen kouriin?

delfis, oi kuin vili on hymypoika :)

mekkala
, ihanaa kun kysyi et koska haluat neuvolaan ;) (mulle sanottiin et tollon olis aika et ylimääräisiä ei oo et aikasemmin vois tulla, en muista mikä oli tilanne). Josko sun pieni pitäs liike mekkalaa ;) ultrassa niin näkis ja samalla et tunteeko just ne :D

Myrna
, hui ja mä oon tullu kuukautta etuajassa, joten sit jännätään et selviääkö huhtikuulle ;)

kevätesikko, jaksuja kipuihin. Saitko unta?

vadelmaunelma,
:hug: :hug: :hug: Jaksamisia, tässä menee sanattomaksi. sua koetellaan.

Täällä pitkä päivä takana, oltiin reissun päälle vajaa 6 tuntia suurin osa istumista kumminkin niin johan toi selkä kiukkus ja jalkoihin säteili se kipu. No päikkärit sit tuli taasen vedettyä ja ne korjas onneksi tilannetta jonkin verran (selkän kipu on enää pieni ja jaloisssa normaali). Hirveesti olis puuhaa ja askartelua saa nähdä mitä jaksaa ja saa aikaa. Toukka möyrii, eilen olin ihan varma et on pää ylöspäin, mut nyt tuntuu et on kääntynyt taas alaspäin (nää on vaan mun tuntemuskia ei mitään faktaa et s siellä pyörii.)
Tää söi mäkkärillä hampurilaisaterian (viitaten tohon hapsiasen heseen) ;) ja edelleen ihan täys vaiks puolenpäivän tienoilla käytiin.

Unico ja Toukka 31+0

Vadelmaunelmalle :hug: kyllä elämä on epäreilua, kun toisia noin koetellaan! Paljon voimia sinulle ja miehellesi! Sulle, jos kelle oisin kyllä hyviä uutisia niin kovasti toivonut!

Valeska Ihanaa että sait hyviä uutisia ultrasta! Toivotaan että sun hyvä ja onnellinen fiilis kestäs vähän kauemmin kun pessimisti meikeläisellä! ;)

Delfiksen Vili on kyllä tosi suloinen ja aurinkoinen, ihan piristi päivää! :heart:

Hapsiainen kurjat nuo peräpukamat! Toivottavasti eivät räjähdä synnytyksessä, no eivät kai sentään :o

Kerron vielä ne eiliset neuvolauutiset. Kävin siis verenpainekontrollissa eilen iltapäivällä. Ensimmäisen mittauksen perusteella olisin saanut lähetteen sairaalaan, mutta toinen mittaus n. kymmenen minuutin kuluttua näytti parempia lukuja. Ei siis vielä osastolle.

Sikiön syke sai hyvin vastetta liikkeistä, joten terveydenhoitajan mielestä verenpaine ei vielä vaikuta istukan toimintaan. Pissakin on ollut aina puhdas. Sain mukaani liuskoja, joilla testaan valkuaista pissasta kahdesti päivässä seuraavaan neuvola-aikaan asti (tiistaina). Pienestä muutoksesta pitää kuulemma soittaa sairaalaan, mutta ainakin aamuinen näyte oli ihan puhdas. Verenpainemittaria mulla ei ole.

Olin ollut koko viikon niin rauhassa, että odotin vähän parempia verenpainelukujakin. Ihan hiukan siis pelästyin, ja nyt aion oikeasti vaan levätä koko viikonlopun. Ainakaan en tee mitään stressaavaa. Ehkä käyn pienellä kävelyllä sillä aikaa kun mies remontoi ja siivoaa. ;)

Nyt vaan toivotaan, että synnytys käynnistyisi itsekseen. Se olisi paras ratkaisu kaikkeen. Mitään lupauksia mun kroppa ei ole vaan siitä antanut. Neuvolan mukaan nyt ollaan käynnistyksen kanssa ihan hilkulla, kun LA on mennyt yli. MItään riskejä ei kannata tässä vaiheessa ottaa. Olen samaa mieltä, mutta silti toivon, ettei tarvitsisi käynnistää.

Delfiksen Vili on todella söpö! Hymyileekö se tuolla tavalla paljon?

Hurjan paha mieli on VU:n puolesta. Tässä tuntee itsensä kauhean etuoikeutetuksi, vaikka omakin huoli on vähän pinnassa.

:heart: piip 40+4

Vadelmaunelma: :hug: Pahoitteluni.

Danuli & Valeska: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

En ole jaksanut viimeaikoina käydä koneella juuri lainkaan, joten en ole aivan kärryillä mitä teille kuuluu. Töiden ja muiden arkiaskareiden jälkeen ei vaan tahdo riittää energiaa mihinkään ylimääräiseen.

Täällä ei mitään kummenpaa... Oksu lentää pari, kolme kertaa viikossa edelleen ja nyt on alkanut tuntumaan nivusseudussa ja alavatsan molemmilla sivuilla ohimeneviä kipuja. Sydänääniä ollaan kuunneltu vähintään pari kertaa viikossa saamallamme kotidoplerilla ja jotain mahdollisten liikkeiden tapaisia tuntemuksia tuntuu päivittäin. Pari kertaa olen tuntenut niin selvän muksauksen vasempaan nivuseen, että olen ihan säpsähtänyt sitä. Hassua/ outoa?, että nuo mahdolliset liikkeet tuntuvat vain vasemmalla puolella.

Neuvola olisi torstaina ja rakenneultra 23.3.10, joten sitä jännittäessä...

Sipsunen & Nalle 16+6 :heart:

Täällä on kaikki vauvan osalta ennallaan. Olo on sen suhteen ihan ok, tiiä sitten onko tyyntä myrskyn edellä... :D
Tai sitten nuo mun pukamat vie kaiken kivun ja säryn niin en enää edes huomaa jos vähän supistaa. :D

Unico kyseli että onko näihin raskausaikana mitään apua, kävin eilen apteekista ostamassa voidetta, toivon niin paljon että tuosta ois jotain apua.
Maanantaina otan kyllä asian puheeksi terkkarin kanssa.
Mä en istu enää ollenkaan, autossa oli ihan tosi tuskaista olla tänään, yritin könöttää toisen kankun varassa ihan kenollaan. Sitten kotona en istu edes syödessä. Ei vaan pysty. Veskissä käyn kiikkumalla siinä pöntön reunalla toisella kankulla. Mä en enää halua tietää mitä ne synnytyskivut on, kun nääkin on jo näin viheliäisiä! :laugh:

piip Toivotaan nyt kovasti että käynnistyis vielä itsestään synnytys. Ei tuossa enää kuitenkaan kauaa mene kun käärö on sylissä. :) Tällä hetkellä uskoisin että kyllä säkin ehdit vielä ennen mua. ;)

Sipsunen ihanaa kun tunnet selkeitä muksauksia jo. :) Mullakin oli aluksi selkeästi vain toisella puolella ne liikkeet. Mutta kummasti nää on tasoittunut jo joka puolelle. :D

Nyt mä taidan lähteä käymään sen verran pihassa että saan ennen saunaa vähän raitista ilmaa. On jotenkin niin tukala olo kun on vaan maannu taas sohvalla koko illan. En mä mihinkään jaksa kävellä kuitenkaan, mutta jos vaikka pari sataa metriä jaksais liikkua. Ehkä sit unikin maistuis paremmin ens yönä.

Rentouttavaa viikonloppua!

- Hapsiainen ja Herne 35+3

hapsiainen, nuo on varmasti kurjia (täällä maha enemmänkin löysä, ettei ainakaan siitä voi tulla, mut odotellessa). Pidetään peukkuja et pääset pidemmälle ;)

sipsunen, ihana et tuntuu jo liikkeitä. Jaksuja sen huonon olon kanssa

piip, peukkuja käynnistymiseen. Ja Toivotaan että pissa pysyy puhtaana

Täällä on grillattu vaahtokarkkeja (jee en ees polttanut huuliani) ja makkaraa, hyvä ja terveellinen iltapala :laugh: Mut joo pariin edeltävään päivään jopa ollu ahkera :D nyt on Toukan kaikki vaipat pesty ja sain muutaman ompeluhomman tehtyä, ne pitäs päätellä ja vielä tehä lisää :D mut alku hyvä.
Selkä kiukkuaa edelleen enää se ei oikeastaan oo kivuton, mut pienikipu on koko ajan läsnä, mut helpottaa kyllä huilaaminen kun suurenee. Maha on kova melkein koko päivän. Neuvolaa odotellessa ja huiliessa. Ja pikkusen puuhatessa voimien salliessa :)

Unico ja Toukka 31+1

Vadelmaunelmalle :hug: :hug: :hug: Olen sanaton. Tuo on niin epäreilua miten teitä koetellaan. Toivotan sinulle voimia koko sydämestäni.

Unico: Nyt olen taas nukkunut oikein hyvin yöllä. Vaihdoin hieman asentoa ja siinä lonkat ei kipeydy. Toivotaan että näillä eväin pärjäillään.

Kevätesikko, hyvä et uni löys takas :)

Tänne, aivan loistava aamu (tai sitten ei) laatta ja veri lens et jee jee onneks molemmat loppu melko lyhyeen ja todennäköisesti toi veri tuli oksun jälkiseurauksenan (nenästä siis).
Muuten jees, ehkä änään saa taas jotain aikaankin, sen aika näyttää ;) ihana herätä aamulla hirveeseen mökään kun ukko katto lätkää :D no sai sen jälkeen onneksi vielä unta palloon niin helpotti.

Unico ja Toukka 31+2

Voi Unico, :hug: ei ollut kiva herätys! Siis se yrjö, lätkä nyt ei ehkä niin paha.

Hapsis, kurkkaa tämä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04752
mulla on ollut muutamaan otteeseen tosi ikäviä pukamia ja tää on ainut mikä on auttanut. Tuolla sanotaan, että ei saa käyttää ekalla kolmanneksella, mutta apteekista voisi tietty vielä varmistaa että onhan se ok loppuvaiheessa. Muistaakseni mä käytin viimeksi ja auttoi yhdessä päivässä! Siis puikot JA voide. Synnytyksessä varmaan ne pukamat kuitenkin äityy, monelle kai tulee siinä ne vaikkei olisi aiemmin ollutkaan. Mutta samalla supolla lähti mulla ainakin tosi nopeasti. Ja toi auttaa musta siihen kipuun melkein heti!

Toivottavasti Piip synnytys nyt kohta lähtisi itsekseen käyntiin! Toi on kyllä ikävää kun ei saa rehkiäkään että saisi ikäänkuin vauhditettua vauvaa vähän... Eikä varmaan mitään ässiäkään voi koittaa ettei paineet nouse... Toisaalta, oon myös lukenut, että jos on täydellisen rentoutunut niin sekin saattaa avittaa. Toivon että ei mene enää kauaa!

Meillä on ollut rentouttava viikonloppu, vietiin pikkutypy eilen mummilaan ekaa kertaa yökylään, kohta lähdetään hakemaan takas. Hyvin on kuulemma mennyt siellä ja me käytiin eilen kaksistaan kaupungilla, kävelemässä ja vielä ravintolassakin. Ja nukuttiin keskeytyksettä :D Nyt aamulla saatiin hetkessä siivottuakin kun kumpikin osallistui samaan aikaan.

Ai niin, ja eilen kokeiltiin dopplerilla josko alkaisi kohta äänet kuulua ja hetken etsimisen jälkeen sieltä kuuluikin nopea pumputus!! :heart: Vielä oli kovin hiljainen ääni, mutta ihan selvästi sen oli oltava vauva, mulla ei sentään pulssi ollut 170 pinnassa vaikka vähän jännittikin :) Ja mieskin kuuli, eli en kuvitellut. Yllätyttiin itsekin että nyt jo kuului.

Ultra-ajat tuli perjantaina, 15.3. olisi eka. Jännää!

:heart: Kvartti ja Mini 9+4

Hei kaikki pitkästä aikaa! Täällähän on tapahtunut vaikka mitä.. en ole jaksanut olla koneella ja nyt olen ihan "jäljessä"..

Ensinnäkin Vadelmaundelmalle :hug: :hug: :hug: Mikä vääryys! :hug:

Nannalla ilmeisesti jo vauva sylissä.. onnittelut :heart:

Danulille ja Valeskalle myös suuret onnittelut mukavista ultrakuulumisista! :heart:

Unico Jaksuja tuon selän kanssa! :hug: Koitahan nyt ottaa rauhallisesti sen kanssa!
Mukavaa että pikkuruinen kuitenkin myllertää innokkaasti. :heart: Mun pahe on kans tuo mäkkäri ja yksi ainoa ateria mitä syön.. koitan olla vierailematta liian usein.. viimeksi tuli ähky :D niin ja palatakseni vielä vanhaan keskusteluun silityksestä, kiitos hyvästä vinkistä.. minulla on kans ehkä "eräs" homma "eräälle" vierailevalle sukulaiselleni.. ;) :whistle: :D

piipOletko vielä täällä? Onneksi sinun ei tarvinnut lähteä sairaalaan. Ymmärrän kyllä että paikallaan lepääminen jatkuvasti tylsää! Pidetään nyt kovasti peukkuja että käynnistyy itsekseen! :)
Ja niin..kiitos vielä kerran neuleohjeista näin vähän myöhään. :heart: Juuri sain sellaisen vauvan peiton valmiiksi. Pikku ongelma on vaan se, että ostin fiksuna tyttönä sellaista huopanen lankaa, ja nyt en uskalla pestä peittoa ettei huovu liikaa. Tein jo pari koepesua koetilkuilla, mutta ne eivät kelvanneet edes koiralle. :D En ehkä pese sitä nyt sitten ettei mene viikon työ hukkaan. :$ nyt vuorossa vauvan sukat muttei enää huopasesta.. :)

delfisIhania kuvia pienestä Vilistä! :) Söpö! :heart:

Hapsiainen vielä täällä(?) Hyvä! :) Ei ole mukavia peräpukamat, oisiko niihin mitään helpotusta?
Niin ja hikotteleva Herne on varmasti hassu! :) :heart: Voi kun täälläkin alkaisi tulla jotain elonmerkkejä..

Kevätesikko Hyvä että olet saanut taas nukuttua! Valvominen on niin kurjaa!

Sipsunen onnea tulevaan rakenne ultraan! :heart: Meillä on ne sitten peräkkäisinä päivinä. :) Ja jaksuja oksuiluun! Ei kivaa! Toivottavasti pääset oksupoksusta pian eroon!

Vähän ON:aa.. Sain sitten vihdoin ja viimein kakistettua uutisen töissä esimiehelle. Huh! Ja ihan hyvin se sitten menikin. Ehkä turhaa jännäsin sitä, koska pomo suhtautui tosi hyvin ja onnittelikin kovasti. Työkaverit ei ole vieläkään huomanneet, enkä aio kertoa ennekuin itse huomaavat. ;)

Meillä on sitten seuraavalla viikolla edessä 4D ultra, ja sitä seuraavalla rakenne ultra. Ovat nyt vähän peräkkäin, mutta en sitten viitsinyt perua enää tuota 4D:tä.. jokohan siellä näkyy silloin jo sukupuoli? Silloin siis juuri vko 17+6 kun tuo 4D.. noh.. ihan sama.. kunhan vauva vaan olisi terve ja kunnossa.

Niin.. ja sitten vielä vuodatusta.. anteeksi tämä omanapaisuus.. mutta mutta.. tämä on vähän vaikea asia minulle.. mutta minua on alkanut pelottaa ja suorastaan ahdistaa tuleva synnytys ihan kauheasti.. olen sitä öisin valvonut, miettinyt ja itkeskellyt.. ja pelottaa siis kaikki synnytystavat, ei ainoastaan tuo alatiesynnytys ja kivut.. :/ tunnen itseni tosi huonoksi kun pitäisi olla tyytyväinen että raskaus on edennyt ihan hyvin tähän asti jne olla kiitollinen kaikesta, että miksi olen näin heikko ja pelokas surkimus.. ? :ashamed: Tekisi mieli puhua tästä huomenna neuvolassa, mutta en tiedä pystynkö ja uskallanko kun pelkään että suhtautuvat vain vähätellen... :'(

pikkumangusti 16+2

Kvart kiitti tuosta linkistä. Mulla on tuota voidetta nyt, mutta ei suppoja. Lienee siis aika marssia apteekkiin vielä hakemaan suppojakin.
Nyt meinaan tulee itku jos vähänkin liikahdan, sattuu niin saakelisti tuonne takalistoon. Tosin en mä tiedä miten kärsin mitään suppoja sinne laittaa. :o

Ja ihanaa Kvart että on kuulunut jo sydänäänet. :)

Unico
Voi ei mikä olo sulla on ollut heti aamusta. :hug: :hug:

Pikkumangusti
Yritä ottaa puheeksi neuvolassa tuo synnytyspelko. Olisi varmasti hyvä keskustella siitä ja voit saada siihen tukea sitten. :hug:
Ja hienoa kun olit sanonut esimiehellesi eikä reaktio ollut mikään paha. :)

Ja joo, täällä olen edelleen. Eilen olin aika hyvä päivä supistusten osalta mutta tänään on sitten supistanut eilisenkin edestä. Välillä kipeästi välillä kivuttomasti. En tiedä haluanko sen kuitenkaan nyt syntyvän, mietin vaan mun pukamia ja niiden aiheuttamaa kipua niin en halua tietää enää mitä ne synnytyskivut on. :laugh:

Huomenna tosiaan neuvola jos en nyt poksahda. Maha näyttäisi vähän laskeneen nyt. Tosin mua pelottaa huomisessa neuvolakäynnissä se etten mä pysty oikeesti ehkä ajamaan autolla. En pysty istumaan sellasessa asennossa että pystyisin ajamaan. Ja mun pitäis vielä miehen autolla huomenna ajella kun oma auto täytyy viedä huoltoon aamulla. Voi kääk, huomenna siis paljon autoilua tiedossa. :o

Äsken poikkesi pari miehen tätiä kävelylenkin yhteydessä tässä katsomassa mua, niin totesivat vaan että onpa se maha jo tipahtanut ja molemmat ennusti ettei kauaa mene kun lähtö tulee. :o
Mua muuten ärsytti suunnattomasti kun tulivat katsomaan vaan mun mahaa. :laugh: Eikö ois voinu sanoa että tuli katsomaan MUA! Ja sitten ne mahojen taputukset lähtiessä. Tuo toinen täti on taputellut ennenkin ja se teki sen taas. Ois pitäny taputtaa takas sen mahaa! Se toinen onneksi tajusi pitää kätensä erossa musta. :D Mä en vaan tykkää siitä että mun reviirille tullaan tuolla tavoin.

Oho, jopas mä taas purkaannuin teille. :whistle:

Nyt päiväunet siinä toivossa että supistukset vähän helpottais, lähinnä nyt noita kivuttomia tulee koko ajan ja kamalia vihlaisuja tuonne jonnekkin emättimen luokse.

- Hapsiainen ja Herne 35+4

Kuulostia kivalta tuo Kvartin "miniloma". Varmaan lapsen myötä pieniä yhdessäolon hetkiä osaa entisestään arvostaa. Kiitos myös tuosta ukamavinkistä, sitä saattaa itse kukin vielä tarvita!

Hyvä että Hapsiksen olo on kohtis normaali. Jatka vaan lepäämistä, niin yritän kaikin keinoin päästä ennen sua. :D Noi S:t ei mulla oikein toimi, koska en uskalla siivota mitenkään raivolla (pientä järkkäilyä vaan), saunaa meillä ei ole ja seksi ei tunnu miehen mielestä nyt selvästikään ajankohtaiselta... :| Se on tehnyt töissäkin taas ihan älyttömiä päiviä, mikä aina saa sen iltaisinkin miettimään pelkkiä työasioita. Ja nyt se kirjoittelee tuossa työsähköposteja. :/ Yritän ehkä sitten sitä täydellistä rentoutumista. :)

Unico :hug:!

Pikkumangusti, noissa sun ajatuksissa ei ole mitään hävettävää eikä edes mitenkään epätavallista. Ne on varmasti tosi tavallisia. Niin tampio se neuvolan täti ei millään voi olla, että väheksyisi synnytyspelkoa, joten avaa ihmeessä huomenna suusi! Parempi jos nyt mahdollisimman ajoissa saat otetuksi asian puheeksi, niin ehdit saamaan parhaan avunkin. Uskon, että pelkopoli voisi tuossa sun tilanteessasi antaa tosi paljon (vaikka mitään läheistä kokemusta mulla ei pelkopolista olekaan), kun kaikki synnytystavat pelottavat. Sieltä saisit varmasti lisää tietoa ja pääsisit punnitsemaan eri vaihtoehtoja eri tavalla kuin yksiksesi pystyt. Ja uskon kyllä, että peloista voi siellä myös päästä.

Mutta nyt siis siihen täydelliseen rentoutumiseen, jotta jotain alkaisi tapahtua. :D

:heart: piip 40+5

Sipsunen varmaan jännää noi liikkeiden tuntemiset, ihanaa että niitä on sulla ollut! Toi kotidopleri varmaan pitää munkin hankkia, voi sit aina kuunnella välillä et onhan se pikkunen siellä :)

Kvartti ihanan varhasessa vaiheessa sulla kuuluu sydänäänet, varmaan hieno tunne! Mulla on eka neuvola rv 9+3, uskaltaskohan neuvolan tätii pyytää kuuntelee sydänääniä, toisaalta ois ihana kuulla ne, mut jos ne ei viel kuulukkaan, niin sit voi olla että ahistusin, ja alkasin tällä mun vilkkaalla mielikuvituksella kuvittelee kaikkee pahaa.

Pikkumangusti musta sun kannattas ihan sohkeesti vaa kertoo neuvolassa tuntemuksiasi, se on niiden työtä kuunnella ja neuvoo, ja kun vielä eka lapsi tulossa, niin ymmärrettäväähän se on miettii ja pelätä asioita.Hienoo että esimies otti vauvauutisen noin hienosti! Meillä on aika iso työyhteisö, ja lähes kaikki "nuoret" jotka ollaan menty naimisiin ovat joko raskaana tai saaneet vauvan, mä oon vika tässä lenkissä. Joku puol vuotta sitten, kun mulla oli pomolle ihan muuta asiaa, niin ku menin sen huoneeseen, niin se kysy et laitetaanko ovi kiinni, se luuli ressu et nyt mä kerron vauvauutisia, mut ei mulla sitä asiaa ollut :laugh: Se on kaikille ketkä ovat käyneet kertomassa vauvauutiset, niin sanonu et se oottaa mua seuraavana, no on saanut melkein pari vuotta venaa, ehkä nyt sen toive toteutuu, toivottavasti ;)

piip toivotaan että luonto ottas pian asiat hoitaakseen ja et tarviis muussa merkeissä sairaalan lähteä!

Mulle tulee jotenkin pahaolo ku surffailen netissä, joten en nyt jaksa enempää kommentoida, sori!

Danuli rv 6+6

Oho, ei olekaan Hapsiksen olo suht normaali enää. Tsemppiä supistusten ja etenkin noiden inhopukamien kanssa! :hug: Olisiko mitenkään mahdollista, että mies tai joku kaveri vaikka tulisi vielmään sut huomenna neuvolaan tai että ottaisit taksin?

Yhteistyössä