laihdutusleikkauksessa ollut, saa kysellä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";23933838]ootko hakeutunut leikkaukseen? vai onko harkinnassa?[/QUOTE]

Mä en oikein tiedä... Mies vähän vastustaa. Sen mielestä riskit on liian suuret ja koko homma jotenkin epätervettä. Olen kyllä sitä mieltä, että tää paino on paljon epäterveempää, mutta täytyy miettiä.

Eikö sulla ollu itsekuria laihduttaa? Olin mitoilta 2010 kesäkuussa 180/120, nyt olen 83 kg, helvetin tyytyväinen, sain kroppani hyvään kuntoon salilla, tuun uskomattoman pienestä annoksesta täyteen vaikka en oo ollu leikkauksessa.

Sä et varmaankaan ole sairaalloisen ylipainoinen? Nämä kommentit on just sellaisen ihmisen suusta.

Oon aina ollu normaalipainoinen, mut tätä oon aina sairaalloisen lihavissa ihmetelly, et miks niitä annoksia on pakko kasvattaa vaa jatkuvasti? Vatsalaukku venyy jos sitä venytetään, mut se myös Luonnostaankin kutistuu, jos syö vaan pieniä annoksia.

Nii ja herkkujaki voi syyä mut pieniä annoksia kerrallaan ni ei takuu pääse paisumaan sairaalloiseks. Itsekuri...on se kumma juttu. Maalaisjärki? Jos vetää suklaalevyn viikossa ni ei paisu. Mut jos vetää suklaalevyn päivässä ni johan alkaa tapahtua! Olettaen tietty et muina päivinä söis normisti kohtuudella perusruokaa.

Sitte kiinnostaa se, et kuinka paljon määränä sairaalloisen lihava syö. Sen määrän pitää olla huikea! Jo pelkästään sen massan ylläpito maksaa älyttömän määrän kaloreita. Ehtiikö sitä muuta tehdäkkään kuin syödä? Anteeksi, en ole pahansuopa vaan kiinnostunut ja ihmettelevä.

Mä en oikein tiedä... Mies vähän vastustaa. Sen mielestä riskit on liian suuret ja koko homma jotenkin epätervettä. Olen kyllä sitä mieltä, että tää paino on paljon epäterveempää, mutta täytyy miettiä.

toki jokaisessa leikkauksessa on riskinsä, mutta kyllä tässä on aika pienet riskit. Kirurgi sanoi, ku kyselin riskeistä, niin sanoi että tosi vähäiset on. kuolleisuus on ihan jotain 0,jotain luokkaa ja komplikaatioitakaan ei kuulemma kauheasti ole? itse olen kyllä tyytyväinen, vaikka toki aluksi pelottikin tähän ryhtyä. En olisi saanu ilman leikkausta laihdutettua tarpeeksi tai vaik olisin saanukki, niin en usko, että olisin saanu pidettyä painon. Kovasti tsemppiä sulle ja toivotaan, että jonkilainen ratkaisu löytyy.

[QUOTE="aapee";23933926]toki jokaisessa leikkauksessa on riskinsä, mutta kyllä tässä on aika pienet riskit. Kirurgi sanoi, ku kyselin riskeistä, niin sanoi että tosi vähäiset on. kuolleisuus on ihan jotain 0,jotain luokkaa ja komplikaatioitakaan ei kuulemma kauheasti ole? itse olen kyllä tyytyväinen, vaikka toki aluksi pelottikin tähän ryhtyä. En olisi saanu ilman leikkausta laihdutettua tarpeeksi tai vaik olisin saanukki, niin en usko, että olisin saanu pidettyä painon. Kovasti tsemppiä sulle ja toivotaan, että jonkilainen ratkaisu löytyy.[/QUOTE]

Kiitos:)

Oon aina ollu normaalipainoinen, mut tätä oon aina sairaalloisen lihavissa ihmetelly, et miks niitä annoksia on pakko kasvattaa vaa jatkuvasti? Vatsalaukku venyy jos sitä venytetään, mut se myös Luonnostaankin kutistuu, jos syö vaan pieniä annoksia.

Nii ja herkkujaki voi syyä mut pieniä annoksia kerrallaan ni ei takuu pääse paisumaan sairaalloiseks. Itsekuri...on se kumma juttu. Maalaisjärki? Jos vetää suklaalevyn viikossa ni ei paisu. Mut jos vetää suklaalevyn päivässä ni johan alkaa tapahtua! Olettaen tietty et muina päivinä söis normisti kohtuudella perusruokaa.

Sitte kiinnostaa se, et kuinka paljon määränä sairaalloisen lihava syö. Sen määrän pitää olla huikea! Jo pelkästään sen massan ylläpito maksaa älyttömän määrän kaloreita. Ehtiikö sitä muuta tehdäkkään kuin syödä? Anteeksi, en ole pahansuopa vaan kiinnostunut ja ihmettelevä.

Mä en ainakaan syö koko aikaa. Syön aamulla vaikka kahvia ja vähän ruokaa, siis vaikka pari perunaa ja lihaa + kasviksia. En edes leipää. Sit syön päivällisellä taas saman verran tai pari leipää. Illalla sit himottaa herkut, saatan vetää pari tuuttia tai pari suklaapatukkaa, en siis näin laihdu, mutta en kauheesti lihokaan, mut kilot on tulleet vuosi vuodelta, pari kolme kiloa vuodessa niin siinäpä se ja raskausaikana kahdesti tuli 10 kummastakin.

sairaaloinen lihavuuskin on sairaus! Toki lihavalla ihmisellä on liikkuminenki hankalampaa, kuin hoikan, eli kuluttamaan sairaalloisen lihava ei juurikaan kykene ylimääräisellä liikunnalla ja itse myönnän, että se ruokakaan ei kaikista terveellisintä ole ollut, toki kotiruokaa joka päivä, mutta välillä pizzaa yms..

[QUOTE="Höh";23933898]Eikö sulla ollu itsekuria laihduttaa? Olin mitoilta 2010 kesäkuussa 180/120, nyt olen 83 kg, helvetin tyytyväinen, sain kroppani hyvään kuntoon salilla, tuun uskomattoman pienestä annoksesta täyteen vaikka en oo ollu leikkauksessa.[/QUOTE]
mulla ei ole itsekuria :( ja ei kyllä aikaa kauheesti kuntoilla ja salilla käydäkkää, ku kotoota löytyy kolme pientä lasta, niin aika menee heidän kanssaa. Mutta onnittelut sulle noin hienosta saavutuksesta :)

Ihmiset syö hulluna hiilareita eikä ymmärrä niiden lihottavan. Yksikin pönttö luuli että kokojyvävilja ei lihota. :D "Mut kun mä syön kokoviljaa, en ollenkaan valkoisia jauhoja" Hihihi...

[QUOTE="aapee";23933949]sairaaloinen lihavuuskin on sairaus! Toki lihavalla ihmisellä on liikkuminenki hankalampaa, kuin hoikan, eli kuluttamaan sairaalloisen lihava ei juurikaan kykene ylimääräisellä liikunnalla ja itse myönnän, että se ruokakaan ei kaikista terveellisintä ole ollut, toki kotiruokaa joka päivä, mutta välillä pizzaa yms..[/QUOTE]

Miten sä voit syödä pizzaa jos sut on leikattu??

Mä en ainakaan syö koko aikaa. Syön aamulla vaikka kahvia ja vähän ruokaa, siis vaikka pari perunaa ja lihaa + kasviksia. En edes leipää. Sit syön päivällisellä taas saman verran tai pari leipää. Illalla sit himottaa herkut, saatan vetää pari tuuttia tai pari suklaapatukkaa, en siis näin laihdu, mutta en kauheesti lihokaan, mut kilot on tulleet vuosi vuodelta, pari kolme kiloa vuodessa niin siinäpä se ja raskausaikana kahdesti tuli 10 kummastakin.

Ookoo no perusjamppa ei yleensä syö lounasruokaa aamupalaksi...noin esimerkiks. Tuo on kyllä jo lämmin ateria tuo sinun aamupala. Aikuiselle riittää yksi lämmin ateria päivässä. Loput sitten välipaloja. Sitten nuo herkut, ni toki ylläpitää tehokkaasti massaa, jos ovat jokapäiväisiä...

Ookoo no perusjamppa ei yleensä syö lounasruokaa aamupalaksi...noin esimerkiks. Tuo on kyllä jo lämmin ateria tuo sinun aamupala. Aikuiselle riittää yksi lämmin ateria päivässä. Loput sitten välipaloja. Sitten nuo herkut, ni toki ylläpitää tehokkaasti massaa, jos ovat jokapäiväisiä...

En syö aamupalaa ollenkaan. Välipalassa on monesti enemmän hiilareita kun mun lounaassa. Sori.

[QUOTE="aapee";23933949]sairaaloinen lihavuuskin on sairaus! Toki lihavalla ihmisellä on liikkuminenki hankalampaa, kuin hoikan, eli kuluttamaan sairaalloisen lihava ei juurikaan kykene ylimääräisellä liikunnalla ja itse myönnän, että se ruokakaan ei kaikista terveellisintä ole ollut, toki kotiruokaa joka päivä, mutta välillä pizzaa yms..[/QUOTE]

Mä en kyllä syömällä aiheutettua lihavuutta lue sairaudeks. Enkä ees syömisriippuvuutta. Tupakointikaan ei mun mielestä ole sairaus. Tyhmyyttä se on! Ja riippuvuutta! (oon entinen tyhmä tupakoitsija ;D ) Sairaalloisen lihava kuluttaa siis maatessaan varmaan 3000 kcal päivässä, jos se edes riittää. Jos kykenee vielä liikkumaan, ni jo se massan liikuttelu kävellessä kuluttaa 4000 kcal päivässä.

[QUOTE="heips";23934067]Ootko laihtunut leikkauksen jälkeen?[/QUOTE]

nyt leikkauksen jälkeen(kolmessa viikossa) on menny 7,3kg ja ennen leikkausta piti olla 4vkoa enedietillä, sillä meni 10kg.

Miksi söisin rahkaa ja marjoja jos voin syödä samaa ruokaa kun lapseni? Silleen kätevästi nääs. Varmaan söis muksutkaan enää pääruokaa jos mamma vetelis siinä jotakin eri sapuskaa. Voi teitii. Pusnus.

Nii sääki sitte kasvat samaa tahtia kuin lapses hihihiii tai emmää tiiä ootko ees sairaan lihava vai et. Mut ookoo jos se toimii sulle ja hyvä niin :) Tuon takia monet äipät vissiin kyl lihooki, ku syö aina ku lapsetki syö. Loput :D Ja sitte tietty tuhti lounas töissä päälle XD

Yhteistyössä