laihdutusleikkauksessa ollut, saa kysellä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en kyllä syömällä aiheutettua lihavuutta lue sairaudeks. Enkä ees syömisriippuvuutta. Tupakointikaan ei mun mielestä ole sairaus. Tyhmyyttä se on! Ja riippuvuutta! (oon entinen tyhmä tupakoitsija ;D ) Sairaalloisen lihava kuluttaa siis maatessaan varmaan 3000 kcal päivässä, jos se edes riittää. Jos kykenee vielä liikkumaan, ni jo se massan liikuttelu kävellessä kuluttaa 4000 kcal päivässä.

kyllä lääkäri ja ravitsemusterapeutti luokitteli sen sairaudeksi! eiks riippuvuus oo sairaus? alkoholismi on sairaus, pelihimo on sairaus? ehkäpä se on mielen sairaus...

[QUOTE="Höh";23934153]Läski suli vaikka hiilareita oli päivässä 120-170 g :D[/QUOTE]

Tuo itse asiassa on hiilareitten rajoittamista kun suositus on n. 300 g hiilareita päivässä.

[QUOTE="hmm";23934158]Jos laihdutit 10 kiloa ennen leikkausta mikset vaan jatkanut laihduttamista ilman leikkausta?[/QUOTE]

on niin paljo laihdutettavaa, että se olis ollu MULLE mahdoton tehtävä. ehkä sen jonku kymmenen kiloo olis saanu pois, mutta kyllä ne kilot olis takas lähteny tulee jossain välissä.

[QUOTE="heips";23934166]Tuo itse asiassa on hiilareitten rajoittamista kun suositus on n. 300 g hiilareita päivässä.[/QUOTE]

Aih, mä lukenu liikaa karppaajien juttuja, mut nekin syö alle 100 g päivässä.

jos on menossa leikkaukseen, vatsalaukunpienennyksestä nyt mulla tietoa, niin heidän on myös pitänyt muutama viikko vetää nutriletteja naamaan, ei mitään muuta oikeastaan.

Hienoa, mä olen menossa myös ja prosessi alussa.

Ennen leikkausta ainakin täälläpäin vedellään 6viikkoa nutreja, että mahtuu leikkaamaan.
Mä olen aloittanut jo ennen ravitsemustarapeutn käyntiä, nutrilet/karppaus.

[QUOTE="pöö";23934343]Hienoa, mä olen menossa myös ja prosessi alussa.

Ennen leikkausta ainakin täälläpäin vedellään 6viikkoa nutreja, että mahtuu leikkaamaan.
Mä olen aloittanut jo ennen ravitsemustarapeutn käyntiä, nutrilet/karppaus.[/QUOTE]

Sekä jossain nutrataan ravterapeutin ja sisätautilekurin väli että nähdään onko sitä motivaatiota.

[QUOTE="aapee";23934148]kyllä lääkäri ja ravitsemusterapeutti luokitteli sen sairaudeksi! eiks riippuvuus oo sairaus? alkoholismi on sairaus, pelihimo on sairaus? ehkäpä se on mielen sairaus...[/QUOTE]

Niin...sanoinkin että MÄ en miellä niitä sairaudeks :D Omaa tyhmyyttä. Alkoholismikaan ei ole sairaus, eikä pelihimo, eikä huumeongelmat...jne jne...riippuvuuksia mun mielestä. En pidä riippuvuutta sairautena.

Oon aina ollu normaalipainoinen, mut tätä oon aina sairaalloisen lihavissa ihmetelly, et miks niitä annoksia on pakko kasvattaa vaa jatkuvasti? Vatsalaukku venyy jos sitä venytetään, mut se myös Luonnostaankin kutistuu, jos syö vaan pieniä annoksia.

Nii ja herkkujaki voi syyä mut pieniä annoksia kerrallaan ni ei takuu pääse paisumaan sairaalloiseks. Itsekuri...on se kumma juttu. Maalaisjärki? Jos vetää suklaalevyn viikossa ni ei paisu. Mut jos vetää suklaalevyn päivässä ni johan alkaa tapahtua! Olettaen tietty et muina päivinä söis normisti kohtuudella perusruokaa.

Sitte kiinnostaa se, et kuinka paljon määränä sairaalloisen lihava syö. Sen määrän pitää olla huikea! Jo pelkästään sen massan ylläpito maksaa älyttömän määrän kaloreita. Ehtiikö sitä muuta tehdäkkään kuin syödä? Anteeksi, en ole pahansuopa vaan kiinnostunut ja ihmettelevä.

mulla on bmi lähes 40 ja syön, sanotaanko monena päivänä, aamulla en mitään, joskus kahvia. kahvissa käytän sokeria ja maitoa. lounaalla töissä mitä nyt milloinkin on tarjolla. kotona illalla teen lämpimän ateria keskivertoisesti kerran viikossa. syön jugurttia, joskus jotain herkkuja ja mätän paahtoleipää jotain 2-6 palaa.

sillä tää pysyy. ja ehdin ihan varmasti tehdä muutakin kuin syödä. Syö riittävän lihottavaa ruokaa ni ei tarvii syödä paljoa :D

[QUOTE="siis";23937892]mulla on bmi lähes 40 ja syön, sanotaanko monena päivänä, aamulla en mitään, joskus kahvia. kahvissa käytän sokeria ja maitoa. lounaalla töissä mitä nyt milloinkin on tarjolla. kotona illalla teen lämpimän ateria keskivertoisesti kerran viikossa. syön jugurttia, joskus jotain herkkuja ja mätän paahtoleipää jotain 2-6 palaa.

sillä tää pysyy. ja ehdin ihan varmasti tehdä muutakin kuin syödä. Syö riittävän lihottavaa ruokaa ni ei tarvii syödä paljoa :D[/QUOTE]

Mun on tosi vaikee uskoo, et BMI 40 pysyy jos syö päivässä
-kupin kahvia
-normilounas
-jugurttia
-6 palaa paahtoleipää

Mitä tarkottaa "joskus jotain herkkuja"?

tosi vähän noi lihavat syö. Mä oon hyväössä lihotusvauhdissa ja syön todellakin aivan hullun lailla, vaikka paketin keksejä päivässä tai pari pitsaa. Miten muka noin onnistuu lihottaan itsensä? Mä oon siis ainut ihminen maailmassa joka on lihonut herkkuja syömällä, muilla ne kertyy hiljakseen vuosien mittaan vaikka syö ihan normisti.

Nimimerkki Jebs huvittaa minua suuresti vaikka eihän kaikkea voi tietää ;) Ensinnäkään mun peruskulutus ei todellakaan ole 3000 kaloria päivässä, ei edes silloin kun teen raskasta fyysistä työtä :D:D Ja toisekseen, ei todellakaan tarvitse syödä koko ajan, joka päivä herkkuja riittää. Kotiruoka-annokset on mulla normaaleja mutta kun päivittäin syö suklaata, kahvileipää, jäätelöä jne reilusti ja syö vielä nestettä kerääviä lääkkeitä niin kyllä painoa kertyy ;)

Yhteistyössä