Laskettu aika lähenee ja epäilys senkun kasvaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syrjähyppy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syrjähyppy

Vieras
En kaipaa tuomitsemista, haluan vaan helpottaa tätä taakkaani vähän.

Laskettu aika on syyskuun alkupuolella enkä ole varma tulevan lapseni isästä. Pikkujouluissa tuli sekoiltua yhden miehen kanssa, jonka kanssa oli pientä flirttiä ja säpinää ollut, lähinnä netin kautta oltiin viestitelty siihen asti. Oman miehen kanssa suhde tympinyt jo pitkään, mies on kyllä "hyvä mies" mutta ns. tylsä ja haluaa vaan viettää aikaa kotona, toisin kuin itse. En kuitenkaan ollut ajatellut häntä pettää, kaikki tosiaankin vain tapahtui ja olihan nuo tunteet tuohon toiseen mieheen jo olemassa. Toinen mies ei tästä epäilystä tiedä, enkä sille kerrokaan, koska hänestä nyt ei isäksi olisi, on rahatonkin. Tottakai toivon että tämä olisi oman mieheni, mutta mitenkäs sen nyt selvitän koska en tästä syrjähypystä aijo miehelleni kyllä kertoakaan? Hän valmistelee vauvan tuloa innoissaan ja on ostanut kaikki vauvan tarvikkeet ym. Hän on kyllä taatusti hyvä isä lapselle, senkään takia ei varmaa ole järkevää hänelle ettei lapsi ehkä ole hänen....

En tosiaan kaipaa moraalisaarnaa, koska ei tätä tekemättömäksi saa. Ehkä olisi paras vaan unohtaa tuo toinen isäehdokas :(

Mitä eka ultra kertoi hedelmöityshetkeksi? Siitähän sen saa aika varmaksi laskettua kumpi on isä? Vai oliko syrjähyppy samaan aikaan kun olit myös miehesi kanssa, parin päivän sisällä?

Et ainakaan kerro miehellesi mitään (etkä kyllä sille toisellekaan), et kaada omaa syyllisyytäsi ja pahaa oloasi syyttömän niskaan!
Paras olisi että yrität unohtaa, sekä sen että miehesi ei välttämättä ole isä että sen toisen miehen ja keskityt(te) nyt vaan siihen tulevaan vauvaan.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Anatolia
No isyystestillähän se selviää mutta silloin sinun on pyydettävä ainakin toinen antamaan näyte. Tai sitten voit odottaa ja katsoa onko se jommankumman näköinen... Minusta lapsella on oikeus tietää kuka hänen isänsä on.
Ja tämä ihan ilma saarnaamista, sattuuhan näitä mutta itsekin tiedät että irtosuihteissa pitää käyttää suojaa... Hyi sua :)

Syksy lähenee ja pikkujouluvauva alkaa tupsahdella perheisiin... jipii...

Mut oikeesti, pakko kyllä syyllistää vähän! kuulostaa siltä et valitset sen oman tylsän miehes vaan koska toinen on rahaton ja muutenkin ilmeisesti vastuuton isäkandidaatti? Tosi kivaa omalle miehelles... Musta sun pitäs kertoa ja jos miehes häipyy niin sit olet yh. Isyys dna-testillä selville

Joskus vaikeneminen on kultaa, mutta entäs jos tulevaisuudessa aloitetaan kartoittamaan esim. lähisuvun sairauksia tms? Siis että jostain syystä lapselta ja mieheltäsi otettaisi verinäytteet... jos mies ei ole lapsesi isä, mitähän siitä seuraa?

Niin, vaikeneminenkin voi johtaa ikäviin seurauksiin. Selvitä nyt ainakin, onko tällä pikkujoulumiehellä joitakin perinnöllisiä sairauksia. En halua maalata piruja seinille, mutta eteen saattaa vuosien kuluttua tulla tilanne, jossa asia paljastuu. Sitten olet todella yksin, miehesi ja lapsesi luottamus loppuvat siihen. Joku voi möläyttää syrjähypystäsi ja toinen laskea 1 +1 , miehesi voi sairastua tai tuleva lapsenne tavalla, jolloin tarvitaan verisukulaisten apua ja niin edelleen.

Mitä eka ultra kertoi hedelmöityshetkeksi? Siitähän sen saa aika varmaksi laskettua kumpi on isä? Vai oliko syrjähyppy samaan aikaan kun olit myös miehesi kanssa, parin päivän sisällä?

Mun kierto ei oo koskaan ollu mitenkään säännöllinen joten kaikki ovulaatioajankohdat sun muut on mulle ollu aina epäselviä. Seksikertojen välillä oli muutama päivä, ultran antama hedelmöitysajankohta täsmäsi valitettavasti enempi siihen toiseen mieheen, ultran mukaan sikiö vastasi jotain päivää suurempaa kuin olis jos olisi saanut alkunsa siitä seksistä toisen miehen kanssa. Oman miehen kassa seksiä oli vasta 5-6 päivää tuon lasketun hedelmöittymisen jälkeen :( mutta ajattelin että vois olla mahdollista silti että olis hänen jos ultra näytti väärin. Onneks mies ei ymmärrä näistä päivistä niin eli ei osaa sen perusteella itse mitään laskeskella, enkä kyllä todellakaan kertonut tuota ultrassa kerrottua hedelmöityspäivää hänelle!

Minun mielestä et kerro miehellesi, jos hän on kerran hyvä mies ja isä ja on kerran panostanut vauvan syntymään niin väliäkö sillä onko hän isä biologisesti vai ei, kyllä hän siihen lapseen kiintyy kuitenkin vaikkei oma olisikaan. Turhaa rikot perhettä kertomalla tuosta syrjähypystä. Jos joskus totuus paljastuu niin mies on jo kiintynyt lapseen eikä kehtaa sitä hylätä. Jos mies on kerran koti-ihminen niin varmaan hoitaa vauvaakin mielellään että pääset tuulettumaan, kunhan et uuteen syrjähyppyyn sitten retkahda ;) tai muista suojaus ainakin ;D

Alkuperäinen kirjoittaja entäs jos;26990513:
Joskus vaikeneminen on kultaa, mutta entäs jos tulevaisuudessa aloitetaan kartoittamaan esim. lähisuvun sairauksia tms? Siis että jostain syystä lapselta ja mieheltäsi otettaisi verinäytteet... jos mies ei ole lapsesi isä, mitähän siitä seuraa?

No tätä pelkään :/ siksi haluaisin ainakin itse saada tietää kumpi on biologinen isä. Voinko jotenkin miehen tietämättä testata isyyden?
Luin joltain sivulta että jo pelkkä veriryhmäkin vois paljasaa isyyden/sen ettei ole bioisä? en kylläkään muista mikä mieheni veriryhmä olikaan...

Minun mielestä et kerro miehellesi, jos hän on kerran hyvä mies ja isä ja on kerran panostanut vauvan syntymään niin väliäkö sillä onko hän isä biologisesti vai ei, kyllä hän siihen lapseen kiintyy kuitenkin vaikkei oma olisikaan. Turhaa rikot perhettä kertomalla tuosta syrjähypystä. Jos joskus totuus paljastuu niin mies on jo kiintynyt lapseen eikä kehtaa sitä hylätä. Jos mies on kerran koti-ihminen niin varmaan hoitaa vauvaakin mielellään että pääset tuulettumaan, kunhan et uuteen syrjähyppyyn sitten retkahda ;) tai muista suojaus ainakin ;D

no hyi mikä ajatus. Eukko lähtis viilettämään baareihin tai ties minne ja hoidattais syrjähypyn tuotoksensa miehellään joka ei ole isä?? erohan tuosta tulee joka tapauksessa, ap:n mielestä oma mies oli "tylsä" ja mitä lie joten oli lasta ei niin eiköhän hän tylsisty ja lähde jossain vaiheessa jonkun miehen matkaan. Mitä lie lapselle käy, mies joutuu maksamaan elareita lapsesta joka ei edes ole hänen?

Mun mielestä sun miehelläsi on oikeus tietää, että olet pettänyt häntä. Tuo asiahan on teidän välissä valheena! Siitä seuraa kauhea kriisi teille, mutta kyllä puhtaalla pöydällä pitää pariskunnan elää. Miehelläsi on oikeus tietää millaisen ihmisen kanssa hän elää ja päättää itse haluaako sellaista vai ei. Saattaa hyvinkin antaa sinulle anteeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja syrjähyppy;26990560:
No tätä pelkään :/ siksi haluaisin ainakin itse saada tietää kumpi on biologinen isä. Voinko jotenkin miehen tietämättä testata isyyden?
Luin joltain sivulta että jo pelkkä veriryhmäkin vois paljasaa isyyden/sen ettei ole bioisä? en kylläkään muista mikä mieheni veriryhmä olikaan...

rupee jotain juttua kehitteleen veriryhmistä ja vaivihkaa kysyt mitä veriryhmää miehesi on.Sitten kysyt sairaalasta kun vauva on syntynyt,mikä veriryhmä hänellä.Minä en kyllä kertoisi tuosta kellekkään mitään,lapsi saa hyvän isän.Aika harvinaista on että koko perheeltä otetaan verinäytteitä,silloin on kyseessä se että jollakin perheenjäsenistä on joku vakava sairaus/tarvitaan luovuttajaa..

Olisi pitänyt kertoa jo raskauden alussa. Nyt on mielestäni parasta pitää salaisuus omana tietona. Mieti miten mies romahtaa, jos saa tietää, varsinkin kun on innoissaan tulevasta "lapsestaan".

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Älä suotta miehelle kerro, tehty mikä tehty. Kunhan se toinen mies ei oo tummaihoinen tai muuten niin erikoisen näköinen että miehesi alkaisi epäilemään lapsen nähdessää. Tiedän kyllä useammankin perheen jossa näin käynyt, kyllähän ne miehetkin pettävät usein joten mitä sitä naisenkaan syrjähyppyä niin tuomitsemaan. Raskaaksi tulo ei tietenkään hyvä juttu mutta inhimillistä sekin. Älä kerro, saat lapsellesi hyvän isän.

[QUOTE="vieras";26990641]Eikös Viroon voi lähettää isyystestejä postitse? Riittää sylkinäyte ja senhän saa jotenkin otettua?[/QUOTE]

Niin niitä taitaa olla, hintaa vaan näkyy olevan noilla :/ Ulkonäöstä voi tietty jotain päätellä, mitäs jos miehessä ja vauvassa ei ole yhtään samaa näköä niin alkaakohan hän epäillä?

Alkuperäinen kirjoittaja syrjähyppy;26990710:
Niin niitä taitaa olla, hintaa vaan näkyy olevan noilla :/ Ulkonäöstä voi tietty jotain päätellä, mitäs jos miehessä ja vauvassa ei ole yhtään samaa näköä niin alkaakohan hän epäillä?

Eikös se mee niin että kyllä sitä yhdennäköisyyttä näkee jos vaan haluaa nähdä ;) ja kyllähän lapsi omaksuu isältään ilmeitä ja eleitä ja alkaa niiden osalta muistuttaa häntä vaikkei lapsi miehesi olisikaan. Valitettavasti olin itsekin tuossa tilanteessa, mutta luojan kiitos poika oli kuin kopio miehestäni joten pystyin lopettamaan panikoimisen. Jos yhdennäköisyyttä ei olisi olluta tai hyvin vähäistä niin varmaan se kalvaisi mieltä edelleen...

Itse pelkäisin, että tulis joku lääketieteellinen tilanne, luuytimen luovutus tms (tiedän aika epätodennäköistä), jossa kävisi ilmi et kaikki ei oikeen mätsää... ;)

Älä suotta miehelle kerro, tehty mikä tehty. Kunhan se toinen mies ei oo tummaihoinen tai muuten niin erikoisen näköinen että miehesi alkaisi epäilemään lapsen nähdessää. Tiedän kyllä useammankin perheen jossa näin käynyt, kyllähän ne miehetkin pettävät usein joten mitä sitä naisenkaan syrjähyppyä niin tuomitsemaan. Raskaaksi tulo ei tietenkään hyvä juttu mutta inhimillistä sekin. Älä kerro, saat lapsellesi hyvän isän.

Niinhän ne miehetkin pettää, joo. Mutta harvemmin siitä pettämisestä on tuloksena se, että vaimolle tuodaan se syrjähypyn tulos kasvattevaksi ja pistetään vielä ihan juriidiseen vastuuseenkin siitä vauvasta. Naisilla on siinä mielessä helppoa, he eivät puolison ansioista voisi joutua siihen tilanteseen (kasvattamaan omaksi luulemansa lasta).

Síis mä en todellakaan tajua noita, jotka sanovat vaan, että älä kerro. Eikös teistä kukaan arvostaa ja kunnioittaa sitä oma puolisoa edes sen verran, että hän ansaitsisi totuteen? Varsinkin näinkin isosta asiasta, kun siitä, että onko lapsi hänen tai ei.

Sattunutta ei enään tekemäksi saa, se on tosi. Mutta kyllä sen itse keittämänsä sopan voisi ihan itse syödääkin.

Oletteko ap naimisissa?

Niinhän ne miehetkin pettää, joo. Mutta harvemmin siitä pettämisestä on tuloksena se, että vaimolle tuodaan se syrjähypyn tulos kasvattevaksi ja pistetään vielä ihan juriidiseen vastuuseenkin siitä vauvasta. Naisilla on siinä mielessä helppoa, he eivät puolison ansioista voisi joutua siihen tilanteseen (kasvattamaan omaksi luulemansa lasta).

Síis mä en todellakaan tajua noita, jotka sanovat vaan, että älä kerro. Eikös teistä kukaan arvostaa ja kunnioittaa sitä oma puolisoa edes sen verran, että hän ansaitsisi totuteen? Varsinkin näinkin isosta asiasta, kun siitä, että onko lapsi hänen tai ei.

Sattunutta ei enään tekemäksi saa, se on tosi. Mutta kyllä sen itse keittämänsä sopan voisi ihan itse syödääkin.

Oletteko ap naimisissa?

Emme ole naimisissa, pitkä avoliitto kylläkin tässä jo takana.
Minusta tuntuu etten voi miehelle kertoa, hän pettyisi enkä itsekään halua yksinhuoltajaksi. En sitten tiedä jos ero myöhemmin tulisi. Lähinnä mietityttää etät voiko mies uskoa lapsen omakseen vaikkei se muistuttaisi häntä tms. Lisäksi nuo luuydin ja ties mitkä jutut on sitten asia erikseen...

Eiköhän tuo ole vieraan miehen lapsi jos se hedelmöitysajankohta oli lähes päivälleen se jolloin sekstasit ton pikkujoulupanon kanssa? oman miehen kanssa vasta päiviä myöhemmin... Joo eihän miehet tajuu tommosia, jos lapsi saanu edes saman kuukauden aikana alkunsa kuin seksiä miehen kanssa niin täydestä menee. mutta vähän ikävää silti tuon varaan jättää...

Alkuperäinen kirjoittaja syrjähyppy;26990950:
Emme ole naimisissa, pitkä avoliitto kylläkin tässä jo takana.
Minusta tuntuu etten voi miehelle kertoa, hän pettyisi enkä itsekään halua yksinhuoltajaksi. En sitten tiedä jos ero myöhemmin tulisi. Lähinnä mietityttää etät voiko mies uskoa lapsen omakseen vaikkei se muistuttaisi häntä tms. Lisäksi nuo luuydin ja ties mitkä jutut on sitten asia erikseen...

No varmasti hän pettyisi, haloo! Ja hänellä olisi siihen täysi oikeus. Ja se, että et halua yksinhuoltojaksi, niin..... olisi varmaan kannattanut ajatella joskus aikaisemmin.
Toivon, että miehesi epäillykset todellakin heräävät kun hän vauvan näkee tai kuule jostain jotakin, mikä pistäisi hänet epäilemään, että kyseessä ei ole hänen lapsi. Jotta hän osaisi vaatia dna-testia ennen isyyden tunnustusta.

veriryhmienperiytyminen%20nettiversio.jpg

Yhteistyössä