Paha riita miehen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
mua kyllä järkytti niin pahasti toi miehen kommentti että adoptoidaan se. miten viitsii edes pilailla omalla lapsellaan. ja sinä naurat kommentille.

kuka nauroi kommentille?
minä en sille kommentille todellakaan nauranut, vaan aloin pillittämään, niin kuin aloituksesta selviää, jos jaksaa lukea ;)

Kyllä, aapee, meihelläsi oli täysi oikeus näpäyttää sinua tuollaisen heiton jälkeen! Ehdit koko loppuelämäsi töitä tekemään, lapsesi ovat pieniä vain hetken omasta elinkaarestaan ja sinun. Vauvasi tunne-elämä tulisi kärsimään, jos erottaisit hänet itsestäni noin varhain. Luonto on asian näin hoitanut, että lapsi tarvitsee äitiään sinne asti kun hamapiata laka saamaan. Mietipä sitä. Jos erotat lapsesi itsestäsi alkumetreillä, käypi niin, ettet pysty luomaan häneen sitä sidettä, mikä lapsella ja äidillä terveessä suhteessa yleensä on. Ajatusmaailmasi antaa kyllä aihetta vinkkiin, että käy hyvä ihminen juttelemassa ammattiauttajan kanssa, taidat olla masentunut. Siihen löytyy apuja. Tai sitten olet narsisti. Se taas on sairaus johon ei ole hoitoa, joten googleta narsismi. Voi perheparkaa jos näin olis :o(
Onneksi ainakaan julkinen päivähoito ei ota noin pieniä hoitoon. Toivottavasti kuntasi sosiaaliviranomaiset heräävät jos haet hoitopaikkaa aivan vauva-ikäiselle. Eipä käy miestäsi kateeksi....

Korjaus: Luonto on asian näin hoitanut, että lapsi tarvitsee äitiään sinne asti kun hampaita alkaa saamaan ;O) Olen nopeampi kirjoittamaan kuin näppäimistö...

Mä en veisi hoitoon jos kotonakin voi olla.En veisi tutulle enkä tuntemattomalle.Ymmärrän pointtisi asiassa vaikka sanot että et ole mikään kotiäiti niin olet silti äiti.Haluat parasta lapsillesi ja se tekee tosta hoitojutusta mahdottoman :hug:

Siis minä jäisin kotiin, en veisi en vain pystyisi laittaan lapsia hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mä en veisi hoitoon jos kotonakin voi olla.En veisi tutulle enkä tuntemattomalle.Ymmärrän pointtisi asiassa vaikka sanot että et ole mikään kotiäiti niin olet silti äiti.Haluat parasta lapsillesi ja se tekee tosta hoitojutusta mahdottoman :hug:

Siis minä jäisin kotiin, en veisi en vain pystyisi laittaan lapsia hoitoon.

Taas puhutaan hoitoon menemisestä, vaikka aloittajan ainoa vaihtoehto on ollut se että isä hoitaa, tai jos ei isä niin hän jää kotiin. Älkää nyt sekoittako asioita, koska hoitoon laittaminen on aivan eri kuin että isä hoitaa.

Ennnenkun tästä kohta lähden päiväkotiin töihin kahvini juotuani,niin totean vaan;että pitäskö niiden hoitajien tulla jo uoraan hakemaan synnäriltä se lapsi hoitoon?Sori mut oli pakko-kukaan ei toivottavasti ota noin pientä,ellei ihan akuutti tilanne,lapsen heitteillejättö tms-Onko vanhempien itsekkyydellä mitään rajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Janis:
Niin, tuolla oli hirveästi väärää tietoa siitä äitiysloman pituudesta. Se 0n 105 arkipäivää, joiksi lasketaan myös lauantait, ja se alkaa viimeistään 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Jos lapsi syntyy lähellä LA:a, jää äitiyslomapäiviä syntymän jälkeen noin 75. Kuukaudessa on noi 25 arkiopäivää tämän laskutavan mukaan, jolloin äitiysloma kestäisi lapsen syntymän jälkeen suunnilleen 3 kk. Äitiyspäiväraaha ei voi muut nostaa kuin ainoastaan äiti. (en tiedä miten homma menee esim kuolemantapauksen tms. yhteydessä) Tämän jälkeen alkaa vanhempainrahakausi, jota voi nostaa kumpi tahansa vanhempi ja sen voi myös jakaa eri vanhemmille. Tuossa keksostapauksessa hommaan saa kyllä kompensaatiota, eli äitiyslomaa pidennetään, mutta en ole sen yksityiskohdita selvillä.

Käsittääkseni vielä kuukauden ikäisiä ei huolita ainakaan julkiseen päivähoitoon, mutta olen ymmärtänyt, että noin 3 kk:n ikäisiä jo otettaisi joihinkin paikkoihin?

Ei meidän kaupungissa

Lapsia voi hankkia vaan yhden. Tai sitten voi pitää useamman vuoden väliä lasten välillä ettei pää hajoa. Itse en olisi ikipäivinä jaksanut kahta pientä peräjälkeen. Mutta kun pullat jo ap:llä uunissa, niin voimia varmasti löytyy. Tuskin se 1 kk äidin työhönmeno mikään ratkaisu on. Helistimessä oli pitkä keskustelu aiheesta taannoin nimellä työura ja vauvat. Siinä yksi melkein 40-v ensisynnyttäjä on palkannut jo lapsenhoitajan ennen lapsen syntymää. Menkäähän sitä lukemaan, osiossa odotus... Ketjun aloittajan Cenya.

ehkä sulla eka synnytys on mennyt hyvin ja olet siitä palautunut hyvin, mutta harvoin on kahta samanlaista synnytystä ja siitä toipumista. ei ainakaan mulla. voi tulla yllätteen vaikka sektio (kuten mulle on käyny kahden norm.synnytyksen jälkeen) ja vaikka kaikki menisi siinäkin tapauksessa hyvin, ei varmaan ole äiti niin hyvässä kunnossa että pystyisi menemään töihin vaikka isä hoitaisi lasta.
toisaalta jos kerran oikeesti haluat tuon ikäisen lapsen hoitajalle jättää, niin ilman muuta isä on se paras vaihtoehto. itsestä ei vaan olis ollu tuommoseen, mutta ihmiset on erilaisia.
mulle jäi jotenkin semmoinen mielikuva että tän raskauden kanssa olis jotakin terveydellistä ongelmaa (oliko näin) joten nyt rauhotut etkä stressaa yhtään tuon töihin menon ja hoitohomman kanssa. etkä rasita ittees edes sillä ruokahommalla, jos kerran lääkäri käskeny ottaa rauhallisesti, kun vasta tammikuussa la. se on kuitenkin sen vauvan hyvinvointi siellä kohdussa kaikkein tärkeintä tässä vaiheessa. ja kyllä se mieskin siitä rauhoittuu kun säkin rauhotut. otat vaan nyt rauhallisesti ettei se vauva synny liian aikasin...

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No nyt sitten mietin, että voisin väsätä miehelle ruuan eilisen sovitteluksi, sillä sammakot lentelivät molempien suusta taas..
Ja yllätys se olisi siksi, etten koskaan aikaisemmin ole ruokaa miehelle tehnyt. (hän on meidän perheen kokki)

hitto mä en kyllä kokkailis mitään omalle ukolle jos tuommosia päästelis suustaan! :snotty:

te ymmärrätte tekstistä vain puolet lauseesta, EIHÄN AAPEE OLLUT VIEMÄSSÄ LASTA HOITOON MIHINKÄÄN, VAAN HEITTI MIEHELLENSÄ EHDOTUKSEN JOS MIES JÄIS KOTIIN HOITAMAAN LASTA .. mikä kohta tuosta on vaikea ymmärtää.. kaikille varmasti tulee hetkiä jolloin oikeasti kaipaisi töihin, niin minäkin.. kaipaan hauskoja hetkiä duunikavereiden kanssa.. mutta rakastan lastani ja en missään nimessä veisi vielä hoitoon kun on 3,5kk. mutta sitten kun on 9kk on minun PAKKO mennä töihin.. josta toivon mukaan jään äitiyslomalle melko pian.. :) ja senkin ajan kun töissä olen menee lapsi hoitoon mummilleen tai tädilleen.. ihme kommentteja että miehen letkautus olisi oikein noin itsekkäälle naiselle.. huh huh.. ei se lapsi mitenkään siitä henkisesti vammaudu jos isä sitä hyvin hoitaa, kun tokkopa äiti 24/7 töissä on.. ei kukaan nyt ollut lastaan hylkäämässä..

Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
te ymmärrätte tekstistä vain puolet lauseesta, EIHÄN AAPEE OLLUT VIEMÄSSÄ LASTA HOITOON MIHINKÄÄN, VAAN HEITTI MIEHELLENSÄ EHDOTUKSEN JOS MIES JÄIS KOTIIN HOITAMAAN LASTA .. mikä kohta tuosta on vaikea ymmärtää.. kaikille varmasti tulee hetkiä jolloin oikeasti kaipaisi töihin, niin minäkin.. kaipaan hauskoja hetkiä duunikavereiden kanssa.. mutta rakastan lastani ja en missään nimessä veisi vielä hoitoon kun on 3,5kk. mutta sitten kun on 9kk on minun PAKKO mennä töihin.. josta toivon mukaan jään äitiyslomalle melko pian.. :) ja senkin ajan kun töissä olen menee lapsi hoitoon mummilleen tai tädilleen.. ihme kommentteja että miehen letkautus olisi oikein noin itsekkäälle naiselle.. huh huh.. ei se lapsi mitenkään siitä henkisesti vammaudu jos isä sitä hyvin hoitaa, kun tokkopa äiti 24/7 töissä on.. ei kukaan nyt ollut lastaan hylkäämässä..

Kiitos Miksi että puutuit... Mä ensimmäistä kertaa ajauduin koko keskustelupalstalle, ja tän viestiketjun perusteella vois kyllä todeta ettei älykkyysosamäärällä ole ihmiset pilattuja. Ruvetaan syyttelemään hoitoon laittamisesta ja ruoditaan sitä ettei 1 kk:n ikäistä saada hoitoon, VAIKKA KYSE OLI SIITÄ ETTÄ ISÄ HOITAISI LASTA., mikä oikeesti on kokonaan eri asia.

Mä tiedän tapauksen että isä on jäänyt kotiin hoitamaan lasta 2 kk:n iästä alkaen. Kaikki sujui oikein hyvin ja terve ja aurinkoinen lapsi kehittyi. =) En tiedä miten nuo kelan rahat sitten järjestyivät, mutta kaikki on mahdollista kyllä. Olen sitä mieltä, että isä on ihan yhtä hyvä hoitaja lapselle kuin äiti, joskus parempikin (tässä tuntemassani tapauksessa). =)

Yhteistyössä