Paha riita miehen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

narsissi

Aktiivinen jäsen
18.07.2007
1 180
0
36
Eilen riideltiin, kun mies tuli kotiin illalla kymmeneltä.
Ehdotin, että mitä jos tehtäisiinkin sillain, että kun uusi vauva syntyy, minä olen noin kuukauden kotona, jonka jälkeen menen töihin, ja mies jäisi kotiin hoitamaan lapsia (ennestään yksivuotias tyttö, joka vauvan synnyttyä olisi puolitoistavuotias).
Mies siihen samantien sanoi, että "En jää! Töissä on nykyään paljon mukavempaa"

Minä jäin suu auki, koska aina ennen kun ollaan juteltu asiasta, niin mies on sanonut, että hän voisi koska vain jäädä kotiin lapsen kanssa (siis esikoisen).

Mies sanoi, että ihan hyvin sen kuukauden vanhan lapsen voi viedä tarhaan hoitoon!
Minä pimahdin ja sanoin, että no eihän mulla ole mitään muita vaihtoehtoja, kuin jäädä kotiin lasten kanssa vielä vuodeksi, koska noin pientä en hoitoon todellakaan tule laittamaan!
Mies siihen tokaisi, että onhan vielä vaihtoehtoja. Pyysin antamaan yhden, johon mies tokaisi "adoptio" :o

Ja sitten toinen ihmetteli, kun aloin pillittämään.
Tein itsestäni kuulemma taas marttyyrin.
Diktaattorikin kuulemma olen..

Käskin miehen painua v*ttuun ja olemaan tämän päivän missä haluaakin. Kunhan ei kotona näytä naamaansa.

Eilen se sitten jäi norkoilemaan olohuoneeseen keskellä yötä, eikä nukkunut ollenkaan.
Seisoskeli keittiössä ja istui olohuoneen sohvalla, muttei kehotuksista huolimatta mennyt nukkumaan, vaikka aamulla töihin piti herätä jo puoli kuudelta.

Periaatteessa ei siinä kotona olemisessa mitään kauheata le, mutta ei mua ole tehty kotiäidiksi.
Ja kun mies on aina antanut ymmärtää, että hän voi jäädä koska vain kotiin hoitamaan lasta, oletin, että hän sitä tekee mielellään myös toisen synnyttyä.
Informaatiokatkos siis kyseessä :whistle:

No nyt sitten mietin, että voisin väsätä miehelle ruuan eilisen sovitteluksi, sillä sammakot lentelivät molempien suusta taas..
Ja yllätys se olisi siksi, etten koskaan aikaisemmin ole ruokaa miehelle tehnyt. (hän on meidän perheen kokki)

Mutta kertokaas te mielipiteitä lapsen viemisestä hoitoon kuukauden ikäisenä.
Eli en kaipaa kommentteja miehen käyttäytymisestä, koska itse tiedän, että hän sanoi todella pahasti :headwall:

Kuka siis pystyy kuvittelemaan, että veisi oman lapsensa hoitoon neliviikkoisena?
Oli se hoitopaikka sitten mummula, tarha, yksityinen tai mitä vaan.
Kuka raaskii laittaa niin pienen hoitoon?

Itse en pysty, uskalla tai halua.
Ei löydy luottamusta ketään hoitajaa kohtaan, kun noin pienestä vauvasta on kyse =)

Miksi ihmeessä teet lisää lapsia, jos et jaksa olla kotona edes sitä vuotta? Ei kaikkien tarvitse kymmentä vuotta kotona olla, mutta jos paria vuottakaan ei jaksa niin on se kyllä ihme juttu.

en tiedä kärsisikö se vauva välttämättä, mutta aika sääli kai sellainen ihana pieni olisi toiselle hoidettavaksi antaa, jäisi monta kivaa näkemättä :/
Eikös jossain päin maailmaa lapset mene tuon ikäisenä jo hoitoon, joten ei ihan niin kamalaa kai....

No tän tarkoituksena on tietty saada tuhannen viestin ketju. Kaikílle niitä lapsia suodaankin. En tarkoita etteikö töihin saisi mennä kun haluaa, mutta kyllä kk ikäinen liian pieni hoitoon.Sen ikäinen asuu äitinsä sylissä.

empä ole kuullut, että ainakaan julkiselle puolelle saisi noin pientä laitettua päivähoitoon..enkä todellaaan raaskisi edes laittaa!!

vaikken minäkään mikään kotiäititapaus ole, niin kyllä minä lastani olen kotosalla vähän yli vuoden hoitanut ja nyt olen palaamassa töihin. ja jos toisen lapsen saamme,niin sitäkin vuosikkaaksi kotona aion hoitaa.

mikäli en olisi valmis jäämään kotiin lapsen kanssa, en olisi niitä edes huusholliini halunnut.

niin ja siihen voit luottaa, että mies lupaa esikkoa odotettaessa vaikka kuun sinulle taivaalta, jotta et ala parkumaan tms, mutta ei todellakaan kannata odottaa, että hän kaikki lupauksensa pitäisi. etenkin kun jos lapsia ei ennestään ole, niin monella miehelläkin tuppaa olemaan niin ruusuinen kuva perhe-elämästä ja vasta totuus poistaa suomut silmiltä. :)

elikkä laitappa ruokaa ukollesi ja selvittäkää asiat ;)

Niin lapsethan sopeutuu kaikkeen, että vanhempien on kannettava vastuu siitä onko se lapselle hyväksi. Yritä nyt laittaa edes puoleksi vuodeksi omat tarpeesi taustalle ja jättäydy kotiin lasten kanssa. Epäitsekkyys on joskus parasta, kuten tässä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Äitiyspäivärahakautta ei voi jakaa lapsen isän kanssa. Vanhempainrahakausi on eri juttu. Vai oliko tässä ollenkaan rahasta kyse?

taisin ymmärtää väärin, pahoittelen.
Mietin ihan samaa, että voiko niin edes tehdä, että isä jäisi kotiin noin pian. Äitiysloma ensin 9kk ja sen jälkeen vanhempainrahakausi, jolloin kotona voi olla kumpi vanhemmista tahansa.
Aplle sanoisin, että älä edes haaveile töihin jo kuukauden päästä! Tarvitset aikaa synnytyksestä toipumiseen ja palautumiseen. Ja tärkeää on myös luoda hyvä suhde uuteen lapseenkin ja varmistaa isosisaruksenkin sopeutuminen uuteen tulokkaaseen, melkein vauva vielä hänkin.

Muistaakseni se on noin 6kk, mikä on sitä varsinaista äitiyslomaa, loppu on sitten sitä vanhempainrahakautta. Minä palasin töihin, kun kuopus oli 6 kk, mies oli kotona sen lopun sitten. Toki olinhan minä sen kuukauden kotona jo ennen lapsen syntymääkin...

Äidin on pakosta oltava kotona 4kk ja sen jälkeen voi jäädä isä.
Ja jos nyt tuohon teidän riitaan puutun niin oliskohan mies vaan väsynyt. Tuskin hän loppuisa oikeesti ajattelee niin et antais lapsen pois? jos tänään otat tuon riidan puheeksi ja puhutte sen asiallisesti pois mielestä. Suosittelen ottamaan asian heti puhutteluun et mikä saa miehen sanomaan nuin.

Ja myönnän et olen itsekkin kerran sanonu et myyn kaikki lapset. Olin silloin ihan puhkipoiukkirikki ja silloin tuntu siltä et en jaksa yhtään lasta NYT!

Äitiyspäivärahakautta ei voi jakaa lapsen isän kanssa. Vanhempainrahakausi on eri juttu. Vai oliko tässä ollenkaan rahasta kyse?

Mietin ihan samaa, että voiko niin edes tehdä, että isä jäisi kotiin noin pian. Äitiysloma ensin 9kk ja sen jälkeen vanhempainrahakausi, jolloin kotona voi olla kumpi vanhemmista tahansa.
Aplle sanoisin, että älä edes haaveile töihin jo kuukauden päästä! Tarvitset aikaa synnytyksestä toipumiseen ja palautumiseen. Ja tärkeää on myös luoda hyvä suhde uuteen lapseenkin ja varmistaa isosisaruksenkin sopeutuminen uuteen tulokkaaseen, melkein vauva vielä hänkin.

Äitiysloma on kolmisen kuukautta, sitten alkaa vanhempainrahakausi! Sinä olet aina muka niin kaikkitietävä etkä ees tuota tiennyt, heh!

Ymmärrän miestäsi oikein hyvin. tottakai hän suuttui ja pamautti törkeimmän keksimänsä jutun, jos sinä alat ehdotella kuukauden ikäisen lapsen jättämistä isänsä hoitoon. Mun mies on hoitanut meidän molempia lapsia kotona mun äitiysloman loputtua, mutta en olis voinut kuvitellakaan jättäväni edes oman isänsä hoitoon neliviikkoista. Sellainen lapsi on vain ja yksin äidin hoidettava.

Alkuperäinen kirjoittaja sda:

Äitiysloma on kolmisen kuukautta, sitten alkaa vanhempainrahakausi! Sinä olet aina muka niin kaikkitietävä etkä ees tuota tiennyt, heh!

Oliko se niin lyhyt aika? =) Minulla ainakin on omasta äitiyslomastani niin pitkä aika, etten muistanut tarkasti.

Kelan sivuilta vilasin, eli Äitiysraha on 105 arkipäivää, sitten alkaa vanhempainrahakausi!

ÄLKÄÄ JAKAKO VÄÄRIÄ TIETOJA!

Oliko se niin lyhyt aika? =) Minulla ainakin on omasta äitiyslomastani niin pitkä aika, etten muistanut tarkasti.

Se on kuukausi ennen syntymää ja kolme kuukautta syntymän jälkeen. Eli 4kk

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Se on kuukausi ennen syntymää ja kolme kuukautta syntymän jälkeen. Eli 4kk

Ei vaan 105 päivää...

Alkuperäinen kirjoittaja gdfs:
Kelan sivuilta vilasin, eli Äitiysraha on 105 arkipäivää, sitten alkaa vanhempainrahakausi!

ÄLKÄÄ JAKAKO VÄÄRIÄ TIETOJA!

Toisaalta, eipä niitä päivärahojaakaan täältä haeta, joten oikean tiedon saa sitten sieltä, mistä rahankin :)

Yhteistyössä