leipurit HELP!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nasu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nasu"

Vieras
Juhlat tulossa vkonloppuna, la ja su tulee vieraita.. Täytyy tehdä kaksi kakkua siis molemmille päiville yks. Kysymys kuuluu siis, että voiko täytekakkupohjan tehdä etukäteen? Joko molemmat pe iltana tai toisen pe iltana ja toisen la iltana? Vai miten kannattais?
 
Pohjat voit tehdä hyvin pari päivää etukäteen. Täyttää voi edellisenä päivänä, mutta laita silloin kostutusta hieman vähemmän kuin jos tarjoilisit heti. Kuorruta ja koristele vasta juhlapäivänä.
 
Hyvä, kiitos! Hieno juttu, helpottaa vähän juhla-aamun kiirettä.
Jos joku haluaa vielä vinkata parhaita maidottomia täytteitä synttärikakkuun niin otetaan vastaan :)
 
Kookos-ananastäyte tai pelkkää ananasta. Muutkin hedelmä- tai marjatäytteet on mielestäni kivoja ja raikkaita kakkuun. Voi kostuttaa vaikka Spritellä tai mehulla. Tai tee maidoton vaniljakreemi.
 
Alprolla on vaniljakastike sellaisessa vähän reilu 500 ml:n tölkissä. Se on tosi hyvää, eikä arvaa, että on jotain ´erityistä´, jos ei tiedä. Itse käytin sitä kerran lisänä maidottoman kakun välissä. Se on lisäksi reilusti halvempaa kuin tavis vaniljakastikkeet, vaikka Valion tai Floran.
 

Yhteistyössä