Lokakuiset 2007 (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin minäkin sitten etsin ihan urakalla tietoa ja löysin nuo em. seikat mitkä voi saada mitan suurenemaan. Eli ei mikään kummoinen juttu onneksi. Minä jo ajattelin että mihin tässä joutuu jos sieltä tulee joku jättivauva, mutta onneksi se ei sitä tarkoita kuitenkaan.

Mulla oli melkoinen pelko aiemmin synnytyksen takia, mutta sitten luin pienen kirjan synnytystarinoita ja olo muuttui vaan innostuneen odottavaksi. Saattaahan se mieli vielä muuttua mitä lähemmäs synnytys tulee, mutta tällä hetkellä en tajua enää pelätä sitä. Nyt en kyllä lue enää yhtään "kamalaa" synnytystarinaa, vaan valitsen selviytymisstrategiaksi pään hautaamisen pensaaseen. Siellä on paikalla kuitenkin asiansa osaava henkilökunta, joka tietää mikä kaikki voi mennä pieleen niin ettei mun tartte niitä kaikkia välttämättä tietää..

Jellebean: Niinhän se on tieto lisää joissain tapauksessa tuskaa. Esikoisen odotuksen aikaan opiskelun takia jouduin opiskelemaan mm. synnytyksen komplikaatioita ja kyllä joskus hiipi pelko mieleen. Mutta toisaalta en kyllä osannutkaan pelätä ensimmäistä synnytystä laisinkaan ja toivoin ja ajattelin ettei minulle tai lapselle tapahdu mitään. Pitää koittaa sivuuttaa pelko ja uskoa itseensä, toki pieni pelko ei haittaa ja kyllä tämä synnytys pelottaa himpun verran enemmän kuin esikoisen ei niinkään se kipu vaan se että vauvalla ei satu mitään.

Kävin tänään synnärillä, kun aamusta lähtien alkoi kivasti supistella 5 min välein eikä meinannut loppua tulla. 2 tuntia kotona odottelin eihän ne supparit kovin kivuliaita olleet eikä koventuneet, mut päätin kuitenkin että pakko lähtee katsomaan tilanne että päästään sinne himputin anoppilaan joka onkin aika korvessa. Lääkäri katsoi tilanteen ja kaikki kuitenkin ok. Vieläkin on kohdunsuu vähän kipeän oloinen noista supisteluista. Sit tuli mieleen että varmaan noita supisteluita sai aikaan eilinen lääkärineuvolassa käynti jossa lääkäri aika kivasti sorkki kohdunkaulaa tikulla jolla katsoi onko lapsivettä tullu kun nimittäin kivasti viikon verran on kirkasta nestettä pikkuhousuihin lorauttanut välillä. Olin synnärillä myös käyrilläkin jonkin aikaa mut supistelut oli aika minimaaliset vielä mutta säännölliset. Kotiin pääsin ja pitää vaan koitaa tässä olla vähän rennommin ja huoda nestettä, miehellä alkoi onneksi kesäloma joten voin pikkaisen rennommin ottaa. Eilen tosiaan pidin aika tehopäivän muutenkin leikkasin nurmikon ja siivoilin ettei sit heti miehen lomilla tarviisi kaikkea noita alkaa tekemään mut kostautukohan sit sekin näillä.

Koittakaahan tekin ottaa rennosti ja nauttia näistä päivistä!
Niiskulainen rv 26+2

Hui kauheata vähän minä kirjoittelen mitä sattuun "ei niinkään se kipu vaan se että vauvalla ei satu mitään", oon minä höntti, siis tietenkin tarkoitin ettei kipu niinkään pelota mutta se hieman pelottaa jos vauvalle sattuisi jotain.

Niiskulainen

Moikka taas kaikille!!

On teillä kivat masut. Mulla se sf mitta taisi olla 22 cm mutta ei se siitä mitään sanonu, painosta hiukan kyseli kun oli kilon viikossa noussut sitten viime kerran.
Mulla kelan paperit tuossa kanssa odottaa viemistä kun en tiedä sitä äippä raha hommaa että kannattaiskose laskettaa viimeiseltä 6kk kun nyt pääsin taas töihin ja 2005 vuonna oli todella alhaiset tulot. Äippä pakkausta tekisi kyllä jo kovasti mieli, päästä hypistelemään mutta meillä on nyt vaunut ostettu ja äitini hiukan soppaili sitten vaatteitakin... Itse en saanut maksaa ollenkaan... Olikos siinä jokin aika raja milloin viimestään niitä kelan juttuja pitää hakea??

Ainu 22+3

Mullakin vielä tulee ongelmia tuon painon kanssa kun nousee vaan huimaa vauhtia koko ajan..

Jos en kovin väärin muista kun toissa päivänä surffailin kelan sivuilla, että avustusta pitää hakea viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa.

heipsan!!

mitenkäs teillä muilla noi supistelut? mä jouduin tänään ekaa kertaa oikein istahtaa kun alkoi supistelee vähän liikaakin... =( niiskulaisella oli ainakin supistellut kanssa jo toden teolla. mä tuossa aamupäivän siivoilin ja sitten leikkasin nurmikon ja touhusin lasten kanssa pihalla niin kaveri mahassa ei tainut kauheasti tykätä kun ekaksi muljasi siellä oikein kunnolla ja sitten alkoi supistella. oli pakko istuskella puolisen tuntia kun olo ei ollut oikein häävi. ja tähän asti kun ei ole oikein ollut oikein mitään isompia ongelmia. mulla oli kakkosta odottaessa sama homma. supistelemaan alkoi ihan liikaa ja meinasi tyttö tulla liian aikaisin. viikot oli samoissa kun ekat kunnon oireet tuli edellisestäkin. mä jouduin silloin nostelukieltoon ja rauhassa piti yrittää kaikki ottaa ja tehdä. tosi helppoa kun kotona oli silloin esikoinen pari ja puolen vuoden ;) toivottavasti tää oli nyt jotain tilapäistä ja menee ohi.

Ainu KELAn paperit pitää viedä viimeistään kahta kuukautta ennen äitiysloman aloituspäivää. Itsekin haluan laskettaa puolen vuoden tulojen mukaan. Sillä kolmannella sivulla on kohta 'tiedot toimitetaan myöhemmin', ruksita se. Minä voin laskettaa äitiysrahan vasta kun jään töistä pois eli toimitan paperit tuloista vasta syyskuussa (pyydä kelasta paperi johon työnantajan tulee merkitä maksetut palkat ja muut etuudet). Kannattaa käydä henk koht. viemässä paperit KELAan ja varmistaa ettei mitään olennaisia kohtia ole jäänyt merkitsemättä (kuten minulle meinasi käydä). Paperit tosiaan pitää olla KELAlla ajoissa, lisätietoja voi sitten myöhemminin toimittaa, näin KELAn täti minulle painotti kun soitin ja kyselin täyttöohjeita. Ja KELAn sivuilla voi laskurin avulla arvioida onko puolen vuoden tulot tarpeeksi suuret verrattuna vuoden 2005 tuloihin, jotta ne huomioitaisiin.

Täällä masu on hissuksiin kasvanutkin :) täytyykin ottaa päivityskuva jossain vaiheessa. Tänään käytiin katsomassa toista kertaa vaunuja, hiukan erimerkkisiä kuin aiemmin. Nyt alkaa jo hiukan selkiytymään mitä vaunuilta toivotaan ja mihin kiinnittää huomiota. Me halutaan tukevat vaunut. Koiran takia vaunuille tulee kilometrejä. Heittoaisa olisi toivottava ja ei jäykkää jousitusta (lenkkipoluilla parempi?). Kurkistusaukko tuntuu vähän turhalta ja tuota tuuletus aukkoa mietitään, kuinka käytännöllinen se on? Siis tarvitseeko vaunujen kuomussa olla takaosassakin tuuletus? Hmm. Ollaan pitkiä joten monet halpis vaunut on jo plokattu pois, niissä ei aisan pituus riitä, jottei reippaassa kävelyssä jalat osuis vaunuihin. Mitäs vielä... Ollaan vähän kahen vaiheilla pitäskö olla kevyt vai kova koppa. Duo-tyyppiset ei houkuta, se vaunuosan koppa on turhan ison tuntuinen varastoinnin kannalta. Niin ja lisäks tuli kokeiltua mitkä vaunut mahtuu meitin auton takaosaan koiran kuljetuspoksin kanssa. Tulisiko kellekään mieleen vielä jotain mihin pitäs kiinnittää huomiota (kankaissa, nipsuissa yms)? Nuo istuinosan vöiden kiinnitys tuntuu joissain hankalalta. Millainen on käytännössä hyvä? Puuh... ja sitten pitäisi vielä päättää mitä on valmis vaunuista maksamaan vai etsiikö käytetyt.

On tämä yhtä valinnan vaikeutta. Mitkä vaunut, kaukalo, sänky.... ja mitä kaikkea sitä vielä tarviikaan hankkia... Toivottavasti ei syyskuussa paniikki iske ;) Täytyy ollakin ajoissa liikkeellä, että ehtii katselemaan, vertailemaan ja pohtimaan ja toivottavasti myös päättämään.

Iidaleena 23+5

No se on hyvä että Iidaleena valaisi tuota kelan hommaa, kun muuten oisin palauttanut paperit vasta elokuussa. En kyllä vielä ole saanut sitä todistustakaan neuvolasta ja 17. päivä heinäkuuta pitää jo palauttaa se kelan paperi..

Me ollaan lähdössä huomenna kattelemaan vaunuja ja kaukaloa. Otettiin ihan vapaapäivä sitä varten kun täältä susirajan takaa lähtee ostoksille. Merkit ja mallit on jo netistä katsottu valmiiksi ja nyt sitten käydään livenä kokeilemassa miltä ne näyttää ja tuntuu. Käyn myös kirpparilla kiertelemässä että jos löytyisi vaatteita tai kestovaippoja.

Jellybean 24+4

Heippa vaan,

yritän tässä vähän töitä saada tehdyksi...Selkä on tosi kipeä tai oikeamin väsynyt. Olin eilen viinijuhlilla ja tuli seisoskeltua useampiin tunti. Siitä kai ei oikein tykännyt jalat eikä selkä. Pitäisi ostaa tukisukat, kun alkaa jalkoja turvottaa. Mistä ihmiset olette ostaneet niitä tukisukkia?

Kaikki hyvin täällä, ensi viikolla neuvolaan. Siellä saan minäkin kelan paperit ihmeteltäväksi...

Jelli ja pasi 23+5

KELA:n sivuilla lukee, että äitiysloma- yms. paperit pitää anoa viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa, ei siis äitiysloman aloituspäivää ja itse sain neuvolasta samanlaiset ohjeet. Tietysti ei kannata jättää viime tippaan, kun nuo asiat voi hoitaa ajoissakin :).

Mulla on kans ollu supistuksia melkein päivittäin kohta varmaan parin viikon ajan. Muutama on ollu sellainen, että on oikein pitäny pysähtyy ja rauhottuu... meillä on kans toi esikoinen reilut 2-vuotias ja häntä tulee pakostakin nosteltua yms. En muistaisi, että esikoista odottaessa olisi ollut ihan tälläisiä supistuksia tai sitten niitä ei edes osannut ajatella supistuksina silloin vielä... Täytyy neuvolalääkäriltä kysästä parin viikon päästä, että onko nää supistukset haitallisia vai kuuluko ne ihan normaaleihin harjoitus-supistuksiin!???

Meillä on ollut esikoisen kanssa käytössä Emmaljungan cerox yhdistelmärattaat pehmeellä kopalla ja ollaan tykätty paljon, että ihan vinkkinä niille, jotka mietitte vaihtoehtoja ;0) Mutta osaako joku suositella, että mitkä/millaiset tuplarattaat nyt kannattaisi hankkia, kun on kohta kaksi pientä lasta? Oisko jotkut matkarattaat kätevät vai kulkeex ne huonosti talvella lumessa ja liukkaassa??

Juuli rv 26 tasan

Täällä on tänään käyty sitten ultrassa ja tutkittu kun alavatsa kivut kävivät niin kovaksi ettei pystynyt kävelemään. Eli se siitä äityispäivärahan nostosta sitten. Sairaslomaa tuli ja lääkäri sano tyyliin että tokkopa töitä kannattaa jatkaa kun on jo ennestään noita km. No jannulla kuitenkin on kaikki ok, sanoi vaan että luultavasti painaa tuonne luihin ja muihin tavaroihin kun rasittuu. No jospa sitä tässä sitten lepäilisi!!
Ainu 22+4

Juulia: Minäkin noita tuplarattaita mietin kovasti että kannattaako ostaa vai kannattaako katsella tarvitseeko niitä ja sit ostaa tarpeen mukaan. Toki nyt varmaan sais käytettynä katseltua hyvät kohtuuhintaan, mut pitää katsella.

Oltiin anoppilassa reissussa ja sit tänään kotimatkalla ollaan käyty uimassa ja sit käytiin toritapahtumassa ja kotiin tultua mulla piti heti saada imuroitua ja vaihettua petivaatteet ja kopsaistua sijauspatja ja sit vielä käydä lenkillä esikoisen kans ja purkaa reissulaukut ja pyykätä reissuvaatteet....ja sit kiva ylläri tuli taisi lähtee limatulppa. Esikoisen aikaan mulla tuota limatulppaa alkoi alkaa tulla pikkuhiljaa jotain rv 30 (en löydä mistään enää sen aikaista äitiyskorttia etten voi tarkistaakaan) mut 33 viikolla olikin sit jo kohtu lyhentynyt minimiin ja siksi olin levossa, nyt lähti jo mieletön "limppi" ja pikkasen jännittää että joko jo alkaa paikkoja avaamaan. Saa nähdä joutuuko tässä vuodelepoon =(. Huomenna pitää sit soitella th:lle ja kysellä että mitäs mieltä on.

Niiskulainen rv 26+5

Tänään soitin terveydenhoitajalle tosta supistelusta ja limatulpasta, mutta täällä on neuvolalääkäri lomilla ja kaikki ajat on tupaten täynnä joten sanoi että jos oikein alkaa taas supistelemaan niin jälleen kerran synnärill epitäisi mennä. Kyllä tuntuu että jotain tuolla alhaalla kohdunduulla tapahtuu ja eihän se limatulppa sieltä varmaan ihan noin vaan irtoile jos ei jotain siellä tapahdu. Tänään pelkkä seisominen on saanut mahan kirenemään. Taas saa olla tässäkin raskaudessa sydän sykkyrässä ja toivoa ettei vauva lähde ennenaikojaan syntymään. Vauvan parhaaksi oon koittanut ottaa ihan rauhallisesti vaikka hommaa kesäpäiville ollaan ruksattu vaikka kuinka paljon mutta tehköön mies mitä ehtii. =( Tympii vaan kun ei tälleen joutenkaan oikein mukava ole olla ja koko ajan tekis mieli touhuta jotain, mutta ei voi kun heti on kiree maha.

Tulkaahan kuulumisia kertomaan välillä muutkin, minä vaan täällä käyn valittamassa suu vaahdossa =),

¨Niiskulainen rv 27

Ompas täällä hiljaista... Taitaa kaikki olla arskasta nauttimassa.
Täällä vointi eilen ainakin oli aika kipukasta ettei paljoo muuta tullut tehtyä kun ruoka ja sen jälkeen jo kiireesti pötköttämään kun sattuu tuonne alas. Kyllä tässä on tullut mietittyä että kotia sitä taitaa pitää jäähä, mitä sitä sinne töihin menee leikkimään, ja jos sitten sattuu jotain niin ompahan ainakin yrittänyt olla rauhassa ihan kotosalla. Onhan siinä sekin puoli mitä niiskulainenkin sano että jouten olo aika turhaa on niin... koko ajan vaan miettii mitä pitäis tehä... No vauvan takia täytyy yrittää rauhotua.

Lämmintä päivää kaikille!
Ainu 23

Eilen kävin neuvolassa ja kun terkka alkoi kuuntelemaan sydänääniä niin kysyi että tunnenko mitään kun oli kuulemma supistus. Sanoi, että jos niitä alkaa tulla useinkin niin pitää ottaa rauhallisesti. Kiva kun ei osaa edes tunnistaa mokomaa niin mistä tietää milloin ottaa rauhallisesti.. Selittihän se, että maha menee silloin kovaksi ja pinkeäksi mutta en kyllä osaa niitä erottaa vaikka kuinka yritän.

Öisin tulee jotain kipuja kun vissiin liian äkäisesti käännän kylkeä, mutta muutenkin yöt on kyllä melko rikkonaisia kun herää vuoronperään vessahätään tai selkäkipuun.

Jellybean 25+0

Supistuksia havaittavissa täälläkin lähes päivittäin :/ Mainitsin niistä jo viimeksi neuvolassa, mutta käskettiin vain ottaa rauhallisesti silloin, kun supistaa ja tarkkailla tilannetta. Aika vaikeaa vaan näin ensikertalaisena tietää, mistä kannattaa huolestua ja mistä ei… No, kysyin asiaa kyllä rakenneultran tehneeltä lääkäriltäkin eikä hänkään nähnyt siinä vaiheessa (kolme viikkoa sitten) syytä huoleen, kunhan supistukset eivät ole säännöllisiä eikä niitä tule levossa. No, ensi viikolla mulla onkin taas neuvola, täytyy siellä ottaa asia taas puheeksi. Ainakin ongelma tuntuu olevan tosi yleinen, kun meitä siitä kärsiviä on tässäkin ketjussa ties kuinka monta. Niiskulaisen tilanne kuulostaa jo hiukan huolestuttavalta, toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin. Tsemppiä myös selkä- ynnä muiden kipujen kanssa taisteleville Jellybeanille ja Ainulle! Koitetaanhan kaikki ottaa rauhallisesti, jotta pikkuiset malttavat kasvaa masuissa lokakuulle asti!

Meillä hankinnat nytkähtivät viikonloppuna yllättäen eteenpäin, kun ostimme naapurilta käytetyt yhdistelmävaunut. Hän oli juuri ehtinyt laittaa ne nettiin myyntiin, mutta tuli sitten kysyneeksi mieheltä, olisiko meillä tarvetta. Ei meidän kyllä ollut tarkoitus vaunuja vielä hetkeen ostaa, mutta kun noin sopivasti osui hyväkuntoiset ja edulliset kohdalle, niin päätettiin sitten kuitenkin ne ottaa. Muuten ei edelleenkään olla hankittu kuin pari pikkuista vaatekappaletta, mutta eiköhän se tästä vähitellen… Seuraavaksi pitäisi varmaan hoitaa kuntoon se lapsivakuutusasia, mutta onhan senkin hoitamiseen onneksi vielä muutama viikko armonaikaa.

Ilona & Ipana 23+4

Ilona on jo päässyt hankinnoissa eteenpäin.. Meillä ollaan vielä ihan lähtökuopissa. Käytiin niitä Gessleinin kärryjä katsomassa Oulussa. Ihan kivat, tosin matalammat kuin oletin. Ostetaan uutena vaunut ja kaukalo, kun niille on unelmissa jo toinenkin käyttäjä.

Eilen prisman alennusmyynnistä ostin yhden bodyn ja puseron. Molemmat tosin sini-vihreä -sävyisiä. Ja kirpparilta löysin muutaman vaatteen.

Minusta tuntuu, että nuo selkäkivut johtuu yksinkertaisesti vain liian pehmeästä sängystä. Ostaessa tykkäsin oikein kun on niin ihanan pehmeä, mutta nyt alkaa selkään käymään heti kun sinne heittää pitkäkseen. Pitää viritellä jotain siihen koviketta.

Googlaamalla löytyy ainakin, että lakritsin ja salmiakin runsas syönti voi nostaa verenpainetta. Ja runsaasti raskaudenaikana syöneiden vauvat syntyvät keskimäärin 2,5 päivää aikaisemmin..

Neuvolan suosituksissa oli, että korkeintaan 50 g/pv. Mut ei kai se niin nökön nuukaa ole, jos silloin tällöin syö pussillisen, kunhan ei joka päivä kuitenkaan.. Ite ainakin olen lakritsilla herkutellut silloin tällöin.

Täälläkin yksi jolla harjotussupistuksia lähes päivittäin. Maha menee ihan kovaksi ja kävely hiukan hankalaa sen aikana + monesti tuntuu siltä kun olis pissat tulossa housuun :(. En ole ollut noista kovin huolissani jos on vain muutama päivässä, mutta on ollut päiviä jolloin niitä on tullut 5-10 min välein jonkun tunnin ajan, silloin on kyllä alkanut pelottaa että vauveli meinaa sieltä tulla liian aikaisin.

Laura rv25+

Tuosta mahan koosta/mallista oli puhetta jo kauan sitten, mutta enpä ehtinyt silloin kommentoimaan. Mun mahani taitaa olla hiukan samaa mallia kuin Tehiksellä. Eli kasvaa siis aika ylös eikä ole edelleenkään mitenkään hirvittävän selvä vauvamaha. Eilenkin kaupassa katselin ihan kateellisena erään naisen söpöä alamahan kumpua… Mä haluaisin kans sellaisen! :)

Siitäkin oli jossain vaiheessa puhetta, kuinka monta lasta kaikkiaan on suunnitelmissa/haaveissa. Meillä on alustavasti aikoinaan puhuttu kahdesta lapsesta, mutta nyt ollaan sillä mielellä, että koitetaan nyt ensin saada tämä ensimmäinen kunnialla maailmaan ja palataan asiaan sitten joskus. Toisaalta erilaisia hankintoja yms. tehdessä olisi tietysti hyvä tietää tuleeko käyttäjiä olemaan jatkossa useampia… Mutta luultavasti me pidetään hankintojen kanssa sellainen linja, että ostetaan käytettynä, mitä sattuu sopivasti kohdalle osumaan, kuten nyt noiden vaunujen kanssa sattui käymään. (Kävin muuten eilen lastentarvikekirpputorilla ja siellä oli myynnissä samanlaiset vaunut, jotka ostettiin naapurilta, hintaa vaan oli reilusti enemmän!)

Ja mitähän kaikkea muuta multa on jäänyt kommentoimatta… No, täytyy palailla taas, kun tulee jotain mieleen!

Ilona & Ipana 23+5

Ompas monella ollut nyt supistuksia! Toivotaan, että eivät mitään sen vakavampia, kuin harjoituksia vaan ja Ainut kipuilut myös! Mutta kyllähän niitä juttuja on kuullut tutuiltakin, että melkeen vuodelevossa on joidenkin pitänyt loppuraskaus olla. Omalle äidille neuvottiin aikoinaan mua odottaessa juomaan päivittäin konjakkia juuri aikaisten supistuksien takia ja vasta ihan laskettuna päivänä sitten synnyin. Ja mistä sen ensikertalaisena tosiaankin tietää, onko supistuksia vai ei?! Ainakaan mä en tiedä, vaikka kuinka on joku sanonut, että sitten maha kovettuu. Jotain olen joskus painavampaa kantaessani kuvitellut ehkä tunteneeni, mutta toisaalta kun olen jäänyt masun kovuutta tunnustelemaan, niin eipä siinä mitään eroa ole oikeastaan ollut.

Eilen työreissulla ajoin lähellä Artjärveä, jossa on Ruskovillan tehtaanmyymälä. Oli pakko soittaa miehelle takastullessa, että missä se siellä sijaitsee ja tulipa sitten ostettua "halvalla" vaikka mitä jo pikkuselle ja rinnanlämmittimet itselle. ...oli taitava myyjä suosittelmaan vaikka mitä ja hyviä tuotteita ne kait on! ;) Mitään vaatteita en ollutkaan tähän mennessä ostanut, mutta nyt sitten tuli avattua tämäkin hankintojen ostelu. Siis yhden pienen helistimen olin aikaisemmin vasta ostanut uutena ja sitten turvakaukaloa ym. käytettynä tutuilta, kun olivat niitä jo tyrkyttänee pois omista nurkistaan.

Iikka ja Nasu rv 24+2

Heippa,
Eipä paljon näköjään ehdi kulumisia kirjoitella, on niin kamala kiire töissä, että saisi hommat hyvään vaiheeseen...Kaksi kuukautta olisi aikaa ja kyllä täsä saa melkein 10 tuntisia päiviä tehdä, että voi hyvällä mielellä jäädä mammailemaan. Olen luonteeltani kyllä sellainen, että tiedän useamman viikon menevän murehtimiseen lomasta, jos hommat jää puolitiehen jollain tapaa...No, mikäpä tässä on tehdessä, kun vointi on loistava kerrassaan. Pikkuisen on alkanut turvottaa, varsinkin jos paljon joutuu istumaan.

Eilen oli neuvola, kaikki hyvin. Uskalsipa neuvolatätikin sanoa, että poikaa olisi sydänäänien perusteella veikannut, kun sanoin, että poika on rakenneultran mukaan tulossa. Painoa oli onneksi tullut lisää vain 340 g/viikko, joten viimekertainen, hilitön painonnousu oli taaksejäänyttä elämää. Yhteensä on tullut 7 kiloa, eli jos ei ihan räjähdä homma käsiin, niin normalissa painonlisäyksisä pitäisi pysyä.

Sain kelan paperit mukaan, ja kuulin, että äitiyspäiväraha on noussut 95 prosenttiin palkasta! Enpä valita! Saatiin myös kutsu elokuun lopussa alkavaan perhevalmennukseen, jänskää! Äitiysloma minulla alkaa 18.9. laskurin mukaan ja siihen eteen 18 päivää kesälomaa (12 siirsin ensi kesälle).
Eipä kummempia, elämä kerrassaan hymyilee! Raksa etenee vauhdilla (okei, ei miestäkään kyllä näy...) ja pikkuhiljaa kai sitä uskaltaa alkaa tekemään hankintoja vauvalle. Olen saanut jo tarjouksia muutaman kaverin tuevakaukalosta ja taidankin heiltä hankkia, kun tiedän, ettei ole olut kolarissa tai muussa haaverissa...

Hyvää viikonloppua!

Jelli ja pasi 24+3

Tänään kävin sitten siinä sokerirasitus kokeessa ja oli kyllä tylsä ja pitkästyttävä testi!!
Ensin piti juoda pari mukillista kamalaa hiukan cociksen makuista litkua ja sitten otettiin pari verikoetta parin tunnin välein ja ennen litkun juontiakin otettiin yksi verikoe, nyt on käsitaive kuin narkkarilla ;0) Tylsää oli se parin tunnin istuminen labrassa,plaah... mutta onneksi se kuitenkin meni suht nopeesti lehtiä lukiessa ja mummeleita seuratessa...

Mitäs Niiskulaiselle kuuluu? Onko kaikki vielä ennallaan??
Itelläni vointi on edelleen hyvä lukkuunottamatta supistuksia päivittäin, mutta muuten on vointi hyvä. Ensi viikolla onkin sitten taas neuvolalääkäri.

Mutta ei kummempia tällä kertaa, hyviä viikonloppuja kaikille!

Juulia rv 26+5