Lokakuiset 2007 (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivitellään aluksi masukuvaa rv24+5
http://www.aijaa.com/v.php?i=704129.jpg
Selvä vauvamahan alku, varsinkin kun korostan sitä näin vaatteilla. Vielä menee maha hyvin piiloon, kun laitan työhousut ja löysemmän t-paidan. Ei ole töissä kukaan vielä hokannu. Kovasti odottelen milloin eka uskaltaa jotain kysyä. Tosin työkaverit on miehiä, että hiukan epäilyttää huomaavatko vielä aikoihin... Lähipiirissä ihmiset huomasi juhannuksena, vaikka löysillä kesävaatteilla olinkin. Yksi sukulaistäti totesikin, että minulla, kun on normaalisti kupera maha, niin pyöreys on epäilyjä herättävää :)

KELA asiat on välillä tosi monimutkaisen oloisia. Mie kävin kolmelta eri henkilöltä kyselemässä miten pitää toimia, jos haluaa lasketuttaa puolen vuoden tulojen mukaan ja jokainen antoi hiukan eri ohjeita esim tuon paperin palautuksen suhteen. Ainoa yhteinen ohje taisi olla, että hakemus pitää palauttaa ajoissa. (Välillä sitä miettii, että ovatko itsekään KELAssa selvillä kaikista kommervenkeistään). Seuraavaksi pitäisi alkaa selvittelemään isyys-loma asioita. Ne vasta monimutkaisilta tuntuukin... No, eiköhän nuokin selviä... Mies haluaisi kovasti pitää ihan täydet vapaat + pidennykset.

Muuten kaikki sujuukin hyvin. Olo on hyvä ja yritänkin kovasti nauttia olostani. Varsinkin, kun niin monella tuntuu olevan jos mitä harmia :(

Niin ja Jelli, mie ostin halpis-tukisukat ihan lähimarketin sukkahyllystä. Ei varmaan mikään paras mahdollinen tuki, mutta silti huomaan vaikutuksen. Ainakin, jos unohdan laittaa jalkaan aamulla...

Iidaleena 24+5

huomenta!

sadepäivä täällä, niin tulin kurkkimaan mitäs tänne kuuluu. auttaakos noi tukisukat hyvin suonenvetoon? nyt on tullut se vaihe että joka yö vetää suonta jaloista niin kivasti että... =( mä olen alkanut pitämään villasukkia mutta ei ainakaan viime yöllä nekään auttanut.
mä kävin kolmannen kerran ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin =) rauhallisesti käski kylläkin ottaa noiden supistelujen takia, ja mä meinaankin pikkuisen rauhoittua, mies saa leikata ruohot ja hakata ne matot, mä en halua mihinkään vuodelepoon joutua.
energiaa kyllä riittäisi tällä hetkellä vaikka mihin, olisi aina näin menevä olo =)

mä en ole tehnyt vielä mitään muuta hankintoja kun varannut kaverilta kaukalon. vaatteita on edellisiltä kyllä jäänyt jonkin verran, meillä kun on ollut se tapana että laitetaan kiertoon kun ei enään tarvita. eli sänky, hoitopöytä tai sitten sellainen taso sängyn päälle pitää ainakin hommata ja sitten niitä pikkuisia vaatteita. lelut ja vaunut löytyy vielä kotoa =) no on tässä vielä aikaa vaikka tuntuu että se aika menee aivan uskomattoman nopeasti. mutta voikaahan hyvin ja paksusti =)

maxiina 25+2

Vui, Iidaleena, miten pikkuinen masu ;-9 Täällä on jo selkeä pallo, jota ei juuri piilotella. Muuten paino ei ole pahemmin kohoillut. Mutta olenkin lokakuun ihan alkuporukkaa.
Mä kävin tuon sokerirasitustestin myös, ja aika iisihän toi oli vaikka turha. Olin kanssa ns. rajatapaus painossa ja siksi.
Mutta muuten ollut selkä ym. vaivoja ja rautakuuria vedetään ekaa kertaa elämässä. Näiden kanssa elää kuitenkin;-)

Mullakin on jo masu sen kokonen,että sitä ei pysty enää piilottelemaan ja muutenkin se alkaa olemaan jo monessa asiassa "tiellä".

Onx muilla hormoonit saanut aikasex mielialan vaihteluita yms.? Mulla oli tässä välillä jo seesteisempää aikaa, mutta nyt taas tuntuu, että "räjähdän" joka asiasta. Varsinkin esikoinen(2v 2kk) koettelee äidin hermoja uhmaiällään toden teolla! Rajoja haetaan nyt oikein kunnolla eikä äiti oikein pysty niitä aina ottamaan tyynenrauhallisesti ja sitten poden huonoa omatuntoa, kun taas kerran menin tytölle huutamaan... ja tuntuu muutenkin,että hormonit on ihan sekasin; välillä ei tiedä itkeäkkö vai nauraa. Toivottavasti tätä ei jatku raskauden loppuun asti!!!! Sitten mietityttää se töihin meno elokuuksi, että miten jaksan fyysisesti raskasta työtä tehdä, kun täällä kotona jo esikoisen perässä juostessa ja kantaessa supistelee välillä sekä jalat tuntuu väsyvän jo parin tunnin seisoskelusta, kun töissä tarvitsisi jaksaa olla jalkojen päällä vähintään 8 tuntia päivässä, mutta pakko se varmaan on mennä ainakin kokeilemaan.

Mutta nyt mene hetkeksi pötköttämään, kun tyttökin vielä nukkuu päiväuniaan.

Juulia rv 27+1 (ollaanpa sitä jo pitkällä)

Hassua miten eri kokoisia vatsat voivat olla vielä tässä vaiheessakin :)
Tässä uusi kuva meikäläisen masusta
http://www.aijaa.com/v.php?i=709447.jpg

Maha alkaa tuntua jo aika isolta,kun muuten olen aika pienikokoinen. Tänään tuntui ruokalassakin että maha on tiellä syödessä (pöydän ja tuolin mittasuhteet taita olla vähän huonot isomahaisille). Mitkään paidat ei tunnu riitävän enää peittämään koko mahaa, varmaan johtuu osaksi siitä kun maha on aika alhaalla. Ei auta kun ostaa lisää mamma paitoja

Laura 26+1

Voi KÄÄK teidän mahojen kanssa... määkin haluun. Kyllähän sen huomaa nouiden makkaroidenalta että on se kasvanu mutta ompa tuota painoakin tullut aika runsaasti ( 12kg) Pelottaa vaan että karkaa koko paino ihan kokonaan käsistä... Kipuja kun on niin tuo liikkuminen on jäänyt niin pitäisi niin tarkkaan katsoa mitä suuhun laittaa!!

KELA sano mulle että jos ennen äippä päiviä tulee työtön päivä (liiton rahoilla) niin raha voi tulla ihan vaan sen päivärahan mukaan. Yritin selittää että olen kuitenkin tehnyt alkuvuodesta osaaikatyötä jolloin tulot on ollu paremmat niin anto ymmärtää ettei välttämättä vaikuta. Sitten vastentahtoisesti sano että tuo sit ne 6kk paperit. -Aina katsotaan asiakkaalle edullisin vaihtoehto =kelan täti. (Joo tarkoittaako se sitä edullisella että miten vähiten saa... heh heh )

Hormoonit täällä ainakin HYRRÄÄ!!! Hermo on koko ajan niin pinkeellä et huh huh ja sitten on vaan niin surullinen olo kun vaan olla voi, vois vaan itkee... Normaliako??? Kivuista sen verran että alavatsaan tulee kipuja kun liikaa puuhaa, sitten nivusissa (onko se "piuhat" jänteet) on välillä niin kipeet ettei uskalla oikein etes kävellä. Voi tulla ihan vaikka kun istuu. Eli liikkeelle lähtö pitää tehdä aina aika varovasti!

Ratas asioissa minä ajattelin että saavat olla joustavat (kun täällä landella hiekkä tiellä ryskää) niin olisi kulku siten tasasempaa, että kankaat olisi pestävät. Varaosia pitäisi saada ja et on kevyet. No minä löysin BRIO:sta nämä kaikki ja niissä on kääntö aisa ja ... (ajatus karkasi) Itse olen tyytväinen!!

Mutta nyt päivää eteenpäin, sairaslomalla....

Ainu 23+6

Mullakin on tullut noin 10 kiloa lisää jo.. Ja ihan on itseä syyttäminen. En ole vielä Kelalle saakka päässyt, vaikka aikonut olen monesti. En muuten edes tiedä että onko tällä paikkakunnalla kelan toimistoa vai pitääkö lähteä asioimaan Kajaaniin saakka. Minunkin on saatava laskettaa ne rahat viimeisen 6 kk:n mukaan, kun ennen vuodenvaihdetta olin osa-aikaisena, eli tulot olivat paljon pienemmät.

Vaunuissa olen jo valintani tehnyt. Halusin kääntyvillä etupyörillä ja saada kaukalon suoraan runkoon kiinni ym ym, joten päädyin Gessleinin Futureen ja Maxi cosin cabriofixiin. Käytiin niitä vaunuja katsomassa Oulussa viime viikolla ja hieman yllätti että ne oli niin matalat. Siis sitä työntöaisaahan saa säädettyä, mutta koppa on todella matalalla.. Onkohan siitä käytännössä mitä haittaa? Ajattelin että selkä saattaa kipeytyä jos joutuu monesti nostelemaan vauvaa vaunuun ja pois, mutta toisaalta se on ainut miinus minkä niistä löysin ja plussapuolia onkin sitten paaaljon enemmän.

Noista hormooneista: olen tavallisestikin todella tunteellinen ihminen, mutta nyt potenssiin kymmenen. Itkeä pillitin eilen Oprahia katsoessa kun siinä oli se kaksijalkainen koira ja toissaviikolla erehdyin katsomaan ykköseltä sitä Me Mangustit -ohjelmaa, jossa joku on aina kuolemankielissä ja itkin melkein koko illan.. Ja jos rupean lukemaan synnytyksestä tai edes ajattelen sitä niin nousee tippa linssiin! Ja tietenkin suutun tavallista helpommin kun pinna on kuin viulunkieli koko ajan.

Siinä valitusvirsi tälle erää.

Ihanaa nähdä teidän muitten masuja, kun täällä tuppukylällä niitä ei hirveästi näe niin ei ole kuin oma mitä töllötellä.

Aurinkoisempia päiviä kaikille!

Jellybean 25+6

Ainulle vaan tässä että kyllä vaan kaikki nuo tunteet on aika normaalia raskaanaolessa, ei sitä välillä tunnista kaikesta edes itseään, jossain tunnetiloissa miettii vaan että olenko mä sekoamassa vai miksi oon tämmönen. Varmaan murrosikäinen käy vähän samantyttppistä elämänvaihetta kuin me, hormoonit hyrrää ja silleen. Siskon tytöllä on juuri pahimmanlainen murrkuikä ja osaa olla välillä tosi oikukas ja rasittava vasta oli niin kiltti tyttö ja auttoi kaikessa nyt mielialat heittelee laidasta laitaan...

Mulla on masu aikalailla Lauran masun luokkaa, oon myös aika pieni kokoinen ja masu on alhaalla. Kiloja on tainut tulla jotain 6 kiloa. Esikoisen aikaan tuli 8 vai olikohan se 9 kiloa koko raskauden, huonomuistisuus vaivaa. =).

Juulia: Meillä on myös sellainen pikku uhmailija kotona. 22. päivä täyttää neiti 2 vuotta ja kyllä täytyy myöntää että välillä on pinna kireellä tälläkin äidillä kun tyttö koettelee. Nyt kun isi on lomilla tyttö ei millään alkais enää päikkäreille ja monena päivänä onkin sit jäänyt vielä päikkärit kokonaan pois tai vähille ja sekös vielä tuo lisäkiukkua neitiin entisestään.

Minäkin oon menossa vielä sinne sokerirasitukseen ei painon takia vaan ihan siksi kun mulla on 2004 todettu PCO ja kaikilta PCO: sta kärsivillä otetaan automaattisesti paasto verensokeriarvot.

Nyt oon kyllä syönyt jo paljon terveellisemmin kuin ihan alussa kun kaikkee teki mieli ja makeanhimo oli ihan valtava. Esikoisen aikaan söinkin ihan pirun terveellisesti kun oli ei ollu mitään mielletekoja muuta kuin kaikki terveellinen oli hyvvää.

No nyt meen kahville ja jätskille täytyy jotenkin siivousurakointi palkita. =)

Niiskulainen 27+6

Pikaisesti neuvolakuulumisia: verenpaine oli 125/61 ja hemppakin noussut 124:ään. Obsidan on siis onneksi tepsinyt. Paino oli nyt noussut 450 g viikossa eli yhteensä on tähän mennessä tullut 3,3 kg. Sf-mitta oli 22 eli tosi nätisti juuri keskikäyrän yläpuolella mennään edelleen.

Noita kelan papereita voisi kai nyt sitten vähitellen alkaa täytellä ja pistää matkaan. Hassua, en mitenkään ymmärrä, että nyt ollaan jo niin pitkällä! Ensi viikolla pitäisi soitella jo sairaalaankin ja kysellä noita synnytysvalmennusaikoja (pitää ilmoittautua jo n. viikolla 25, vaikka valmennukset onkin sitten vasta joskus paljon lähempänä H-hetkeä!) Ja kahden viikon päästä on sitten se toinen lääkärikäyntikin…

Kyllä täälläkin mielialat vaihtelee kovasti, itku on kyllä tosi herkässä. Välillä kaikki on tosi ihanaa ja sit ihan yhtäkkiä ahdistaakin kaikki! Mutta onneksi tuo ahdistus yleensä poistuukin melko äkkiä…

Ilona & Ipana 24+3

Musta on ihan outoa kun mulla ei ole ollut mitään suurempia mielen mullistuksia. Olen aikalailla ollut oma itseni eli tosi rauhallinen. En ole pahemmin itkeskellyt (olen tainut itkeä useammin silloin kun en ollut raskaana) eikä hermotkaan ole mennyt, tosin ei ole ollut juuri mitään syytäkään... Monesta asiasta olen ajatellut että silloin varmaan liikutun/pääsee itku kuten vauvelin näkeminen ultrassa ja sydänäänien kuuleminen, mutta eipä ole niin mennyt. Ei ole ollut outoja mielitekojakaan, ainakaan vielä. Makea kyllä maistuu aikaisempaa paremmin, vähän liiankin hyvin...

Laura 26+