Lokakuiset 2007 (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihania masukuvia on kyllä =)

Viimeyön valvoin melkein kokonaan mies herätti alku yöstä ja siinä sit touhuiltiin ja sitten en saanut enää unta sen jälkeen, pyörin petissä pari tuntia ja sitten nousin ja tuli laitettua puhtaat astiat koneesta kaappiin ja viikattua vaatteita kaappiin, siivottua vaatekaappia ja kaikkea muuta ns. äänetöntä tuli tehtyä sitten tuli vasta uni ja sitten pitikin jo melkein herätä niinpä nukuin viime yönä sellaset rapiat 3 tuntia. Päivällä kun olisin voinut ottaa samaan aikaan päikkärit kuin esikoinen niin eipä ruvennut neiti nukkuu eli koko päivän oon ollu ihan unen ja valvetilan rajamailla ja mieskin oli tänään pitkään toissä ettei ollu kahtojaksi että olisin voinut torkahtaa. No nyt sitten laps on jo ollu nukkumassa toista tuntia niin kappas ja kumma mulla ei nukuta ollenkaan tai nukuttaa vaankun en osaa ruveta nukkumaan. Huomaa kyllä että oon väsynyt näistä kirjoituksista koitan nyt mennä petiin ja saada unta.

Väsynyt niiskulainen ja touhukas vaavi masussa rv huomenna 21

Hei vaan,

Mahaa kasvatellessa aika menee...
Sain työkaverilta lajitelman isomahaisten vaatteita sovitukseen ja ostettaviksi. Nyt on hyvä mieli, kun ei tarvtse yksillä ja samoilla farkuilla elellä! Tulisi vaan lämpimät kelit, niin voisi noita kesävaatteitakin pitää!

onko lokakuulaisilla paljon juhlia tiedossa kesällä? Meillä on lakkiaisia parin viikon päästä ja elokuulla parit häät. Portugalista löysin häihin rennon salsamekon, johon ajattelin lisätä juhlavuutta kengillä, laukulla ja koruilla. Sellainen ritojen alta levenevä telttahan se on :) Mutta sopii hyvin, hintaa oli 14 euroa. Ei viitsi hirveästi panostaa kuitenkaan. Lakkiaisiin en tiedä kyllä yhtään, mitä päälleni laitan. Ei ehkä ole vielä salsamekkokeli silloin...Täytyy viettää jokunen päivä tuolla kaapilla penkomassa ja sovittelemassa...

Eipä muuta tällä erää, rakenneultraan kaksi viikkoa! Ai niin, tulokkaamme on saanut lisänimen Pasi. Äitini ehdotti tuota nimeä vauvalle ja homma lähti ihan käsistä. Ei ole siis ollenkaan sellainen nimi, jota voisin oikeasti harkita (ihan rakkaudella kuitenkin kaikkia Paseja kohtaan!) Ystäväni sitten päätti, että vauva on Pasi ikuisesti, vaikka olisi tyttö :)

Jelli ja Enttinen rv 18+1

Ihania masukuvia! Pialla jo aikas valtaisa, ei ihme, kun kaksi tulossa..

Mulla oli tällä viikolla neuvola..täti valitteli kun on painoa tullut liikaa näille viikoille, olen kyllä ite samaa mieltä..vaikka siis vain 1 kg. Olen itse hieman huolissani, viime raskaudessa tuli lähes 20kg, eikä ne ihan helpolla pois lähtenny..5kg jäi lähtemättä, eli nytten sais lihoa kuin max 10kg, ettei ois niin paljoa pudotettavaa.. Kuulostaa niuhotukselta, mut pakko omasta terveydestään huolehtia, tai yrittää ainakin...oon nimittäin tosi lepsu, en osaa pitää itseäni täysin kurissa..Onko täällä muita, jotka huolissaan painostaan? Siis tärkeintähän tässä se, ettei tulis syötyä liiaksi herkkuja vaan terveellisesti ja myös liikkua..koska ne myös vauvan parhaaksi.

Meillä myös rakenneultraan vajaa 2 viikkoa, jännittää jo hieman!
Meillä ei yksiäkään juhlia tiedossa..

Eipä tässä muuta..

taas omanapainen Ninni rv 19

Siis oletko tosissasi, että viikolla 19 sinulle ei olisi saanut tulla YHTÄ kiloa raskauden takia? Mä yritän, ettei tulisi kauheasti ja on tullut nyt puoleenväliin mennessä ehkä 3-4 kiloa. Ei neuvolantäti ole siitä ainakaan mitään sanonut. Pakostihan vähän tulee!

Taitaa tosiaan olla Ninnillä aika tarkka terkkari! Hyvähän se kaikin puolin olisi ettei ylimääräistä painoa tulisi liikaa. Mutta ei mulle ainakaan ekassa raskaudessa huomautettu kertaakaan, että olisi tullut liikaa painoa tai että painoon tai syömiseen pitäisi kiinnittää huomiota, paino nousi kaikkiaan 17kg.

En oo ihan raskauden puoli välissä ja mulle on painoa kertynyt kai jotain 6-7kg eikä siitä mitään ole sanottu. Tietty kun on tulossa 2 vauvaa, painokin voi toki nousta enemmän vaikken sitä todellakaan toivo! Kyllä se 17 ylimääräistä kiloakin oli ihan työlästä kantaa.

Meillä ei näillä näkymin ole juhlia kesälle tiedossa. Huomenna olisi kaverin kolmekymppiset. Mulle tuo vaatepuoli on kans vähän ongelma, kun mitkään vanhat vaatteet ei mahdu päälle. Kävinkin pari päivää sitten ostamassa parit caprit, shortsit, t-paitoja ja toppeja. jos niillä jonkin aikaa pärjäisi. Vaikka tuo äitiysvaatteiden käyttöikä on lyhyt, mutta pakkohan se on ostaa, kun ei muutkaan vaatteet mahdu päälle!

Tänään iltapäivällä rakenneultra, jännittää! Toivottavasti molemmilla vauvoilla kaikki hyvin. Oon nyt 2 viikkoa sairaslomalla. Mulla liitoskivut yltyivät niin koviksi, että käveleminen ja seisominen teki tosi kipeää. Lääkäri sanoi, että suosittelee lepoa. vain ihan pakolliset kotityöt voi tehdä...

Pia: Oletko aatellut tukivyötä joka puristaa liitoksia yhteen... Itse kävin selkävaivojen takia fysioterapeutilla, joka suositteli lepoa, kylmää ja sitten antoi lainaa sieltä sellaisen tukivyön, joka kyllä oikeasti mulla auttaa noihin selkäkipuihin ja pitäs auttaa kuulema jos häpyliitokset on kippeet. Mulla turpoo tuo alaselkä ja sen takia sitten käski tuota kylmähoitoa kokeilla joka auttaa selkävaivoihin muutenkin vaikkei turvotusta olisi. Eilen sitten laitoin kostean froteisen liinan muovipussissa pakkaseen ja illalla nostin jalat tyynylle ja kylmä pussi selän alle ja lekottelin 10 minuuttia ja auttoi sekin....kuulema tuota kymähoidon pitäisi kestää 20 min, mut alussa aattelin ton 10 minuutin olevan passeli nimittäin kyllä selkä "jäätyy" mut siihen pitäisi tottua kun useemmin tekee tota ja ei kuulema mitään haittaa vauvalle vaikka selkä olisikin kylymä. Fysioterapia käyntejä ei sitten mulla tuon enempää ole kun ei ole mitään hyötyä kuulema koska noille raskaudenaikaisille selkä- ja liitoskivuille ei voi mittään.

Ninni: Jännää että terkkari on naputtanut 1 kilosta, kyllähän se vauva ja isukka, lapsivesi ja lisääntynyt verenkierto jo tuo tullessaan kilon verran painoa. Tietenkin jos ylipainoa on niin kyllähän ne sitten kai aina seurailee tarkemmin tota painonnousua, mut etkö sä Ninni kuitenkin ollu aika normaalipainoinen, siis ei ole takotus mitenkään udella vaan muistelin vaan että oot sanonut niin.

Meilläkään ei ole kesällä tiedossa mitään juhlia paitsi tietty heinäkuussa esikisen 2 vuotis synttärit =).

Nyt rupean tekee kinuskikastikkeen niin saa sit illalla nauttia sitä jätskin kans.

Niiskulainen rv 21+2

Olipa tosiaan ihania masukuvia ja Pian napa oli jo niin mukavasti töröllään! ;) Sain vihdoin ja viimein otatettua omankin Nasu-masukuvan (rv 18+1), toivottavasti aukeaa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=597305.jpg

Mä olen alkanut tuntemaan liikkeitä jo useaan kertaan päivässä, että enää ei kyllä voi erehtyä, mistä ne kummat tuntemukset tulee. Ja kyllä se kummasti tekee usein iloiseksi mielen, kun tuntee pienen siellä liikkuvan elävästi.

Jelli kyseli juhlista: Huomenna on mummin 80 -vuotisjuhlat ja korttiin laitettiin meidän lisäksi myös Masu-Nasu. Kesän ja syksyn aikana on kolmet häät, kummitädin 60-vuotisjuhlat ym. että juhlavaatteiden kanssa tulee varmasti pulaa. Onneksi lähes kaikki juhlat ovat eri puolilta sukua tai kaveripiirejä, joten samoilla vaatteilla voin käydä melkein kaikissa juhlissa, jos suinkin menevät loppuaikana vielä päälle. Vimpat häät on siis vain reilu kaks viikkoa ennen laskettua aikaa ja reilun 200 km päässä kotoa, mutta tämän erittäin läheisen ystäväni häihin kyllä menen, jos nyt sitten en ole jo sairaalassa. Häät piti alunperin olla vain kaksi päivää ennen laskettua aikaa, mutta saivat onneksi ne lähinnä mun takia siirrettyä pikkasen aikaisemmaksi. ...ja olisin kyllä yrittänyt kaikin tavoin mennä silloinkin, mutta parempi näin. Leikkisästi ollaan jo puhuttu, että ei ainakaan mua, mun sukua ja lähimpiä vanhoja kavereita haittais se silleen yhtään, että lapsi syntyisi mun vanhassa kotikaupungissa ja samassa hyvässä sairaalassakin eli TYKSissä. Täällä Päijät-Hämeessähän ei ole kuin alueellinen keskussairaala.

Mä olen ymmärtänyt tuosta painonnoususta, että olis jopa huolestuttavaa, jos paino ei lainkaan nousisi. Ehkä sitten kovasti ylipainoisilla ei sais pahemmin lisäkiloja enää tulla, mutta eikö sellanen 10...20 kg ole ihan normaalia?! Ja ainakin mun reilun kolmen kilon noususta raskausaikana neuvolassa ollaan oltu vaan tyytyväisiä, vaikka ihan normaalipainoinen alunperin olinkin.

Kesästä en kyllä toivo kovinkaan helteistä tai ainakaan painostavia ilmoja, koska tänään töissä ilma alkoi olla jo niin tukalaa ja ahdistavaa ja olo alkoi heikottaa. Ulkona tais siis olla pikkasen ukkosta ilmassa täällä. En tie sitten aiheuttaako matala verenpaineeni, joka vaan koko ajan laskee, tämän olon?! Jos olo menee kesällä vielä huonommaksi helteistä, niin en kyllä tiedä, pystynkö lainkaan olemaan töissä, kun eivät ole monen vuoden valituksenkaan jälkeen tehneet asialle mitään. ...siis yli 30 -asteen lämpötilat ja todella tunkkainen ilma ovat siellä aivan jokapäiväistä "iloa" lämpiminä kesäjaksoina ja loppuviikkoa kohti vaan aina pahenee. Noh, se on sitten sen ajan murhe, mutta ei ole kiva toivoa viileää kesääkään! Aurinko saa kuitenkin paistaa! :)

Iikka ja Nasu 18+3

Höh, kaikilla muilla on nätit masut jo. Mulla on vaan kaksi makkaraa päällekkäin.. Painoin ennen raskautta arviolta 63 kiloa ja nyt 70. Varmasti alkavat kohta neuvolassa jotain sanomaan. Tosin nyt olen saanut itteäni niskasta kiinni ja lopettanut herkuttelun joten jospa se hillitsisi vähän sitä painonnousua.

Toukka räpistelee tätä nykyä jo niin kovaa, ettei sitä voi olla huomaamatta, tai luulla miksikään muuksi.

Jellybean 19+4

Älä välitä Jelly mahan muodosta, mä painoin sua 10 kiloa enemmän mutta nyt 20-21 viikon kieppeil tms. vasta pullahtanut vauvamahan muotoinen maha;-) Sitä ennen näytti kans entisiltä makkaroilta, alamakkara vaan suurempana.
Liikkeet on selkeitä, varsinkin kun menen nukkumaan. Jopa niin vahvoja, että joskus hätkähtää.
Juhlista: ainakin yhdet lakkiaiset on, meinaan selvitä mustilla mammahousuilla ja nätti yläosa vaan peliin.

Mulla oli esikoisen aikaan varmaan 3 juhlat ja pari niistä samassa suvussa ja silloin en ostanut ainuttakaan oikeaa mammajuhlavaatetta. muistaakseni vero modasta löytyi aivan ihana valkoinen mekko http://img220.imageshack.us/my.php?image=juhlissaxz3.jpg
Kannattaa käydä kyllä katselee ihan tavalliset putiikit voi löytää hyviä juhlallisia vaatteita joita mukava pitää juhlissa ja säästää jonkin verran vaatehankinnoissa kun sitä rahan menoa ennen vauvaa tahtoo olla muutenkin. =)

Tänään oon pessy kasapäin vauvanvaatteita oon varmaan aikasessa liikkeessä mutta on niin mukava kun saa hommat ajoissa tehtyä...laittelen ne sit silityksen jälkeen kaappiin ja varmaan aina käyn ihastelee niitä kaapista ja vielähän noita vaatteita on myöhemmällekin laitettavaksi.

Tänään meen hakee hoitopöydän ja mummolaan syöttötuolin. Mummo ja ukki toi isäni vanhan kehdon tanne se pitää alkaa kunnostaa vauvalle ja kaikkee sellasta pientä hommaa riittää vielä tehtäväksi.

Nyt meen pesee mattoja ja tuon teranssin niin huomenna saa öljytä sen jos vaan ei sataisi huomennakin, niin kuivuis matot ja sais öljytä noita puita.

Niiskulainen

Tänne ei ihmeitä kuulu. Olen taas lueskellut säännöllisesti juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella…

Meillä ei pitänyt olla ainoitakaan juhlia alkukesästä, mutta eilen tulikin yllättäen kutsu valmistujaisiin ensi la. Tosi kivalla varoitusajalla! Täytynee tänään lähteä kaupoille katsomaan löytyiskö mitään, mitä voisi kuvitella laittavansa päällensä. Ei tuo mun mahani vieläkään mikään iso ole, mutta eipä silti taida viime kesän juhlamekko (aika istuva malli) enää sovinnolla päälle mennä. Ja olisihan se kiva, jos samalla vaatteella selviäisi myös muista kesän aikana eteen tulevista bileistä…

Mutta aivan ihania mahakuvia olitte laittaneet! Pakko myöntää, että olen vähän kade. Mun maha kun ei todellakaan vielä kovin selvä vauvamaha ole. Lähinnä näytän siltä, että on tullut mässäiltyä viime aikoina oikein kunnolla. Tosiasiassa paino ei ole tainnut vieläkään juuri nousta. Olin välillä jo vähän huolissanikin, kun tuntui että paino ei nouse eikä maha pyöristy ollenkaan samaa tahtia kuin muilla (eikä mulla kuitenkaan ollut tuota lähtöpainokaan kovin paljoa, painoindeksi ennen raskautta n. 19…). Mutta kaipa se on vaan niin yksilöllistä, kuinka mahan kasvu näkyy ja paino nousee. Eipä ole äidilleni tai siskollenikaan kovin hirvittävästi kiloja raskausaikoina tullut…

Niiskulainen oli jo pessyt vauvan vaatteitakin valmiiksi! Hmm, olenkohan vähän hitaasti lämpenevä, kun en ole vieläkään ostanut vauvalle yhtään mitään. Meillä ei siis ole ainuttakaan vaatekappalettakaan valmiina. Jotenkin vaan pelottaa vieläkin, että kaikki ei menekään hyvin loppuun asti… Mutta onhan tässä onneksi vielä runsaasti aikaa kaikenlaisille hankinnoille ja varmaan jotakin saadaan tutuilta ja sukulaisilta lainaankin, kunhan aletaan asioista tarkemmin keskustella…

Ilona & Ipana 18+2

Heipsan!

kyllä aika menee nopeasti. toiset ylittänyt jo sen puolenvälin ja meikäläiseltäkään ei enään montaa päivää mene kun ylittyy kahdenkympin viikot... siis aika lentää siivillä. paljon nopeammin mennyt aika kuin edellisistä, ainakin ensimmäisestä tuntui että viikot vierii hitaasti. johtuiko se siitä että kaikki oli kuitenkin niin uutta, vaikka kaikki raskaudet on kyllä ollut erilaisia. joku kirjoitti aiemmin ettei viikkojakaan tahdo muistaa, sama homma mulla, äskenkin täytyi kalenterista tarkistaa =)

me ilmeisesti päästään helpolla noiden juhlien suhteen. saattaa olla että yhdet häät ovat kenties tiedossa, vähän on vihjailtu siihen suuntaa mutta ne on noita sukulaisten huhupuheita, ei niihin kannata aina luottaa =) meillä juhlitaan kyllä oman väen synttäreitä kolmin kappalein tässä kesällä, tai oikeastaa aloitettiin jo viime viikolla. mut ne on sellaisia pienen piirin synttäreitä, mitään isoja juhlia ei siis varmuudella ole tiedossa.

maha tuntuu mullakin kasvavan aika vauhdilla ja ne liikkeet... voi että et ne on niin kivoja =) iltaisin on melko hulina ja nyt silloin tällöin jos päivällä ehtii hiukan rauhoittua niin kyllä sieltä kamu jo pyörähtää.

mut nämä lähtee nyt pienelle pyörälenkille, tiedä kuinka kauan sitäkin vielä uskaltaa harrastaa... onko muut jo luopuneet pyörästä jos sellaista on käytellyt?

maxiina ja pikku-I rv 19+3

Siitä painosta vain..Pituutta mulla 156 cm ja paino ennen raskautta 66 kg. Mutta oon mielestäni suht normaalipainoinen, hieman pyöreä kyllä, en ole mikään hentoluinen ja lihaksiakin on..Mutta musta on toisaalta hyvä, jos terkkakin vähän huolehtii, ettei pääsis liikaa lihomaan..musta tuo yks kilo on ok mulle ja nythän niitä varmaan tässä puolenvälin jälkeen alkaakin tulemaan urakalla..

Ninni 19+5

No en minä painosta vielä huolissaan ole. On mulla pituutta 173 niin ei se 70 kg vielä ylipainon puolelle mene. Se vaan syö turhamaista naista kun alkaa heltta kasvaa leuan alle. Ja nyt kun jätin ylimääräisen herkuttelun niin ei se enää ole noussut.

Huomenna on rakenneultra ja toivotaan tietenkin että kaikki on niinkuin pitääkin. Sitten iltapäivällä on vielä fysioterapeutin aika eikä ole kyllä aavistustakaan mitä siellä tehdään.

Jellybean 20+0

Täällä on kovin hiljaista ollu. Eilen olikin kyllä tosi hyvä ilma pihalla, että taisi mennä päivät kaikilla ulkoilessa eikä koneella istuen =).

Ilona: Ei kait sitä kiirettä vielä olisi.....mutta minä oon sellanen heti valmiiksi kaikki ihminen, teen kaikki mitä ajattelen heti ja sen takia oonkin sitten sellainen stressaaja, jos jottain ei saa hyvissä ajoin tehdyä ja tulee kiirusta niin oon ihan lievästi hermona. Onhan mulla on noita vaatteita vielä vaikka kuinka paljon laitettavana ja nuo oli vasta siskoni antamat vauvanvaatteet pesin kaikki ja katselin mitkä otan ja osa onkin samoja mitä esikoisen aikaan sai äippäpakkauksesta niin silittelen veljeni vaimolle joka myös raskaana. Veljeni vaimoineen saa vauvan noin kuukaus meidän vauvan syntymän jälkeen, tosi mukava asia kun saa vaavi saman ikäisiä serkkuja. Siskoni teki kolmannen samoihin aikoihin kun minä odottelin tuota esikoista, niin että on ensimmäiselläkin "vaavilla" samanikäistä serkkukaveria vielä samaa sukupuolta. =) Veljeni vaimon raskauden näinkin jo enneunena ennen heidän raskauduttuaankaan ja vielä sitten toisen kerran näin samanlaisen unen jo silloin kun he jo tiesi raskaudesta paitsi että ei vielä olleet kellekkään kertoneet, minä sitten vihjailin ja kerroin unistani ja sitten sieltähän se vauvauutinen tulikin =)).

Ja on siinä hoppuilussa sekin että pelkään tuon selkäkivun menevän pahemmaksi loppua kohden ja toisekseeen esikoisen aikaan mulla valmistu paikat vähän liian aikasessa vaiheessa ja jouduin rv 32-36 olemaan vähillä töillä ja lepäilemään, kävin kyllä vielä silloin koulussa samalla. Mulla aukes esikoisen aikaan paikat ihan kivuttomilla pikkusuppareilla liian aikaisin ja kätilö sanoikin että on paljon mahdollista että toisen lapsen kans käy samoin ja olisi hyvä käydä tarkistuttaa paikkoja jos vähänkin epäilee paikkojen varhaista aukeamista.

En varmaan oo muistanut mainita mutta sillä serkullani josta kerroin täällä se joka sai tossa joku aika tietää että on raskaana viimeisillä, niin hän sai terveen tyttö vauvan noin kuukausi sitten jo =)).

Niiskulainen rv21+5

Mulla taitaa olla vähän samanlaisia luonteenpiirteitä, kuin Niiskulaisella! =0) Olen monessa asiassa aika paha hätähousu ja heti ressaannun, jos ei jotain asiaa saakkaan heti tehtyä ja ole hyvissä ajoin valmiina. En ole vielä laittanut tulevan vauvelin vaatteita/tavaroita valmiiksi, mutta heti kun saamme hänelle tässä piakkoin oman vaatekaapin, niin varmasti alan tonkimaan esikoisen pieniä vaatteita ja laitan valmiiksi kaappiin ne, jotka sopii molemmille sukupuolille. =0) Tiedän, että se on aikaista ja vaikka mitä voi vielä matkan varrella tapahtua, mutta minkäs luonteelleen voi!?? Esikoiselle oli kaikki valmiina noin 2-3 kuukautta ennen laskettua aikaa...heh.

Meillä on ainakin yhdet häät heinäkuussa ja tänään, kun kävin ostamassa muutaman kesäisen äitiyspaidan osui silmiin parikin hienoa tunikaa tai koko mekkoa, joita voisi ajatella laittavansa juhliin ja miksei sitten pitääkkin juhlien jälkeen, kun kuitenkin äitiysvaatteet on niin lyhytaikaisa vaatteita käyttää. H&M:ssä ja Lindexillä vaatteet on suht edullisia. Oon yrittänyt etsiä ihan tavallisia äitiys t-paitoja, mutta en löydä muita, kuin syvään uurettuja kaula-aukkoja,grrrrrrrrrrr! Haluaisin kotona olla vaan ihan tavallisissa rennoissa t-paidoissa! Tietääkö kukaan, mistä niitä löytäsi edullisesti?

Ootte lähettäneet hienoja masukuvia! Katsotaan, jos itsekkin sellaisen saisin laitettua joku päivä. Maha on nyt viime aikoina kasvanut aika paljon ja vauveli on todella vilkas pitkin päivää! =0)

Juulia rv 21+1

Mä tilasin eilen ellokselta sellasen toppi + bolero jutun ja hintaa sillä oli 12 euroa ja sitten sellaset vähän rennommat cargohousut, mulla oli joku 40 % prossaa pois koko tilaus summasta niin sain nuo housutkin 24 euroon. En kyllä aatellu hirveenä vaatteita laitella raskausajaksi, mutta jotain pitää olla ja huutonetistä oon tilannu yhdet farkut, jotka oli ihan kivat.

Rakenneultrassa käytiin ja kaikki oli onneksi kunnossa. Asukki päätti säilyttää salaisuutensa loppuun saakka, kun piti jalkoja niin ristissä ettei siitä millään kuulemma voinut bongata minkäänlaisia vehkeitä. Epäröin pitkään, että haluanko edes tietää etukäteen ja asia ratkesi sitten näin. En minä muutenkaan ole ajatellut että punaista tytölle ja sinistä pojalle niin tämä, kun ei tiedä kumpi sieltä tulee, antaa mulle vapaat kädet hankkia ihan sen värisiä vaatteita kuin lystään!

Näytti se toukka sieltä peukkuakin, niin kai siellä kaikki sitten on ok. Suloinenhan se oli, että piti tällaisen herkkiksen muutama kyynelkin tirauttaa.

Oli muuten se joku raskausvalmennus(?) myös tänään. Tykkänään turhaa touhua kun täti luki vaan paperista suoraan muutaman sanan lantionpohjalihaksista ja kehotti liikkumaan. Ehkä joku kokee sen hyvinkin tarpeellisena, mutta omalla kohdalla tuntui ettei mitään uutta tietoa tullut.

Jellybean ja toukka 20+1

Aika rientää...Olen todella kiireinen töissä ja yritän kyllä saada kesän aikana kamalasti aikaiseksi. No, saas nähdä, miten kunto kestää syyskuun alkuun asti!

Minä en ole kuvitellutkaan laittavani mitään vauvanvaatteita, saati muista tavaroita! Äitini on kunnostanut veljeni lapselta perittyjä vaunuja, mutta en halua niitäkiään kotiin. Ulkomaan työreisuilta olen ostanut pehmolelut, ne ovat oikeastaan ainoat, mitä vauvalle olen ostanut. Jotenkin ajattelen sitä, millaista olisi sitten laittaa vaatteita yms pois, jos vauvaa ei tulisikaan. No, meillä tietenkään ei alkanut tämä raskaus helpoimman kautta ja lähipiirissä sattunut kohtukuolema seitsemännellä kuulla, joten varmaan nämä tekevät hullun varovaiseksikin, jopa skeptiseksi.

Äitiysvaatteita olen hankkinut aika paljon. Olen ollut ennen vaatekaupassa töissä ja sieltä on valitettavasti jäänyt sellainen vaatteiden haalimis ilmiö päälle...Rahaa palaa, mutta palakoon sitten...

Ensi viikolla tulee talopaketti tontille. Sitten ei tarvitse miettiä vapaa-ajan ongelmia, kun nyt välillä ei riitä tekeminen, kun se ratsastus on jäänyt pois. Toivottavasti pääsisimme jouluksi uuteen kotiin!

MInulla siis seuraavat virstanpylväät ovat neuvola maanantaina ja rakenneultra keskiviikkona!

Jelli ja Enttinen rv 19+1

Me ei myöskään olla hankittu tulevalla vauvalle vielä mitään. Tai no turvakaukalo löytyy, kun ystäväni halusi päästä siitä jo eroon, niin pitihän se ottaa ja maksettiin puolet ostohinnasta. Äitiyspakkauksen saaminen laittaa varmaan sitten hankkimaan muutakin, mutta ei Jellin tavoin vielä uskalleta ostaa pahemmin mitään, kun meilläkään ne lähtökohdat eivät todellakaan olleet kovinkaan "ruusuiset". Nyt on muuten viimein nähtävissä uuden pakkauksen sisältö, joka oli mielestäni oikein mukaan oloinen. Kelan sivuilla:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Äitiysvaatteita olen itse ostanut vain yhden paidan ja nyt olen saanut jo monta kassillista muiden vanhoja vaatteita, että en kyllä millään pysty ees kaikkea käyttämään, eikä kaikki varmaan mulle sovikkaan.

Eilen illalla puuhastelin ahkerasti puutarhatöitä ja täytyy sanoa, että kyllä olin aivan poikki sekä henkisesti että fyysisesti. Että kyllä tämä raskaus alkaa vähentämään sitä työtehoa aivan selvästi. Tänään palkkatöissäkin aamupäivästä meni osa pahoinvointia vastaan taistellessa, mutta onneksi suolaiset ja epäterveelliset suolapähkinä pelasti, kun omenasta ei ollut mitään hyötyä. ...eli vaikka neuvolasta tulisi mitä ohjeita, että "suolaisen syönnin lisääminen on yhtä tyhmää, kuin tupakanpolton aloittaminen raskausaikan", niin meikäläinen kyllä on lisännyt suolaisten ja epäterveellistenkin herkkujen syöntiä, kun muu ei tunnu tepsivän! ...eli tässäkin oma maalaisjärki tuntuu olevan vaan paras neuvo! Eli syön sitä mitä elimistö tuntuu kaipaavan, mikä maistuu ja ennen kaikkea auttaa! ;)

Meillä rakenneultra on vasta ens viikon perjanaina.

Iikka ja Nasu rv 19+1

”Kiva” kuulla että en ole ainoa, joka ei ole vielä alkanut hankkia varusteita vauvalle. (Vaikka toisaalta siinä ei tietenkään ole mitään hauskaa, että on muitakin, jotka kuten minäkin edelleen pelkäävät sitä, että kaikki ei menekään hyvin… Meillä tämä lapsen alulle saaminen ei ollut mitenkään erityisen hankalaa, mutta valitettavasti se ei saa minua pitämään itsestään selvänä, että hyvä onni on matkassa loppuun asti…)
Mutta totta tietysti tuokin, että nyt on hyvä touhuta, kun on vielä hyvässä kunnossa. Toisaalta olisi varmasti ihan fiksua aloittaa valmistelut hyvissä ajoin, kun ei koskaan voi olla varma mikä vointi sitten syksymmällä on. Eikä sekään tietysti ole ollenkaan varmaa, että Ipana odottaa lokakuun loppua, jonkinlaiseen varaslähtöönkin on kyllä syytä varautua… No, ehkäpä minäkin alan jotain pieniä hankintoja tehdä, kunhan tuo puoliväli on ylitetty (kuten teillä monella jo onkin!) ja rakenneultrassa käyty. Kuntahan ei meillä tarjoa tuota rakenneultraa, mutta päätettiin mennä yksityiselle kurkkimaan Ipanan kuulumisia, ajan varailin parin viikon päähän.

Onko kaikki muut jo tunteneet liikkeitä? Kyllähän mullakin sellaisia pieniä aavistuksia on ollut, mutta ihan sata prosenttisen varma en vieläkään ole, onko ne oikeasti Ipanan aikaansaamia…

Ilona & Ipana 18+4

Ilona: Täällä mylläys masussa käy melko tiiviinä. Meillä ei oikeastaan ole ollut missään vaiheessa (parin viikon ajan olen tuntenut liikkeet) mitään perhosen siipiä vaan ihan napakkaa muksuttelua :) Juuri töistä ajellessa väittelin melko tiukkaan äänensävyyn työasioista ja siitäkös kaveri innostui ja alkoi vallan muksimaan.

Täällä vauveli riehuu jo ihan kunnolla, ihan hirvittää välillä että millanen villikko sieltä on tulossa. Kääntyilee tiuhaan tahtiin ja se tuntuu hieman ilkeältä. Kunnon bileet se pisti pystyy eilen kun soitin sille kuulokkeiden avulla klassista musiikkia, potkut näky hyvin jo vatsan päällekkin kun selällään makasin. Ei vaan tiedä että tykkäskö vaiko yrittkikö saada musiikin loppumaan :)

Mä olen jo alkanut varustelemaan vauvelia varten. Muutaman vaatteen olen ostanut kun oli alennuksessa. Pinnasänkykin on jo ja vaunut lähti mukaan viime viikonloppuna. En olis muuten vielä ostanut mutta kun kivat löyty hieman alemmalla hinnalla (viimevuoden mallia) ja pelkäsin et jos oottelee niin ne menee sitten. Mukavaa olis jo alkaa valmistautua, ei vaan meinaa olla paikkaa mihin noita tavaroita laittas kun meillä erinäisiä rakennus ja remontointi projekteja menossa ja nurkat täynnä rakennus tarvikkeita jne sälää. Ensin pelkäsin kyl että jos ostan jotain niin takulla myös käy jotain ikävää, mutta toisaalta voihan jotain tapahtua ihan lopussakin ja vaikka syntymän jälkeen ja silti on vauvelin tuloon valmistauduttava. Joten olen antanut itselleni luvan varusteluun :)

Laura rv20+

Ihan sama fiilis kuin Lauralla, näin pitkällä kun on, voisi jo jotain hankkiakin (tosin vain vaatteita ja jonkun alustan olen hommannut), sillä vaikka tää meilläkin oli pitkä prosessi ja pelkäsin keskenmenoa verenvuodonkin takia yhdessä vaiheessa, niin mitä vaan voi tosiaan tapahtua vaikka synnytyksessäkin, ja sinne asti hankintoja ei voi jättää. Eli jossain vaiheessa tässä on vaan ruvettava hommaamaan tavaroita kun vielä jaksaa.
Selkä reistaa ja jalat, muuten ihan hyvä olo. Meillä potkut näkyy jo ulospäinkin!! Tämä on ihan uutta nyt;-)
Muuten, mitä vyötärönympäryksenne on nyt navan kohdalta? Mulla oli jo 97 cm joku pv sitten ;-))