LOKAKUUN ÄIDIT 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Craviz, oli mullaki paljon ja juoksevaa valkovuotoa vielä viikko sitte. Nyt olen käyttäny 6 päivää hiivalääkkeitä ja auttaa! Aina ei tarvis enää ees pikkuhousunsuojaa, mutta kyllä silti varuilta käytän.

Kiitti Hilti kietaisupaitavinkistä! En olekkaan yhtään aatellu nuita imetyskäytäntöjä vielä. Me taas tultiin yhteisymmärrykseen eilen pojan nimen kans. Tai no ainaki varteenotettava vaihtoehto mietittiin.

Eilen sain kunnolla käytyä läpi äitiyspakkauksen ja nyt pyykit pyörii. Pitäs varmaan laittaa sänkyki valmiiksi, ku eihän sitä tiä millon se lähtö tulee. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä muutamaan viikkoon.. malttamattomana ootan ajan kulua..
Toisaalta silti on hyvä tulla näin teitä jälestä, niin ei tarvi säikähtää ku tietää jo normaaleja oireita. Ja oikeasti odottavat äidit tietää enemmän ku neuvolatäti! Esimerkkinä jotku kivut tai ihmeelliset oireet. Sairaanhoitaja-anoppi ei ollu kuullukkaan häntäluuvaivoista raskauden aikana. Ja muutama päivä sitte oisin kovasti pelästyny polttelevista menkkakivuista ellen ois täältä niistä jo lukenu.

Sänkykamaripuuhista.. Meillä on vähentyny noin kertaan per viikko, ku on sellasta ähellystä ja supistellee kovasti jälkikäteen. Mies on vielä varovaisempi asian kans, eikä ees ehottele enempää. Rehellisesti vieläpä usein kertoo ku on vetäny kuivat, joten suhde pysyy avoimena ja kaikki on tyytyväisiä..
Siitä piti mainitsemani, että nyt olen muutaman viikon ajan alkanu kärsiä ylitsepääsemättömistä paniikkikohtauksista! Siis silloin ku mies on päällä niin tulee yhtäkkiä ihan kamala ahtaanpaikankammo! Eilen illalla tositoimissa tajusin taas yllättäen että ollaan siinä pahaisessa asennossa. Happi loppuu!! Puol minuuttia yritin kovasti sinnitellä ja miettiä seksin seksinä, mutta ei se auta ku sitte sitä riuhtasee ittensä paniikkissa vapaaksi ja ukkorukka ihmettelee että mitä teki tai sattuuko.. Täytyy vähä varioida asentoja..

Nyt vietän ihanaista viimistä sairaslomapäivää ja laittelen vähä kotia kuntoon sun muuta hyödyllistä.
Lähenki tästä tekemään hiivapullataikinan, jotta saan leivottua korvapuustit!

Huomenta...
nyt en ehdi muuta kirjoittaa kuin että,
Pinni:mites sen kyydin kanssa sinne Helsinkiin, mistä nappaat minut kyytiin?
Minulle tuli nyt ekana mieleen ABC Piihovi se on tuossa moottoritien varrella Salon/Perttelin kohdalla, miten olisi?
ja mihin aikaan?

hilti ja uotinen 34

Heissan ladies!

Täällä viimeinen tikistys kylppärin kanssa, suihkuseinä, kaapit, koukut jne paikoilleen ja päästään PESULLE! Eilen vähän häikkää putkimiehen kanssa, joka oli täräyttänyt pesukoneen vesihanan (sen n. 10 cm pitkän) siten, ettei sen ja seinän väliin jää kuin 58 cm ja standardipesukone on 60 cm syvä! Siis en tiedä mitä se ajatteli, mistä se sen mittas! No nyt siinä on sellainen kulma että mahtuu pesukonekkin hanan viereen...

Hei laittaisiko joku vielä yhteenvedon tapaamisestamme, aika paikka päivämäärä ja osallistujat niin kerrataan vielä. Multa taas jäänyt jonkun verran lukematta. Kiitos!

Raudasta mulle sanottiin neuvolassa, ettei sitä tartte enää ottaa, mutta toisaalta ei sitä pysty enää montaa kertaa edes mittaamaan. Ei punasolut kerkee uudistumaan. Olen itse jättänyt ne pois, mutta otan vielä Multivita+ tai jotain lisävitamiineja. Siinä on rautaa.

Hiivaa saa jonkun verran kuriin jättämällä suklaat, sokerit ja valkoisest jauhot pois ja syömällä happamia maitotuotteita. Tosin raskausajan hiiva voi olla eri juttu, mene tiedä.

Neuvolassa maanantaina, kaikki on. Kohtu on täyttä vauvaa ja sen kyllä huomaa ja tuntee! Arvio synnytystavasta tehdään ens viikolla lääkärin kanssa, mutta ei se sen kummempi toimitus ole. Katotaan että kaikki on ok.
Neuvolantäti lupaili nyt, ettei vauvasta tule nelikiloista, vaan 3200-3500g. Mistähän se sen heitti?

Vanhempani tulevat ensiviikolla käymään, auttamaan kotia kuntoon. Nyt se alkaa jo kuulostamaan ihan kivallekkin :) Viikonloppuna makkarin kimppuun, onneksi kaverit lupas tulla remonttiavuksi.

Fantti kyseli viimehetken paniikista. Mulla vajaa kuukausi LA:aan ja olisi kiva jo rauhoittua ja päästä vauvavalmisteluita tekemään. Meillä on kaikki omatkin vaatteet pesemättä, saatikka sitten vauvan. No kyllä tässä ehtii. Eihän sitä synnytyshetkeä voi valita olipa kaikki kunnossa tai sitten vielä kesken.

Manna ja kaveri 35+6

Morgen!

Taas linjoilla. Eilen hoitelin vielä yhden työasian ja kävin Seinäjoella työkavereiden kanssa. En ehtinyt nettiin ja nyt sainkin lueskella paljon kivoja juttuja! Ihan huisia, miten kohta osalla on jo nyytti kotona, jännää! Mutta vihdoin miäkin olen päässyt siihen vaiheeseen, että alkaa olla vauvajuttuja valmiina. Hoitotason laitoin valmiiksi, kehdon petasin just äsken ja nyt pitäis vielä laittaa kone pesemään vauvelin vaatteita. Kivaa puuhastelua.

Kiitos Mansikille ja muillekin kupla ja d-vitamiini vinkeistä. Mun lahopään tuntien tulen kysymään neuvoja vielä sataan kertaan, mut ehkä jäi nyt jo jotain korvien väliin. Cravizille: kyllä se valkovuoto voi olla noin vetistä, itselläni myös tuo oire ja välillä oikeen ärsyttää kun en haluais öisin käyttää pikkareita.

Mulla tunnin päästä neuvola ja neuvolalääkäri. Ei oo vielä puhuttu siitä synnytystapa-arviosta, tehdäänköhän se nyt? On taas kiva kuulla vauvan terveiset masusta, mulla nimittäin sellanen olo, et on kääntynyt perätilaan, toivotaan et ei.

Hassua... meille kun lupailtiin 80 % tyttöä ja olen nähnyt jo useampana yönä unta, et meille syntyi poika. Kun lähinnä vaan on mietitty tytön nimeä ja sitten niissä unissa on ollu ihan paniikki keksiä pojalle nimi. Mulla oli kyllä raskauden ihan alkuvaiheissa poika-olo, voisko se vielä olla niin? Meille molemmat on lämpimästi tervetulleita, mut ihmettelen vaan näitä uniani. ja kaipa pikkuinen voi vielä "pojaksikin muuttua" kun ei noista tavallisista ultrakuvista kait 100-varmaksi näe...

Aurinkoa kaikille! Oisko se tapaaminen hyvä klo 12 ja Marskissa, ni ei tarttis startata niin hitsin aikasin. Ja onko hyviä parkkiehdotuksia? Mulle sopis toi "lukkoonlyönti", ens viikolla oon nettipimennossa...

Niin, hilti ja Lotta, voisitteko laittaa puhelinnumeronne mulle spostiin? Kun oon ens viikon siellä Turussa ja luen palstaa luultavasti hyvin vähän jos ollenkaan (äiskällä ja iskällä ei oo nettiä). Voisin sitten vaikka tiistaina soitella aikatauluista ja mistä esim. haen teidät. Osoite siis on niinamaaret @ gmail.com

Pinni 35+2