LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
muistaako kukaan mua kirjoittelin tänne reilu kuukaussitten....mutta on jääny toi kirjoittelu vähän väliin ku on ollu kaikki kolme tyttöä kipeenä ja tää nuorin nyt vaihteeks korvatulehduksessa eihän tää ole ku kolmas tai neljäs :headwall: isomman kanssa pitäs lähteä päivystykseen kuhan ukko tulee lääkäristä....juu meillä sairastetaan aika lailla :(
onkos teillä noita tapaamisia täällä etelä suomessa päin vai pääseekö tällänen uus mukaa?

Minsu: älä nyt mihinkää häivy! Kohta me ollaan täällä Rontin kans kahdestaan kun toiset mesettää. Välillä oli toooosiii hiljaista ja keskenämme suurin piirtein raapusteltiin juttuja. Kivahan se on mitä enemmän täällä on juttukavereita. Näyttää kyllä nyt onneksi siltä että taas on alkanut tulla eloa tähän meidän pinoon =)

Laitoin Aatukan ulos nukkumaan. Paremmin nukkuu tuolla raittiissa ilmassa kuin sisällä. Anni ja mies lähtee huomenna reissuun ja minä olen yrittänyt pakata ja hössöttää parhaani mukaan. :D On se kumma homma tuon ukonkin kans. Tänään on alkanut pyykkikoriin tulla yhtä sun toista vaatetta jotka pitäisi saada puhtaaksi reissuun matkaan :kieh: Ei niin kuin yhtään aikaisemmin ole viitsinyt asialle mitään tehdä :headwall: Mulla täällä pyykkikone laulanut koko päivän. Mies tuossa ihmetteli miten pystyn olemaan viikon erossa Annista. Itse ei kuulemma pystyisi. Onhan tämä kyllä harvinaista meidän perheessä että erossa ollaan edes yksi yö, saati sitten viikko. Annin yökylä kerrat on laskettavissa yhden käden sormilla. Olen kuitenkin sitä mieltä että Anni on jo sen ikäinen että pärjää ja tekee varmasti ihan hyvääkin nähdä vähän muitakin kuvioita kuin koti ja omat perheen jäsenet.

Pitää vissiin käydä lukemassa s-postikin tälle päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Mamma3 Virpomispäivä vaihtelee vissiin paikkakunnan mukaan, esim. vanhempieni uudella asuinpaikalla virvotaan äidin mukaan pääsiäisviikolla, meilläpäin virpomispäivä on palmusunnuntai eli tällä viikolla.

Niin taitaa vaihdella, minunkin vanhempien paikkakunnalla virvotaan pitkänperjantain jälkeen silloin välilauantaina ja silloin la-su välisenä yönä kävi "kukko" aina munimassa lakkiin yöllä karkkia

;) Kiinnostavaa tietää miten perinteet muilla paikkakunnilla, käykö teillä lapsilla kukko munimassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyty:
muistaako kukaan mua kirjoittelin tänne reilu kuukaussitten....mutta on jääny toi kirjoittelu vähän väliin ku on ollu kaikki kolme tyttöä kipeenä ja tää nuorin nyt vaihteeks korvatulehduksessa eihän tää ole ku kolmas tai neljäs :headwall: isomman kanssa pitäs lähteä päivystykseen kuhan ukko tulee lääkäristä....juu meillä sairastetaan aika lailla :(
onkos teillä noita tapaamisia täällä etelä suomessa päin vai pääseekö tällänen uus mukaa?

tapaamisia on ollu milloin missäkin. tamperelaiset ovat tavanneet ja lahden suunnalla asuvat. ja oululaiset. riippuu mistäpäin olet?

Ei kukaan osais mitään loitsua millä sais noi hampaat puhkeamaan joutusammin? Tää äiti ei kohta jaksa |O Viime yö meni kitistessä ja tissillä tissutellessa, ei meinannu edes panadol rauhottaa. Päiväunia on tänään poika nukkunut yht jotain 20min ja on sen mukaisen oloinenkin.
Eilen keksin antaa jääpalan harson sisällä imeskeltäväksi. Sitä tuo onnessaan imutteli puolisen tuntia ja äiti sai hetken rauhan. Mut nyt tuolla on niin kiukku olo, ettei mikään kelpaa.

Heidi
Loppujen lopuksihan kaikki on vain suosituksia :D ja hyvä äitihän katsoo mikä sopii lapselle ja omalle perheelle eikä tuijota sokeasti ohjeita. Kyllä meillä ainakin sovelletaan ihan reippaasti vähän kaikessa.

Kantorepuista Mie olen kokeillu Ergon reppua ja se tuntui ihan hyvältä. Mutta se hinta... Paikallisella MLL:ltä olis mahdollista vuokrata Patapum (joka olis Ergoa edullisempi) ja oonkin aatellu sen meille viikoks vuokrata kokeiltavaks. Tietää sit mitä ostaa, eikä tuo vuokrahinta mikään paha ole (5e/viikko) Meillä vois olla kätevä tuon koiran kanssa reppuilla, pääsis välillä mettäänkin käveleen, kuraset tiet alkaa kyllästyttää.

Miekin kyllä pyrin lukemaan kaikkien kirjoitukset. Joskus tosin ajanpuutteen vuoks en ihan kaikkia sivuja pysty lukemaan, mutta viimesimmät pyrin. Ja kommentoida yritän, jos kuvittelen jotain apua minun sanomisista jollekin olevan (ja välillä ihan muuten vaankin). Mukavaa kun on tullut uusia, tulee uusia näkökulmia ja mielipiteitä :) joten älkää pelästykö ja kaikotko vaan pysykää sinnikkäästi mukana. Kohta ei kukaan muista ollenkaan kuka oli 'uusi' ja kuka 'vanha'.

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:

tapaamisia on ollu milloin missäkin. tamperelaiset ovat tavanneet ja lahden suunnalla asuvat. ja oululaiset. riippuu mistäpäin olet?

oon hyvinkäältä.....

Tuutilulla, Rontti, Pepisa, Piituli, Äitivaan, LillaStina, Topsy, Niinukka, Valkosorsa, Pikkumyy, Mamma3, Katjanna (toivottavasti muistin kaikki): kiitos teille kun pyysitte jäämään. :hug: Jospa yritän vielä kirjoitella, en tänne yleiselle puolelle mitään kovin arkaluontoisia asioita viiti laittaa, ettei tartte sitte jälkikäteen katua.. Ootte kyllä ihania ihmisiä, meinaa ihan tippa tulla linssiin.. Voi kyllä tämä herkistyminen johtua menkoistaki, jotka alko tänään.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja minsu:
Tuutilulla, Rontti, Pepisa, Piituli, Äitivaan, LillaStina, Topsy, Niinukka, Valkosorsa, Pikkumyy, Mamma3, Katjanna (toivottavasti muistin kaikki): kiitos teille kun pyysitte jäämään. :hug: Jospa yritän vielä kirjoitella, en tänne yleiselle puolelle mitään kovin arkaluontoisia asioita viiti laittaa, ettei tartte sitte jälkikäteen katua.. Ootte kyllä ihania ihmisiä, meinaa ihan tippa tulla linssiin.. Voi kyllä tämä herkistyminen johtua menkoistaki, jotka alko tänään.. :D

KIVA =) :flower:

Kyllä minä ainaki muistan lueskelleeni sun viestejä joskus :)
On kyllä tosi kurjaa että pienellä on ollut jo noin monta kertaa korvatulehdus. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ilmanmuuta minäkin luen kaikki tgekstit ja kaikki palstailijat on yhtä tärkeitä :hug: . Mamma3 jäi mulle alunalkaen mieleen, kun oli niin toooosi monissa asioissa mun kans ihan samoissa aatoksissa ja elämäntilanteessakin.

Juu, sunnuntaina virvotaan ja mua ei yyyyyhtään huvita tehdä niitä vitsoja :x . Vaan pakkohan se on :) . Pikkumyy, teille tulossa komeet puvut :) . Sit laitetaankin kerhoon virpomiskuvia ja tietty tännekin ne jotka ei oo niin arkalaisia kuin minä :ashamed:.

Mamma3, sulta kans jotai kuvaa kerhoon :whistle: ? Vai eikö hotsita sinnekään, ymmärrän kyllä senkin :) . Entäs mamma ja kaikki muutkin se kesän tapaaminen? :wave:

Samoin, kaikki palstailijat on mulla samalla viivalla :hug: mutta muutamia jäänyt eritoten mieleen...kuten juuri sinä RONTTI. Ihan siitä syystä että meillä oli niin paljon samaa...elämä, ajatukset, kiinnostukset jne jne :heart:
Ja ihan ekoja lokakuisiahan me oltiin :D muistatkos???
Kesän tapaamisesta...mä en valitettavasti mukaan pääse... :(
Mut jospa kävis tonne kerhoon kirjottelemassa :)

:hug:
Oikea päätös:)
Ja älä huoli, kaikki täällä kirjoittaa joskus enemmän ja joskus vähemmän..ja myös minä aika arka kirjoittamaan, eli et ole ainut:)

Mulla ei ole vielä alkaneet menkat synnytyksen jälkeen, kaikilla muillako jo on??

Noista 2 ekastakin alkoi kyllä vasta joskus 6kk synnytyksestä..oisinkohan nytkin niin onnekas..??

Nyty: Kyl mää ainaki muistan... ja minsunki odotusajoilta, äläs ny mihinkää häivy =)

Ette oikeesti ikinä arvaa että mulle tuli VAUVAKUUME!!! Apua, pois se minusta, auttakaa! Ukkoki sano että eikö täs ny meillä oo vauva. ONON MUTTAKU.... Täytyy nyt vain takoo järkee päähän että nyt ne opinnot ensi. Sitte ku oon miettiny jo lisäopiskelujaki niin oliskohan viisainta vaan pysyä nyt täs Tatus. Lisäksi oon päätäny että haluan olla äippälomalla yhtäaikaa jonku hyvän ystävän kans :D Pannaan hormonien piikkiin tollaset vauvakuumeet. Niin ja ens kerran oon koko äippäloman kotona enkä lupaa itteeni töihin tai kouluun. Kovat on suunnitelmat :D

Meillä on lääkärineukku keskiviikkona, saakos 5kk:set jonku piikin?
Luetteko/laulatteko/soitatteko musaa lapsille?

Hihii, ukko oli muutes ostanu sellasen ferrari-istuimen seittemälläkybällä :) son hieno!

Nii noista kirjotuksista, mäki kyllä luen aina kaikki! Yleensä en vaan muista mitää;) Nytku on ollu aika paljo tota koulua nii täytyy kyl oikeen pikalukua suorittaa mutta luen silti. Nii ja meseen en halua sen takia että istun koneella muutenki ihan liikaa niin mitä mä sit tekisin ;)

Tatu on nukkunu aivan sairaan huonosti(siihen verrattuna mitä yleensä). Koko ajan heräilee ja kitisee ja päivälläki kitisee ja haroo korvia(molempia, hamput? yo tais mainita et viu sai hampuista noita oireita? ) ja tunkee molempia nyrkkejä suuhun.

Ja Katjannalle vielä :hug: tulevalle viikolle!

Dirlittan, mulla jo toiset! :kieh: Täysimetyksellä vielä muuten, mutta nyt on typy viikon saanut sitä luumusosetta. En tiiä vaikuttiko se, kun parin kuukauden iässä tyttö nukkui pari viikkoa parhaimmillaan 9 tuntia yöllä putkeen. Eikö se yösyönnin lopettaminen vaikuttanutki hormonitoimintaan, vai muistanko ihan väärin?

Dirlittan Mulla alko Ikävä kyllä menkat jo 6vkoo synnytyksestä vaik täysimetyksellä 3,5kk asti. Vähä ketutti. Kummilikan äitillä yli vuoden pois.... plääh. No joo, huspois koneelta ku Tatuki nukkuu niin pos tehä jotain järkevää. Aika moni muutes odotusajan palstailijoista on kadonnu? Lapanen, kotiäiti, ansku87?

Dirlittan, mulla jo toiset! :kieh: Täysimetyksellä vielä muuten, mutta nyt on typy viikon saanut sitä luumusosetta. En tiiä vaikuttiko se, kun parin kuukauden iässä tyttö nukkui pari viikkoa parhaimmillaan 9 tuntia yöllä putkeen. Eikö se yösyönnin lopettaminen vaikuttanutki hormonitoimintaan, vai muistanko ihan väärin?

Niin mäkin muistelen..Meillä noi isommat kun alkoi puolivuotiaana harventamaan niitä yösyöttöjä, niin ne menkat tulikin.
Nyt ollaan kiinteitä aloiteltu, mutta pääasiassa imetän, saa nähdä miten nyt käy..

Laitoin sulle kerhoonkin viestiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja tin:
Dirlittan Mulla alko Ikävä kyllä menkat jo 6vkoo synnytyksestä vaik täysimetyksellä 3,5kk asti. Vähä ketutti. Kummilikan äitillä yli vuoden pois.... plääh. No joo, huspois koneelta ku Tatuki nukkuu niin pos tehä jotain järkevää. Aika moni muutes odotusajan palstailijoista on kadonnu? Lapanen, kotiäiti, ansku87?

Niin ja Liplatuskin kirjoittaa tosi harvoin.

Äitivaan En ostanut koko Lindexiä tyhjäksi kun joku ehti ennen mua :kieh:
Topsy isompien tyttöjen pilvi paita ja hame oli tarjouksessa (vihr. pinkit tereet) Otin siitä salaa kännykällä kuvankin mut teknisten ongelmien vuoksi en saanut sitä tänne palstalle. Ota kuva siitä tokmannin mainoksesta ja laita palstalle? Jäi vaivaamaan...

KYSYMYS: Onko 40 euroa sopuhinta trikooliinasta? (uusi) Innostuin vasta tuosta liinailusta kun kokeilin tänään kaverin liinaa. Katselin tollasta kaislakehdon liinaa. Vaihtoehtoja on vaan ihan liikaa... vinkkejä otetaan vastaan :wave:

Minsu Samalta minustakin tuntui alkuun. Kyllä tähän nopeesti mukaan pääsee :hug:

Katjanna, onnea sulle ;) . Toi lainausten opettelu vois olla mullekin seuraava juttu, tänään kun oon ottanut iiiiiissssoooon edistysaskeleen kuvien laittamisessa :kieh:

Dirlittan, täällä täti vielä myös kadoksissa :) , onneksi. Mulla menkat noista edellisistä alkanut vasta 8kk jälkeen synnytyksestä :D . Ja muuten, sillon oon vasta lopetellut yösyöttöjäkin, joten liittyskö ne tosiaan yhteen toisilla. No, täytyy vissiin vielä pitkään yösyöttää |O - ei vauvan mutta tädin takia :kieh: .

Kyllä pitäs Mamma3 oikeen joskus ehtiä lukeen niitä alkuaikoja :whistle: . Niin ihmeissämme oltiin ja muuta :kieh: . Täällä nää vauvat nyt meillä on ja hyvin on sopeuduttu :heart:

Jaaha, pitäsköhän mun vähän hellittää tän koneen kanssa, pistäsin vaikka itelleni 2h kiellon ;) , katotaan onnistunko B)

Yhteistyössä