Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:Varoituksen sana kaikille meseilijöille. Jos saatte viestin, jossa kehotetaan menemään linkin kautta katsomaan, etkä kaikki ovat 'estäneet' sinut mesessä älkää menkö!
Ja jos sen olette tehneet, niin vaihtakaa ainakin salasananne!!
Niin ja mitähän kaikkea muutakin ne käskee mennä kattomaan... Jos klikkaa sitä, niin se menee jollekin sivulle, joka kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Tiedä sitten mitä niillä tiedoilla tehdään. Joku hakkeri luultavasti myy ne roskapostia lähettäville firmoille, jotka sitä kautta saavat tietää teidän listasta sähköpostiosoitteita. Kannattaa jo vaihtaa se salasana ainakin, jos noita viestejä alkaa tulla paljonkin mesen kautta! Minä olen joiltakin teiltä saanut niitä ja ties kuinka monta on lähetetty mun nimissä...
Joten varovaisuutta!
Jaaha, kirjauduin meseen ja samantien pupu laitto sen... On se kiva kun joku on keksinyt vihdoinkin tehdä tollasen ihan kunnon suomenkielellä.
ymmm.. joo, toi on aika peeläpi juttu toi viesti mikä tonne meseen tulee..
Mä sain sen ekakerran muistaakseni LillaStinalta ja sitten se melkeen het perään tuli mun ukolta, muutamilta muiltakin niitä on tullut..![]()
Ja näköjään meikeläinenkin sitte lähettelee niitä etiäpäin |O
Samoten mulle on tullu muutamalta (siis lokamammalta) sähköpostiin jotain HEI viestejä, mutten oo avannu kun Henkka muistaakseni kerran mainitsi että ei kannata avata..
Pitänee mennä vaihtaan se samperin salasana... |O
Voihan se olla hyvä vaihtaa, mutt jos ei ole klikkaillu sitä linkkiä, niin mä en oikeesti usko sen auttavan... Se edellinenkin mese virus juttu pyöris vissiin 2kk ja hävis sen jälkeen.
Tarpeelliset virustorjunnat ja palomuurit koneella auttaa aika paljon.