LOKAKUUN MAMMAT 2007, HERHILÄISTEN HÖMPÄT VKO 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Varoituksen sana kaikille meseilijöille. Jos saatte viestin, jossa kehotetaan menemään linkin kautta katsomaan, etkä kaikki ovat 'estäneet' sinut mesessä älkää menkö!
Ja jos sen olette tehneet, niin vaihtakaa ainakin salasananne!!

Niin ja mitähän kaikkea muutakin ne käskee mennä kattomaan... Jos klikkaa sitä, niin se menee jollekin sivulle, joka kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Tiedä sitten mitä niillä tiedoilla tehdään. Joku hakkeri luultavasti myy ne roskapostia lähettäville firmoille, jotka sitä kautta saavat tietää teidän listasta sähköpostiosoitteita. Kannattaa jo vaihtaa se salasana ainakin, jos noita viestejä alkaa tulla paljonkin mesen kautta! Minä olen joiltakin teiltä saanut niitä ja ties kuinka monta on lähetetty mun nimissä...
Joten varovaisuutta!
Jaaha, kirjauduin meseen ja samantien pupu laitto sen... On se kiva kun joku on keksinyt vihdoinkin tehdä tollasen ihan kunnon suomenkielellä.

ymmm.. joo, toi on aika peeläpi juttu toi viesti mikä tonne meseen tulee..
Mä sain sen ekakerran muistaakseni LillaStinalta ja sitten se melkeen het perään tuli mun ukolta, muutamilta muiltakin niitä on tullut.. :o
Ja näköjään meikeläinenkin sitte lähettelee niitä etiäpäin |O
Samoten mulle on tullu muutamalta (siis lokamammalta) sähköpostiin jotain HEI viestejä, mutten oo avannu kun Henkka muistaakseni kerran mainitsi että ei kannata avata..
Pitänee mennä vaihtaan se samperin salasana... |O

Voihan se olla hyvä vaihtaa, mutt jos ei ole klikkaillu sitä linkkiä, niin mä en oikeesti usko sen auttavan... Se edellinenkin mese virus juttu pyöris vissiin 2kk ja hävis sen jälkeen.

Tarpeelliset virustorjunnat ja palomuurit koneella auttaa aika paljon.

Ja piti tietysti kiittää pikkunoidan puolesta kuvakehuista :ashamed: . Miten sitä palautetta onkin niin mukava saada :ashamed: . Muuten todellakin yllättävää tuo, miten paljon noita kuvia on katseltu, Dogtorko sen oli huomannut vai kuka. On se hullua jotenkin, että näitä juttuja lukee tosiaan muutkin kuin me kirjoittelijat :o . Huhuu, avatkaa suunne :) :wave: !

Iltaa!

Soseita tässä tehtailen, niin tulin kurkkaamaan mitä tänne kuuluu :) Lihaa ollaan nyt pari päivää syöty ja tänäänkin Minttu veti kuin linnunpoikanen... Mummu tuijotti vieressä ja hoki "kato, kato" :D Minttu päätti että velli on pahaa, ennen söi onnessaan 2 dl, nyt ei syö enää yhtään :| No, puuroakin ollaan sitten välillä syöty. Mut keskitytään nyt noihin lihasoseisiin ensin. Kananmunan aattelin maistattaa seuraavaksi.

Mulla on ollut Patapum Annin aikaan ja tykkäsin enemmän kuin Ergosta, jota myös vuokrasin. Ergo on kans tosi hyvä, mut jotenkin Patapum oli sellainen ryhdikkäämpi. Mut kannattaa testata molempaa, ne on niin makukysymyksiä.

Nyt omenan soseuttamiseen :D

Mulla aamulla taas lääkäri tästä ranteesta, vähän jännittää..
Mitähän ne keksii, tämä on kuitenkin ollu jo melkeen 4kk tää vaiva!

niin, ja meillä esikoisella kauhee yskä, ja nyt illalla alkoi hällä kuumekin nousta..sellaista täällä..

Topsy, kauanko nuo ite tehyt sosseet säilyy? Esim. tuo omppusose? Ja keitikkö nää ensin niitä omppuja? Kyselyikä :D

muoks. pitäskö meijän ruveta keräämään vaikka tuonne kerhon puolelle näitä soseohjeita ja säilöntä- ja valmistustapoja, kun tuntuu että itellä on pää aina sillon tyhyjä kun pitäs alakaa tekemään niitä........?

Iltaa kaikille :wave:
Pikaseen pyörähdän ennen kun Amazing Race alkaa.Krisu,kyllä tuo Melinan tukka on niiiiin ihana :heart: Ja Rontilla söpönen noita sielä ;)
Enja mun kaveri pelkästään imetti toista lastaan 7kk ja sit vasta alotti kiinteet..ja hienosti tyttö kasvo ja kehitty,nyt 1v 4kk ja iso tyttö on.

Me oltiin tänään Peetun parhaan kaverin synttäreillä ja voi apua sitä menoo ja meininkiä..Täytti siis tuo tyttö 3v ja kuukauden päästä ois meillä sama edessä..huh huijaa..

Mä saan pääsiäisenä vihdoin tatskan!!!1JEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!
Äiskäli tossa ehdotteli jos lähettäs Joensuuhun perjantaina ja tottakai me lähetään innolla,
isoveikka saa sit samalla reissulla tehdä ainakin sen yhden kuvan..jos ei kahtakin jopa :whistle:

Ketäs olikaan sieltä jostain Joensuusta päin?Me siis ollaan Onkamoon menossa..
Nyt töllölle

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Ja mua pommittaa henriikka :o tuolla linkillä! En edes avannut, suljin suoraan! Kiitoksia varoituksesta!

Oli j0oku linkki jota käskettiin painaa!

mä en pommita ketäääään |O |O |O se on se saakelin virus ja kone ite niitä lähettelee...arvakaa vaan ituttaako,ku mullaki aikas monta nimee yhteystiedoissa :ashamed: :ashamed:

leya meillä venla ei saa ollenkaan "paljasta" pottua,kun senkin maha jumahti ihan totaalisesti..saatto 4-5x päivään sellasen kovan papanan vaan tehä.
nyt saa pottua vaan jonkun muun kasviksen joukossa,eli kun teen isomman satsin niin saatan vaan yhen sellasen keskikokosen potun per satsi laittaa.

mammoliino mie olen tehnyt yleensä isomman satsin kerralla ja jättänyt sitten parin päivän annokset rasiaan ja jääkaappiin.ei kerkee kyllä mennä miksikään.
ja noita marja soseita olen myös säilyttänyt sen paripäivää jääkaapissa,eli siis pakastemarjoja oon sauvasekottimella hienontanut,pikkusen hedelmäsokeria laittanut joukkoon ja rasiaan ja jääkaappiin.

Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
mä en pommita ketäääään |O |O |O se on se saakelin virus ja kone ite niitä lähettelee...arvakaa vaan ituttaako,ku mullaki aikas monta nimee yhteystiedoissa :ashamed: :ashamed:

Sehän tuossa onkin veemäisintä, kun ei itse tiedä kiusaavansa muita noilla viesteillä. Mullekin noita on tullut, osasta on virustorjunta varoittanut, osasta ei. Tiedä sitten miksi ei aina plokkaa pois epäilyttävää dokumenttia.
Eiköhän tää virus kohta 'kuole' pois ja tilalle saadaan joku toinen.

Poika kääntyi tänään vatsaltaan selälleen :D ja eilen siis ekan kerran kääntyi selältä vatsalleen. Mitähän huomenna? Konttaa?
Niin kovasti kuin noita uusia taitoja ollaankin odotettu, niin on se silti haikeaa. Meitin pikkupoju ei kohta enää ole vauva...

niinukka, en minäkään paljasta pottua antanut kun se vain yökkäyttää Essiä. Mutta näköjään ei kestä oikein antaa edes puolet ja puolet- suhteella.

Mua kiinnostaa noi itetehyt hedelmäsoseet, vähän tympäsee kaupasta kantaa omenaa, päärynää ja marjoja purkissa |O

yksäiti mulla on noin 100km joensuuhun :)
antton nukkuu,isi syö jugurttia ja äiti istuu koneella ja syö namia :p

jotain piti taas kommentoida mut eeeeen taas muista mitä..[/b]henkka on tai siis henkan mese on laittanu mulle kans ton viestin ja tais joku muuki laittaa,olikohan pupu..
ilmotin muutes isukin suomen pelkokertoimeen,huomattiin vasta jälkeen päin et se kuvataan argentiinassa,toivottavasti EI pääsiskään sinne :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Ja mua pommittaa henriikka :o tuolla linkillä! En edes avannut, suljin suoraan! Kiitoksia varoituksesta!

Oli j0oku linkki jota käskettiin painaa!

Joo kyllä mie Henkka sen tiesin, että se et sie "oikeasti" ole. Mutta mulle tullut "sulta muutama mese viesti ja käsket painaa tästä ja se linkki

:D :o Ärsyttäviä nuot virukset :kieh:

Mutta nytten tämä mamma menee nukkumaan, aamulla Eemilin kanssa neuvolaan meno klo9! Ja on kanssa ollut niin lento päivä että huh, että uni tekee niin terää nyt ja kun väsyttää niin... mutta huomisiin :wave:

susa kyllä ne taitaa olla samaa hintaluokkaa kun tääläkin, Tanskassahan on muutenkin hieman kalliimpaa kun täälä meillä. Tuo punanen pusero tosin oli puoleen hintaan ja ois kait sielä ollu jotain muutakin kivaa alennettuna jos ois oikeen alkanu penkomaan. Ja aivan ihania vaatteita ja tavaroita oli siinä kaupassa mistä nuo ostin :heart:

Kiitoksia Niinukka! On vaan meijän neitillä vielä vähän hakusessa tuo syöntihomma. Ei mene ku n. ½ purkkia kerrallaan soseita, eli isoja satseja murkinaa ei kannata tehä. Mietin että meneekö nyt turhan isotöiseksi kun menekki on kuitenki vähänen.... No näkkeepä sen tässä.

Leyako se mietti sopivia maalivärejä, kerro vaan mitä olette hakemassa (tyyliä, tunnelmaa) ja mitkä on lempivärit, ehdottomat inhokkivärit ja kyseisen tilan tekstiilien värit, niin voinhan minä jottain suositella :D

Tiipiin Siljalla on kyllä kesäksi ihania vaatteita! On se meijänki Silja jo muutaman mekon kesäksi saanu :D

BTW, meijän kirppu tais tehä just äsken historiaa menemällä nukkumaan 5 yli 10 (22) :o Saapa nähä monelta Hänen Korkeutensa herää aamusta.......

Mammoliino, minä pakastan aina suoraan kaikki. Tai no seuraavan päivän ruuat saatan jättää jääkaappiin. Teen kaikki ruuat Mintulle itse Tykkään siitä jostain syystä, ja mua ärsyttää kun kaupan soseisiin laitetaan vettä aika paljon ja sokeria. En laita ikinä mihinkään soseeseen sokeria, ja happamimmatkin menee tuosta vaan Mintulle, ja niin meni Annillekin. En siis tiedä onko vaan ettei lapsi vielä oikein maista happamaa tms?

Mut siis, hedelmät keitän, omenat, päärynät jne, niin kauan että ovat pehmoisia. Kaadan keitinveden talteen ja soseutan ja tarvittaessa laitan sekaan keitinvettä. Sitten jäähdytän pikaisesti ja annostelen jääpalarasioihin. Rasiat pakkaseen ja seuraavana päivänä kippaan pakastepussiin johon kirjoittelen mitä sisältää ja milloin tehty.

Nytkin pakkasessa pusseissa jääpalan kokoisia kasvissoseita, hedelmäsoseita ja sitten pikku nytysiä lihasosetta. Sieltä sitten poikin päivittäin annoksia, esim yks pala parsakaalta, kaks palaa bataattia ja yks lihanytynen. Joskus keittelen pottua ja sitä annan pari päivää. Riisiä vois kans joku päivä laittaa.

Tiipii ihania IdaT kuteita :)

Yhteistyössä